5 Вправа (усно)1. Вибери прямокутник, у якому надрукований текст. Поясни свій вибір. Ананас — це екзотичний фрукт. Учора мама ходила до магазину. У полі дозріли Соняшники. Я дуже люблю доглядати за кімнатними рослинами. Мабуть, немає людини, яка б ніколи не куштувала бананів. Вони ростуть на пальмах, Які вважаються травою. Отже , банан — це ягода. Текст. Речення
6 Вправа (письмово)Прочитай речення. Зміни порядок слів у кожному так, щоб разом утворювали текст. Запиши виправленні речення. У третьому реченні підкресли граматичну основу( підмет і присудок). Картоплю Колумб до Європи привіз Христофор. Спочатку отруйною її вважали європейці рослиною. Згодом скуштували картоплю люди. Виявилося, їстівний і смачний овоч цей. Христофор Колумб привіз картоплю до Європи. Спочатку її вважали отруйною рослиною. Згодом люди скуштували картоплю. Виявилося цей овоч їстівний і смачний.
7 Вправа (усно) Прочитай речення. Пронумеруй їх у правильному порядку, щоб утворився текст. Додаємо до бульйону картоплю, а через 10-15 хвилин — інші овочі. Потім чистимо й нарізаємо овочі. Для приготування борщу потрібні бульйон, картопля, капуста, буряк, цибуля й морква. Спочатку ми готуємо бульйон. Варимо все разом до готовності, додаємо сіль за смаком. Далі смажимо цибулю, моркву й буряк.125364
8 Вправа (усно) З'єднай лінією тип тексту з його характеристикою. РОЗПОВІДЬ Текст, у якому про щось розмірковується, пояснюються явища природи, предмети, факти. МІРКУВАННЯ Текст, у якому описуються основні ознаки предмета або об'єкта. Вказано на розмір, вік, характер, форму, колір, смак, запах і тд. . ОПИС Текст, у якому про щось розповідається, повідомляється, називається.
9 Вправа (письмово) Самостійно. Розглянь малюнок. Доповни текст відповідними словами. І запиши утворений текст. Ця квітка називається _______ . У неї великий ______ . Вона буває ___________ кольору . У троянди ________ стебло . На ньому _______ колючки. Квітка має ______листя. У троянди ________запах. Мені ________ ця квітка.
11 Вправа (усно) Прочитай уривки тексту. Укажи де зачин, основна частина, кінцівка. Проте ближче до обіду з'явилося сонце. Дощ ущух. Ми зупинилися на обід. Мали із собою сандвічі й гарячий чай. Зранку почалося наше сходження на Говерлу — найвищу гору України. Спочатку періщив дощ. Нам було важко йти. Усі трохи засумували. Через кілька годин ми дісталися вершини. Який гарний краєвид нам відкрився! Ми неодмінно ще зійдемо на Говерлу. Зачин. Основна частина. Кінцівка