Повторення та систематизація матеріалу, вивченого в 7 класі. Перетворення виразів

Про матеріал
Мета: повторити та систематизувати знання про види та способи перетворення буквених виразів, вивчених у 7 класі; повторити та вдосконалити вміння використовувати набуті знання під час розв'язування типових вправ.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Повторення та систематизація матеріалу, вивченого в 7 класі. Перетворення виразів

Мета: повторити та систематизувати знання про види та способи пере­творення буквених виразів, вивчених у 7 класі; повторити та вдосконалити вміння використовувати набуті знання під час розв'язування типових вправ.

Тип уроку: повторення та систематизація знань, умінь, навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

  1. Перевірка готовності до уроку.
  2. План роботи на уроці.

Результати виконання тематичної контрольної роботи № 8.

 

II. Перевірка домашнього завдання

Збираємо зошити з аналізом помилок і корекцією (виконані са­мостійно аналогічні завдання іншого варіанта).

 

III. Формулювання мети й завдань уроку

Головна дидактична мета цього й наступних двох уроків — повтори­ти та систематизувати знання та навички, набуті під час вивчення курсу алгебри в 7 класі.

 

IV. Повторення та систематизація знань учнів

Оскільки часу на повторення навчального матеріалу обмаль, роботу із систематизації та узагальнення організуємо за трьома основними змістовними лініями: 1) вирази, їх перетворення; 2) рівняння, сис­теми рівнянь та їх застосування; 3) функції та графіки.

Саме на цьому уроці ми й працюємо з першою змістовою лінією «Ви­рази та їх перетворення».

Для того щоб цей етап уроку був найефективнішим, учитель заготов­ляє таблиці та схеми, що відтворюють основні знання з теми та логічні зв'язки між ними:

Схема 1

 

Схема 2

 

Схема 3

Степінь з натуральним показником

      

а — основа  

п — показник

апстепінь

ап · ат = ап+т;       (ат)п = атп;   b)n = аnbn.

 

Схема 4

 

V. Повторення та систематизація способів дій

Виконання письмових вправ

  1. Спростіть вираз:

1) 8х2 · ху; 2) -3а2b · 2(а5)2; 3) 0,5ас · (-4а3с)2 · а2с;

4) (х3)3n · (х5хn+1)2; 5) 4а(а2 4а + 3); 6) (4ab2 + 9a2)(2b2 3а);

7) (2b 9)(2b + 9) 4b2; 8) (а + 3)(а2 - 3а + 9) 27;

9) (4у 5у2)2 + (2у + 5у2)2 20у2.

  1. Розкладіть на множники:

1) а2 2а; 2) ах ау + 3х 3у; 3) 9n2 4т2; 4) 120 30а4; 5) 27х3 + 0,008у3;

6) а2 + 8а + 16; 7) 6х2 24ху + 24у2; 8) а4 а2; 9) a2 4b2 + 2b + 4;

10) х2 4xу + 4у2 4y4; 11) х3 (т п)3; 12) х2 2х 3.

  1. Доведіть, що значення виразу:

а) 97 312 ділиться на 8;

б) (x + 1)2 (х 1)(х + 3) не залежить від значення х;

в) (2п + 3)2 (2n 1)2 при будь-якому цілому значенні п ділиться на 8.

 

 

 

 

 

VI. Підсумки уроку. Контрольне завдання

 

Варіант 1

Варіант 2

1. Спростіть вираз:
    1) 5ху3 · (-2х2у)4;

    2) (2у – 3x)2 (3х + 2у)(2у – 3х).

2. Розкладіть на множники.

1) 4аb3 а3b;

2) -9b 6b2 b3;

3) 27а2 a5;

4) а2 + 2аb + b2 9

1. Спростіть вираз:

1) 10x2у · (-3ху2)3;

2) (х + 4у)2 – (4у – х)(х + 4у).

2. Розкладіть на множники:

1) ab39a3b;

б) -25а + 10a2 a3;

3) х4 125х;

4) а2 + 4аb + 4b2 9

 

VII. Домашнє завдання

№ 1. Повторіть правила виконання дій з одночленами, многочленами.

№ 2. Спростіть вираз:

1) ;   2) 3x2 – 6x + x2 – 3 + x;

3) 8a2 + 4a – 3 – (7 – 8a + 3a2);   4) (2х2 4х + 8) · (-0,5х2);

5) (5х 2у)(5х + 2у);  6) (10 – 3m)(2 + 3m) + (5m – 4)(5 – 2m);

7) (n 1)(n2 + n + 1) n3.

№ 3. Розкладіть на множники:

1) 2х + 2ху; 2) х2у 2х + ху 2; 3) х2 2ху + у2; 4) а2 + 3a 4.

№ 4. Повторіть і випишіть назви основних понять, пов'язаних із по­няттям рівняння (за 7 клас).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мирошниченко Зоя Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Зозуля Олексій
Додано
9 березня 2020
Переглядів
3605
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку