29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Повторення про частини мови

Про матеріал
Розробка уроку з використанням елементів інтерактивного навчання призначена для учнів 3 класу.
Перегляд файлу

Тема: Повторення вивченого про частини мови

 

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про частини мови, підтримувати інтерес до вивчення рідної мови і показати її зв’язок з іншими науками, формувати вміння розрізняти частини мови, правильно вживати їх у мовленні розвивати комунікативні вміння, пам’ять, логічне мислення; виховувати любов до поезії, всього прекрасного, повторити правила поведінки в природі.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

2.1. Каліграфічна хвилинка

Мм ам мл еньк ця

Маленька праця безділля

Маленька праця краща за велике безділля.

— Як ви розумієте зміст прислів’я?

— Поділіть на склади для переносу слово «маленька» різними способами.

— Яке слово у прислів’ї є антонімом до слова маленька?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку

— Королева-чаклунка запрошує вас до казкового замку. Але для цього ви маєте подолати різні перешкоди. Тому збирайтеся з думками, зосереджуйтесь, озброюйтесь набутими знаннями.

Будемо працювати і за потреби допомагайте одне одному.

Разом зачитаємо девіз заняття: «Один — за всіх, і всі — за одного». Вирушаймо в путь-дорогу!

 

ІV. Систематизація набутих знань. Подорож до казкового замку

1. Перше випробування гра «Веселка»

— Нам необхідно пройти через дрімучий ліс. Щоб вибратися з нього, маємо виконати завдання пригадавши все, що вивчали на уроках. А тим часом один хоробрий учень допоможе нам узагальнити наші знання  за допомогою нашого «Конструктора»

2.  Друге випробування. Розрізнення частин мови в тексті.

— Молодці! Добре впоралися із першим випробуванням. Без проблем знайшли вихід із дрімучого лісу.

Але що це? Перед нами — лабіринт Баби Яги. Щоб вибратися звідти, необхідно виконати її умови.

— Із поданого тексту вірша виписати і згрупувати в три стовпчики: іменники, прикметники, дієслова. Щоб швидше ми впорались, попрацюємо по рядах.

1 ряд виписує іменники, 2 ряд – прикметники, 3 ряд –дієслова.

КВІТИ


Під віконцями на сонці

У весняному саду,

У земельку, як в постельку,

Я насіннячко кладу.

Сонце, смійся!

Дощик, лийся!

Линьте, краплі, до землі,

Щоб на грядках у зернятках

Кріпли паростки малі.

Прийде літо, будуть квіти,

Будуть в мене восени

У віночку на голівці

Чорнобривці запашні.

Н. Забіла


 

 

3. Фізкультхвилинка

Ми з вами чудово працюємо, але відпочити не завадить.

4. Третє випробовування. Словниковий диктант

— Тепер необхідно перепливти човном через річку. Щоб не потрапити у халепу, будьте уважні під час виконання нової вправи. Вам треба списати словникові слова, вставляючи пропущені літери і визначити рід. Ви маєте 5 хвилиин.

Україна, комбайнер, черевики, апетит, пшениця, черешня, вогнище, велосипед.

5. Четверте випробування. Гра «Впіймай прикметник».

- На які питання відповідають прикметники?

  •                   Вам необхідно впіймати прикметник плеснувши в долоні.

Добрий, добро, правда, правдивий, смакувати, смак, смачний, яскравий, ніч, нічний, праця, працювати, працьовитий, любов, улюблений, кмітливий.

- Для чого нам потрібні прикметники у мовленні?

6. П’яте випробування. Визначення  дієслів в тексті.

— Наш маршрут пролягає через високі гори. Чи подолаєте ви їх?

Відкрийте ваші підручники сторінка 185, вправа 462. Прочитайте уважно завдання самостійно, що треба зробити?

  • Скільки абзаців в цьому тексті?
  • До чого нас закликає автор?
  • Яких правил поведінки в природі слід дотримуватись?
  • Ви маєте 5хвилин, щоб списати останній абзац і підкреслити дієслова.

 7. Шосте випробування. Добирання прийменників. Робота в групах.

— Тепер нам залишилось подолати чагарник. Вам треба попрацювати в групах.

Завдання: утворити словосполучення за допомогою прийменників.

Йти... школи; спочине... сонці; пішла... лісу; вийшла... гай; пишається... водою; летіти... тебе.

Учні зачитують словосполучення.

-Для чого нам у мовленні потрібні прийменники?

 

V. Підсумок уроку

— Нарешті ми потрапили до королівського палацу. Королева вами дуже задоволена, тому що всі перешкоди подолали успішно.

 

VІ. Рефлексія за допомогою кубика де Боно.

Учні висловлюють свої думки з приводу того, що вони вміють, знають та цінують.

VІІ. Домашнє завдання.

c.187 впр. 466

 

 

 

 

 

Кросворд «Назви прикметники»

 

 

 

 

1. Доброзичливий, приязний, чуйний. (Добрий)

2. Непотрібний; той, без якого можна обійтись. (Зайвий)

3. Той, що буде згодом, настане пізніше. (Майбутній)

4. Той, який каже правду; чесний; справедливий. (Правдивий)

5. Сліпучий, сяючий. (Яскравий)

6. Приємний на смак. (Смачний)

docx
Додано
10 травня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку