МОН затвердило Положення про педагогічну інтернатуру. Відповідний наказ МОН було зареєстровано в Міністерстві юстиції України. Положенням визначається порядок проходження педагогічної інтернатури педагогічними працівниками закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти.
Нагадаємо, що запровадження педагогічної інтернатури є одним із завдань Плану заходів з реформування IT-освіти, затвердженого спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства цифрової трансформації України від 23.12.2021 №1418/181.
Серед основних завдань педагогічної інтернатури:
- створення системи професійно-педагогічної адаптації інтерна до умов педагогічної діяльності, формування сприятливого мікроклімату та відчуття соціально-психологічного комфорту, встановлення доброзичливих взаємовідносин із учасниками освітнього процесу;
- набуття фахових компетентностей, педагогічної майстерності, формування професійної готовності інтерна до самостійної педагогічної діяльності;
- формування поваги до професії та сумлінного ставлення до трудової діяльності;
- формування інституту наставництва в закладах освіти, розвиток професійних спільнот педагогічних працівників.
У день призначення інтерна на посаду педпрацівника керівник закладу освіти вадає наказ про організацію педагогічної інтернатури. Вона триває 1 рік (до неї включається період тимчасової непрацездатності інтерна та час його перебування у відпустці). Програма інтернатури передбачає теоретичну та практичну допомогу інтерну, що спрямована на розвиток професійних компетентностей. затверджує її керівник закладу освіти.
Основними заходами педагогічної інтернатури є:
- проведення індивідуальних консультацій, наставницьких бесід із інтерном;
- допомога у виборі відповідної літератури, підготовці навчальних занять, розробленні дидактичних матеріалів тощо;
- взаємовідвідування навчальних занять, відвідування уроків досвідчених педагогічних працівників;
- здійснення моніторингу результатів навчання учнів;
- участь у тренінгах, навчальних семінарах з методичних питань, творчих звітах педагогічних працівників;
- вивчення досвіду кращих педагогів шляхом аналізу їхніх вебсайтів, вебресурсів професійних спільнот, а також періодичних професійних видань;
- залучення інтерна до партнерської взаємодії з науковими, науково-педагогічними та педагогічними працівниками, участі у професійних спільнотах педагогічних працівників;
- психологічний супровід інтерна.
Перелічені заходи можуть здійснюватися як безпосередньо в закладі освіти, так і дистанційно (звісно, за наявності технічних можливостей).
Під час проходження інтернатури інтерн має виконувати свої обов'язки згідно з посадовою інструкцією, трудовим договором і правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти. Також він організовує освітній процес, працює над набуттям компетентностей зі спеціальності, педагогіки та психології. До того ж інтерн має можливість самостійно обирати форми, види, напрями та суб'єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації, брати участь у засіданнях професійних спільнот педпрацівників, семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах з метою вдосконалення педагогічної майстерності тощо.
За виконання обов'язків педагога-наставника призначається доплата у граничному розмірі 20% його посадового окладу (ставки заробітної плати) в межах фонду оплати праці закладу освіти.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.