Корисні копалини" (дослідницький проект)

Про матеріал
Корисні копалини" (дослідницький проект) матеріали на підсумок теми, стануть у нагоді вчителям 2 класу.
Перегляд файлу

            Тема проекту. Корисні копалини. Охорона корисних

           копалин.

 

          Тип проекту: дослідницький.

 

         Об’єкт пізнання: корисні копалини.

 

        Провідна проблема: формувати уявлення про гірські породи та їх різноманітність, про корисні копалини та їх значення в житті людини;

виробляти вміння спостерігати, узагальнювати і робити висновки;

виховувати бережливе ставлення до речей, виготовлених із корисних копалин, прагнення до збереження корисних копалин.

 

         Спосіб вирішення проблеми: проведення дослідів, власні спостереження,      слайди.

 

 Освітній продукт: зібрати колекцію гірських порід та корисних  копалин.

 

       Напрямки проекту:

                                    1) гірські породи;

                                    2) корисні копалини;

                                    3) значення гірських порід і корисних копалин;

                                    4) охорона гірських порід і корисних копалин.

 

Хід проекту

      І етап     Організаційний.

      Пролунав дзвінок.

      Починаємо урок.

      Працюватимем старанно,

      Щоб почути у кінці,

      Що у нашім третім класі

      Діти просто молодці.

 

       ІІ етап     Допроектна підготовка.

 

 1.Перегляд слайдів «Скарби надр України».

           Слово вчителя.

           Сьогодні на уроці ми дізнаємось як називається одним   словом

пісок, глина, нафта, з чого вони складаються і як утворилися?

 

          2.Евристична бесіда.

- З чого будують будинки?

- Де беруть камінь, пісок, глину?

- Без чого не поїде жодна ?

      Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми дізнаємось як називається одним  словом пісок, глина, нафта, з чого вони складаються і як утворилися?

 

       ІІІ етап     Дослідницький.

  1. Практична робота. З чого починаються гірські породи?

         2.  Колективна робота з колекцією гірських порід.

         (Учитель показує гірські породи, а учні класифікують і записують в таблицю).

Гірські породи

Рідкі

Тверді

Газоподібні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Висновок: гірські породи—це тіла природи, що залягають на поверхні або у товщі землі. Гірські породи складаються з різних мінералів. Одні гірські породи складаються з одного мінералу, інші—з декількох.

        3.Розповідь вчителя з використанням наочності.

       4.Робота в групах.

    І група. Повідомлення про горючі корисні копалини.

              Горючі корисні копалини горять і виділяють тепло. До горючих корисних копалин належать торф, буре і кам’яне вугілля, природний газ, нафта. Їх використовують, як паливо та для виробництва бензину, пластмас, фарб, лаків, синтетичних тканин та хутра.

   ІІ група. Повідомлення про рудні корисні копалини.

Рудні корисні копалини—це копалини, з яких виплавляють метали. До рудні корисні копалини належать залізна руда, з якої виплавляють чавун і сталь. Із чавуну роблять труби, батареї опалення, ванни, посуд, деякі деталі машин. Сталь міцніша, ніж чавун. Вона кується, прокатується у листи і дріт. Із неї виробляють машини, труби, інструменти, посуд.

  ІІІ група. Повідомлення про нерудні корисні копалини.

                Нерудні корисні копалини—це ті, які використовують без переробки. Пісок—будівельний матеріал та сировина для виробництва скла. Кам’яну сіль використовують не лише як добавку до їжі. Вона є сировиною для виробництва соди, кислоти. Крейду використовують у будівництві, крейдяними олівцями ми пишемо на дошці. Граніт і мармур—цінні будівельні матеріали. Вони добре шліфуються. Гранітом і мармуром облицьовують будинки, театри, станції метро. Уламки граніту використовують для будівництва доріг.

       5.Робота з картою корисних копалин.

       6.Практична робота.

       ( Дослідження властивостей корисних копалин).

 

Корисна копалина

 

Стан

 

 Колір

 

 Горючість

 

Місце видобутку

Використання у народному господарстві

Кам’яне вугілля

 

 

 

 

 

Торф

 

 

 

 

 

 

Нафта

 

 

 

 

 

 

Вапняк

 

 

 

 

 

 

Глина

 

 

 

 

 

 

Пісок

 

 

 

 

 

 

 

    Фізкультхвилинка.

      Щось втомились ми сидіти,

      Треба трішки відпочити.

      Встаньте, діти, посміхніться,

      Землі нашій поклоніться

      І до сонця потягніться,

      В різні боки похиліться,

      Веретеном покрутіться.

      Плесніть, діти, кілька раз,

      За роботу—все гаразд!

 

 

     ІVетап     Презентація.

     1.Гра «Поділи в групи».

2.Гра «Відгадай—запиши».

  • Чорний, блискучий, тоне у воді, горить у вогні.               ________________
  • Бурий, м’який, з рослин складається, легко загоряється.   _______________
  • Густа масляниста

Рідина легкозаймиста,

Темно-бурою буває,

Її з надр видобувають.    ________________

  • Чиркнув сірником—і швидко

Розпустилась диво-квітка,

Вогником блакитним сяє,

Їжу нам підігріває.  __________________

        3.Гра «Умовні знаки».

        4.Кросворд «Що виготовляють з нафти».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         1.Рідина, яку використовують для заправляння автомобілів. 

         2.Медичні препарати.  

         3. Речовина, яка захищає речі від молі.   

         4.Матеріал, з якого шиють одяг.  

          5.Речовини, що надають предметам певного кольору.  

         5.Допиши.

    Які корисні копалини зустрічаються у твоїй місцевості?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          6.Інформаційна хвилинка.

       Пам’ятай! Гірські породи—це багатство твоєї Батьківщини. З часом вони вичерпуються. Тому їх необхідно використовувати дуже економно, щоб вистачило не тільки нам, а й наступним поколінням.

 

                    Слід дбайливо ставитися до будь-якої речі, бо під час її виготовлення теж витрачали корисні копалини.

          7.Гра «Істинне чи хибне твердження».

  • Кам’яне вугілля—це рідка корисна копалина.
  • Природний газ—це газоподібна корисна копалина.
  • Нафта—це рідка корисна копалина.
  • Пісок—горюча корисна копалина.

          8.Гра «Упіймай горючу корисну копалину».

 

           V етап     Оформлення результатів проекту.

  • Які корисні копалини добувають у твоєму краї?
  • Як твоя сімя використовує корисні копалини?

 

             VІ  етап     Освітній продукт.

 

Зібрати колекцію гірських порід та корисних копалин.

 

 

doc
Додано
24 січня 2019
Переглядів
3695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку