Тварини—живі організми (пошуковий проект)

Про матеріал
Тварини—живі організми (пошуковий проект) матеріали на підсумок теми. стануть у нагоді вчителям 2 класу
Перегляд файлу

Тема проекту. Тварини—живі організми. Охорона тварин.

 

Тип проекту: пошуковий, груповий.

 

Об’єкт пізнання: звірі, птахи.

 

Провідна проблема: формувати поняття «тварини—частина живої природи»,;

уявлення про різноманітності тварин, та види,;

вміння порівнювати, робити висновки, встановлювати причиново - наслідкові зв’язки;

описувати представників груп тварин;

виховувати спостережливість, допитливість, прагнення до пізнання тваринного світу, дбайливе ставлення і любов до тварин.

 

Спосіб вирішення проблеми: власні спостереження, додаткова література, слайди, ілюстрації.

 

Напрямки:

  1. Тварини—живі організми.
  2. Різноманітність тварин у природі.
  3. Групи тварин за способом живлення.
  4. Охорона тварин.

 

Хід проекту

 

І етап     Організаційний. Пошук інформації.

1. Переказування казок учнями.

  1. Журавель і лисиця

б) Чому зайці сірі

в) Орел і кіт

Екологічні взаємозв’язки

  • Ревів ведмідь не тому, що бджоли покусали, а тому, що меду не дали.
  • Не довіряй козу вовкові, а капусту—козі.
  • Де звіру живеться, там він і ведеться.
  • Як багато птиць, то не буде гусениць.
  • Ластівка день починає, а соловей його кінчає.
  • Не потрібна солов’ю золота клітка, краще йому зеленая вітка.

 

 

ІІ етап     Допроектна підготовка.

1.Загадки.

На подвір’ї ходить птах

І співає по складах.

                                     (Півень)

Хоч мала сама на зріст,

Та великий маю хвіст.

Пухова руденька шуба,

Із сосни стрибну на дуба.

                                              (Білка)

По квітучих садах літаю,

Солодкі дарунки збираю.

                                           (Бджола)

2.Кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Сам сліпий, а шуба багата.

В землі його хата.

Живе без віконця,

Не бачить він сонця.    (Кріт)

2. Дім повзе, його хазяїн на собі везе.    (Равлик)

3. До хмаринки підлітає,

    І в повітрі зависає

    Та чарівно так співає—

    Серце наше звеселяє.      (Жайворонок)

4.Бігає в полі, гуляє,

А вхопиш за хвіст—

Його тобі лишає,

А сама мерщій тікає.    (Ящірка)

5. Рижа кума

   З лісу прийшла,

   В курятнику побувала,

   Курочок рахувала.    (Лисиця)

6.Цілу ніч музика грає,

   А скрипки не має.    (Цвіркун)

7. У воді вона живе,

    Дзьоба не має, а клює.    (Риба)

 

3.Евристична бесіда.

  •        До якої природи належать тварини? (До живої) Доведіть це.
  • Якими ознаками тварини відрізняються від рослин?

  Висновок: Тварини, так як і рослини ростуть, дихають, живляться, розмножуються, вмирають—отже це живі організми. Тварини на відміну від рослин живляться готовою їжею, можуть швидко рухатися, переміщуватися з одного місця на інше.

4.Показ слайдів.

    Тварини, рослини.

5. Створення проблемної ситуації.

  •     Що станеться коли в природі зникнуть тварини? До чого це приведе?
  •     Яка цінність тварин для людей?

6. Різноманітність тварин в природі.

І група. Запишіть назви груп тварин.

 

 

 

Т

В

А

Р

И

Н

И

 

 

 

ІІ група. Тварини за способом живлення.

 

 

 

 

 

 

Травою

 

Комахами

 

Іншими тваринами

 

Травою та іншими

      тваринами

 

 

 

 

Козуля,   кріт,   ведмідь,   гусак,   зубр,   орел,    ластівка,    вовк,

 

 

 

чапля,    їжак,    шпак,    дятел, рись.

 

Висновок. Отже за способом живлення тварини поділяються на рослиноїдні,

хижі, комахоїдні, всеїдні.

 

7. Ланцюги живлення.

Повідомлення вчителя.

 У природі всі живі організми взаємозв’язані між собою. Яким чином?

      Рослиноїдні тварини живляться тваринами. Хижі—рослиноїдними тваринами. Якщо зникають рослиноїдні тварини, то хижі тварини гинуть. Або вони переселяються туди, де для них є їжа. Такі кормові зв’язки називають ланцюгами живлення.

       Ланцюги живлення можна спостерігати в природі скрізь. Адже без корму жодна тварина жити не може.

   Калина, попелиця, сонечко—ланки в ланцюзі живлення.

Поясни вираз: «У природі все взаємопов’язане».

 

8. Опрацювання статті «Охорона тварин».

  •     Що робиться в нашій країні для збереження рідкісних тварин?
  •     Назви тварин, яких занесено до Червоної книги України?
  •     Чи є в місцевості, де ти живеш заповідники?
  •     Яких диких тварин в них охороняють?

9. Крокуємо стежками Червоної книги.

 

 

Фізкультхвилинка.

Руки на пояс ставимо всі

Будем стрибати, мов горобці.

Скік вперед і скік назад

Крильця вниз всі опустили

І на місці походили.

А тепер всі дружно сіли.

 

ІІІ етап     Презентація.

  1. Заповни таблицю.

 

 

Птахи

Звірі

Комахи

Риби

Тіло вкрите

 

 

 

 

Кількість ніг

 

 

 

 

Наявність крил

 

 

 

 

 

 

  1. Гра «Як переміщуються тварини».

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота в групах.

І група. Записати дикі тварини.

ІІ група. Записати свійські тварини.

 

  1. Робота в групах.

 Поділи тварин на групи за способом живлення.

  Вівця, кріль, корова, метелик, лисиця, павук, їжак, кінь, кабан, курка, ластівка, собака.

 

1 група ______________________________________________ ;

               2 група________________________________________________:

3 група_______________________________________________:

 

5.Складання ланцюгів живлення на основі власних спостереження.

 

__________________ _________________→____________

 

_________________ _________________→_____________

 

_________________ _______________→____________

 

6.Хвилинка- цікавинка.

Знай, бережи! Жаби та ропухи.

    Цих тварин часто давлять, б’ють, штурхають. При цьому не замислюються, що жаби знищують велику кількість шкідливих комах. З ними також пов’язано багато відкриттів, їм поставлення два пам’ятники—в Японії і Франції—за великі заслуги у медицині.

7. Інформаційне повідомлення.

    У 1980р. вперше вийшла друком Червона книга України, в якій містилась інформація про 85 видів рідкісних і зникаючих тварин. Зараз у нашій країні більше 382 видів тварин занесені до Червоної книги.

Які тварини твоєї місцевості занесені до Червоної книги України?

________________________________________________________

________________________________________________________

8. Гра «Вибери тварин».

Вибери тварин які потребують охорони.

 

         

          Гадюка степова                                             Кіт лісовий                           

 

 

         Їжак вухатий                                                  Хом’як

                             

 

            Вусач альпійський                                          Зубр

  

             Лисиця                                                             Дрохва

 

 

              Беркут                                                              Білка

 

 

9. Творча робота.

 1) Порівняй тварин різних груп за розмноженням.

 2) Опиши тварину за планом.

                  План

  1. Назва тварини.
  2. Група (за будовою).
  3. За способом живлення.
  4. Як розмножуються.

 

ІV. Оформлення результатів проекту.

  • Чи бувають перелітні звірі?
  • Чому не можна чіпати пташині яйця в гніздах?
  • Що буде з бджолою, коли вона укусить?
  • Яка риба схожа на змію?
  • Який птах опирається на хвіст, коли сидить на дереві?
  • Чиї пташенята не знають своєї матері?
  •  

V. Освітній продукт.

Створити книгу скарг «На що скаржаться тварини?».

doc
Додано
24 січня 2019
Переглядів
5278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку