Ключові тези виступу Любові Цукор.

Як ефективно поєднати очне навчання та дистанційку? Спробуйте змішане навчання! Цей формат доволі гнучкий, отож ви матимете змогу експериментувати з різними формами завдань онлайн чи офлайн. 

Освітній проєкт «На Урок» має готові інструменти, які допоможуть у плануванні та проведенні занять під час змішаного навчання. Про можливості проєкту розповіла у своєму вебінарі «Можливості «На Урок» для змішаного навчання» Любов Цукор, головна редакторка та авторка статей журналу освітнього проєкту «На Урок», вчителька української мови та літератури, організаторка інтернет-конференцій та практичних інтенсивів.

Змішане навчання має свої переваги і недоліки. До переваг можна віднести доступність матеріалів, економію часу, зручність навчання, інтеграцію на рівні тем і предметів, можливість користування багатьма ресурсами, а також те, що учні та вчителі стають більш самостійними. 

Серед недоліків можна виокремити відсутність безпосереднього контакту вчителя з учнями, необхідність самоконтролю (постійні пошуки внутрішньої мотивації), віддаленість результату, потреба залучати додаткові джерела та часто невідповідне технічне забезпечення.

Враховуючи ці нюанси, лекторка поділилася з педагогами порадами, які допоможуть в організації освітнього процесу:

  1. Визначте мету: Чого ми навчаємо? Яким буде результат?
  2. Визначте особливості аудиторії: Кого ми навчаємо?
  3. Розподіліть види робіт: Що виконуватиметься онлайн, а що офлайн?
  4. Доберіть відповідні засоби та інструменти. Експериментуйте!
  5. Сформуйте систему оцінювання: пояснюйте дітям принцип оцінювання робіт.
  6. Враховуйте інтереси і здібності учнів.
  7. Бережіть себе: враховуйте власні ресурси та можливості.

Змішане навчання за класифікацією Стейкера і Хорна поділяється на:

1. Ротаційну модель. Завдання можуть бути індивідуальними, груповими чи призначеними для роботи всім класом. .

Це універсальна модель для організації роботи в умовах адаптивного карантину: вона чудово підходить для всіх закладів освіти, для дітей різного віку, для роботи з учнями з ООП та для будь-яких навчальних дисциплін. Учитель самостійно складає графік навчання, де обов'язково чергується онлайн- та офлайн робота. 

Підвиди ротаційної моделі:

  • Ротація за станціями (станції – види роботи в межах вивчення теми чи курсу; реалізується за чітким графіком; які види роботи будуть проводитися онлайн, вирішує вчитель).
  • Ротація за лабораторіями (додаткова робота в лабораторії чи майстерні). Ви можете скористатися онлайн-лабораторними роботами «На Урок».
  • Перевернуті класи (самостійне вивчення теми та закріплення знань на уроці). Діяльність: буктрейлери, мапи думок, стрічки часу.
  • Індивідуальна ротація (складається індивідуальний графік для кожного учня і обов'язково додаються уроки онлайн). Чудово підходить для роботи в інклюзивному класі.

Можливості від «На Урок»:

Вебінари:

2. Гнучку модель. Ця модель передбачає вивчення курсу чи теми переважно онлайн. Офлайн-діяльність зводиться до мінімуму. Учні можуть працювати за гнучким індивідуальним графіком. Учитель використовує різні формати онлайн-роботи для навчання та перевірки набутих знань. 

3. Самостійне змішування. Учитель розподіляє навчальний час на аудиторну роботу та додаткові онлайн-курси. Такий формат найкраще підходить для навчання у ЗВО, позашкіллі та освіти дорослих.

Курси від «На Урок»:

4. Доповнену віртуальну модель. Ця модель підходить для роботи всього закладу освіти. Навчальний час здобувачів освіти розподіляється за принципом поділу між аудиторними заняттями та дистанційним вивченням заздалегідь визначених матеріалів. 

Корисні посилання: 

Запрошуємо вчительську спільноту на інтернет-конференцію «Змішане навчання: очікування та досвід упровадження», яка відбудеться 19 вересня. Початок традиційно о 9:30. Ви дізнаєтеся про суть змішаного навчання та про його актуальність в умовах сучасного освітнього процесу. Крім того, лектори поділяться власними практичними надбаннями, які допоможуть учителям в організації змішаного навчання.

Бажаєте отримати додаткову інформацію про можливості освітнього проєкту «На Урок» під час змішаного навчання? Радимо переглянути вебінар лекторки:

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter