Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова, слова ввічливості, тематичні групи слів

Про матеріал
Підсумковий урок по темі "Досліджую значення слова" до підручника К.Пономарьової Українська мова 2 клас. Протягом уроку учні в ігровій формі закріплюють знання про близькі та протилежні за значення слова, слова ввічливості,групи слів за спільною ознакю. Працюють в парі,групі, користуючись мультимедійною дошкою, лего.
Перегляд файлу

Тема:Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова, слова ввічливості, тематичні групи слів

Мета: вчити спостерігати і досліджувати значення слів, складати і записувати речення за малюнками та поданими запитаннями; виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, любов до природи.

Обладнання: Мультимедійний комплект, картки, лего.

                                Хід уроку

І.Організація учнів до уроку.

Ось і дзвоник дав сигнал, працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо і урок розпочинаймо.

  • Давайте перевіримо, чи готові ми працювати в тиші, повазі один до одного?  (Резонанс тиші)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні ми закінчуємо мандрівку з нашими друзями Щебетунчиком, Читалочкою, Родзинкою та Гаджиком на вітрильнику . Слайд1

 

  • Щоб дізнатися назву вітрильника, потрібно записати перші букви  назв зображених  предметів.   Слайд№2

 

  • Отже , назва нашого вітрильника «Слово».  Слайд3
  • Пригадайте назву  теми, яку ми вивчали. (Значення слова).

ІІІ.Повідомлення теми уроку

  •  На уроці ми повторимо і  узагальнимо знання про лексичне  значення слова.
  • Сьогоднв корабель з мандрівниками повинен повернутися порт.

Тож, відкрийте зошити і запишіть дату прибуття судна в місце призначення.

(запис дати в зошит.)

Щоб наші дузі швидше повернулися ми в класі будемо їм допомагати. Тому робота наша буде називатися… (класна.)

1.Каліграфічна хвилинка (Слайд4)

 Всі записи у зошиті ведіть старанно, каліграфічно.

Запишіть у зошит букву с та з’єднання.

ІУ.Закріплення вивченого матеріалу.

  • В яку групу можна об’єднати слова, на слайді?  (птахи). Слайд5

Гаджик нагадав, що мандрівникам час повертатися на вітрильник. Але на шляху до нього виникли перешкоди. Щоб їх подолати виконайте завдання.

  1. Вставте пропущені слова.

Мавпа, кенгуру, жираф – це ________________ .

Шафа,___________________ - це меблі.

     ( мультимедійна дошка) -1 кубик

  1. Робота в групі.

   «Дзиґа» (квіти, овочі, шкільне приладдя, страви)

    ( мультимедійна дошка) -2 кубик

    3.Для подальшого пересування мандрівників потрібно розчистити стежку, записавши сполучення слів у дві колонки.

   Ленинг апс 3.3  - 2 рази. 4.Робота в зошиті.

     Запишіть у дві колонки слова зліва з прямим значенням, праворуч з переносним значенням.Слайд6

Солодкі яблука, солодкі слова, колючий вітер,колючий їжак.

    Пряме значення                                 Переносне значення

                      Перевірка

5. - Друзі зустріли багато предметів, які мають однакові назви, але мають різні значення.    Слайд7 

  Кран, ключ, ручка.

 - Дайте назву предметам які мають різне значення.

6.Робота в зошиті

 - Складіть два речення зі словом ключ, щоб у слово мало різне значення.

 7.- Дайте назву предметам які мають різне значення.

Ленинг апс 3.4  - 2 рази.

 

8.Несподівоно дорогу перегородили пари гномів. Щоб вони звільнили шлях, опишіть їх протилежними за значенням словами.(Слайд8)

9.Слайд 9 з протилежними словами (лего) Слайд10

10.Стежина привела мандрівників до річки. Через неї перейде той, хто  вибере з поданих слів близькі за значенням і з’єднайте їх лініями.

Радісний, хихикає, розмовляє, веселий, сміється, говорить.

Слайд11

Робота в парі. Картки квітів

(Ленинг апс Слова синоніми, антоніми.)

 

 

11. На стежині вони побачили зачарованого зайчика. Щоб зняти чари опиши його.

12.Знавці мови звернулися до Сови. Вона зможе їх почути, якщо вставити в текст пропущені слова.С

  • _______________, пані Сова.
  • _______________, чи можна Вас запитати?
  • Скажіть, _______________________, як можна вийти до моря?
  • _____________________________ Вам , пані Сова.

У.Підсумок уроку

Самооцінювання (лего)

Слайд12

  •  

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Нетеса Алиса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Степанов Сергей
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
20 грудня 2019
Переглядів
2050
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку