Презентація до інтегрованого уроку з математики і основ здоров’я в 4 класі «Прості задачі з величинами: шлях, швидкість руху , час. Безпечна дорога до школи. Правила дорожнього ру

Про матеріал
Презентація до інтегрованого уроку з математики і основ здоров’я в 4 класі «Прості задачі з величинами: шлях, швидкість руху , час. Безпечна дорога до школи. Правила дорожнього руху» Мета: Ознайомити з величинами швидкість, час, відстань, вчити їх знаходити, використовуючи формули. Формувати навички вирішення задач на рух. Розвивати математичну мову, логічне мислення, пізнавальний інтерес. Виховувати культуру поведінки на вулиці і транспорті, громадських місцях. Розширювати знання з правил дорожнього руху. Вчити дотримуватись правил безпечної поведінки на дорозі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Математика «Прості задачі з величинами: шлях, швидкість руху, час»Основи здоров`я «Безпечна дорога до школи»Інтегрований урок в 4-Б класіФалєєва Світлана Костянтинівна, вчитель початкових класів Харківської гімназії № 86 Харків 2018

Номер слайду 2

Ось і дзвоник пролунав,До навчання час настав. Діти, встаньте всі рівненько,Спинки виправте гарненько,Настрій на урок взяли,Працювати почали,Бо урок у нас незвичний,Чарівний,математичний!Урок математики

Номер слайду 3

Девіз уроку. Якщо хочеш досягнути У житті вершин,Математику збагнути. Мусиш до глибин!- На уроці я дізнаюся... - На уроці я навчуся....- На уроці я умітиму.... - На уроці я пригадаю…

Номер слайду 4

"Математику не можна вивчати спостерігаючи, як це робить сусід! "

Номер слайду 5

Не достатньо знати, необхідно також застосовувати. А. Франс

Номер слайду 6

Розминка(Е) 1. Знайти суму чисел 130 і 20. (Ч) 2. На скільки 80 більше, ніж 30? (И) 3. У скільки разів 180 більше, ніж ? (Л) 4. Сторона квадрата дорівнює 30 дм. Знайти периметр.   (В) 5. Знайти різницю чисел 900 і 100. (И) 6. Знайти добуток чисел 20 і 4.   (Н) 7. Знайти частку чисел 60 і 2. (И) 8. Знайти площу прямокутника  зі сторонами 20 см і 2 см

Номер слайду 7

Самоперевірка(Е) 150 (Ч) 50 (И) 20 (Л) 120 (В) 800 (И) 80 (Н) 30 (И) 40

Номер слайду 8

Запиши числа в порядку зменшення800 150 120 80 50 40 30 20 В Е Л И Ч И Н И

Номер слайду 9

Математика и правила дорожнього руху… Чим вони пов`язані між собою? 7 хлопців грали на проїжджій частині дороги. 2 пішли додому. Інші хлопці залишилися грати на дорозі. Скільки хлопців вчинило правильно?

Номер слайду 10

Логічні задачіЛітак пролітає відстань від міста А до міста В за 1 год. 20 хв. Однак зворотний переліт займає 80 хв. Як ви це поясните? «Мерседес» проїхав 20км. Скільки кілометрів проїхало кожне з його чотирьох коліс? Йшов чоловік в місто і по дорозі наздогнав трьох своїх знайомих. Скільки людей йшло в місто? Три людини чекали поїзда 3 години. Скільки часу чекав кожен?

Номер слайду 11

Задача. Двоє дітей одночасно почали їсти кашу. Через деякий час перший малюк кашу з'їв, а другий ні, хоча порції були однакові. Чому це сталось?

Номер слайду 12

Яка тема об'єднує всі задачі?

Номер слайду 13

Задачі на рух

Номер слайду 14

швидкістьчасвідстаньvts. Що повинні знати?

Номер слайду 15

«Мозковий штурм» Йде з села до села, з міста до міста, а з місця і кроку не ступить. Що не повернеш назад?Долає шлях вона за певний час,То змагаючись з будь-ким із нас,То вітер обганяючи, то хмарку здоганяючи.Є вона і в кожного із нас,1 в машини, літака чи черв'яка,У ракети, пароплава,А також і в жука. Час. Швидкість. Шлях

Номер слайду 16

кгкмтскм/годсмкмдобмцмлгхвм/хвдмгодм/ссм2222 Випиши одиниці вимірювання:1) відстані2) часу3) швидкостіstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 17

ШВИДКІСТЬ РУХУ

Номер слайду 18

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Номер слайду 19

Вибери правильне твердження. Швидкість - це відстань між двома точками. Швидкість - це відстань, пройдена за одиницю часу. Швидкість - це швидка їзда.rrrr

Номер слайду 20

термометр кантер рулетка спідометр ваги

Номер слайду 21

ШВИДКІСТЬ (V)ШВИДКІСТЬ - це відстань, яку подолано за одиницю часу (за якийсь час - годину, хвилину, секунду). Позначення -VОдиниці вимірювання км/год, м/с, км/хв, …style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 22

Вибери правильне твердження. Відстань - це довжина будь чого. Відстань - це проміжок між двома пунктами, точками, між будь чим. Відстань - це рух за одиницю часу.style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 23

ВІДСТАНЬ (s)Відстань - це простір, що розділяє два пункти; проміжок між чим-небудь. Позначення - SОдиниці вимірювання :мм, см, м, км, кроки style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 24

Вибери правильне твердження. Час - це тривалість, тривалість будь-чого. Час - це годинник. Час - це відрізок переміщення об'єкта.style.color

Номер слайду 25

ЧАС (t) ЧАС – процес зміни явищ, речей, подій. Позначення - t. Одиниці вимірювання мин, сек, год, доба.style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 26

Вибери правильне твердження. Рух - це переміщення будь-якого об'єкта на певну відстань Рух-це переміщення кого-небудь, на якусь відстань Рух-це переміщення в космосіstyle.color

Номер слайду 27

Рух: швидкість, час, відстань.

Номер слайду 28

Рух - їзда, ходьба в різному напрямі. SSt. Vt. VВідстань -Час -Швидкість-

Номер слайду 29

Vt. Sstyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 30

Пригадаймояк знайти невідому відстань, якщо відомі швидкість і час?як знайти невідому швидкість, якщо відомі відстань і час?як знайти невідомий час, якщо відомі відстань і швидкість?

Номер слайду 31

З`єднай частини одного правила. Щоб знайти швидкість, потрібно. Щоб знайтичас, потрібно. Щоб знайти відстань, потрібно. Відстань поділити на часвідстань поділитина швидкістьшвидкість помножитина часstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 32

V=S:t. Щоб дізнатись швидкість, потрібно відстань поділити на час. Основні формули:

Номер слайду 33

t=S: VЩоб дізнатись час, потрібно відстань поділити на швидкість. Основні формули:

Номер слайду 34

S=V·t. Щоб дізнатись відстань, потрібно швидкість помножити на час. Основні формули і правила:

Номер слайду 35

З`єднай частини одного правила. S =t =V =S : VS : t. V * t. Запам`ятай!

Номер слайду 36

Розв'язуємо задачі

Номер слайду 37

Черепаха рухалася із швидкістю 5 м/хв. Яку відстань вона пройшла вона за 3 хв?SVt5м/хв3 хв?5м/хв3 хв?style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 38

Розв᾿язок:5·3=15 (м)S=V·t. Відповідь: черепаха пройшла 15 мstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 39

Черепаха рухалася із швидкістю 5 м/хв. За який час вона пройде 15 м? SVt5м/хв?15 м5м/хв?15 мstyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 40

Розв᾿язок:15:5=3 (мин)Відповідь: черепаха пройшла 15 м за 3 хвt=S: Vstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 41

Черепаха прошла відстань 15м за 3 хв. З якою швидкістю вона рухалася?SVt?3 хв15 м?3 хв15 мstyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 42

Розв᾿язок:15·3=5 м/хв. Відповідь: черепаха йшла із швидкістю 5 м/хв. V=S:tstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 43

Підіб᾿ємо підсумок:

Номер слайду 44

З'єднай частини правила-формули. V·t. S:t. S: VS=V=t=

Номер слайду 45

Пограємо:

Номер слайду 46

З'єднати картку із значенням швидкості. 4 км/год10 км/год900 км/год90 км/год60 км/год

Номер слайду 47

1. Лелека може летіти з середньою швидкістю 40 м/с. Яку відстань він може пролетіти за 4 с?40 ∙ 4 = 160 (м)- відстань S4 с40 м/с? мt =1 с. Розв'язання простих задач

Номер слайду 48

2. За який час можна пройти 30 км з постійною швидкістю 5 км/год?30 км. V – 5 км/годt - ? год30 : 5 = 6 (год)-час t

Номер слайду 49

3. Таня пробігла 30 м за 6 с. З якою середньою швидкістю вона бігла?30 : 6 = 5 (м/с)-середня швидкість30 м6 с. V - ? м/с

Номер слайду 50

Цікаві задачіСобака за секунду пробігає 9 м, а заєць - на 3 м більше. Скільки метрів за одну секунду пробігає заєць? Яку відстань пробіжить за 3 секунди собака? За 2 секунди заєць?

Номер слайду 51

Морські зірки пересуваються по дну зі швидкістю 8 см/хв. Яку відстань подолає морська зірка за 16 хвилин? Скільки часу потрібно морській зірці щоб подолати відстань довжиною 2 м 40 см?

Номер слайду 52

Робота в зошиті. Задача«Мерседес» проїхав 124 км за 2 год, а « ПАЗ» – 150 км за 3 год. Який автобус рухається з більшою швидкістю і на скільки?

Номер слайду 53

1) 124 : 2 = 62 (км/год) - Мерседес 2) 150 :3 = 50 (км/год) - ПАЗ 3) 62-50=12 (км/год)-Vм більше. Vп. Розв'язання

Номер слайду 54

Прийшовчасвідпочитвати!

Номер слайду 55

«Фізкультхвилинка»

Номер слайду 56

rrrrrrrrrrrrrrrr

Номер слайду 57

Номер слайду 58

Номер слайду 59

Номер слайду 60

Номер слайду 61

Номер слайду 62

Пригадайте як знайти: відстань?S = V * Tчас?швидкість?T = S : VV = S : T

Номер слайду 63

Заповніть таблицьобєктшвидкістьчасвідстань. БМВ 100 км/год5 год. Ауді3 год240 кмбджола60 км/год180 кмпташка2 год 200 км. Земля30 км/год24 годчерепаха6 хв18 мравлик7 год35 кмкосмічнийкорабель8 с56 км????????500 км80 км/год3 год100 км/год720 км3 м/хв5 км/год7 км/с

Номер слайду 64

Робота над задачами

Номер слайду 65

Пасажирський поїзд пройшов 75 км за першу годину, 60 км за другу годину і 75 км за третю годину. З якою середньою швидкістю він рухався?(75 + 60 + 75) : 3 =75 км60 км75 км3 год? км/год

Номер слайду 66

Мотоцикліст їхав 3 год. з середньою швидкістю 60 км /год і 2 год. із середньою швидкістю 70 км /ч. Яку відстань він проїхав за весь цей час? Дізнайся середню швидкість його руху. 60 км/год70 км/год? км3 год2 год? км60 ∙ 3 + 70 ∙ 2 = 320 (км)320 : 5 = 64 (км/год)сер. швидкість

Номер слайду 67

Тестові задачі1. Автобус проїхав за 4 години 240 кілометрів. Скільки кілометрів пройшов автобус за 1 годину?   Вибери вираз для розв'язання задачі 240-4 240 + 4 240 4 240 * 4 4 * 240

Номер слайду 68

2. Відстань між селами 150 кілометрів. За скільки годин подолає цю відстань мотоцикліст, якщо його швидкість 30 кілометрів на годину? Вибери правильне рішення150*30 150:30 150+30 150-30 30*150 Тестові задачі

Номер слайду 69

Тестові задачі3. Швидкість вертольота 200 кілометрів на годину. За скільки годин він пролетить 600 кілометрів?Вибери правильне рішення600*200 600:200 600+200 600-200

Номер слайду 70

Тестові задачі4. Вершник скаче на коні зі швидкістю 15 кілометрів на годину. Яку відстань він подолає за 5 годин?Вибери правильне рішення15+5 15-5 15*5 15:5 5*15

Номер слайду 71

Перевірка і самооцінка 1) 240 : 4 = 80(км/год.)- V2) 150 : 30 = 5(год.) - t3) 600 : 200 = 3(год.) –t 4) 15 * 5 = 75(км) - S

Номер слайду 72

Працюємо в групах

Номер слайду 73

48 км/году 3 рази менша ? км. AB5 годv ( км/год)t(год)S (км)Мотоцикліст485?Велосипедисту 3 рази менша5

Номер слайду 74

Висновок: Тихіше їдеш – далі будеш. Давайте пригадаємо правила дорожнього руху. Сашко встав рано вранці, поснідав, умився і пішов до школи. Йому потрібно було перейти дорогу, щоб сісти в автобус. Які у вас пропозиціїї?

Номер слайду 75

Два хлопчики і три дівчинки вийшли з школи. Коли вони підійшли до пішохідного переходу, зелене світло вже почало блимати. Хлопчики побігли через дорогу бігом, а дівчатка залишилися чекати наступного зеленого сигналу. Скільки дітей правильно перейшли дорогу?Правила світлофора

Номер слайду 76

Думай і відповідай!Згадайте, як позначається швидкість, пройдений шлях, час?Запишіть формулу для знаходження швидкості, пройденого шляху, часу. v; s; t. v=s/t s=v*t t=s/v

Номер слайду 77

Світлофор загорівся зеленим, і Сашко поспішив до зупинки. Автобус його вже чекав, і поки він їхав до школи, він все не міг згадати одне правило, а як же варто обходити автобус - спереду або ззаду. Як?

Номер слайду 78

Місце зупинки автобуса. Скажіть, будь ласка, з якого боку треба обходити автобус? Щоб дати відповідь на поставлене запитання, і допомогти Сашку, давайте вирішимо завдання. Задача № 1. Скільки часу буде потрібно водієві автомобіля, що рухається зі великою швидкістю, щоб обігнати автобус довжиною 12 м, який стоїть на стоянці? Чому небезпечно переходити дорогу, обходячи автобус спереду? Середня швидкість пешехода - 1м/с. Виходячи з транспорту - не поспішай. Автобус і тролейбус завжди обходи ззаду, трамвай - попереду.

Номер слайду 79

З автобуса вийшли дев'ять осіб. Четверо з них підійшли до пішохідного переходу, троє пішли обходити автобус спереду і двоє залишилися на зупинці. Скільки людей вчинило правильно?

Номер слайду 80

Нарешті автобус дістався до місця. Але до школи, потрібно було ще перейти перехрестя, а чекати світлофорів так не хотілося! Сашко захотів перебігти перехрестя, але добрий поліцейський пояснив, чому цього робити не можна. Чому?

Номер слайду 81

Пішохідний перехід. Що ви знаєте про цей знак? А ви завжди переходите дорогу в призначеному місці? Вирішіть наступну задачу, і поясніть Сашкові, чому не можна перебігати дорогу в недозволеному місці!Задача № 2 На відстані 40 м від пішохода рухається автомобіль з великою швидкістю. Як повинен поступити пішохід, якому потрібно перетнути дорогу шириною 10 м? Швидкість пішохода 1 м/с. Не перебігайте дорогу в недозволеному місці. Завжди шукайте цей знак або світлофор! Тільки тоді сміливо переходите дорогу!

Номер слайду 82

Сашко дослухався поради поліцейського. Він дочекався зеленого сигналу світлофора на обох перехрестях і по пішохідному переходу дістався до школи. Біля школи він побачив ще один знак, його він не знав, але прийняв за місце, де можна бігати і грати. Допоможіть Сашку. Дайте відповідь, що це за знак?

Номер слайду 83

ОБЕРЕЖНО! ДІТИВи ні раз зустрічали цей знак. Що він означає? Вирішіть наступну задачу і допоможіть Сашку дізнатися новий знак. Задача № 3. Чи встигне водій почати гальмування, якщо на відстані 4 метрів від нього на дорогу несподівано вибіг учень нашої школи? Швидкість машини завелика, а час реакції водія 1 секунда. Ці знаки для водія, але пам'ятайте: машина не може зупинитися відразу! Тому, перш ніж переходити вулицю, подивіться на всі боки: чи немає поруч автомобіля, що наближається, і пропустіть його!

Номер слайду 84

Учитель похвалив Сашка, і запропонував відповісти ще на кілька запитань і розв'язати різні задачіДотримуючись усіх правил дорожнього руху, Сашко успішно дістався до школи. Про те, що нового дізнався, він розповів своїм однокласникам і вчителю. Які місця в районі школи слід вважати найбільш небезпечними для руху пішоходів? Чому? Які Дорожні знаки є в районі нашої школи? Поясніть їх призначення.

Номер слайду 85

Учень переходить дорогу по зеленому сигналу світлофора, рухаючись зі швидкістю 1 м /с. Ширина дороги 15м, з двох сторін до переходу, не знижуючи швидкості, наближаються два автомобіля зі швидкістю 36км/год. Світлофор горить 10 с. У момент включення світлофора відстань від автомобілів до переходу становила 100 м. Оцініть ситуацію. Як повинен поступити учень? 10 с 15 м 100 м 100 м Задача

Номер слайду 86

Задача. Автобус подолав відстань між трьома стовпами освітлення за 5 с. Як можна розрахувати швидкість автобуса, якщо відстань між стовпами 50 м? Чи порушив правила водій? 50 м

Номер слайду 87

При збільшенні швидкості руху автомобіля вдвічі його гальмівний шлях збільшується в 4 рази. При швидкості 30 км/год гальмівний шлях легкового автомобіля дорівнює 7 м, а вантажного автомобіля 9 м. Знайдіть гальмівний шлях цих автомобілів при швидкості 60 км/год. 30 км/год 9 м 7м. Задача.

Номер слайду 88

Номер слайду 89

Який настрій у вас зараз?Як ви вважаєте, на яку оцінку засвоїли матеріал цієї теми?Підсумок урокуppt_x

Номер слайду 90

Самооцінка - я легко виконував завдання , був активним на уроці– мав затруднення при виконанні деяких завдань, намагався активно працювати на уроці; - мені було складно виконувати завдання, рідко відповідав на уроці.

Номер слайду 91

Підсумок. Я познайомився з поняттям…Відстань можна знайти…Швидкість вимірюється…Я дізнався…Я навчився…Математика уступає свої фортеці тільки кмітливим і сміливим. А. П. Конфорович

Номер слайду 92

Яповторивзнаюдізнався Рефлексія

Номер слайду 93

Рефлексія Продовж речення. Мені допомагало досягти успіху…. Усе людське життя – це не що інше, як постійне визначення мети та бажання досягти успіху під час розв'язування все нових завдань і проблем. Тож учіть свій розум та душу бачити добро, і тоді дорогу до успіху буде для вас відкрито!

Номер слайду 94

Домашнє завдання Намалювати маршрут дороги від будинку до школи. На ньому вказати розташування всіх дорожніх знаків, які можна зустріти. Пояснити їх призначення.

Номер слайду 95

Номер слайду 96

молодці!

Номер слайду 97

Щасливої дороги! Будьте уважні на дорозі!Спасибі за урок!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Чеканова Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
5117
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку