Як ефективно поєднати очне навчання та дистанційку? Спробуйте змішане навчання! Цей формат доволі гнучкий, отож ви матимете змогу експериментувати з різними формами завдань онлайн чи офлайн.
Освітній проєкт «На Урок» має готові інструменти, які допоможуть у плануванні та проведенні занять під час змішаного навчання. Про можливості проєкту розповіла у своєму вебінарі «Можливості «На Урок» для змішаного навчання» Любов Цукор, головна редакторка та авторка статей журналу освітнього проєкту «На Урок», вчителька української мови та літератури, організаторка інтернет-конференцій та практичних інтенсивів.
Змішане навчання має свої переваги і недоліки. До переваг можна віднести доступність матеріалів, економію часу, зручність навчання, інтеграцію на рівні тем і предметів, можливість користування багатьма ресурсами, а також те, що учні та вчителі стають більш самостійними.
Серед недоліків можна виокремити відсутність безпосереднього контакту вчителя з учнями, необхідність самоконтролю (постійні пошуки внутрішньої мотивації), віддаленість результату, потреба залучати додаткові джерела та часто невідповідне технічне забезпечення.
Враховуючи ці нюанси, лекторка поділилася з педагогами порадами, які допоможуть в організації освітнього процесу:
- Визначте мету: Чого ми навчаємо? Яким буде результат?
- Визначте особливості аудиторії: Кого ми навчаємо?
- Розподіліть види робіт: Що виконуватиметься онлайн, а що офлайн?
- Доберіть відповідні засоби та інструменти. Експериментуйте!
- Сформуйте систему оцінювання: пояснюйте дітям принцип оцінювання робіт.
- Враховуйте інтереси і здібності учнів.
- Бережіть себе: враховуйте власні ресурси та можливості.
Змішане навчання за класифікацією Стейкера і Хорна поділяється на:
1. Ротаційну модель. Завдання можуть бути індивідуальними, груповими чи призначеними для роботи всім класом. .
Це універсальна модель для організації роботи в умовах адаптивного карантину: вона чудово підходить для всіх закладів освіти, для дітей різного віку, для роботи з учнями з ООП та для будь-яких навчальних дисциплін. Учитель самостійно складає графік навчання, де обов'язково чергується онлайн- та офлайн робота.
Підвиди ротаційної моделі:
- Ротація за станціями (станції – види роботи в межах вивчення теми чи курсу; реалізується за чітким графіком; які види роботи будуть проводитися онлайн, вирішує вчитель).
- Ротація за лабораторіями (додаткова робота в лабораторії чи майстерні). Ви можете скористатися онлайн-лабораторними роботами «На Урок».
- Перевернуті класи (самостійне вивчення теми та закріплення знань на уроці). Діяльність: буктрейлери, мапи думок, стрічки часу.
- Індивідуальна ротація (складається індивідуальний графік для кожного учня і обов'язково додаються уроки онлайн). Чудово підходить для роботи в інклюзивному класі.
Можливості від «На Урок»:
- Онлайн-тести для перевірки знань та закріплення вивченого матеріалу.
- Флеш-картки (на сторінці тестів) як навчальний інструмент або як інструмент для перевірки знань.
- Проєктна робота для закріплення теоретичних знань на практиці.
- Інтернет-олімпіади та онлайн-конкурси «На Урок» як варіант змішаного навчання.
Вебінари:
- Організація інтерактивних квестів під час дистанційного та очного навчання.
- Практичний кейс «Проведення STEM-квесту в середній школі».
- Квести й онлайн-тести: ідеї та способи втілення.
- Методика створення та проведення навчальних квестів.
- Використання флеш-карток у навчальному процесі.
- На допомогу вчителю початкової школи: тести «На Урок», флеш-картки і не тільки.
- Інтернет-конференція «Сучасні освітні тенденції: медіаграмотність та критичне мислення (виступ про перевернутий клас)».
2. Гнучку модель. Ця модель передбачає вивчення курсу чи теми переважно онлайн. Офлайн-діяльність зводиться до мінімуму. Учні можуть працювати за гнучким індивідуальним графіком. Учитель використовує різні формати онлайн-роботи для навчання та перевірки набутих знань.
3. Самостійне змішування. Учитель розподіляє навчальний час на аудиторну роботу та додаткові онлайн-курси. Такий формат найкраще підходить для навчання у ЗВО, позашкіллі та освіти дорослих.
Курси від «На Урок»:
- Проєктна технологія навчання на уроках біології.
- Медіаграмотність та критичне мислення: від теорії до практики.
- Проєктний метод навчання.
- Педагогіка довіри.
- Онлайн-тестування у школі.
4. Доповнену віртуальну модель. Ця модель підходить для роботи всього закладу освіти. Навчальний час здобувачів освіти розподіляється за принципом поділу між аудиторними заняттями та дистанційним вивченням заздалегідь визначених матеріалів.
Корисні посилання:
- Статті у журналі «На Урок».
- Вебінари та виступи на конференціях.
- Розробки у бібліотеці.
- Використання ІКТ в освітньому процесі.
Запрошуємо вчительську спільноту на інтернет-конференцію «Змішане навчання: очікування та досвід упровадження», яка відбудеться 19 вересня. Початок традиційно о 9:30. Ви дізнаєтеся про суть змішаного навчання та про його актуальність в умовах сучасного освітнього процесу. Крім того, лектори поділяться власними практичними надбаннями, які допоможуть учителям в організації змішаного навчання.
Бажаєте отримати додаткову інформацію про можливості освітнього проєкту «На Урок» під час змішаного навчання? Радимо переглянути вебінар лекторки:
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.