Розвиток відбувається не лише в умовах свободи. Поштовхом до нього можуть стати й обмеження, що надихають на креативні рішення та переосмислення старих підходів. Саме таким несподіваним обмеженням і став карантин, який неабияк прискорив процеси оновлення української освіти.
Усі новації довелося вводити в екстреному режимі. До того ж дистанційка показала, що офлайн-уроки не є найкращим або безальтернативним варіантом, а деякі навчальні матеріали навіть немає сенсу подавати у традиційному форматі.
Отже, що робити зараз? Зберегти найкращі елементи дистанційного навчання, поєднавши їх із традиційними класними заняттями. Тобто фактично надати перевагу змішаному навчанню. Пригадаємо разом найуспішніші знахідки, зроблені під час карантину та подумаємо, як поєднати їх із класичним навчанням.
Не забувайте про уроки карантину
Чи доречно починати нову тему в класі з нуля, без попереднього ознайомлення учнів із матеріалом? А читати просто уривки з підручника або переписувати його? Частина цих прийомів давно має відійти в минуле, адже з усім цим школярі цілком можуть впоратися самостійно.
Якщо під час дистанційки ви почали працювати по-новому, наприклад, використовували інноваційні навчальні прийоми, пересилали домашні завдання через Google Сlassroom, активно користувалися онлайн-квестами і відео з YouTube, то не варто відмовлятися від цього і по завершенню карантину!
Так, із часом ми повернемося до звичайного ритму життя, але це не означає, що потрібно забути про все, чого навчилися під час карантину. Навпаки, якщо дистанційка суттєво змінила вашу роботу, це добре! Застосовуйте здобутий досвід та частіше використовуйте елементи змішаного навчання навіть за умови переходу до традиційного формату.
Частіше «перевертайте» клас
Одним із різновидів змішаного навчання є модель «Перевернутий клас». Насправді багато хто зі вчителів звертався до неї і до карантину, але під час дистанційного навчання вона перетворилася на справжній маст-хев. Безперечно, це цінний досвід, і втрачати його не варто!
Учитель – це не просто людина, яка яка може переказати факти і правила. Саме тому все, що реально засвоїти самотужки (основні терміни, біографії письменників, історичні події), діти можуть опрацювати вдома, тоді як під час класного заняття можна зосередитися на виконанні вправ, аналізі та обговоренні. У класі ви не стільки ділитесь інформацією, скільки проводите майстер-клас, демонструєте прийоми систематизації знань та передаєте власні навички. До речі, це цілком суголосно з концепцією НУШ.
Частіше залучайте інтернет-ресурси
Різноманітні інтернет-ресурси та додатки чудово підходять для роботи в класі. Їхнє використання дозволяє зробити заняття цікавішим і практичнішим, а ще – це чудова можливість для зміни діяльності та відпочинку від рутинних завдань. Що саме зробити?
- Проведіть віртуальну екскурсію.
- Організуйте онлайн-конференцію (тут у пригоді стануть Zoom та Google Meet).
- Створіть віртуальну дошку з важливою інформацією (наприклад, із основними поняттями з певної теми), до якої діти можуть періодично звертатися.
- Проводьте цікаві вебквести (для цього можна використовувати додаток Google Сайти чи Google Форми).
Загалом інтернет-ресурси можна використовувати на будь-якому уроці. На уроках історії можна створювати стрічки часу, на заняттях з географії – вивчати мапи світу, а на математиці – розв'язувати нестандартні завдання у додатках. Дітям сподобається, от побачите!
Знаходьте способи мотивації дітей
Якщо вас турбує, що вдома учні байдикуватимуть, а не вивчатимуть матеріал, побудуйте процес таким чином, аби не підготуватися було просто неможливо. Наприклад, після вивчення матеріалу діти мають пройти короткий (буквально на 5-6 запитань) онлайн-тест, що підтвердить їхні знання. Створити його можна за допомогою функціоналу онлайн-тестів «На Урок».
Ще один варіант – розробити окрему систему оцінок за очну і дистанційну форми роботи. Для цього перешліть учням покрокову інструкцію для самостійного опрацювання теми. Окрім схеми засвоєння матеріалу, вона може містити тести, розгорнуті відповіді, а також проблемні запитання, які учні формулюють самі, якщо хочуть отримати пояснення. Оцінювання може відбуватися як комплексно (за очні уроки, дистанційну роботу і проблемні питання), так і розподілятися 50 на 50, або 70 на 30, де частина балів дається за самостійне опрацювання матеріалу, а частина за роботу в класі.
Змішане навчання є гнучкою системою, яка дозволяє дітям навчатися за власною траєкторією та збільшити кількість опрацьованого матеріалу. Звісно, це далеко не все! Бажаєте дізнатися більше про принципи та підходи в організації роботи задля продуктивного навчального процесу? Тоді неодмінно завітайте на Всеукраїнську інтернет-конференцію «Дистанційне та змішане навчання: досвід і виклики», яка відбудеться 4 грудня!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.