Новини

МОН затвердило положення про педагогічну інтернатуру

МОН затвердило Положення про педагогічну інтернатуру. Відповідний наказ МОН було зареєстровано в Міністерстві юстиції України. Положенням визначається порядок проходження педагогічної інтернатури педагогічними працівниками закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти.

Нагадаємо, що запровадження педагогічної інтернатури є одним із завдань Плану заходів з реформування IT-освіти, затвердженого спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства цифрової трансформації України від 23.12.2021 №1418/181.

Серед основних завдань педагогічної інтернатури:

  • створення системи професійно-педагогічної адаптації інтерна до умов педагогічної діяльності, формування сприятливого мікроклімату та відчуття соціально-психологічного комфорту, встановлення доброзичливих взаємовідносин із учасниками освітнього процесу;
  • набуття фахових компетентностей, педагогічної майстерності, формування професійної готовності інтерна до самостійної педагогічної діяльності;
  • формування поваги до професії та сумлінного ставлення до трудової діяльності;
  • формування інституту наставництва в закладах освіти, розвиток професійних спільнот педагогічних працівників.

У день призначення інтерна на посаду педпрацівника керівник закладу освіти вадає наказ про організацію педагогічної інтернатури. Вона триває 1 рік (до неї включається період тимчасової непрацездатності інтерна та час його перебування у відпустці). Програма інтернатури передбачає теоретичну та практичну допомогу інтерну, що спрямована на розвиток професійних компетентностей. затверджує її керівник закладу освіти. 

Основними заходами педагогічної інтернатури є:

  • проведення індивідуальних консультацій, наставницьких бесід із інтерном;
  • допомога у виборі відповідної літератури, підготовці навчальних занять, розробленні дидактичних матеріалів тощо;
  • взаємовідвідування навчальних занять, відвідування уроків досвідчених педагогічних працівників;
  • здійснення моніторингу результатів навчання учнів;
  • участь у тренінгах, навчальних семінарах з методичних питань, творчих звітах педагогічних працівників;
  • вивчення досвіду кращих педагогів шляхом аналізу їхніх вебсайтів, вебресурсів професійних спільнот, а також періодичних професійних видань;
  • залучення інтерна до партнерської взаємодії з науковими, науково-педагогічними та педагогічними працівниками, участі у професійних спільнотах педагогічних працівників;
  • психологічний супровід інтерна.

Перелічені заходи можуть здійснюватися як безпосередньо в закладі освіти, так і дистанційно (звісно, за наявності технічних можливостей).

Під час проходження інтернатури інтерн має виконувати свої обов'язки згідно з посадовою інструкцією, трудовим договором і правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти. Також він організовує освітній процес, працює над набуттям компетентностей зі спеціальності, педагогіки та психології. До того ж інтерн має можливість самостійно обирати форми, види, напрями та суб'єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації, брати участь у засіданнях професійних спільнот педпрацівників, семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах з метою вдосконалення педагогічної майстерності тощо.

За виконання обов'язків педагога-наставника призначається доплата у граничному розмірі 20% його посадового окладу (ставки заробітної плати) в межах фонду оплати праці закладу освіти. 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter