Вводний урок.
Тема: мета, завдання, зміст і структура курсу.
План бесіди.
-
Знайомство з студентами. Анкетування.
-
Завдання фізичного виховання в коледжі. Мультимедійна презентація: «Значення занять фізичною культурою та спортом для молодої людини, для майбутньої професійної діяльності».
-
Зміст програми з фізичного виховання, вимоги до студентів, критерії оцінювання знань.
-
Традиції коледжу, імена кращих спортсменів. Мотивація до занять фізичною культурою та спортом.
План уроку № 3-4
Тема. Легка атлетика.
1. Повідомити правила поведінки та правила техніки безпеки на уроках легкої атлетики.
2. Роз’яснити про дотримування правил гігієни на уроках фізичного виховання.
3. Навчити комплексу вправ виробничої гімнастики з урахуванням специфіки професії.
4. Сприяти розвитку професійно-прикладних навичок шляхом рухових ігор та естафет.
5. Формувати сумлінне ставлення до виконання завдань, увагу.
-
Шикування студентів в одну шеренгу. Привітання. Запропонувати студентам присісти.
-
Повідомити розділ, тему. завдання уроку.
-
Повідомити та роз’яснити правила поведінки та правила техніки безпеки на уроках з легкої атлетики. Привести приклади з життя.
-
Пояснити як правильно має виглядати спортивний одяг та взуття для занять легкою атлетикою в залежності від погодних умов.
-
Запропонувати студентам розписатися в журналі про отриманий інструктаж з техніки безпеки.
-
Пошикувати студентів в одну шеренгу. Допомогти першокурсникам стати за зростом.
-
Нагадати про ритмічне дихання під час ходьби та бігу.
-
Ходьба звичайна, ходьба на п’ятах, руки на поясі, ходьба на носках, руки за голову, повільний біг з виконанням ритмічного дихання.
-
Студенти в русі розмикаються в колону по чотири для виконання вправ.
-
Навчити вправам виробничої гімнастики, враховуючи специфіку професії(тривале сидіння, застій в ногах, органах тазу, стомлення від напруги плечового поясу, пальців рук).
-
До комплексу вправ виробничої гімнастики включаю вправи для шиї: повороти головою, нахили в бік., вправи для плечей: колові рухи плечима уперед, назад, одночасні та почергові підйоми обох плечей. колові рухи зігнутими руками уперед, назад, повороти, нахили тулуба вбік, колові рухи тулубом та тазом. Пояснити різницю і особливості у виконанні цих вправ. Навчити правильно виконувати присідання(таз назад, коліна над ступнями ніг). навчити вправам для фаланг пальців, кістей рук.
-
Перешикувати студентів у дві колонки, провести декілька естафет. Приклад: передача м’яча над головою, ліворуч-праворуч. Та ж гра, але з ускладненням - передача двох м’ячів.
-
Шикування. Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання: виконувати вправи виробничої гімнастики. Повільний біг 1 хв. Організоване повернення до роздягальні.
План уроку № 5-6
Тема. Легка атлетика.
-
Вчити спеціальному комплексу вправ для розминки перед бігом та стрибками, біговим завданням.
-
Вчити бігу з низького та високого старту. Фінішуванню.
-
Вчити стрибкам в довжину з місця.
-
Вчити контролю за станом свого здоров’я шляхом вимірювання пульсу.
-
Сприяти вихованню організованості, уваги, сумлінного виконання поставлених завдань, відповідальності.
-
Формувати стійкий інтерес до уроків фізичного виховання та потребу у щоденних заняттях фізичними вправами.
-
Шикування студентів в одну шеренгу. Привітання.
-
.Повідомлення завдань уроку.
-
Пояснити необхідність навчитися вимірювати ЧСС. Навчити студентів вимірювати пульс на променевій, сонній артерії протягом 15 секунд. Пояснити особливості пульсу в спокої та після навантаження.
-
Нагадати особливості повільного бігу(постановка стопи на доріжку. робота рук, ритмічне дихання). Повільний біг в чергуванні з ходьбою до 300 м.
-
Виконання вправ на відновлювання дихання, розмикання в колону по чотири для виконання гімнастичних вправ.
-
Повторити вправи виробничої гімнастики, додати більш інтенсивні вправи для рук, нахили, повороти, на розтягування, випади, стрибки.
-
Виконання вправ біля гімнастичної стінки (паркана). Махи та колові рухи зігнутою ногою. Махи прямою ногою в бік, уперед-назад. Одна нога на 4-5 поперечині. Декілька нахилів униз та до ноги, що стоїть на поперечині.
-
Тримаючись руками за поперечину на рівні поясу, біг на місці з високим підніманням колін протягом 10 секунд. Дві - три спроби. Вимірювання пульсу.
-
Ознайомлення з спеціальними біговими та стрибковими завданнями: поточно - біг з високим підніманням колін, біг з почерговим підніманням прямих ніг уперед, стрибки «Буратіно», переміщення правим, лівим боком, біг в «кроці», прискорення.
-
Перешикування в одну шеренгу. Повторення низького старту. Вчити стартувати та фінішувати.
-
Перешикування в дві шеренги. Біг з гандикапом. Старт з різних вихідних положень. Вимірювання пульсу після бігових завдань.
-
Естафети для закріплення бігу на короткі дистанції. Гра «Виклик номерів», гра з бігом навипередки та з передачею естафети. Пульсометрія.
-
Пояснити і продемонструвати правильність виконання стрибка в довжину з місця. Провести 1-2 рази гру з трибків в довжину між двома – чотирма командами.
-
Шикування. Підведення підсумків. Д/з. Виконувати вивчений на уроці комплекс вправ. Повільний біг 2 хв.
План уроку № 7-8
Тема. Легка атлетика.
-
Вчити спеціальній розминці перед стрибками та бігом.
-
Вчити відмінностям бігу на короткі та середні дистанції.
-
Вчити стрибкам у довжину з місця. Метанню м’яча на дальність.
-
Сприяти розвитку швидкості. спритності, сили, .витривалості.
-
Формувати стійкий інтерес та потребу до регулярних занять фізичною культурою, піклуванню про власне тіло.
-
Шикування студентів в одну шеренгу. Привітання.
-
Експрес опитування:
-
Хто робив зарядку?
-
Хто виконував загартовуючи процедури?
-
Хто і як снідав? Коротенько повідомити про правильний сніданок.
4.Повідомлення завдань уроку. Пульсометрія.
5.Різновиди ходьби, повільний біг.
6.Загально-розвивальні вправи до бігу та стрибків, метання.
7.Спец бігові та стрибкові вправи. Потоком - біг з високим підніманням колін, біг з почерговим підніманням прямих ніг уперед, стрибки «Буратіно», переміщення правим, лівим боком, біг в «кроці», прискорення.
8.Гра «Хто далі стрибне». Для закріплення техніки стрибків в довжину з місця.
9.Роз’яснення правил техніки безпеки під час метання м’яча в секторі для
метання.
10.Ознайомлення з технікою та методикою метання м’яча на дальність з місця та з розбігу.
11.Демонстрування метання м’яча в цілому.
12. Метання м’яча в парах: один метає, інший котить м’яч назад. 10 спроб. Викладач контролює. Виправляє помилки. Зміна.
13.Гра з бігом навипередки на відстань 30 м. Гра з передачами м’яча.
Гра на увагу «Шишки. Жолуді. Горіхи».
14.Шикування. Підведення підсумків уроку. Д/з – виконувати спеціальну
розминку до бігу та стрибків. Повільний біг 3 хв.