ПКР за 1 семестр 9 клас Варіант І
Рівень 1 (0,5 б.): 1. Вкажіть дату руху опришків на Прикарпатті:
А) 1843-1844 рр.; Б) 1813-1835 рр.; В) 1810-1825 рр.; Г)1848-1849рр.
2. Вкажіть поняття, яке відповідає наступному визначенню: «загострене, нестале становище».
А) криза; Б) революція; В) переворот .Г) захоплення.
3. Вкажіть назву першої української газети, яка вийшла у Львові.
А) «Руська правда»; Б) «Зоря Галицька»; В) «Український вісник»;
Г) «Основа».
4.У складі якої держави була Волинь у 19 ст.:
А)Росії Б)Польщі В)Австрії Г)Угорщини.
5. Назва козацького війська, яке існувало у 1832-1866рр:
А)Азовське Б)Кримське В)Одеське Г)Чорноморське.
6.Який твір називають «декларацією прав української нації….»
А) Історія Малоросії Б) Русалка Дністрова В) Історія Русів Г)Енеїда
Рівень 2 (1.5 б.): 7. Вкажіть особливості розвитку промисловості у Наддніпрянській Україні. (чотири правильні відповіді):
1) Занепад розвитку державної промисловості;
2) відкриття цукрових заводів;
3) поступове зростання кількості найманих робітників;
4) розвиток чумацького промислу;
5) використання у промисловості праці кріпаків;
6) початок промислового перевороту в 30-40-х рр.;
7) з 20-х рр, відбувається прискорений розвиток млинарства.
8. Дайте визначення: Національне відродження; генерал-губернаторство; реформа.
Рівень 3 (1,5 б.) 9. Встановіть відповідність між датами та подіями:
1. 1848 р. |
а) Виникнення Кирило-Мефодіївського братства; |
2. 1791 р. |
б) створення Головної руської ради у Львові; |
3. 1837 р. |
в) місія В.Капніста до прусського короля; |
4. 1845 р. |
г) відкриття Харківського університету; |
5. 1805р. |
д) видання альманаху «Русалка Дністрова»; |
10. Охарактеризуйте рух масонства на території України.
Рівень 4 (3 б.)
11. Назвіть форми протесту селян та їх основні вимоги. Яке селянське повстання вважають наймасовішим і найтривалішим?
ПКР за 1 семестр 9 клас Варіант II
Рівень 1 (0,5 б.): 1. Вкажіть регіон України, у якому відбулося повстання селян під проводом У. Кармелюка:
А) Галичина; Б) Слобожанщина; В) Поділля Г)Буковина
2. Вкажіть поняття, яке відповідає наступному визначенню:«прагнення до відокремлення, відособлення».
А) сепаратизм; Б) сегрегація; В) федералізм; Г) популізм.
3. Діяльність масонської ложі «Любов до істини».
А) 1834-1837 рр. Б) 1813-1835 рр. В) 1818-1819 рр. Г) 1848-1849рр.
4. Яка територія не входила до складу Австрії у 19 ст.:
А)Галичина Б) Волинь В)Буковина Г) Закарпаття
5. Який діяч не був членом «Руської трійці»:
А)І.Вагилевич Б)Я.Головацький В)І.Могильницький Г) М.Шашкевич
6.Автор твору «Історія Русів»:
А) Автор невідомий Б) В.Капніст В)Г.Полетика Г)І.Котляревський
Рівень 2 (1.5 б.): 7. Вкажіть особливості розвитку промисловості на західноукраїнських землях. (чотири правильні відповіді):
1) Переважання ремісничо-мануфактурних підприємств;
2) поява парових машин з середини 40-х рр. XIX століття;
3) переважна більшість населення зайнята у промисловості;
4) сировина (нафта, ліс) перероблялися за межами регіону ;
5) найрозвиненішою галуззю промисловості було виробництво тютюну;
6) майже не розвивалися традиційні галузі (шкіряна, лісна) через конкуренцію німецьких та чеських виробників; 7) встановлення 8-годинного робочого дня.
8. Дайте визначення: декабристи; губернія; революція
Рівень 3 (1,5 б.) 9. Встановіть відповідність між датами та подіями:
1) 1847 р. |
а) Видання «Енеїди»; |
2) 1798 р. |
б) «Київська козаччина»; |
3) 1855 р. |
в) арешт керівників Кирило-Мефодіївського братства; |
4) 1853р. |
г) скликання Собору руських вчених у Львові; |
5) 1848 р. |
д) скасування панщини на Закарпатті. |
10. Хто став провідною верствою українського суспільства у Західній Україні? Яких рис набули ідеї Просвітництва на західноукраїнських землях?
Рівень 4 (3 б.): 11.Охарактериуйте діяльність Кирило-Мефодіївського братства. Яке значення воно відіграло у національно-визвольному русі?
ПКР за 1 семестр 9 клас Варіант ІІІ
Тестова частина (0,75 б): 1. Які події відбувались в українських землях у складі Російської імперії в першій половині XIX ст.?
1) Повстання під проводом У. Кармалюка; 2) діяльність Кирило-Мефодіївського братства;
3) заборона діяльності Головної руської ради; 4) скасування кріпосного права; 5) діяльність «Руської трійці»;6) повстання Чернігівського полку; 7) запровадження Валуєвського циркуляру.
2. Установіть хронологічну послідовність подій в українських землях у складі Російської імперії наприкінці XVIII — першій половині XIX ст.
А) Вихід друком «Енеїди» Івана Котляревського; Б) повстання Чернігівського полку;
В) польське повстання; Г) діяльність Кирило-Мефодіївського братства.
3. Рекрутів у першій половині XIX ст. набирали з...:
А)міщан; Б) поміщицьких селян; В)державних селян; Г) дворян.
4. Хто після українців становив другу за чисельністю національну групу у Східній Галичині на поч. 19 століття:
А) росіяни; Б) поляки; В) австрійці; Г) євреї.
5. Які наслідки для західноукраїнський земель мали події революції 1848 – 1849 рр.
А) Посилення феодальної залежності селян; Б) закінчення промислового перевороту;
В) піднесення національно – визвольного руху; Г) припинення існування української преси.
6. Які явища були спільними для українських земель у складі Австрійської імперії та Російської імперії наприкінці 18 століття – першої половини 19 століття?
1) Заборона діяльності масонських лож; 2) скасування панщини; 3) відкриття університетів; 4) утворення монополістичних об’єднань; 5) селянські повстання;
6) розгортання декабристського руху; 7) початок промислового перевороту;
7. Установіть порядок навчальних закладів половини 19 століття за рівнем освіти, починаючи з початкових.
А) гімназії; Б) повітові; В) ліцеї; Г) парафіяльні;
8. Який навчальний заклад на території України у складі Російської імперії було відкрито першим?
А) Ніжинська гімназія вищих наук; Б) Рішельєвський ліцей; В) Київський університет;
Г) Харківський університет.
9. Укажіть науковців істориків першої половини 19 століття.
1) В. Каразін; 2) Д. Бантиш – Коменський; 3) М. Костомаров; 4) М. Остроградський;
5) М. Маркевич; 6) Т. Осипович.
10. Що стало наслідком появи 29 січня 1855 року царського маніфесту «Про призов до Державного ополчення»?
А) Початок Польського повстання; Б) Ліквідація Січі; В) початок «Київської козаччини»;
Г) Видання Валуєвського Циркуляру.
11. Діяльність яких українських діячів другої половини 19 століття пов’язана за громадським рухом?
1) І. Могильницького; 2) В. Антоновича; 3) В. Каразіна; 4) М. Драгоманов;
5) М. Павличка; 6) П. Чубинського; 7) М. Міхновського.
12. Розташуйте соціальні групи структури населення України у складі Російської імперії кінця 19 століття за кількісним показником від найбільшої до найменшої.
А) Наймані робітники; Б) дворянство; В) селяни; Г) купецтво.
Творче завдання (3 б.): Охарактеризуйте політичний та соціально-економічний стан західноукраїнських земель.