У закладах профтехосвіти викладання художньої культури відбувається за чинними програмами, але розподіл годин відбувається не так, як у школах. Пропоную поурочно-тематичний план, складений для учнів декількох професій
Розглянуто та схвалено Затверджую
____________________________ Заступник директора з НВР
______________________________ _______________________________
Поурочно-тематичний план з предмета "Художня культура"
35 годин
№ теми |
Розділ, тема |
№ уроку |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
||||||
|
|
УКРАЇНСЬКА ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА |
|
|||||||
|
|
РОЗДІЛ І. ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА УКРАЇНИ ВІД НАЙДАВНІШИХ ЧАСІВ ДО КІНЦЯ ХVІ СТ. |
|
|||||||
1 |
Образотворче мистецтво |
1 |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
Зразки образотворчого мистецтва Трипільської та скіфської культури. Мистецтво грецьких міст Північного Причорномор’я. Художня культура Київської Русі |
Виготовлення фрагментів діорами |
2 |
Музична і театральна культура |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
Первісні музичні інструменти. Музична культура східних слов’ян. Народна творчість. |
Вивчити і виконати народну пісню |
3 |
|
3 |
|
3 |
|
3 |
Обрядовий пратеатр. Княжий театр. Мистецтво скоморохів. |
Інсценувати обряд |
||
|
|
РОЗДІЛ 2. ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА ХVІІ – ХVІІІ ст. |
|
|||||||
3 |
Образотворче мистецтво |
4 |
|
4 |
|
4 |
|
4 |
Художня культура козацької доби. Стиль бароко в українському мистецтві. Будівництво в Києві та інших містах України |
Замальовки архітектурних споруд |
5 |
|
5 |
|
5 |
|
5 |
Портретний живопис |
Створення альбому „Пам’ятки “України” |
||
4 |
Музична і театральна культура |
6 |
|
6 |
|
6 |
|
6 |
Думи та історичні пісні. Мистецтво кобзарів і лірників. Церковний спів. |
Вивчення мотивів текстів Г.Сковороди |
7 |
|
7 |
|
7 |
|
7 |
Шкільний театр, зв’язок із викладанням поетики та риторики. Народний ляльковий театр вертеп. Театр на Запорозькій Січі. |
Написання сценарію для вистави “живого вертепу”. |
||
|
|
РОЗДІЛ 3. УКРАЇНСЬКА ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТ. |
|
|||||||
5 |
Образотворче |
8 |
|
8 |
|
8 |
|
8 |
Архітектура та скульптура. Палацово-паркові |
Виконання декоративної |
|
мистецтво |
|
|
|
|
|
|
|
комплекси. Живопис |
композиції в українському стилі |
|
9 |
|
9 |
|
9 |
|
9 |
Тиражна графіка. Декоративно-прикладне мистецтво та народні художні промисли |
Виготовити вишиванку |
|
6 |
Музична і театральна культура |
10 |
|
10 |
|
10 |
|
10 |
Народна музика |
Підготувати доповідь “Видатні діячі української музичної культури” |
11 |
|
11 |
|
11 |
|
11 |
Значення драматургії для розвитку українського театру Контрольна робота № 1 |
Виготовити афішу чи декорацію |
||
РОЗДІЛ 4. УКРАЇНСЬКА ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА ХХ СТ. |
||||||||||
7 |
Образотворче мистецтво |
12 |
|
12 |
|
12 |
|
12 |
Архітектура і скульптура. Міста-заповідники. Монументальна скульптура. Живопис. Український авангард. |
абстрактна творча робота |
13 |
|
13 |
|
13 |
|
13 |
Графіка. Народне мистецтво та основні центри художніх промислів. Петриківський розпис. |
Розробка дизайну сучасного інтер’єру |
||
8 |
Музична і театральна культура |
|
1 |
14 |
|
14 |
|
14 |
Хорова, вокально-симфонічна і симфонічна музика. Камерні жанри вокальної та інструментальної музики. Напрями популярної музики. Музичне виконавство та освіта. |
Дібрати аудіо записи сучасних українських композиторів |
|
2 |
15 |
|
15 |
|
15 |
Провідні актори та режисери українського театру. Лесь Курбас та ін. Сучасний драматичний, музичний та ляльковий театр Екскурсія до театру ім. Шевченка |
Створити декорацію |
||
9 |
Кіномистецтво і художня культура української діаспори |
|
3 |
16 |
|
16 |
|
16 |
Ігровий кінематограф. Світове значення творчості О.Довженка. “Поетичне кіно”. |
Підібрати фото акторів кіно |
|
4 |
17 |
|
17 |
|
17 |
Архітектура і скульптура. Живопис і графіка. Іконопис. Використання українського фольклору Контрольна робота № 2
|
Створення альбому “Імена славетних українців у світовому мистецтві” |
||
ЗАРУБІЖНА ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА |
||||||||||
РОЗДІЛ 5. ВІЗУАЛЬНІ МИСТЕЦТВА |
||||||||||
10 |
Архітектура Європи, Близького і Далекого Сходу. Скульптура – гімн людині. |
|
5 |
18 |
|
|
1 |
18 |
Архітектура Європи, Близького і Далекого Сходу. |
Підготувати розповідь за темою уроку |
|
6 |
|
1 |
|
2 |
19 |
Античні скульптори |
Підготувати доповідь про відомого скульптора |
||
11 |
Образотворче мистецтво |
|
7 |
|
2 |
|
3 |
20 |
Образотворче мистецтво Італії: Епоха „титанів”. |
Конспект до біографії Леонардо да Вінчі |
|
Італії: Епоха „титанів”. Видатні живописці Іспанії. Фламандський і голландський живопис. Російський живопис |
|
8 |
|
3 |
|
4 |
21 |
Видатні живописці Іспанії. Фламандський і голландський живопис. |
створення „живих сценок” за сюжетами картин |
|
|
9 |
|
4 |
|
5 |
22 |
Російський живопис Екскурсія до художнього музею |
складання оповідань за сюжетом картин |
|
12 |
Образотворче і декоративноприкладне мистецтво Близького і Далекого Сходу, Африки |
|
10 |
|
5 |
|
6 |
23 |
Естетичний феномен китайського живопису. Символічне навантаження кольору Багдадська книжкова мініатюра. |
зробити ескіз малої пластики в китайському стилі |
|
11 |
|
6 |
|
7 |
24 |
Турецьке гончарне мистецтво. Іранське килимарство Дамаські тканини. Мистецтво країн Магриба |
малювання орнамента за східними мотивами або виготовити маску |
||
13 |
Паркова культура |
|
12 |
|
7 |
|
8 |
25 |
Версаль – зразок Європейського парку. Природні парки Великої Британії. Духовне начало японського ландшафтного саду. Філософія ікебани та чайної церемонії. |
зробити макет куточку „англійського саду” |
РОЗДІЛ 6. МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО |
||||||||||
14 |
Музична культура Європи, Індії і Далекого Сходу, Америки |
|
13 |
|
8 |
|
9 |
26 |
Відень – центр європейської музичної культури. Індійський танець. Пентатоніка. Китайська опера |
Підготувати доповіді про композиторів-романтиків |
|
14 |
|
9 |
|
10 |
27 |
Традиційні музичні інструменти. Види і напрями сучасної популярної музики: блюз, джаз, рок- і поп- музика. Видатні музиканти і співаки. Контрольна робота № 3 |
Дібрати аудіозаписи музичних інструментів |
||
РОЗДІЛ 7. ТЕАТРАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО |
||||||||||
15 |
Японський театр. Російський балет |
|
15 |
|
10 |
|
11 |
28 |
Театр Но: єдність драми, танцю та речитативу. Театр Кабукі. |
Доповідь про символіку театру |
|
16 |
|
11 |
|
12 |
29 |
Російський балет. Видатні композитори. і виконавці |
Законспектувати біографії видатних виконавців |
||
16 |
Італія – батьківщина оперного мистецтва |
|
17 |
|
12 |
|
13 |
30 |
Творці оперних шедеврів (Дж.Россіні, Дж. Пуччіні, Дж.Верді). Театр Ла Скала. Школа бель-канто. |
Підготувати доповіді про театри та школи Італії |
РОЗДІЛ 8. КІНОМИСТЕЦТВО |
||||||||||
17 |
Європейське кіномистецтво |
|
18 |
|
13 |
|
14 |
31 |
Франція – батьківщина мистецтва кіно (видатні режисери, актори). |
Провести "фотопроби" |
|
19 |
|
14 |
|
15 |
32 |
Кіно Італії |
Переглянути італійський фільм, скласти анотацію |
||
18 |
Кіно США |
|
20 |
|
15 |
|
16 |
33 |
«Система зірок». Основні жанри американського кіно |
Представити зірку американського кіно |
|
21 |
|
16 |
|
17 |
34 |
Мультфільми У.Діснея. Діснейленд Контрольна робота № 4 |
малювання улюблених персонажів мультфільмів У.Діснея |
||
|
|
|
|
Розділ 9. ПРОСТІР КУЛЬТУРИ І ЗУСТРІЧІ В НЬОМУ |
|
|||||
19 |
Мистецтво – посередник між культурами (узагальнення курсу) |
|
22 |
|
17 |
|
18 |
35 |
Зразки взаємопроникнення культур різних національних картин світу. Україна в сучасному мистецькому світовому просторі. |
сформулювати „Закон культурного плюралізму” |
|
Разом: |
13 |
22 |
18 |
17 |
17 |
18 |
|
|
|
35 годин |
35 годин |
35 годин |