Повторення вивченого про іменник. Ознаки іменника як частини мови. Значення, у яких уживається іменник у мовленні (4 клас) (урок-подорож з використанням інтерактивних технологій)

Про матеріал
Відкритий урок з української мови. Повторити і систематизувати знання учнів про іменник; розвивати вміння аналізувати мовленевий матеріал, перевірити рівень навчальних досягнень з даної теми. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення. Виховувати любов до рідної мови та природи.
Перегляд файлу

Тема. Повторення вивченого про іменник. Ознаки іменника як частини мови. Значення, у яких уживається іменник у мовленні (4 клас) (урок-подорож з використанням інтерактивних технологій)

Мета. Повторити і систематизувати знання учнів про іменник; розвивати вміння аналізувати мовленевий матеріал, перевірити рівень навчальних досягнень з даної теми. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення. Виховувати любов до  рідної мови та природи.

Емоційна підготовка до уроку.

.               Організація класу .

-       Встаньте, діти ви рівненько.

  Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь: «Добрий день!»

Всім присутнім бажаємо щастя й добра!

А тепер до роботи нам братись пора!    

      Сьогодні у нас незвичайний урок . На уроці у нас буде і рідна мова, і природознавство, і трішечки музики.

- Якими ми будемо сьогодні на уроці?

У – уважними

Р – розумними

О – організованими

К – кмітливими   

-  Якою мовою будемо спілкуватися?

У – українською

      -  Як будемо сидіти за партами? 

Р – рівно 

     - Як будемо писати в зошитах?

О – охайно 

К – каліграфічно

    Я  бажаю впевненості вам, інтересу, творчості. Сьогодні на уроці ви матимете змогу показати свої знання, уміння, навички і ерудицію з теми Іменник.  Слайд-1

  Кожне друге слово в українській мові – іменник. Ми знайомились із цією частиною мови протягом трьох років.

  Як ви думаєте яке завдання нашого уроку?

Відповіді дітей:

 

А Дарина з Настусею нам підготували вірш про іменник. (Дівчата читають вивчений вірш.)

Ольга: Чи ви задумались, відкіль оті

У нашій мові зливки золоті?

Настуся: Як намистинки, диво калинове-

Частини мови.

Ольга: Який співець, поет, який письменник.

Уперше слово вигадав – іменник?

Настуся: Іменник взяв собі на плечі

Велике диво – визначати речі:

Ольга: Ім’я, найменування і наймення.

Робота. Біль. І радість, і натхнення.

Настуся: Слова ці – назви наче звичні,

Полюбиш їх – красиві, поетичні!

Ольга: «Ура! – гукнеш ти друзям неодмінно,-

Сьогодні з мови я дістав «відмінно».

План уроку.

Я теж вам бажаю отримати сьогодні лише бали високого рівня, адже урок наш незвичний. Ми відвідаємо студію «Іменник» і візьмемо участь у наступних передачах: Слайд-2

  Актуальне інтерв’ю.

  Свобода слова.

  Корисні поради.

  Файна Юкрайна.

  Битва екстрасенсів.

  Служба розшуку.

  Лото – забава.

  Веселі перегони.

  Рейтингова панорама.

  Домашня школа.

Слайд3:

1. Актуальне інтерв’ю (фронтальне опитування).

Технологія «Мікрофон»

Настав час «Актуального інтерв’ю». Слово інтерв’ю пішло з англійської мови і означає «бесіда». Наш кореспондент  задасть кілька питань з теми «Іменник».

  Як називається частина мови, що означає назву предмета?

  На які питання відповідає іменник?

  Іменники можуть бути назвами істот і ….

  Більшість іменників належать до яких родів?

  Іменники мають числа…..

  Іменники поділяються на власні та….

  Скільки відмінків є? Назвіть?

Слайд 4:

2. Наступна передача студії «Іменник» Свобода слова

Технологія «Робота в групах»

Розповідь вчителя

                                           Чарівниця зима

Білокоса чарівниця зима примчала на білому коні у сади і парки. Торкнулася чарівною паличкою верхівок дерев. І заіскрились на них кришталеві шати, срібні мережані намітки, білі пишні сукні. У високому холодному небі повільно пливуть хмари, ніби білі кораблі. Випав лапатий, пухнастий сніжок.

Радісні і веселі діти вийшли на вулицю погратись.

-Складіть  4-5 речень про зиму?

 

Слайд 6:

Каліграфічна хвилинка.

Запиши каліграфічно сполучення літер ма ни зи са

  Склади слова з ними. .

  Що ти можеш сказати про них? 

  Які ще ви знаєте слова, що вживаються лише в множині? 

Слайд 7:

3. «Корисні поради» Диктант з коментуванням.

Завдання: дати пораду товаришеві щодо правильного написання іменників.

Дівчинка Оленка, річка Жванчик, журнал «Пізнайко», морозиво, Вітчизна, олень, кіт Мурчик.

  Назвіть іменники, що є назвами істот. Які з цих іменників відповідають на питання що?

  Складіть речення із словом Вітчизна. Доберіть синоніми до цього слова. (Батьківщина, рідний край,Україна)

  Які прислів’я ви знаєте про Батьківщину?

Слайд 8:

4. «Файна Юкрайна» (Робота в парах)

Учень читає вірш:

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна.

Ти, як мати найрідніша

Ти з дитинства наймиліша,

Ти і взимку найтепліша

Наша отча сторона.

  Визначте тему вірша. (Розповідається про рідну землю, її красу.)

  Доберіть заголовок. (Рідний край. Україна. Мій край. Вітчизна.)

  Як ще одним словом можна назвати ці всі слова? (синоніми)

  Яка головна думка?

Випишіть іменники та визначте рід.

  Ми до уроку позакласного читання готували вірші про природу, хто хоче прочитати вірш про красу нашого рідного краю? (Діти зачитують вірші.)

Слайд9:

Релаксація. Технологія «Перевернуте навчання»

Учням пропонується відпочити і поспівати

Робота в парі

У кожного з вас є сніжна кулька .Розгорніть  її і поставте один одному  питання. Дайте відповідь.

Слайд10:

5. «Битва екстрасенсів» (Робота в групах)

А зараз настав час «Битви екстрасенсів». Екстрасенси – це люди із незвичними здібностями. Ми теж зараз спробуємо перевірити свої надзвичайні здібності.

Технологія «Два – чотири – всі разом»

Яке слово зайве.

  1 в. Сорочка, черевики, сукня, пальто.

  2 в. Дніпро, Кіровоград, Львів, Вінниця.

  1 в. Сонце, вітер, учень, костюм.

  2 в. Сторож, школа, лінійка, Володя, річка.

Технологія «Асоціація»

  Школа-

  Пташка-

  Село

  Хліб-

  Канікули-

  Мелодія-

  Сонце-

  Хмаринки-

  Соловейко-

Слайд11:

6. «Служба розшуку». Це відповідальна робота. Вправа 168

Завдання: прочитати текст, розшукати та виписати іменники вжиті в множині

 

Розділимось на 2 варіанти. Провідміняти за відмінками слова

  1-в. – іменник землі

  2-в. – іменники дерева

Діти зачитують відповіді і складають речення із цими словами.

Слайд12:

7. Час взяти участь у «Лото – забаві»

На картках за допомогою граматичних ознак зашифровані слова. Завдання:за допомогою граматичних ознак розпізнати слова. (диференціація)

1картка.
Ім.,одн.,ч.р.,іст.,заг.н.(кінь,олень)
Ім., одн., ж.р., іст., власн.н.( Оксана)

2картка
Ім.,одн.,с.р.,заг.н.(теля)
Ім., мн.,Іст. (слони)

3картка
Ім.,одн.(зошит,парта)
Ім., мн., заг.н. (квіти, села)

Зачитування і перевірка карток. (3 учні працюють на картках, інші працюють колективно з вчителем.)

Технологія «Розфарбуй слово» (Учні до слова добирають образні вислови)

Мороз-тріскучий,..

Сніг- лапатий,..

Технологія «Сенкан»

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.

1.   Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник).

2.   Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника).

3.   Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів(звичайно це дієслова)

4.   Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.

5.   Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Слайд13:

8. «Веселі перегони»

Технологія «Що в мішечку?»

Перевірка знань за допомогою питань, які заховані в мішечку.Вчитель ходить по класу і пропонує учням витягнути папірець із запитанням та відповісти на нього.

1.   Карпати – власний іменник? Що таке власні іменники?

2.   Загальні іменники пишуться з великої літери? Що таке загальні іменники?

3.   Що таке іменник?

4.   До іменників чоловічого роду які ставимо слова-підсказки? (мій, він)

5.   Назви вулиць, сіл, міст пишуться з маленької літери? Розкажіть правило написання слів з великої літери?

6.   На які питання відповідають назви істот і неістот?

7.   Наведіть приклади слів, що вживаютиься тільки в множині?

8.   Які відмінки ви знаєте?

Молодці, всі справились із завданням.

Слайд 14:

9. «Рейтингова панорама». Виставлення оцінок.

  Діти, ви сьогодні молодці.

  Хто задоволений собою?

Слайд15:

10. Рефлексія уроку. Домашня школа.

  Яку мету ставили перед собою?

  Чи досягли її?

  Що найбільш здивувало,зацікавило?

  Що сподобалось, що -ні?

  Які форми роботи вам сподобались?

Доберіть іменники для характеристики уроку.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку