Повторення, закріплення і узагальнення знань учнів із розділу «Досліджую значення слова».

Про матеріал
Розробка уроку української мови з теми "Повторення, закріплення і узагальнення знань учнів із розділу «Досліджую значення слова»" для учнів 2 класу.
Перегляд файлу

Українська мова  2 клас

Тема уроку:  Повторення, закріплення і узагальнення знань  учнів із розділу «Досліджую значення слова».

Мета уроку: закріпити  знання про  лексичне значення слова,  про пряме та переносне значення слів, багатозначність слова, слова близькі за значенням (синоніми) та  протилежні за значенням (антоніми), вживання формул мовленнєвого етикету;  розвивати творчі здібності, увагу, спостережливість учнів; збагачувати словниковий запас, розвивати інтерес до слова, творче мислення та мовлення учнів; формувати позитивне ставлення до навчання.

Тип уроку: урок  - закріплення, урок – узагальнення   вивчених знань.

Обладнання:  мультимедійна презентація, ребус, картки для роботи в групах, картки для творчої роботи, паперовий м’яч, цеглинки ЛЕГО.

Освітні галузі: мовно – літературна, мистецька, здоров'язбережувальна, технологічна.

 

ХІД УРОКУ

І       ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу.

Всі сідайте  тихо, діти.

Домовляймось не шуміти?

На уроці не дрімати

А старанно працювати.

 

 

 

 

Психологічний  настрой: Заплющте очі та промовте : «Я все знаю, я все  можу, я все зможу». Усім бажаю успішної роботи на уроці.
2.Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. Повторення вивченого матеріалу

1.ВПРАВА «РЕБУС».

Про що буде йти мова на уроці, дізнаєтесь  коли складете перші  букви назв зображених предметів.

С - слонення                  О- один

Л- ліс

О- огірок

В- вишня                                                               Відгадка: СЛОВО.

Слово вчителя: Молодці.  Саме значення слів ми досліджували на минулих уроках. А щоб згадати весь вивчений матеріал, я пропоную пограти.

2. ВПРАВА – ГРА «КУЛЬКА»

Умови: діти передають м’ячик по черзі, коли я подам умовний знак, у кого кулька залишилась відкриває і дає відповідь на запитання.

Запитання:

  1. Яку тему вивчаємо?( Слово)
  2. Пригадайте, що ми знаємо про слова та їх значення?( зі слів складається речення, може бути багатозначним)
  3. Слова можуть вживатись в прямому та переносному значенні?(Так)
  4. Доберіть до слова НІЧ протилежне за значенням?(День)
  5. Доберіть до слова ГОВОРИТИ близькі за значенням?( Розмовляти, спілкуватись)
  6. Наведіть приклади багатозначних слів? (ключ, замок)
  7. Що таке мовленнєвий етикет?(використання ввічливих слів)
  8. Назви ввічливі слова?( будь ласка, пробачте, перепрошую)
  9. Назвіть словосполучення в прямому значені?( наприклад золота сережка)
  10. Назвіть словосполучення в переносному значенні?(наприклад золоте серце)

Отже, сьогодні на уроці ми будемо повторювати та закріплювати свої  знання, які ви вивчили про «Слово».

Тож відкриваємо зошити, запишемо:

23  листопада

Класна робота

КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА.

Прописувати   з  початку рядочка до середини  рядочка будемо літеру С, а з середини рядочка до кінця літеру о. А допоможе нам  в цьому  наш чарівний містер олівець, пропоную переглянути.       (ВІДЕО КАЛІГРАФІЧНОЇ ХВИЛИНКИ).

Для звукової схеми   буде         «Слово»

ІІ     ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.  Давайте повторимо, що ми з Вами вивчили про «Слово», пропоную    попрацювати з табличкою на екрані. C:\Users\Администратор\Desktop\image017.jpg

2. Вправа «Вибірковий диктант».

Умови:Дівчатка виписують словосполучення, у яких слова вжиті у прямому значенні, а хлопчики – в переносному.

Гострий  ніж, гостре слово, золоті сережки, золоте серце, плаче небо, плаче дитина, солодкі яблука, солодкі слова.

ПЕРЕВІРКА.

Дівчата

(пряме)

Хлопці

(переносне)

Гострий ніж

Гостре слово

Золоті сережки

Золоте серце

Плаче дитина

Плаче небо

Солодкі яблука

Солодкі слова

 

ВИСНОВОК: Отже, слова в прямому значенні – це звичайна, повсякденна назва чогось. А переносне значення з’являється тоді, коли справжнє значення слів переноситься на інші за схожістю ознак.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Слово учителя: Давайте повернемося до роботи, виконуючи наступне завдання. А перед тим, давайте згадаємо, що слова можуть бути близькими за значенням (синоніми) та протилежні за значенням (антоніми).     

3.  Гра «Влучний стрілець» 

    Умови: З поданих слів  (цеглинок), оберіть до слова «ВЕСЕЛИЙ» близькі за значенням слова. Побудуйте вежу.

Зелений – радісний; Синій – сумний; Жовтий – добрий; Помаранчевий – кумедний; Червоний –нудний;  Блакитний – тихий.

    Умови:  З поданих слів  (цеглинок), оберіть до слова «ВЕСЕЛИЙ» протилежні за значенням слова. Побудуйте вежу.

Зелений – радісний; Синій – сумний; Жовтий – добрий; Помаранчевий – кумедний; Червоний – нудний;  Блакитний – тихий.

ПЕРЕВІРКА

ВИСНОВОК: отже, синоніми – це слова близькі за значенням, антоніми – протилежні за значенням.

4. Гра - змагання «Хто більше».  РОБОТА В ГРУПАХ

Умови: за одну хвилину учасники групи мають написати якнайбільше ввічливих слів. За сигналом учителя    діяльність у групах припиняється, підраховують і зачитують результати.

ПЕРЕВІРКА

ІІІ    ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1.Бесіда

  1.     Про     що  ми сьогодні згадували на уроці?
  2.     Яке значення слова Вам запам’яталося найбільше?

2.Рефлексія

Вправа  « Палець»

Якщо наприкінці уроку у Вас позитивний настрій, Вам все вдалося – направте великий палець угору, якщо настрій поганий, у Вас виникли труднощі – направте великий палець вниз.

Слово вчителя: Сьогодні  ми намагалися повторити все, що  вивчили у розділі «Досліджую значення слова». Дякую Вам за роботу. Ви були сьогодні справжніми  молодцями.

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 вересня 2023
Переглядів
188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку