Постановою Кабінету Міністрів від 15.09.2021 № 957 затверджено Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти, який набуває чинності з 01 січня 2022 року.
Порядком передбачено, що за наявності в закладі освіти кількох класів однієї паралелі, учні з ООП розподіляються пропорційно між такими класами з урахуванням обсягу тимчасової або постійної підтримки:
- не більше одного учня, який потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
- не більше двох учнів, які потребують третього рівня підтримки;
- не більше трьох учнів, які потребують другого рівня підтримки.
Якщо зусиллями закладу освіти можливо подолати незначні, поодинокі труднощі, які виникають в учнів, їм надається підтримка першого рівня. Якщо зусиль закладу освіти недостатньо, батькам буде рекомендовано звернутися до інклюзивно-ресурсного центру. Залежно від комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи визначатиметься рівень підтримки під час освітнього процесу, зокрема:
- другий рівень надаватиметься учням, які мають труднощі легкого ступеня прояву (труднощі ІІ ступеня прояву);
- третій – учням, які мають труднощі помірного ступеня прояву (труднощі ІІІ ступеня прояву);
- четвертий – особам з ООП, які мають труднощі тяжкого ступеня прояву;
- п’ятий – учням із найважчими ступенями прояву.
Здобувачі освіти, які потребують першого рівня підтримки, розподіляються між класами без урахування кількості учнів з труднощами ІІ-V ступенів прояву. Також їх кількість не враховується під час зарахування до:
- з’єднаного класу (класу-комплекту);
- до закладу освіти, який єдиний в межах населеного пункту.
Постановою визначено, що умови для здобуття освіти учнів з ООП на рівні з іншими здобувачами освіти створюють органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти шляхом:
- належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного, методичного забезпечення закладів освіти;
- підвезення учнів до закладів освіти й у зворотному напрямку;
- забезпечення доступності території закладів освіти, будівель, споруд та приміщень для учнів, а також універсального дизайну закладів освіти;
- забезпечення необхідними допоміжними корекційними засобами для навчання, що дають змогу опанувати освітню програму;
- облаштування та обладнання ресурсної кімнати та медіатеки;
- залучення фахівців (з-поміж працівників закладу освіти та/або додатково залучених фахівців) для надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг (допомоги) відповідно до потреб учнів;
- забезпечення доступу учнів до інтернету, а також за потреби до термінального та спеціального допоміжного обладнання.
«Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти за найкращими світовими стандартами у школах почнуть впроваджуватися рівні підтримки відповідно до індивідуальних потреб та можливостей учнів з особливими освітніми потребами. Такий диференційований підхід змінює філософію надання освітніх послуг дітям з ООП на індивідуальну модель підтримки, командне визначення освітньої траєкторії, тісну взаємодію з сервісами інклюзивно-ресурсних центрів, а згодом і фінансування за принципом «за реальною потребою». Це позитивно вплине на підвищення якості інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти та допоможе школам покращити процес організації та якість такого навчання», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.