"Повторення і закріплення вивченого про займенник"

Про матеріал

Урок-закріплення з української мови для 4 класу. На уроці були використані такі методи,прийоми навчання: слово вчителя, вибірковий диктант, робота з підручником, гра «Розсипанка»,гра «Інтерв`ю», вправа «Редактор», індивідуальна робота з картками,самоперевірка,взаємоперевірка,робота в парах, самостійна робота.

Перегляд файлу

Учитель. Зюзько В.В.                             Клас:     4-А

Тема: Повторення і закріплення вивченого про займенник.

Мета: Повторити вивчене про займенник, поглибити знання учнів, розвивати пізнавальний інтерес; збагачувати словниковий запас; сприяти розвитку творчих здібностей зв’язного мовлення; удосконалити роботу з текстом; виховати любов до рідного краю,культуру спілкування..

Тип уроку:повторення і поглиблення вивченого матеріалу.

Обладнання: Мультимедійні засоби навчання та їх програмове забезпечення, картки, таблиця.

Форми роботи:індивідуальна,фронтальна,самостійна.

Методи,прийоми навчання: слово вчителя, вибірковий диктант, робота з підручником, гра «Розсипанка»,гра «Інтерв`ю», вправа «Редактор», індивідуальна робота з картками,самоперевірка,взаємоперевірка,робота в парах, самостійна робота.

Міжпредметні звязки: Я у світі, літературне читання

            Перебіг уроку

І. Організаційна частина

Попрацюємо з піктограмою

Читання вірша за піктограмами   (Слайд 2)

Любіть Україну

У сні й наяву,

Вишневу свою Україну.

Красу її вічно живу і нову

І мову її солов’їну.

Щоб наше мовлення було багатим,красивим,милозвучним  продовжимо вивчати   українську мову.

Сьогодні, йдучи до школи, я знайшла у нашій поштовій скриньці ось ці 2 листи. Обидва вони  адресовані вам, бо на них написано: «Учням 4-А класу ЗОШ №26».

Цікаво,від кого вони?

А  написала вам ось ця чарівна україночка Оленка. То ж давайте відкриємо конверт №1 і подивимось, що у ньому є.

- А в конверті звернення до вас.

- Любі діти! Рідне слово – невмируще джерело, з якого ми пізнаємо навколишній світ, свою родину, свій народ. Сьогодні у вас незвичайна, особлива, можливо й нелегка мандрівка, під час якої ви повинні показати себе знавцями своєї рідної мови,  своєї Батьківщини. Перед вами будуть нелегкі випробовування, але я гадаю, що ви дружно подолаєте усі перешкоди.

Виконайте всі завдання з цього конверта і лише тоді відкривайте конверт №2. На вас чекає приємна несподіванка. 

Ну що ж, гадаю, ви уже зрозуміли, що сьогодні ми з вами вирушаємо у мандрівку стежками нашої рідної мови. І почнемо виконувати завдання, які надіслала нам Оленка.

ІІ. Перевірка домашнього завдання  С.129,вправа 254

Оленка хоче дізнатися чи правильно ви виконали домашнє завдання.

Вам потрібно було з вірша виписати займенники 3-ї особи однини і множини.

Серед поданих займенників знайдіть зайві,ті яких не було в вірші.

1. Гра «Знайди зайве»   (Слайд 3)

Серед поданих займенників знайдіть зайві,ті яких не було в вірші.

В якому відмінку вони вжиті?

За ними-О.в. , їй – Д.в.,   її – З.в.  ,  з нею –О.в.     ім  - Д.в.,  до неї - Р.в.

2. Домашнє завдання вам було диференційоване. Самоперевірка.      (слайд 4)

Діти,які будували звукову модель слова Батьківщина подивіться на дошку і звірте,чи правильно ви виконали це завдання. А решта усно доберіть до слова Батьківщина слова близькі за значенням. Як називаються такі слова?

Підніміть руку, хто це завдання виконав без помилок. Молодці.

Батьківщина,Вітчизна, Україна.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Перевіряючи домашнє завдання я звернула увагу ,що  дехто із вас припускаєтесь помилок в написанні буквосполучень з буквою ка .

Тому сьогодні ми повторимо написання буквосполучення з буквою ка

1.Каліграфічна хвилинка

Розгорніть зошити,запишіть сьогоднішню дату.

Кк ка ку кр кн кл  ко

2. Малюнковий диктант (взаємоперевірка) (Слайди   5-11)

Зараз ми будемо записувати слова написання яких ми перевіряємо за орфографічним словником. Як називаються такі слова?

Механік,телеграма,футбол,ковзани, телефон,держава.

Обміняйтесь зошитами,перевірте чи правильно написані слова у сусіда.

Якщо знайшли помилку підкресліть  її олівцем.

З останніх букв кожного слова утворіть нове слово (калина). Запишіть це слово.

  • Що ви знаєте про калину? (на уроках Я у світі ми говорили ,що калина символ України)
  • Ми повинні пам’ятати про народні та державні символи.

3. Добір спільнокореневих слів до слова калина, розбір за будовою.

Калина,калиновий,калинонька,калинка.

4.  Гра «Розсипанка». Складання речень з розсипаних слів.

Я так поспішала до вас на урок несла  завдання ось на цих листках і розсипала всі слова . Допоможіть мені їх зібрати.

Квітує , весною, цвітом,калина,білим.

Весною калина квітує білим цвітом .

  • Визначте головні члени речення.
  • Визначте, до якої частини мови належить кожне слово.

Зверніть увагу на слово  весною. Цю частину мови ми з вами ще не вивчали. Але я вам скажу, як вона називається. Це прислівник. І цю частину мови ми будемо ще вивчати в кінці 4-го класу.

 

  •  А над якою частиною мови ми працювали протягом декількох уроків?

Підберіть займенник,яким можна замінити слово калина?

ІІІІ. Повторення вивченого про займенник.

Сьогодні ми будемо вчитися удосконалювати своє вміння вживати займенники у мовленні, щоб наше мовлення було красивим,читким..

Інтерактивна вправа « Очікування».

--Чого кожен з вас очікує від уроку?

  • Я очікую, що ….
  • На цьому уроці я повторю ….
  • Цей урок навчить мене ….

 

1. Гра «Інтерв`ю»

Згадаємо про займенник ,як частину мови і пограємо у гру «Інтерв`ю»

Я буду  в ролі   кореспондента і братиму у вас інтер`ю.

-Що таке займенник?

-Займенник –це частина мови , яка вказує на предмети ,їх ознаки ,кількість ,але не називає їх.

-Які займенники відносяться до особових ? Чому вони так називаються?

-До особових займенників відносяться займенники які відповідають на ті самі питання ,що і іменники: хто? що? Їх так називають тому , що вони вказують на особу або осіб.

-Назвіть займенники 1-ої особи?         -Я , ми.

-Назвіть займенники 2-ої особи?         -Ти, ви.

-Назвіть займенники 3-ої особи?          -Він, вона ,воно ,вони.

-Як пишуться займенники з прийменниками?

-Займенники з прийменниками пишемо окремо.

-Як змінюються займенники?

-Займенники змінюються за числами і відмінками.

-Яку особливість мають займенники 3-ої особи?

-Займенники 3-ої особи в однині мають рід.

-Якими членами речення  виступають?

-У реченні  займенники виступають головними або другорядними членами речення.

   Молодці, з теоретичними знаннями ви впорались , а зараз побачимо , як ви вмієте застосовувати свої знання на практиці.

Фізкультхвилина

2. Робота з підручником  Розгорніть свої підручники на  С. 131 ,вправа 259

Для  кожного  з  нас  перш  за  все  Україна – це  земля  наших  предків.  І  починається  вона  зі  своєї  родини,  з рідної  домівки,  де  ви  народилися  та  живете,  і  вас  огортають  любов’ю  та  турботою  найрідніші  у  світі  люди.

А  хто є найріднішими людьми для вас?

Прослухайте текст про маму.  Доберіть до нього заголовок.(Чого навчила мене мама? , Що я взяв від мами? , Мамина наука)

Вам треба змінити займенники 3 особи на займенники 2 особи.

Які займенники відносяться до 3 особи?  А до 2 ?

Запишіть тільки те речення, в якому ми замінили займенник 3 особи на займенники 2 особи.

Перевірка. Я пройшла по рядах і перевірила вашу роботу. Ви правильно справились з цим завданням.

Домашнє завдання.

Аналогічне завдання ви будете виконувати вдома. Там також треба буде замінити займенники 3-ї особи.

3 Різнорівнева самостійна робота

Сьогодні у нас останній урок з теми «Займенник». І на наступному уроці у нас з вами буде контрольна робота. Я хочу перевірити,чи готові ви до неї.

Прочитайте завдання на картках. Хто впевнений у своїх знаннях,то може обрати важче завдання. А яким кольором воно позначене ви знаєте. Просигналізуйте хто  з вас готовий виконати важче завдання.

1.Спишіть речення, добираючи відповідний займенник. Вкажіть його число і особу.

Я … люблю свою Україну.

Ти… знаєш,яка красива наша країна?

Ми… завжди говоримо правду.

2.Спиши речення. Займенники, що у дужках, поставте у потрiбнiй формі.

Визначте їх особу і число.

 О, слово рідне - чисте джерело, (я) мене з дитинства в юність привело.

 Всім серцем любіть Україну свою - i вічно ми будемо з (вона). нею

3. Робота в парах   Гра «Редактор»

Ми повинні грамотно вживати і писати займенники у мовленні. Тому зараз пограємо в гру «Редактор»

 Уявіть себе редакторами.  Знайдіть помилки в реченнях. Відредагуйте їх.

Ми з Михайликом прийшли до його.

Найкращі подруги прийшли до її.

Я познайомився з їм нещодавно.

 4. Вибірковий диктант

Ще раз згадаємо сім`ю займенників.

Прочитай вірш. Випиши з нього займенники.

Хороші друзі в мене є,

і ми – одна сім’я.

Ми завжди думаєм одне –

і ти, і він, і я.

Нам любе сонце й тихий гай,

долини і поля.

ми дуже любим рідний край –

і ти, і він, і я!  

Підсумок уроку

Чи справдились ваші очікування щодо уроку?

Використовуючи  займенник  продовжте  речення

              -дізнався

Я        -зрозумів

             -навчився

           -запам’ятав

             -зацікавився

Домашнє завдання.

С.132,вправа260.

От і прийшов час відкривати конверт №2.

  • А тут запрошення від  Оленки.

       Дорогі четвертокласники!

Я цілий урок спостерігала за вами. Сьогодні ви показали, які ви старанні,дружні,як  гарно знаєте  українську мову. Тому я запрошую Вас  на свято «Україно - ми твоя надія». Відбудеться воно  23 лютого. Буду рада всіх вас бачити на цьому святі.

 

docx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
3962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку