Поважай себе - цінуй своє життя

Про матеріал
Заняття має на меті: сприяти розвитку у дітей самоповаги, почуття особистої гідності;формувати навички безконфліктної поведінки у складних життєвих ситуаціях, коли порушується особистісна гідність; розвивати навички безпечної поведінки з метою попередження торгівлі дітьми.
Перегляд файлу

Практичне заняття «Поважай себе – цінуй своє життя»

( для учнів середньої шкільної ланки)

 

Підготувала : соціальний педагог , Ю.С. Бруяка

 

Мета:

    сприяти розвитку у дітей самоповаги, почуття особистої гідності;

  • формувати навички безконфліктної поведінки у складних життєвих ситуаціях, коли порушується особистісна гідність;
  • розвивати навички безпечної поведінки з метою попередження торгівлі дітьми. 

 

Завдання

    Ознайомити учнів з поняттями повага та самоповага.

    Допомогти їм усвідомити важливість цінувати і поважати самого себе.

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

1. Вступне слово педагога.

2. Творча майстерня «Піраміда індивідуальнсті» .

3. Творче завдання «Чому я заслуговую на повагу».

4.     Правила безпечної поведінки «Злочину можна запобігти»

5.     Обговорення «Куди звернутись по допомогу»

6.     Висновки до заняття.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1.Вступне слово педагога. Педагог знайомить дітей з темою заняття.

Здається досить дивним, що сьогодні, в ХХІ столітті, ми змушені говорити про торгівлю людьми не в історичному контексті, а в реальному часі. На превеликий жаль, і зараз, мільйони людей у світі перебувають у рабстві. Звичайно, «нові раби» не носять кайданів, їх не пропонують відкрито на ринках, як то було у прадавні часи, на них ніхто не має легальних прав, тому що у всіх країнах рабство заборонено. Тим не менш, люди перетворюються на «товар», який можна продавати і купувати, використовувати як завгодно, а потім викидати як непотріб. Тому на сьогоднішньому занятті ми будемо вчитися поважати себе, як неповторну особистість, щоб не стати жертвою рабовласництва та цінувати себе та своє життя.

Світова спільнота намагається боротися з цим явищем, але не зважаючи на увагу міжнародних організацій до зазначеної проблеми, торгівля людьми останніми роками набула надзвичайного поширення.

2.Творча робота «Піраміда індивідуальності»

Педагог наголошує, що в житті серед різноманітних предметів та явищє такі, які найбільше привертають нашу увагу, викликають інтерес - бажання  детальніше зрозуміти й пізнати окремі об'єкти чи види діяльності.

Педагог роздає  учням  макети пірамід і пропонує їм подумати, що їх найбільше цікавить, записати свої найбільші інтереси.

По закінченню роботи діти згортають піраміду і тим самим демонструють індивідуальність та неповторність кожної особистості. Саме тому слід цінувати своє життя та оберігати його від негативних впливів оточення.
3. Творче завдання «Чому я заслуговую на повагу».
Педагог пропонує учням спробувати учням намалювати малюнок на тему «Мій портрет у променях Сонця», на якому навколо свого портрету, у кожному промінчику записати свої вміння, здібності, таланти, тобто те, що кожен з них цінує в собі найбільше.
У процесі обговорення слід зазначити, що кожен має свої цінні якості, і усе це основа для самоповаги.
 

4.Правила безпечної поведінки «Злочину можна запобігти»

Педагог об’єднує учасників у пари. Кожна пара отримує роздатковий матеріал (закладку, листівку, брошуру), який містить правила особистої безпеки. Ведучі просять декількох учасників прочитати/назвати по черзі правила особистої безпеки.

Ведучі запитують:

  • Які ще можна додати поради щодо запобігання потрапляння в ситуацію торгівлі людьми?

 

Правила особистої безпеки

  • Нікому не довіряйте Ваш паспорт. Документи, що засвідчують Вашу особу, завжди повинні знаходитись тільки у Вас.
  • Якщо Ви збираєтесь працювати чи навчатися за кордоном, Вам необхідно підписати контракт. Контракт повинен бути написаний зрозумілою Вам мовою, а також містити інформацію про умови (оплату, вихідні дні, роботу у святкові дні, медичне страхування), місце та час Вашої майбутньої праці чи навчання.
  • Пам’ятайте! Легально працювати за кордоном можна лише за наявності робочої візи. Ніякий інший вид візи не дає права на працевлаштування за кордоном.
  • Залиште вдома детальну інформацію про майбутнє місце перебування за кордоном/ в межах України з адресою та контактними телефонами, а також копію свого паспорта та контракту. Ми б також рекомендували залишити своє фото та адреси Ваших іноземних друзів.
  • Дізнайтесь номери телефонів Посольства чи Консульства України в країні , в яку Ви їдете та візьміть їх із собою. Якщо Ви опинились у скрутній ситуації або Вам хтось загрожує, звертайтесь до представників своєї країни, які допоможуть Вам. Якщо у країні Вашого перебування немає Посольства України – телефонуйте у Посольство України в сусідній державі.
  • У зарубіжних країнах активно працюють неурядові організації та служби, котрі надають допомогу особам, які опинились у скрутному становищі. Звертайтесь до них у разі необхідності.
  • Термін перебування на території іноземної держави вказаний у Вашій візі. Порушення візового режиму унеможливить Ваш наступний виїзд за кордон. Дотримуйтесь правил візового режиму!
  • Пам’ятайте, що знання хоча б елементарних слів іноземної мови значно полегшить Ваше перебування за кордоном.
  • Перш ніж прийняти рішення про подорож або потрапивши у кризову ситуацію , зверніться за консультацією на Національну «гарячу лінію» з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації за телефоном 0 800 500 335 або 386 (безкоштовно). На «гарячій лінії» Ви зможете отримати інформаційні, психологічні та правові консультації щодо протидії домашньому насильству, торгівлі людьми, ґендерній дискримінації і захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб.

 

5.Обговорення «Куди звернутись по допомогу»

  • Куди, можна звернутись у випадку, якщо людина/дитина опинилась у небезпечній ситуації в Україні, або в чужій країні?

Серед служб, до яких можна звернутись у такому випадку, можна назвати:

  • Посольство України у країні перебування
  • Правоохоронні органи
  • Лікарні
  • Соціальні служби
  • Служби у справах дітей
  • Неурядові організації
  • Телефони довіри та «гарячі лінії» тощо.

 

6. Висновки до заняття

Вправа «Зустріч з однокласниками»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.Прощання «Оплески».

Педагог дякує учням за роботу та просить їх подякувати один одному оплесками за активну участь під час заняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
31 липня 2019
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку