Новини

Затверджено новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти

Постановою Кабінету Міністрів від 15.09.2021 № 957 затверджено Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти, який набуває чинності з 01 січня 2022 року.

Порядком передбачено, що за наявності в закладі освіти кількох класів однієї паралелі, учні з ООП розподіляються пропорційно між такими класами з урахуванням обсягу тимчасової або постійної підтримки:

  • не більше одного учня, який потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
  • не більше двох учнів, які потребують третього рівня підтримки;
  • не більше трьох учнів, які потребують другого рівня підтримки.

Якщо зусиллями закладу освіти можливо подолати незначні, поодинокі труднощі, які виникають в учнів, їм надається підтримка першого рівня. Якщо зусиль закладу освіти недостатньо, батькам буде рекомендовано звернутися до інклюзивно-ресурсного центру. Залежно від комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи визначатиметься рівень підтримки під час освітнього процесу, зокрема:

  • другий рівень надаватиметься учням, які мають труднощі легкого ступеня прояву (труднощі ІІ ступеня прояву);
  • третій – учням, які мають труднощі помірного ступеня прояву (труднощі ІІІ ступеня прояву);
  • четвертий  – особам з ООП, які мають труднощі тяжкого ступеня прояву;
  • п’ятий  – учням із найважчими ступенями прояву.

Здобувачі освіти, які потребують першого рівня підтримки, розподіляються між класами без урахування кількості учнів з труднощами ІІ-V ступенів прояву. Також їх кількість не враховується під час зарахування до:

  •  з’єднаного класу (класу-комплекту);
  • до закладу освіти, який єдиний в межах населеного пункту.

Постановою визначено, що умови для здобуття освіти учнів з ООП на рівні з іншими здобувачами освіти створюють органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти шляхом:

  • належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного, методичного забезпечення закладів освіти;
  • підвезення учнів до закладів освіти й у зворотному напрямку;
  • забезпечення доступності території закладів освіти, будівель, споруд та приміщень для учнів, а також універсального дизайну закладів освіти;
  • забезпечення необхідними допоміжними корекційними засобами для навчання, що дають змогу опанувати освітню програму;
  • облаштування та обладнання ресурсної кімнати та медіатеки;
  • залучення фахівців (з-поміж працівників закладу освіти та/або додатково залучених фахівців) для надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг (допомоги) відповідно до потреб учнів;
  • забезпечення доступу учнів до інтернету, а також за потреби до термінального та спеціального допоміжного обладнання.

«Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти за найкращими світовими стандартами у школах почнуть впроваджуватися рівні підтримки відповідно до індивідуальних потреб та можливостей учнів з особливими освітніми потребами. Такий диференційований підхід змінює філософію надання освітніх послуг дітям з ООП на індивідуальну модель підтримки, командне визначення освітньої траєкторії, тісну взаємодію з сервісами інклюзивно-ресурсних центрів, а згодом і фінансування за принципом «за реальною потребою». Це  позитивно вплине на підвищення якості інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти та допоможе школам покращити процес організації та якість такого навчання», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter