Харківська гімназія №86
Харківської міської ради
Харківської області
Інтегрований урок з математики і основ здоров’я
в 4-Б класі
«Прості задачі з величинами:
шлях, швидкість руху , час.
Безпечна дорога до школи.
Правила дорожнього руху»
Фалєєва Світлана Костянтинівна,
вчитель початкових класів,
І кваліфікційна категорія
Харків 2018
Математика
Прості задачі з величинами: шлях, швидкість руху, час.
Основи здоров’я
Безпечна дорога до школи. Правила дорожнього руху.
Мета:
Ознайомити з величинами швидкість, час, відстань, вчити їх знаходити, використовуючи формули.
Формувати навички вирішення задач на рух.
Розвивати математичну мову, логічне мислення, пізнавальний інтерес. Виховувати культуру поведінки на вулиці і транспорті, громадських місцях. Розширювати знання з правил дорожнього руху.
Вчити дотримуватись правил безпечної поведінки на дорозі.
Тип уроку. Комбінований урок з елементами інтеграції
Обладнання: роздатковий матеріал, мікрофон, проектор, презентація.
ХІД УРОКУ
Ось і дзвоник пролунав,
До навчання час настав.
Діти, встаньте всі рівненько,
Спинки виправте гарненько,
Настрій на урок взяли,
Працювати почали,
Бо урок у нас незвичний,
Чарівний,математичний!
- Давайте привітаємо один одного посмішкою. Постарайтеся подарувати її доброзичливо, від чистого серця.
Я бажаю на уроці не дрімати,
А тільки думати і рахувати.
Девіз уроку:
Якщо хочеш досягнути
У житті вершин,
Математику збагнути
Мусиш до глибин!
Випереджувальна рефлексія:
-На уроці я дізнаюся...
- На уроці я навчуся....
- На уроці я умітиму....
- На уроці я пригадаю…
Математику не можна вивчати спостерігаючи, як це робить сусід!
Не достатньо знати, необхідно
також застосовувати.
А. Франс
1. Усний рахунок. Розминка.
(Е) 1. Знайти суму чисел 130 і 20.
(Ч) 2. На скільки 80 більше, ніж 30?
(И) 3. У скільки разів 180 більше, ніж ?
(Л) 4. Сторона квадрата дорівнює 30 дм. Знайти периметр.
(В) 5. Знайти різницю чисел 900 і 100.
(И) 6. Знайти добуток чисел 20 і 4.
(Н) 7. Знайти частку чисел 60 і 2.
(И) 8. Знайти площу прямокутника зі сторонами 20 см і 2 см2.
2. Самоперевірка
(Е) 150 (Ч) 50 (И) 20 (Л) 120 (В) 800 (И) 80 (Н) 30 (И) 40
3. Записати числа в порядку зменшення
4. Переходимо до другої частини розминки.
Логічні задачі
III. Повідомлення теми уроку.
1. «Мозгова атака»
- Яка тема об'єднує всі задачі?
То змагаючись з будь-ким із нас,
То вітер обганяючи, то хмарку здоганяючи.
Є вона і в кожного із нас,
1 в машини, літака чи черв'яка,
У ракети, пароплава,
А також і в жука.
- Які знання треба мати, щоб вирішити задачу на рух?
- Сьогодні на уроці ми навчимося знаходити відстань, час, за який час її можна подолати і швидкість, з якою рухатися.
-Отже, ми познайомимося з величинами
S - відстань
V - швидкість
t - час.
(На екрані: s – відстань; км, м, см, мм
v – швидкість; км/год, м/с ,м/хв
t – час; год, хв, с
IV. Вивчення матеріалу уроку.
Отже, ШВИДКІСТЬ - це відстань, яку подолано за одиницю часу (за якийсь час - годину, хвилину, секунду).
Позначення -V
Одиниці вимірювання: км/год, м/с, км/хв,
Отже, Відстань - це простір, що розділяє два пункти; проміжок між чим-небудь.
Позначення - S
Одиниці вимірювання : мм, см, м, км, кроки
Отже, ЧАС – процес зміни явищ, речей, подій.
Позначення - t
Одиниці вимірювання: мин, сек, год, доба.
Отже, РУХ - їзда, ходьба в різному напрямі.
- Як знайти невідому швидкість, якщо відомі відстань і час?
- Як знайти невідомий час, якщо відомі відстань і швидкість?
Щоб дізнатись швидкість, потрібно відстань поділити на час. V=S:t
Щоб дізнатись час, потрібно відстань поділити на швидкість. t=S:V
Щоб дізнатись відстань, потрібно швидкість помножити на час. S=V·t
Задача1 .
Черепаха рухалася із швидкістю 5 м/хв. Яку відстань вона пройшла вона за 3 хв?
Задача 2.
Черепаха рухалася із швидкістю 5 м/хв. За який час вона пройде 15 м?
Задача 3.
Черепаха прошла відстань 15м за 3 хв. З якою швидкістю вона рухалася?
Задача
«Мерседес» проїхав 124 км за 2 год, а « ПАЗ» – 150 км за 3 год. Який автобус рухається з більшою швидкістю і на скільки?
Розв'язання
1)124 : 2 = 62 (км/год) - Мерседес
2) 150 :3 = 50 (км/год) - ПАЗ
3) 62-50=12 (км/год)-Vм більшеVп
Давайте відпочинемо і проведемо фізкультхвилинку для очей.
Рекламна пауза
- Я буду рекламувати одиниці вимірювання швидкості та відстані,а ви їх розпізнавати: одиниці швидкості побачите – швидко стряхуєте руками,одиниці вимірювання відстані – руки тягнете вгору.(Картки : м , км/год ,км ,м/с ,см , м/хв)
Кочу, лечу
Щодуху. (Виконують ходьбу на місці.)
Я сам - шофер (Імітують управління автомобільним кермом.)
І сам - мотор. (Кругові рухи плечима вперед-назад.)
Натискаю на педаль, (Імітують нажимання на педаль.)
І машина мчить у далечінь! (Біг на місці.)
8. Робота в парах.
- Які рухомі об'єкти? що відомо? питання?
- Який тип задачі? Що порівнюють?
- Як знайти?
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Тестові задачі
Перевірка тесту (на екрані правильний варіант ).
Кожне завдання оцінюється в 2 бали. Діти самі виставляють собі оцінку.
2. Робота в групах.
Задача.
Висновок: Тихіше їдеш – далі будеш
VI. Безпечна дорога до школи.
1. Правила дорожннього руху.
- Давайте пригадаємо правила дорожнього руху.
- Сьогодні один учень спізнився до школи і розповів свою історію.
Сашко встав рано вранці, поснідав, умився і пішов до школи. Йому потрібно було перейти дорогу, щоб сісти в автобус.
- Які у вас пропозиціїї? (варіанти відповідей)
2. Правила світлофора
Два хлопчики і три дівчинки вийшли з школи. Коли вони підійшли до пішохідного переходу, зелене світло вже почало блимати. Хлопчики побігли через дорогу бігом, а дівчатка залишилися чекати наступного зеленого сигналу. - Скільки дітей правильно перейшли дорогу?
3. Задачі на кмітливість
VІI. Підсумок уроку
помагало досягти успіху…
- Меня допомагало досягти успіху…
Намалювати маршрут дороги від будинку до школи. На ньому вказати розташування всіх дорожніх знаків, які можна зустріти. Пояснити їх призначення..
є завдання.
1