Інтегрований урок з математики і основ здоров’я в 4-Б класі «Прості задачі з величинами: шлях, швидкість руху , час. Безпечна дорога до школи. Правила дорожнього руху»

Про матеріал
Інтегрований урок з математики і основ здоров’я в 4 класі «Прості задачі з величинами: шлях, швидкість руху , час. Безпечна дорога до школи. Правила дорожнього руху» Мета: Ознайомити з величинами швидкість, час, відстань, вчити їх знаходити, використовуючи формули. Формувати навички вирішення задач на рух. Розвивати математичну мову, логічне мислення, пізнавальний інтерес. Виховувати культуру поведінки на вулиці і транспорті, громадських місцях. Розширювати знання з правил дорожнього руху. Вчити дотримуватись правил безпечної поведінки на дорозі.
Перегляд файлу

Харківська гімназія №86

Харківської міської ради

Харківської області

 

 

 

 

Інтегрований урок з математики і основ здоров’я

в 4-Б класі

«Прості задачі з величинами:

шлях, швидкість руху , час.

Безпечна дорога до школи.

Правила дорожнього руху»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фалєєва Світлана Костянтинівна,

вчитель початкових класів,

І кваліфікційна категорія

 

 

 

 

Харків 2018

Математика

Прості задачі з величинами: шлях, швидкість руху, час.

Основи здоров’я

Безпечна дорога до школи. Правила дорожнього руху.

 

Мета:

Ознайомити з величинами швидкість, час, відстань, вчити їх знаходити, використовуючи формули.

Формувати навички вирішення задач на рух.

Розвивати математичну мову, логічне мислення, пізнавальний інтерес. Виховувати культуру поведінки на вулиці і транспорті, громадських місцях. Розширювати знання з правил дорожнього руху.

Вчити дотримуватись правил безпечної поведінки на дорозі.

 

Тип уроку. Комбінований урок з елементами інтеграції

Обладнання:   роздатковий матеріал,  мікрофон, проектор, презентація.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу до уроку.

Ось і дзвоник пролунав,

До навчання час настав.

Діти, встаньте всі рівненько,

Спинки виправте гарненько,

Настрій на урок взяли,

Працювати почали,

Бо урок у нас незвичний,

Чарівний,математичний!

 

- Давайте привітаємо один одного посмішкою. Постарайтеся подарувати її доброзичливо, від чистого серця.

Я бажаю на уроці не дрімати,

А тільки думати і рахувати.

Девіз уроку:

Якщо хочеш досягнути

У житті вершин,

Математику збагнути

Мусиш до глибин!

Випереджувальна рефлексія:

-На уроці я дізнаюся...

- На уроці я навчуся....

 - На уроці я умітиму....

 - На уроці я пригадаю…

Математику не можна вивчати спостерігаючи, як це робить сусід!

  1. Актуалізація знань.

Не достатньо знати,  необхідно

також застосовувати.

                  А. Франс

1. Усний рахунок.  Розминка. 

(Е)  1. Знайти суму чисел 130 і 20.

(Ч)  2. На скільки 80 більше, ніж 30?

(И)  3. У скільки разів 180 більше, ніж ?

 (Л) 4. Сторона квадрата дорівнює 30 дм. Знайти    периметр.  

 (В)  5. Знайти різницю чисел 900 і 100.

 (И)   6. Знайти добуток чисел 20 і 4.  

 (Н)  7. Знайти частку чисел 60 і 2.

 (И)   8. Знайти площу прямокутника  зі сторонами 20 см і 2 см2.

2. Самоперевірка

(Е)  150      (Ч)  50     (И) 20       (Л)  120    (В)  800    (И) 80    (Н) 30     (И) 40

3. Записати числа в порядку зменшення

  • 800  150   120   80   50   40   30   20
  • В        Е      Л      И    Ч     И     Н    И

 

4. Переходимо до другої частини розминки.

  • Математика  и правила дорожнього руху… Чим вони пов`язані між собою? (варіанти відповідей)

 

Логічні задачі

  • 7 хлопців грали на проїжджій частині дороги. 2 пішли додому. Інші хлопці залишилися грати на дорозі. Скільки хлопців вчинило правильно?
  • Літак пролітає відстань від міста А до міста В за 1 год. 20 хв. Однак зворотний переліт займає 80 хв. Як ви це поясните?
  • «Мерседес» проїхав 20км. Скільки кілометрів проїхало кожне з його чотирьох коліс?
  • Йшов чоловік в місто і по дорозі наздогнав трьох своїх знайомих. Скільки людей йшло в місто?
  • Три людини чекали поїзда 3 години. Скільки часу чекав кожен?
  • Двоє дітей одночасно почали їсти кашу. Через деякий час перший малюк кашу з'їв, а другий ні, хоча порції були однакові. Чому це сталось?

 

III. Повідомлення теми уроку.

1. «Мозгова атака»

- Яка тема об'єднує всі задачі?

 

  • Йде з села до села, з міста до міста,  а з місця і кроку не ступить.
  • Що не повернеш назад?
  • Долає шлях вона за певний час,

То змагаючись з будь-ким із нас,

То вітер обганяючи, то хмарку здоганяючи.

Є вона і в кожного із нас,

1 в машини, літака чи черв'яка,

У ракети, пароплава,

А також і в жука.

 

- Які знання треба мати, щоб вирішити  задачу на рух?

- Сьогодні на уроці ми навчимося знаходити відстань, час, за який час  її  можна подолати і швидкість, з якою рухатися.

-Отже, ми познайомимося з величинами

S - відстань

V - швидкість

t - час.

(На екрані:     s – відстань; км, м, см, мм

                          v – швидкість; км/год, м/с ,м/хв

                          t – час; год, хв, с 

 

IV.  Вивчення  матеріалу уроку.

  1. Вибери правильні твердження:

 

  • Швидкість - це відстань між двома точками.
  • Швидкість - це відстань, пройдена за одиницю часу.
  • Швидкість - це швидка їзда
  • Як виміряти швидкість?

Отже, ШВИДКІСТЬ - це відстань, яку подолано за одиницю часу (за якийсь час - годину, хвилину, секунду).

Позначення -V

Одиниці вимірювання: км/год, м/с, км/хв,

 

  • Відстань - це довжина будь чого.
  • Відстань - це проміжок між двома пунктами, точками, між будь чим.
  • Відстань - це рух за одиницю часу.

Отже, Відстань - це простір, що розділяє два пункти; проміжок між чим-небудь.

Позначення - S

Одиниці вимірювання : мм, см, м, км, кроки

 

  • Час - це тривалість, тривалість  будь-чого.
  • Час - це годинник.
  • Час - це відрізок переміщення об'єкта.

Отже, ЧАС – процес зміни явищ, речей, подій.

Позначення - t

Одиниці вимірювання: мин, сек, год, доба.

 

  • Рух - це переміщення будь-якого об'єкта на певну відстань
  • Рух-це переміщення кого-небудь, на якусь відстань
  • Рух-це переміщення в космосі

Отже, РУХ - їзда, ходьба в різному напрямі.

 

  • Як знайти невідому відстань, якщо відомі швидкість і час?

- Як знайти невідому швидкість, якщо відомі відстань і час?

- Як знайти невідомий час, якщо відомі відстань і швидкість?

 

 

 

 

 

 

 

Щоб дізнатись швидкість, потрібно відстань поділити на час. V=S:t

Щоб дізнатись час, потрібно відстань поділити на швидкість.   t=S:V

Щоб дізнатись відстань, потрібно швидкість помножити на час. S=V·t

 

 

 

 

  1. Розв’язання задач

Задача1 .

Черепаха рухалася із швидкістю  5 м/хв. Яку відстань вона пройшла вона за 3 хв?

Задача 2.

Черепаха рухалася із швидкістю  5 м/хв. За який час вона пройде 15 м?

Задача 3.

Черепаха прошла відстань 15м за 3 хв. З якою швидкістю вона рухалася?

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Гра «Здогадайся»

 

 

 

 

  1. Розв'язання простих задач
  • Лелека може летіти з середньою швидкістю 40 м/с. Яку відстань він може пролетіти за 4 с?
  • За який час можна пройти 30 км з постійною швидкістю 5 км/год?
  • Таня пробігла 30 м за 6 с. З якою середньою швидкістю вона бігла?

 

  1. Цікаві задачі
  • Собака за секунду пробігає 9 м, а заєць - на 3 м більше. Скільки метрів за одну секунду пробігає заєць? Яку відстань пробіжить за  3 секунди собака? За 2 секунди заєць?
  • Морські зірки пересуваються по дну зі швидкістю 8 см/хв. Яку відстань подолає морська зірка за 16 хвилин? Скільки часу потрібно морській зірці щоб подолати відстань  довжиною 2 м 40 см?
  1. Робота в зошиті.

Задача

«Мерседес» проїхав 124 км за 2 год, а « ПАЗ» – 150 км за 3 год. Який автобус рухається з більшою швидкістю і на скільки?

Розв'язання

1)124 : 2 = 62 (км/год) - Мерседес
2) 150 :3 = 50 (км/год) - ПАЗ     
3) 62-50=12 (км/год)-Vм більшеVп

 

  1. Фізкультхвилинка

Давайте відпочинемо і проведемо фізкультхвилинку для очей.

 Рекламна пауза

- Я буду рекламувати одиниці вимірювання швидкості та відстані,а ви їх розпізнавати: одиниці швидкості побачите – швидко стряхуєте руками,одиниці вимірювання відстані – руки тягнете вгору.(Картки : м , км/год ,км ,м/с ,см , м/хв)

Кочу, лечу

Щодуху. (Виконують ходьбу на місці.)

Я сам - шофер (Імітують управління автомобільним кермом.)

І сам - мотор. (Кругові рухи плечима вперед-назад.)

Натискаю на педаль, (Імітують нажимання на педаль.)

І машина мчить у далечінь! (Біг на місці.)

 

8. Робота в парах.

 

 

 

 

 

 

  1. Робота над задачами.
  • Пасажирський поїзд пройшов 75 км за першу годину,  60 км за другу годину і 75 км за третю годину.  З якою середньою швидкістю він рухався?
  • Мотоцикліст їхав 3 год. з середньою швидкістю 60 км /год і 2 год. із середньою швидкістю 70 км /ч. Яку відстань він проїхав за весь цей час? Дізнайся середню швидкість його руху.

- Які рухомі об'єкти? що відомо? питання?

- Який тип задачі? Що порівнюють?

- Як знайти?  

 

 V. Закріплення вивченого матеріалу.

1.  Тестові задачі  

       

 

 

 

 

 

 

Перевірка тесту (на екрані правильний варіант ).

Кожне завдання оцінюється в 2 бали. Діти самі виставляють собі оцінку.

 

2. Робота в групах.

Задача.

 

 

 

 

Висновок: Тихіше їдеш – далі будеш

 

VI. Безпечна дорога до школи.

1. Правила дорожннього руху.

- Давайте пригадаємо правила дорожнього руху.

- Сьогодні один учень спізнився до школи і розповів свою історію.

 

Сашко встав рано вранці, поснідав, умився і пішов до школи.  Йому потрібно було перейти дорогу, щоб сісти в автобус.

- Які у вас пропозиціїї? (варіанти відповідей)

 

2. Правила світлофора

Два хлопчики і три дівчинки вийшли з школи. Коли вони підійшли до пішохідного переходу, зелене світло вже почало блимати. Хлопчики побігли через дорогу бігом, а дівчатка залишилися чекати наступного зеленого сигналу. - Скільки дітей правильно перейшли дорогу?

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Задачі на кмітливість

 

 

 

 

VІI. Підсумок уроку

  1.  Рефлексія.  «Мікрофон»
  • Який настрій у вас зараз?
  • Як ви вважаєте, на яку оцінку засвоїли матеріал цієї теми?
  •  Які враження у вас залишилися від уроку?

 

помагало досягти успіху…

- Меня допомагало досягти успіху…

 

  1. Вчитель:
  • Усе людське життя – це не що інше, як постійне визначення мети та бажання досягти успіху під час розв'язування все нових завдань і проблем.
           Тож учіть свій розум та душу бачити добро, і тоді дорогу до успіху буде для вас відкрито!

 

  1. Домашнє завдання.

Намалювати маршрут дороги від будинку до школи. На ньому вказати розташування всіх дорожніх знаків, які можна зустріти. Пояснити їх призначення..

є завдання.

1

 

docx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
2176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку