Повторення навчального матеріалу з теми "Рівняння"

Про матеріал
Даний матеріал можна використовувати на уроках повторення і систематизації знань з теми "Рівняння", а також - для проведення дистанційних уроків онлайн.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Повторення навчального матеріалу з математики за 6 клас з теми «Рівняння»Уроки узагальнення і систематизації знань. Дмитрохіна В.І. Учитель математики Маріупольської гімназії № 2

Номер слайду 2

Мета уроку: Повторити: Навчальний матеріал 6 класу з теми «Рівняння»;Основні властивості рівнянь. Удосконалювати вміння: Складати рівняння як математичну модель до задач;Записувати пояснення до розв’язання задачі рівнянням;Аналізувати отримані корені рівнянь. Формувати: Вміння чітко і послідовно виражати свої думки, записувати розв’язання рівнянь і задач у зошиті. Математичні компетентності при роботі з числовою інформацією.

Номер слайду 3

Рівняння з однією змінною. Рівняння вигляду ах = b називається лінійним рівнянням* * *Розв’язати рівняння – означає знайти його корені або довести, що їх немає* * *Коренем рівняння з однією змінною називається значення змінної, яке перетворює дане рівняння у вірну рівність. * * * 6х = 4; 𝟏𝟐  х = - 24; - 0,5 х = 0  Рівняння може мати: якщо а ≠ 0, тоді 1 корінь, х = 𝒃аякщо а = 0, b ≠ 0, тоді рівняння коренів немає 0х = 2якщо а = 0, b = 0, тоді рівняння має безліч коренів 0х = 0  

Номер слайду 4

Розв’язати рівняння:№ 1 0,2 х + 2,7 = 1,4 – 1,1 х0,2 х + 1,1 х = 1,4 – 2,71,3 х = - 1,3 Х = - 1,3 : 1,3 Х = - 1 Відповідь: - 1 № 20,2 ( 7 – 2 у) = 2,3 – 0,3 ( у – 6)1,4 – 0,4 у = 2,3 – 0,3 у + 1,8- 0,4 у + 0,3 у = 2,3 +1,8 – 1,4 - 0,1 у = 2,7у = 2,7 : ( - 0,1 )у = - 27 Відповідь: - 27

Номер слайду 5

Розв’язати рівняння№ 3𝟐𝟑 ( 𝟏𝟑 х - 𝟏𝟐 ) = 4 х + 2 𝟏𝟐𝟐𝟗 х - 𝟏𝟑 = 4 х + 2 𝟏𝟐𝟐𝟗 х - 4 х = 2 𝟏𝟐 + 𝟏𝟑- 3 𝟕𝟗 х = 2 𝟑𝟔 + 𝟐𝟔- 3 𝟕𝟗 х = 2 𝟓𝟔 х = 2 𝟓𝟔 : (- 3 𝟕𝟗 )Х = - 𝟑𝟒 Відповідь: - 𝟑𝟒  № 47 𝟏𝟐  : 4 𝟏𝟐  = х : 𝟑𝟓 Х = 7 𝟏𝟐  ۰ 𝟑𝟓 : 4 𝟏𝟐 Х = 𝟏𝟓𝟐  ۰ 𝟑𝟓 : 𝟗𝟐 Х = 𝟏𝟓 ∙ 𝟑 ∙ 𝟐𝟐 ∙ 𝟓 ∙ 𝟗 Х = 𝟑 ∙𝟏 ∙𝟏𝟏 ∙𝟏 ∙𝟑 Х = 1 Відповідь: 1 

Номер слайду 6

Розв’язати рівняння№ 5𝟓𝟔 = 𝟏𝟓 𝟐 х −𝟑5 ( 2 х – 3 ) = 6 ∙ 152 х – 3 = 6 ∙ 15 : 52 х – 3 = 6 ∙ 32 х – 3 = 182 х = 18 + 32 х = 21 Х = 10,5 Відповідь: 10,5  № 6 |1 – 3 х | - 5 = - 3|1 – 3 х | = - 3 + 5 |1 – 3 х | = 21 – 3 х = 2 або 1 – 3 х = - 2 - 3 х = 2 – 1 - 3 х = - 2 – 1 - 3 х = 1 - 3 х = - 3 х = 1 : ( - 3 ) х = - 3 : ( - 3 ) х = - 𝟏𝟑 х = 1 Відповідь: - 𝟏𝟑; 1 

Номер слайду 7

Чи вірне твердження: Число – 5 – ціле. Число 2,1 – раціональне. Число 0 – натуральне. Кут, який менший 90 ֯ – гострий. Кут, який менший розгорнутого – тупий6, 5 % = 0,6575 % від 4 = 3І – 4,8 І = - 4,8- 5 𝟏𝟒 > 3 𝟐𝟕- 4,2 – 5,3 = 9,5  Знайдіть значення виразу:1) - 𝟓𝟏𝟖 + (- 𝟕𝟏𝟐 ) 2) – 4 𝟓𝟗 - ( - 7 𝟑𝟖 )3) – 2 𝟏𝟖 - 1 𝟓𝟏𝟔 Розв’язання:1) - 𝟓𝟏𝟖 + (- 𝟕𝟏𝟐 ) = - 𝟏𝟎𝟑𝟔 + (- 𝟐𝟏𝟑𝟔 ) = - 𝟑𝟏𝟑𝟔 ;2) – 4 𝟓𝟗 - ( - 7 𝟑𝟖 ) = – 4 𝟒𝟎𝟕𝟐 + 7 𝟐𝟕𝟕𝟐 = – 4 𝟒𝟎𝟕𝟐 + 6 𝟗𝟗𝟕𝟐 = 2 𝟓𝟗𝟕𝟐 ;3) – 2 𝟏𝟖 - 1 𝟓𝟏𝟔 = – 2 𝟐𝟏𝟔 - 1 𝟓𝟏𝟔 = - 3 𝟓𝟏𝟔 

Номер слайду 8

Розв’язання задач рівнянням. Майстер планував виготовляти по 24 деталі, щоб виконати замовлення вчасно. Але оскільки він виготовляв щодня на 15 деталей більше, то вже за 6 днів до кінця терміну роботи він виготовив 21 деталь понад замовлення. Скільки днів мав працювати майстер над замовленням?Розв’язання: Нехай майстер планував виготовити деталі за х днів, а фактично працював ( х – 6) днів. Тоді він планував виготовити 24 х деталей, а фактично виготовив ( 24 + 15) ( х – 6) деталей, що на 21 деталь більше, ніж планував. Маємо рівняння: 24 х = 39 ( х – 6) – 21 х = - 255 : ( - 15) 24 х = 39 х – 234 – 21 х = 17 24 х – 39 х = - 255 Отже, майстер планував виконати замовлення за 17 днів. - 15 х = - 255 Відповідь: 17 днів

Номер слайду 9

Розв’язання задач рівнянням. У двох класах 54 учні. З першого класу перевели до другого трьох учнів. Після цього кількість учнів першого класу становила 80 % кількості учнів другого класу. Скільки учнів було у кожному класі спочатку?Розв’язання: Нехай у першому класі навчалось х учнів, тоді у другому класі – ( 54 – х ) учнів. Коли перевели три учня з першого у другий клас, в них стало: у першому ( х – 3), в у другому – ( 54 – х + 3 ) учня. Маємо рівняння:( х – 3) = 0,8۰( 57 – х) 1,8 х = 48,6х – 3 = 45,6 – 0,8 х х = 48,6 : 1,8х + 0,8 х = 45,6 + 3 х = 27 Отже, в першому класі було 27 учнів, а в другому – теж було 27 учнів. Відповідь: 27 учнів

Номер слайду 10

Розв’язання задач рівнянням. Три вантажівки перевезли деякий вантаж. Перша вантажівка перевезла 40 % всього вантажу, друга – 25 % того, що залишилось, а третя – решту 9 т. Скільки тонн вантажу було перевезено трьома вантажівками?Розв’язання: Нехай всього треба було перевезти х тонн або 100 % вантажу. Тоді ІІ і ІІІ вантажівками було перевезено (100 – 40)% вантажу або 60 %. Другою вантажівкою було перевезено 𝟏𝟒 ∙ 60 % або 15 % вантажу, а в третьою вантажівкою - (60 – 15 )% або 45% вантажу, що становить 9 т. Маємо рівняння: Х = 9 : 0,45 Х = 20 Отже, трьома вантажівками було перевезено 20 тонн вантажу. Відповідь: 20 т. 

Номер слайду 11

Розв’язання задач рівнянням. При тушкуванні м’ясо втрачає 24 % своєї маси. Скільки треба м’яса взяти, щоб отримати 38 кг тушкованого?Розв’язання: Нехай маса сирого м’яса становить Х кг або 100%, тоді при тушкуванні залишається (100 – 24) = 76% м’яса, що відповідно дорівнює 38 кг. Маємо рівняння: 0,76 х = 38 х = 38 : 0,76 х = 50 Отже, треба взяти 50 кг сирого м’яса, щоб отримати 38 кг тушкованого. Відповідь: 50 кг.

Номер слайду 12

Домашнє завдання: 1. Розкрити дужки: а – ( а – 1,8 ) – ( 2,5 + а ): 2. Виконати дії:1) ( - 9,7 + 7,1 ) : ( - 1 𝟒𝟗 ); 2) ( 3 𝟏𝟖 - 2 𝟓𝟏𝟐 ) ∙ ( - 1 𝟑𝟏𝟕 );3. Побудувати чотирикутник АВСD, якщо А ( - 6;-2), В ( - 1; 3), С ( 4; 3 ), D ( 2; - 3 ). Знайти координати точки М - перетину діагоналей АС і ВD.4. Розв’язати рівняння: - 𝟐𝟑 ( 𝟏 𝟑 х + 𝟏𝟐 ) = - 3 х + 2 𝟏𝟐;5. Розв’язати задачу: Шафа - ? в 6 разів більше книг взяли – 46 кн. Етажерка - ? взяли - 18 кн., стало на 97 кн. менше, ніж 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Андрейченко Тетяна Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
1614
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку