«Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.»

Про матеріал
Тематична робота №3 (Історія України 9 клас) Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.» ІІ варіанти
Перегляд файлу

Тест №3 (Історія України  9 клас)

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу:

«Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.»

І ВАРІАНТ

І рівень (0,5 бала)

1. Укажіть, навчальні заклади якого типу набули поширення в Україні в першій половині ХІХ ст.?

а) училище;     б) ліцей;    в) гімназія;     г) технікум.

2 . Укажіть, у якій галузі культури уславився М. Щепкін?

а) архітектура;      б)  скульптура;  в) театр;      г) живопис.

3.  Укажіть прізвище автора літературних творів «Сватання на Гончарівці» та «Шельменко-денщик», за якими ставилися  вистави в перших українських професійних театрах ?

а) Г. Квітка-Основяненко;   б) І. Котляревський;    в) Т. Шевченко;  г) П. Куліш.

4. В якому році Т.Г. Шевченко випустив альбом офортів «Живописна Україна»?

а) 1841р.;  б) 1843р.;  в) 1842р.;     г) 1844р..

5. У якому рядку всі слова стосуються Петра Гулака-Артемовського:

а) батько перекладу, історичний роман «Чорна рада», «Літопис Самовидця»;

б) ректор Харківського університету, байки, «Запорожець за Дунаєм»;   

в) балада «Рибалка», перша опера, майстер літературного перекладу;   

г) байка-казка «Пан та собака», романтичні балади, нові жанри

6. Розташуйте назви вищих навчальних закладів у хронологічній  послідовності їх заснування.

а) Новоросійський університет;    б) Київський університет;

в) Львівський університет ;    г) Харківський університет.

ІІ рівень (1 бал)

7. Дайте визначення термінів:

«Класицизм» — це ……………

«Національна ідея» — це ……………

8. Дайте відповіді на запитання до джерела

«Заснування університету найтіснішим чином пов’язане з особистістю…… Він є справжнім винуватцем його існування: …. Він спонукав харківське дворянство на пожертвування, він мав перебороти силу ускладнень, аби добитися височайшого соізволєнія на заснування університету в Харкові, він же, зрештою разом з іншими особами…. Немало попрацював і у нелегкій справі початкового його облаштування» (Д.Багалій)

А) Коли відбулися події, про які йдеться у фрагменті джерела?

Б) Імям якого діяча пропущено в тексті?

 

9. У яких твердженнях ідеться про Івана Котляревського?                

А) діяч, якому судилося стати символом українського національного руху;

Б) автор «Граматики малоросійського наріччя» 1818р.;

В) першу збірку його поезій було надруковано в Петербурзі в 1840р.;

Г) автор програмових документів Кирило-Мефодіївського товариства;

Д) належав до полтавської масонської ложі «Любов до істини»;

Е) вперше для написання літературного твору автор звернувся до живого усного мовлення народу.            

ІІІ рівень (1,5 бала)

10. Прочитайте і дайте відповідь на запитання.

Розвиток української науки (музичного мистецтва) наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. Та зробіть висновок.

11.  Доберіть до імен історичних постатей їхні стислі характеристики.

1) А. Меленський     6) В. Тропінін

2) В. Каразін      7) Г. Квітка-Основяненко

3) Є. Гребінка      8) М. Щепкін

4) М. Остроградський     9) Михайло Максимович

5) М. Маркевич     10) Карпо Соленик

IV рівень (3 бала)

12.  Висловіть власне судження щодо наведеного твердження.

Незважаючи на обмежені досягнення у сфері мови та літератури, національне відродження в Наддніпрянській Україні протягом збиральницької стадії наприкінці ХVIII та в перших десятиліттях ХІХ століття мало також важливі здобутки, особливо в царині історії та фольклору. Цікаво зазначити, хай як це несподівано це звучить, що уряд Російської імперії на загал підтримував  ці процеси. Тож на Наддніпрянщині розпочалася організаційна стадія національного відродження.

Свою відповідь побудуйте за схемою:

1) Я вважаю, що….

2) Тому, що…..

3) Наприклад……

4) Отже……      

Тест №3 (Історія України  9 клас)

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу:

«Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.»

ІІ ВАРІАНТ

І рівень (0,5 бала)

1. Укажіть, коли був відкритий Київський університет?

а) 1798р.;     б) 1805р.;  в) 1834р.;   г) 1840р.

2 . В якому місті Правобережжя знаходиться пейзажний парк  «Олександрія»?

а) Полтава;      б) Біла Церква;   в) Умань;    г) Житомир.

3.  Український скульптор, який створив памятник градоначальникові та генерал-губернаторові Арману Рішельє в Одесі та памятник Володимиру у Києві ?

а) Василь Тропінін;    б) Вікентій Беретті;    в) Петро Клодт;    г) Іван Мартос.

4. Розвиткові якої науки сприяла діяльність Михайла Остроградського?

а) математики;     б) біології;  в) історії    г) хімії.

5. У якому рядку всі слова характеризують Пантелеймона Куліша:

а) батько перекладу, історичний роман «Чорна рада», «Літопис Самовидця»;                      

б) літературний критик, український буквар «Граматка», байка «Пан та собака»;   

в) балада «Рибалка», перша опера, майстер літературного перекладу;            

г) український правопис, «Тарас Бульба», підручник для навчання письма й читання.

6. У якому з варіантів названо діячів культури першої половини  19ст., творили в царині живопису?

а) Антон Лянге, Іван Мартос, Тимофій Осиповський;                       

б) Дмитро Левицький, Михайло Остроградський, Іван Сошенко;

в) Володимир Боровиковський, Микола Маркевич, Євген Гребінка;                           

 г) Тарас Шевченко, Василь Тропінін, Василь Штенберг.

ІІ рівень (1 бал)

7. Дайте визначення термінів:

«Реалізм» — це ………..

«Археографія» — це ………..

8. Дайте відповіді на запитання до джерела

«Заснування університету найтіснішим чином пов’язане з особистістю…… Він є справжнім винуватцем його існування: …. Він спонукав харківське дворянство на пожертвування, він мав перебороти силу ускладнень, аби добитися височайшого соізволєнія на заснування університету в Харкові, він же, зрештою разом з іншими особами…. Немало попрацював і у нелегкій справі початкового його облаштування» (Д.Багалій)

А) Коли відбулися події, про які йдеться у фрагменті джерела?

Б) Імям якого діяча пропущено в тексті?

 

9. У яких твердженнях ідеться про Тараса Шевченко?                

А) діяч, якому судилося стати символом українського національного руху;

Б) основоположник художньої прози в українській літературі;

В) першу збірку його поезій було надруковано в Петербурзі в 1840р.;

Г) автор програмових документів Кирило-Мефодіївського товариства;

Д) творець «Енеїди» - першого твору нової української літератури;

Е) автор понад тисячі творів образотворчого мистецтва.            

ІІІ рівень (1,5 бала)

10. Прочитайте і дайте відповідь на запитання.

Розвиток українського мистецтва (архітектури) наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. Та зробіть висновок.

11.  Доберіть до імен історичних постатей їхні стислі характеристики

1) В. Штенберг     6) Є. Гребінка

2) С. Гулак-Артемовський    7) В. Каразін

3) В. Беретті      8) А. Скальковський

4) Михайло Максимович    9) М. Остроградський

5) Д. Левицький     10) І. Озаркевич

 

IV рівень (3 бала)

12.  Заповніть порівняльну таблицю «Розвиток освіти на українських землях наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.»

Українські землі

у складі

Початкова освіта

Середня освіта

Вища освіта

Російська імперія

 

 

 

 

Австрійська імперія

 

 

 

 

Висновок

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Войтюк Маріна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України 9 клас (Власов В.С.)
Додано
7 грудня 2020
Переглядів
5600
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку