Спеціалісту, якого вперше буде призначено на посаду педагогічного працівника, призначатимуть досвідченого вчителя, який протягом першого року роботи виконуватиме функції наставника. Саме така норма передбачається в Положенні про педагогічну інтернатуру, що набуло чинності на початку січня.
Основне завдання наставництва – професійно-педагогічна адаптація вчителя-інтерна до умов педагогічної діяльності.
Згідно з Положенням, педагогом-наставником може стати вчитель, який має щонайменше 5 років досвіду за відповідною спеціальністю. Він має здійснювати супровід та підтримку нового педагога. Також обов'язки педагога-наставника може виконувати керівник закладу освіти або його заступник.
Педагог-наставник спільно з інтерном укладає програму педагогічної інтернатури, яка має передбачати теоретичну і практичну допомогу інтерну, спрямовану на набуття та розвиток професійних компетентностей, зокрема:
- ознайомлення з нормативно-правовими актами;
- застосування сучасних методик і технологій;
- партнерську взаємодію між учасниками освітнього процесу;
- формування мотивації та організації пізнавальної діяльності учнів;
- організацію здорового, безпечного, розвивального, інклюзивного освітнього середовища;
- управління освітнім процесом;
- дотримання академічної доброчесності, запобігання і протидію булінгу.
Серед основних заходів педагогічної інтернатури є проведення індивідуальних консультацій та наставницьких бесід, допомога у виборі відповідної літератури, підготовці навчальних занять, розробці дидактичних матеріалів тощо. Також пропонується взаємовідвідування навчальних занять (сам інтерн обов'язково має відвідувати уроки досвідчених учителів), моніторинг результатів навчання учнів. Крім того, інтерн має бути залучений до участі у тренінгах, навчальних семінарах, до партнерської взаємодії з науковими, науково-педагогічними та педагогічними працівниками тощо. До того ж велику роль відіграє психологічний супровід інтерна.
Що має робити педагог-наставник, аби виконати завдання педагогічної інтернатури? Насамперед він:
- узгоджує з інтерном час і місце проведення заходів педагогічної інтернатури;
- особистим прикладом сприяє загальнокультурному та професійному розвитку інтерна;
- здійснює наставницьку підтримку, сприяє адаптації інтерна до педагогічної діяльності, знайомить із традиціями закладу освіти, особливостями організації освітнього процесу;
- виявляє професійні, методичні проблеми під час реалізації інтерном освітнього процесу та сприяє їх розв'язанню;
- спільно з інтерном звітує про результати виконання програми педагогічної інтернатури на засіданні педагогічної ради.
Зверніть увагу: педагог-наставник може письмово відмовитися від виконання своїх обов'язків. Також інтерну можуть обрати нового наставника в тому випадку, якщо попередній звільнився/перевівся з посади педпрацівника, або з поважних причин довго був відсутній на робочому місці. Також інтерн може самостійно попросити про заміну педагога-наставника, подавши керівнику закладу освіти обґрунтовану заяву.
За виконання обов'язків педагога-наставника наказом керівника закладу освіти педагогічному працівникові призначається доплата в межах фонду оплати праці закладу освіти відповідно до законодавства.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.