"Повітря" (дослідницький проект)

Про матеріал
Матеріали до теми "Повітря" (дослідницький проект), які стануть у нагоді вчителям 2 класу на підсумок теми.
Перегляд файлу

Тема проекту.  Повітря.

 

Тип проекту: дослідницький, колективний, короткий.

 

Об’єкт пізнання: повітря.

 

Провідна проблема: формувати уявлення про атмосферу, місцезнаходження повітря, його склад, властивості, значення чистого повітря для життя організмів;

                                    розвивати спостережливість, допитливість, уміння встановлювати причиново-наслідкові зв’язки;

                                    виховувати бережливе ставлення до повітря, що нас оточує.

 

Спосіб вирішення проблеми: власні спостереження, проведення дослідів.

 

Освітній продукт: створення пам’ятки «Збережи повітря чистим».

 

Хід проекту

І етап     Організаційний.

Сьогодні в нас урок звичайний

Та вчить багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальний,

За це ми дякуєм йому.

 

ІІ етап     Допроектна підготовка.

  1. Загадка.

Куди ступиш—всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш.

                               (Повітря)

  1. Бесіда.
  • Що таке повітря?
  • Чи видиме воно?
  • До якої природи належить повітря?
  • Які властивості повітря?
  • З чого воно складається?
  • Яке значення повітря для живих організмів?

 

ІІІ етап     Дослідницький.

  1. Розповідь учнів на основі власних спостережень.
  2. Робота в групах.

1 група. Дослід 1.Візьмем колбу. Вона порожня лише на перший погляд. У цьому можна легко переконатися, якщо її занурити догори дном у посудину з водою. (Демонструють дослід). Колба не заповнюється водою тому, що там знаходиться повітря.  

2 група. Дослід 2. Щоб переконатися, що в колбі дійсно є повітря, нахилимо  її так, щоб у неї заходила вода. (Демонструють дослід). Коли вода заходить у колбу, з неї виходять бульбашки повітря. Місце повітря, яке було у колбі, займає вода. Отже, повітря займає певне місце, заповнюючи порожнини

3 група. Дослід 3. Щоб переконатися у тому, що повітря проникає у найменші щілинки, кинемо у склянку з водою грудочку сухого ґрунту. (Демонструють дослід). Із грудочки ґрунту виділяються бульбашки. Це—повітря. Отже, всі щілини у твердих тілах заповнені повітрям.

  1. Розповідь учителя.

        Повітря оточує Землю потужним шаром, товщина якого перевищує 1000км. Цей шар повітря називається атмосферою. Атмосферу можна порівняти з океаном, у якому замість води—повітря. Ми живемо на самому дні повітряного «океану».

       Повітря має велике значення для нашої планети, і в першу чергу, для всього живого на Землі. Повітрям дихають люди, рослини, тварини. Як товста «ковдра» повітря огортає Землю і зберігає тепло, яке вона отримує від Сонця. Якби довкола Землі не було повітряного шару, то вдень земна поверхня сильно б нагрівалась, а вночі—охолоджувалась. Таким чином, без повітря життя на Землі було б неможливим.

       Якби Земля не була оточена повітрям, ми бачили б на чорному небі вогняний диск Сонця. Ніч наставала б раптово з останнім променем, а день—із першим. Якби не було повітря, всюди, куди не проникло б пряме сонячне проміння, було б темно.

  1. Практична робота.

Виконання досліді . (Підручник ст. 86-87)

  1. Опрацювання статі «З чого складається повітря?»
  2. Повідомлення учнів.
    1. Повітря—це газоподібне тіло. Воно складається з різних газоподібних речовин: азоту, кисню, вуглекислого газу та інших газів. Найбільше в повітрі азоту, але він не придатний для дихання.
    2. Кисень становить п’яту частину повітря на Землі. Його утворюють і виділяють у повітря тільки зелені рослини. Кисень розчиняється у воді. Розчиненим киснем дихають рослини і тварини, які живуть у водоймах. Кисень потрібний для дихання людям, тваринам, рослинам.
    3. Вуглекислий газ потрапляє в повітря під час горіння, виверження вулканів, унаслідок перегнивання решток рослин і тварин. При диханні живі організми поглинають із повітря кисень, а виділяють вуглекислий газ.
  3. Гра «Займи свою позицію».

(Яке значення має повітря для живих організмів).

 

Фізкультхвилинка.

Добре те, що сонце світить!

Добре те, що віє вітер!

Добре те, що цей ось ліс

Разом з нами ріс і ріс!

Добре те, що в нашій річці

Синя, не брудна вода!

І мене матуся рідна

Після школи зустріча.

Добре гратися надворі!

Добре вчитися у школі!

Добре плавати в ставку

Добре те, що я живу!

 

ІV етап     Презентація.

  1. Кросворд «Повітря».

 

 

 

 

 

                                                                                                              

 

 

 

 

  1. Що появляється на дзеркалі , коли ми на нього дихаєм?  (Повітря).
  2. Чого в повітрі найбільше?  (Азоту).
  3. Як називається рух повітря?  (Вітер).
  4. Що ми проводимо на уроках природознавства з метою вивчення певних явищ?  (Досліди).
  5. Що встановляють на підприємствах, щоб повітря було чистим?  (Фільтри).
  6. Властивість повітря.  (Прозорість).
  7. Синонім до слова «катастрофа».  )Аварія).
  1. Працює довідкове бюро «Збережемо повітря чистим».

        Наша держава дбає про чистоту повітря. В Україні прийнято Закон про охорону повітря. Він вимагає, щоб на всіх підприємствах встановлювали спеціальні фільтри, пиловловлювачі. Вони затримують отруйні  й радіоактивні речовини, пил, сажу, гази.

         Щоб зберегти повітря чистим, люди переобладнують автомобілі. Замість бензину в них використовується газове пальне. Паровози, які працюють на вугіллі, замінено на електровози.

         Незамінними помічниками людини в очищенні повітря є рослини. Рослини поглинають з повітря вуглекислий газ і збагачують його киснем. Своїм листям вони затримують пил, сажу, інші шкідливі речовини.

          Кожне дерево і кущ, посаджені людиною, очищатимуть повітря не лише нашого села чи міста, а усієї  планети.

  1. Гра «Продовж речення».

Повітря це--_________________________________________________.

Властивості повітря: _________________________________________.

Склад повітря: ______________________________________________.

Ми повинні не забруднювати __________________________________.

Повітря потрібне ____________________________________________.

  1. Гра «Заповни віконечко».

Повітря потрібне                                     організмам для дихання і

 

збереження тепла. Чим менше в повітрі                                      , тим

 

важче дихати. Без повітря людина може прожити декілька 

 

                                  . Якби навколо землі не було повітряної оболонки,

 

то Земля вдень сильно б                                      , а вночі --                                    

                                           

                                  .   Без повітря життя на Землі                                    . 

 

  1. Робота в зошитах.

 

              

 

 

 

 

 

Розглянь малюнки і запиши свої міркування. (Хто забруднює повітря, а хто дбає про його чистоту?)

 

ІV етап     Оформлення результатів проекту.

Як дбають про чистоту повітря діти:

  • у класі;
  • вдома;
  • у твоєму селі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 січня 2019
Переглядів
2945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку