Урок української мови
2 клас
Тема:Речення в усному і писемному мовленні. Основні поняття про речення.
Мета:формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку;вчити визначати речення в мовленні. Виховувати любов до рідного краю.
Обладнання:відеопрезентація,цеглинки Лего, картки , посібники.
Тип уроку :інтегрований(мова, читання,всесвіт)
Хід уроку
І . Підготовча частина.
Не просто слухати,а чути,
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Коло ідей інтерактивна гра з Лего
-Діти, пригадайте, що ми з вами знаємо про текст? З чого складається?(З речень). Давайте пригадаємо, нам відомо про речення. І побудуємо башту з Лего.(учні виходять по черзі, називаючи поняття будують башту) -Багато ми вже знаємо про речення? А дізнаємося ще більше.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Підготовчі вправи.
Робота з ребусами.
-Сьогодні ми з вами разом з Лаксиками відправимося в подорож, а куди саме, ви дізнаєтеся розгадавши ребус, що на сторінці 2 в посібнику.
(Україна)Розфарбуйте букву К в колір вашого настрою.
-На планшетах викладіть звукову модель слова-відгадки.
-На наступному ребусі заховалося слово столиця. Яку назву має столиця нашої держави?(Київ)
-Побудуйте речення з слів Україна, столиця, Київ.
2.Робота з картою України.
-Знайдіть місто Київ, Запоріжжя. Скільки складів в назві нашого міста?
3. Групова робота. Кожна група отримує картку, на якій вказана кількість складів в назві обласного центру і відшукують його.
ІV.Фізхвилинка.(використовуючи вправи з посібника)
V.Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
Наші Лаксики хочуть дізнатися якомога більше про речення, наша задача, їм допомогти.
1.Мовна розминка.
Лаксика цікавлять деякі запитання
-Як відокремлюються речення в усному мовленні?
-А в писемному?
-З чого складаються речення?
-Як пишуться слова в реченні?
-З якої букви пишеться перше слово в реченні?
VІ. Робота з віршем.
-Учні читають вірша вголос, дотримуючись умови:якщо вчитель стукає двома цеглинками Лего, то учні дивляться на нього, показує цеглинку синього кольору, діти читають голосно, а жовтого-пошепки.
-Скільки речень?
-Як вони відокремлені один від одного?
Дівчатка читають перше речення
Хлопчики читають друге.
VІІ. Робота в посібнику
Діти наводять букви з виділеним елементом(петля)
-Читають речення. Визначають який розділовий знак стоїв вкінці.(знак оклику), читають з відповідною інтонацією.
2.Робота з цеглинками Лего
Учні в групах викладають одну з наведених букв. Потім виписують зєднання з обраною літерою та речення.
2.До нас за допомогою звернулися лексики, допоможіть їм визначитися, який з записів є реченням.
-очікувані обґрунтовування
-Висновок :Слова в реченні висловлюють закінчену думку.(вивішую на дошку,щоб потім дітям легше було підводити підсумки)
-Виписати речення.
Самооцінка(діти зафарбовують біля завдання кружечок в залежності від того, як вони навчили Лаксика. Колір настрою. Вчитель спостерігає, чи змінюється настрій учнів на різних етапах уроку)
3. Ще один Лаксик підготував вам завдання. Він записав речення, та сумнівається, чи правильно, давайте допоможемо і йому.
(Миживемовнайкращійусвітікраїні)
-очікувані обґрунтовування
- Висновок: Слова в реченні пишуться окремо
Самооцінка
4. Робота з Лего
-Порахуйте скільки слів в реченні?Скориставшись цеглинками Лего побудуйте модель цього речення(слова-предмети червоним, ознаку-жовтим, дію-синім. Початок речення показують , ставлячи першу цеглинку вертикально)
5.Хвилинка відпочинку для очей(користуючись вправами з посібника)
6. «Вузлик напамять»Робота в парі
-Скільки в нас Лаксиків?(4) то-ж залишилося допомогти останньому.
У вас на парті лежать картки зі словами, побудуйте з них речення і запишіть їх в зошит.
VІІІ. Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.
ІХ.Рефлексія
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»
На сьогоднішньому уроці я удосконалив свої уміння…
На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям було…
На сьогоднішньому уроці мені найбільше сподобалося…
При цьому діти викладають на парту по 1 цеглинці (колір настрою), потім з цих цеглинок кожна група будує смайлика