24 вересня о 18:00Вебінар: Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання
Шість ідей для оформлення класу мистецтва.

Клас мистецтва є осередком креативу у школі. Саме тут можна створити середовище, з якого діти братимуть ідеї, як перетворити навколишній світ. Будьте сміливими у поводженні з матеріалами, кольорами та фактурами – як вчитель мистецтва ви можете собі це дозволити.

Види мистецтва

Мистецтво має історію, яку вивчає окрема наука – мистецтвознавство. Якщо на заняттях зі звичайної історії учні вивчають зміну епох і національних лідерів, то на уроці мистецтва мають дізнатись про те, як історичні періоди відбивались на мистецтві та постатях видатних митців. 

Аби дати учням базові знання про мистецькі напрямки, можна розмістити на стінах мінімалістичні постери. Вони одним предметом чи натяком дозволять здогадатись, про який мистецький напрям ідеться. Такі постери роблять дітей ерудованішими та дозволяють запам’ятати найбільш яскраві мистецькі образи та постаті в історії.

Пояснювальні плакати

Плакати потрібні лише у кабінетах біології чи фізики, аби продемонструвати формули та складні явища? А хіба не існує теорії кольору, яку також можна продемонструвати за допомогою плакату? Покажіть дітям, що мистецтвознавство – теж наука, яка впроваджує свої правила поєднання кольорів та їх впливу на психіку людини.

Диво-занавіски

Звісно, можна закрити вікна жалюзі. Утім, краще піти далі, показавши дітям приклад креативної роботи з тканиною та створити яскраві фіранки, що здивують учнів і розфарбують світло в різні кольори.

Прикраси, що діти зроблять самі

Наступний вид прикрас є достатньо простим, аби його могли зробити діти. Крім того, він покаже учням елементарні прийоми, що допоможуть зробити вишуканий і сучасний декор для власного дому. 

1. Техніка вітражу.

Що може бути простішим за розфарбування розмальовки? Саме за цим принципом і побудовані наступні зображення. Використовуйте літери, слово чи вислів у якості основи зображення – це можуть бути назва школи, як на фото або ім’я дитини. На цьому етапі головне знайти вдалу композицію та розташування ліній, після чого проміжки заповнюються кольорами та фактурою (крапки, лінії, зигзаги, тощо).

2. Поп-арт.

Зробіть репродукцію відомого портрету Мерилін Монро, створеного Енді Ворголом, американським художником з українським корінням. Аби повторити портрет, знайдіть зображення в інтернеті, переведіть за допомогою олівця на папір і розмалюйте. Звісно, об’єктом тиражування може стати не лише відома актриса, але і черевик. Чом би й ні? Адже ви просто намагаєтесь показати дітям принцип роботи кольорових плям у мистецтві.

3. Дизайн патернів.

Низка таких зображень не лише прикрасить стіну, але і покаже дітям декоративні властивості повтору елементарних геометричних форм. Попросіть учнів вигадати певне положення фігур (трикутників, фракталів, багатокутників) та повторити його кілька разів. Скоріш за все у вас вийде патерн, що нагадує килим чи кахлі. Найбільш вдалі кольорові та декоративні рішення можна використати у якості прикраси для стін.

Кольорова палітра

Наступний стенд чудово продемонструє дітям, що таке колорит і яке значення він має у картині. 

Колори́т — система співвідношення кольорів, що утворює певну єдність. Колорит є одним із найважливіших засобів емоційної виразності. Поєднання кольорів у колориті відбувається за принципом підпорядкованості, вони знаходяться у тісній взаємодії. У картині розрізняють головні кольори та другорядні. Перші визначають загальний колористичний настрій композиції. Другорядними ж досягається ефект кольорового багатства та підкреслюється роль головних кольорів.

На плакаті продемонстровано кольорові палітри, використані у 28 найвідоміших роботах Ван Гога.

Використовуючи плакат на уроках, ставте дітям завдання знайти картини, що пасують палітрам, або попросіть намалювати власні картини, що відповідали б основним і другорядним кольорам у схемі. Ця вправа допоможе школярам дотримуватись правил загальної кольорової гармонії та зважено будувати кольорові акценти. 

Кінетичне мистецтво з оригамі

Можливо, колись ви робили урок, присвячений оригамі. Зазвичай після них залишається купа робіт, які школярі забирають до дому або відправляють у смітник. Звісно, велика кількість паперових журавликів може перерости у проблему засмічення, але вихід є!

Зберіть якнайбільше оригамі (бажано однотипних) розфарбуйте та нанизуйте на нитку, доки не вийде щось на кшталт гірлянди. Браво! У ваших руках базовий елемент, з якого можна створити чимало варіацій декору. Завіси, кінетичні артоб’єкти (мобілі), пташині зграї під стелею, ефект гілок верби чи дощу – усе це можна втілити, якщо ви маєте достатньо звичайнісіньких оригамі.

Мобіль (фр. mobile, від лат. mobilis — рухливий) — витвір мистецтва, рухлива споруда, що змінює свою форму при русі повітря або за допомогою механічних пристроїв, а також, створює різного роду колірні, світлові чи звукові ефекти.

Аби прикрасити клас, не обов'язково обирати дорогі матеріали чи виконувати надскладну роботу. Головне, продемонструвати принцип, за яким діти можуть зробити щось своє. Саме таким цілям і має слугувати декор. 

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter