УРОК ПИСЬМА
У 2 класі
З теми: « Позначення м’якості приголосних звуків
знаком м’якшення»
Розробила вчитель: Кацель Ю.В.
Бахмут 2019
Тема: Позначення м’якості приголосних звуків знаком м’якшення.
Мета: розвивати мислення, мовлення, фонематичний слух. Вчити дітей правильно читати і писати слова з буквосполученням ьо. Поліпшувати знання дітей у написанні слів із знаком м’якшення, в звуко - буквенному аналізі слів з м’яким знаком і буквосполученням ьо. Формувати інформаційно - комунікативну компетентність, вміння вчитися. Виховувати уважність, почуття відповідальності, самостійність.
Хід уроку:
І. Організація класу.
Вчитель:
- Добрий день, діти. Привітаймося з гостями:
Добрий день Вам ,люди добрі.
Радо всі ми вас вітаємо,
Щастя, здоров’я вам бажаємо.
- Посміхніться один одному так, як посміхається до вас сонечко.
І із промінчиків добра, що засяяли на ваших обличчях, ми і розпочнемо урок.
- На уроці ми повинні:
1. Дивитись і бачити
2. Слухати і чути
3. Думати і відповідати
4. Старанно працювати.
ІІ. Хвилинка каліграфії.
- Діти, відкрийте свої зошити, запишіть число, і виконаємо завдання панночки Каліграфії.
Л л льо он
- Діти, яке слово можна скласти з цих букв і буквосполучень? Так, льон. А яка це рослина? Де вона росте? ( у полі, польова). Давайте запишемо
Льон польова.
Відкрийте свої підручники на ст.43,В.1
- Прочитайте загадку. Як ласкаво можна назвати льон? (льонок). Давайте запишемо. Зробимо звуко - буквенний аналіз слова. Пригадаємо про те, які звуки пом’якшують приголосні? Чому м’який знак називають мовчазним знаком?
Розповідь вчителя(льон-це унікальна рослина. Із нього виготовляють тканину, а із тканини виготовляють одяг, який дуже приємний для нашого тіла. Також лляне полотно використовують для написання картин.)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вчитися правильно читати і писати слова з ь і ьо.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Зараз я вам пропоную здійснити подорож до планет сонячної системи.
- На якій планеті ми з вами живемо? А крім цих планет є ще і інші. Як ви думаєте,навіщо люди летять у космос? А на чому вони летять?( на ракеті). Ось і ми вирушимо в політ на двох ракетах: синій та червоній. Але щоб отримати квиток у космос, потрібно виконати завдання. Отже, давайте збиратися у подорож. А заодно і перевіримо, чи правильно ми відповіли на запитання, навіщо нам летіти у космос?
2.Знайдіть В.2 на ст.43
-Я починаю читати, а ви слідкуєте.( Вчитель читає, а учні слідкують.)
- Наше перше завдання, потрібно допомогти словам, де пропущені букви, відшукати їх.
Знайдіть 2-й абзац. Які це слова?(Скрізь, неправильно, летять, достатньо)
- Отже, розпочинаємо естафету « Хто найшвидше і правильно напише ці слова.» (Учні по черзі пишуть слова на дошці)
Настав час нам трішки відпочити. Зараз ми подивемось на нашу Землю із космоса, і виконаємо фізкультхвилинку, про нашу красиву Землю.
3. Фізкультхвилинка.
Добре те, що сонце сяє!
Добре те, що вітер віє!
Добре те. Що цей ось ліс
Разом з нами ріс, ріс, ріс.
Добре те, що в нашій річці
Синя не брудна вода
І мене матуся рідна
Після школи зустріча.
Добре плавати в ставку
Добре те, що я живу!
4. - Діти,повертаємось до нашого польоту. І виконаємо 2- завдання. Знайдіть ІІІ абзац, зверніть увагу на знаки, які стоять у нас на ракетах?(!,?). Отже нам потрібно знайти речення, в яких є ці знаки.
- Молодці, ми справились і отримали квитки.
- Діти, на космічному кораблі космонавти виконують завдання. Давайте і ми виконаємо наступне завдання. Зараз ми ще раз уважно прочитаємо ІІІ абзац. Тепер покладемо підручники вгору і напишемо речення під диктовку.
5. Самоперевірка.
6. Офтальмологічна пауза.
Полетів метелик вгору
Полетів метелик вниз.
Облетів весь клас по колу,
Сів на парту, сів на ніс.
В інший бік летів по класу,
До вікна, і геть від нас.
Наші очі відпочили,
До роботи вже нам час.
- Діти, отже завдання ми з вами виконали і нам потрібно повертатися на Землю.
ІV. Узагальнення й систематизація знань.
1.-Знайдіть В 3.
-Прочитайте завдання.( виконання вправи)
Праця- пра-цьо-ви-тий народ. Колір – ко-льо-ро-вий ліс. Поле – по-льо-вий мак.
2.Самостійне виконання звуко- буквенного аналізу слова - працьовитий.
- Отже при переносі цих слів, буквосполучення ьо, розривати не можна.
V. Підсумок уроку.
-Діти, наш урок завершується, і на закінчення давайте пограємо в гру.
Дидактична гра « Хто швидше?»
- Назвіть тваринок( олень, ведмідь, рись, лось, кінь.)
ОЛЕНЬ РИСЬ
ВЕДМІДЬ
К І Н Ь Л О С Ь
- Назвіть м’які приголосні.
- Яка тварина зайва?(кінь – свійська тварина.)
Рефлексія.
- Діти,вам сподобалася наша подорож? Хто був з вас активним на уроці?
-Ви молодці. Я дякую вам за роботу.
VІ. Домашнє завдання. (с.43. впр. 2)