«Blended learning або змішане навчання наразі є не просто забаганкою України, а реаліями освітнього процесу будь-якої держави в умовах пандемії», – одна з головних тез Всеукраїнської інтернет-конференції «Змішане навчання: очікування та досвід упровадження».
Запозичити дієві лайфхаки для роботи можна у Ірини Міньковської, керівниці першого харківського Освітнього центру для педагогів, батьків і дітей «Я і моя школа», яка поділилася своїм досвідом у межах конференції.
Які основні компоненти змішаного навчання?
- живі події, кількість та тип яких має відповідати потребам класу та зовнішнім обставинам;
- онлайн-контент (самостійне навчання);
- співпраця між усіма учасниками освітнього процесу, від якої залежить якість засвоєння знань школярами;
- академічна доброчесність та мотивація, що започатковується ще при очному навчанні;
- додаткові матеріали.
Переваги змішаного навчання
1. Доступність та зручне користування
Діти можуть будувати власні освітні траєкторії, користуватися цікавими онлайн-матеріалами й платформами для навчання.
2. Покращення навчального процесу
Змішане навчання дозволяє врахувати індивідуальні потреби учнів, що допоможе обрати оптимальний темп для кожного.
3. Зменшення (чи гнучкість) витрат
Роздруківки, утримання приміщення школи – все це додаткові кошти, до яких звикли освітні заклади та вчителі. В умовах чергування онлайн та офлайн-освіти витрати зменшуються.
Як створити курс за системою змішаного навчання?
- Потрібно визначити цілі та цільові аудиторії.
- Оцініть, які формати (онлайн та офлайн) найкраще підійдуть для розвитку виокремлених вами навичок.
- Розпишіть структуру курсу, ознайомившись із різними моделями змішаного навчання.
- Переконайтеся, що онлайн та офлайн-частини доповнюють одна одну і логічно пов’язані між собою.
Поради від знавців
Європейська комісія підготувала дорожню карту впровадження змішаного навчання у школах. Основні можливості змішаного навчання:
1. Урок може тривати більше або менше 45 хвилин
В умовах змішаного навчання уроки орієнтовані на тільки на досягнення освітніх цілей. За словами лекторки, на якісне навчання змішаного формату найбільше впливає співпраця та висока мотивація всіх учасників освітнього процесу.
2. Заняття не прив’язані до кабінету, приміщення школи та дому
Лекторка зазначила, що це найбільша перевага нового освітнього формату. Парк, набережна, річка… Освіта стає доступною всюди, де є доступ до Інтернету.
3. Можливість прокачати свої ІТ-навички
Не таємниця, що молоде покоління виросло з гаджетами у руках. Саме тому для вчителів онлайн-навчання є не тільки викликом, але й можливістю навчитися новому у своїх учнів.
4. Прозорість планування та навчальних очікувань
Віртуальний журнал навчальних досягнень, планування у відкритому доступі – все це вимоги змішаної системи освіти.
Дізнатися більше можна переглянувши виступ Ірини Міньковської «Змішане навчання. Чому офлайн? Чому онлайн?» у межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Змішане навчання: очікування та досвід упровадження».
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.