Повторюємо все про слово і значення слова

Про матеріал
узагальнити знання учнів про лексичне значення слова; повторити поняття про пряме та переносне значення слів, однозначні та багатозначні слова, синоніми та антоніми; розвивати вміння визначати значення слова в контексті, вживати їх у своєму мовленні; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес рідного слова. Очікувані результати: учні повинні добирати синоніми, антоніми; розрізняти слова з одним значенням і багатозначні; знаходити у текстах слова однозвучні слова; використовувати їх при побудові речень; уміти користуватися навчальними словниками. Формувати групу компетентностей: -Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів; -Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української літературної мови та мовленнєвого етикету. -Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними джерелами інформації; - Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________                Українська мова  4  клас

 

Тема місяця.

Тема дня. Повторюємо все про слово і значення слова

Мета: узагальнити знання учнів про лексичне значення слова; повторити поняття

про пряме та переносне значення слів, однозначні та багатозначні слова, синоніми та антоніми; розвивати  вміння визначати значення слова в контексті, вживати їх у своєму мовленні; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес рідного слова.

Очікувані результати: учні  повинні  добирати   синоніми, антоніми;

розрізняти  слова з одним значенням і багатозначні; знаходити  у текстах слова однозвучні слова; використовувати  їх при побудові речень; уміти користуватися навчальними словниками.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української

літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

Форма проведення: урок фестиваль повітряних куль.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Настрій повітряної кульки»

Яка повітряна кулька відповідає твоєму настрою?

Описание: Описание: G:\Відкриті уроки\3 клас НУШ\Українська мова\Нові слова з префіксами\colorful-balloons-with-different-faces-vector-17040126.jpg

 

ІІ. Етап цілепокладання

Метод «Сторітеллінг»

Що ви знаєте про повітряні кулі? А чи бачили ви їх на власні очі? Ви відвідували коли-небудь фестиваль повітряних куль у Кам’янець-Подільському? Якщо ви не бували на такому фестивалі, спробуйте описати як ви уявляєте це свято. Якщо ви уже відвідували такий розважальний захід, то поділіться з однокласниками своїми враженнями.

Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні пропоную нас всім поринути у атмосферу фестивалю повітряних куль та в атмосфері свята пригадати все, що ми вивчали про слова.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

Описание: Описание: G:\Відкриті уроки\3 клас НУШ\Українська мова\Нові слова з префіксами\unnamed.png

Зелена куля.

Зелена кулька – це куля творчості. На ній ми відправимося в країну фантазій.

Вправа «Мозковий штурм»

На паперових шаблонах повітряних кульок написані питання, діти обирають кульку дають відповідь і клеять її на дошку.

  • Яку теми ми вивчили?
  • Пригадайте, що ми знаємо про слова та їх значення.
  • Слова можуть вживатися у прямому і … значенні.
  • Що таке синоніми?
  • Для чого треба вміти добирати синоніми?
  • Що ж таке антоніми?
  • Коли  найчастіше вживаються антоніми?
  • Наведіть приклади багатозначних слів.

ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО

Каліграфічна хвилинка

Ку льк пов тря на повітряна кулька

Описание: Описание: G:\Відкриті уроки\3 клас НУШ\Українська мова\Нові слова з префіксами\large_led60.png

Біла куля. 

Білий дає нам інформацію. Отже, пригадаємо все, що вивчили про слова.

Завдання 1. Прочитайте словосполучення. У кожному з них заміни слово “говорить” різними синонімами.

  • Говорить казку –
  • Говорить слово –
  • Говорить новини –
  • Говорить про природу –

     Завдання 2. Знайдіть зайве слово, вилучіть його.

  •   Віхола, хурделиця, вітер, заметіль.
  •   Краса, врода, захоплення.
  •   Ліс, лісник, бір, діброва, гай.

     Завдання 3. Доберіть якнайбільше синонімів до поданих слів.

  • Лагідний –
  • Говорити –
  • Шлях –
  • Хата -

Завдання 4. Доберіть слова-синоніми до фразеологізмів, а до них – антоніми і  запишіть їх. Складіть речення.

  •   Байдики бити – ледарювати – працювати.
  •   Ні пари з вуст – відставати – наздоганяти.
  •   Пасти задніх – відставати – наздоганяти.
  •   Зарубати на носі – запам’ятати – забути.
  •   Зуб на зуб не попадає – змерзнути – зігрітися.

А ви знаєте, що таке саме повітряне, легке, красиве і різнокольорове як і повітряні кулі? Маршмелоу. Це такий особливий вид зефіру. Сьогодні з легкими зефіринками ми проведемо музичну хвилинку відпочинку.

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU&t=2s

ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ

Описание: Описание: G:\Відкриті уроки\3 клас НУШ\Українська мова\Нові слова з префіксами\balloon_PNG579.png

Жовта куля.

Жовтий – дослідження можливих успіхів. А зараз перевіримо як ви можете застосувати на практиці вивчений матеріал.

Онлайн-тестування

https://wordwall.net/uk/resource/26811295/українська-мова/значення-слова-стрибок

https://wordwall.net/uk/resource/28331440/значення-слова

https://wordwall.net/uk/resource/35622507/українська-мова/лексичне-значення-слова

 

Описание: Описание: G:\Відкриті уроки\3 клас НУШ\Українська мова\Нові слова з префіксами\0903cb917f4c05e324d6a50fa504ead2.png

Чорна куля.  

Чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків.

  • Що буде з людиною, яка весь час буде розважатися? Що буде з дитиною, яка не буде навчатися?
  • Навіщо збагачувати свій словниковий запас? Навіщо вивчати слова і їх значення?

ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА

ФЕСТИВАЛЬ. Масове свято, на якому показують досягнення певного виду мистецтва; показ, огляд досягнень якого-небудь виду мистецтва.

Складіть два речення зі словом фестиваль

Робота з інтерактивними аркушами

https://www.liveworksheets.com/oz3240025bg

https://www.liveworksheets.com/pl3244546be

https://www.liveworksheets.com/yd3245885uj

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Рефлексія. Перегляд відеоматеріалу про фестиваль куль

https://www.youtube.com/watch?v=ozNnyvNrb84

https://www.youtube.com/watch?v=Yw2ZrIdWcls

Описание: Описание: G:\Відкриті уроки\3 клас НУШ\Українська мова\Нові слова з префіксами\1102-0172 vozdushnyj shar krasnyj pastel-300x300.png

Червона куля 

З червоною кулькою говорять тільки про почуття й емоції.

  • Чи сподобався вам урок?
  • Які емоції він у вас викликав?
  • Які емоції у вас викликало відео про фестиваль куль?

Вправа «Поради на кульках»

На слайдах поради на кульках, будьте уважні і подумайте чи всі поради варто виконувати

Описание: Описание: G:\Відкриті уроки\3 клас НУШ\Українська мова\Нові слова з префіксами\balloon_PNG590.png

Синя куля.

Синій – підбиття підсумків і обговорення користі вивченого матеріалу.

Самооцінка роботи за кольоровими кульками

 

  • А чи досягли ми успіху, вивчаючи цей розділ?
  • Що саме ми повторили на уроці?

   Чим більше людина вживає словосполучень з переносним значенням, антонімів, синонімів, багатозначних слів, використовує прислів’я та приказки, тим мова наша стає милозвучнішою, мелодійнішою, адже недарма її називають солов’їною, порівнюють з піснею найспівучішої пташки – солов’я.

 

Список використаних джерел

  1. https://naurok.com.ua/urok-ukra-nsko-movi-4-klas-utvoryuyu-slova-za-dopomogoyu-prefiksiv-293018.html
  2. https://naurok.com.ua/matematika-nush-skladannya-viraziv-iz-zminnoyu-zadachi-na-3-di-297691.html

1

 

docx
Додав(-ла)
Строй Яна
Додано
29 грудня 2022
Переглядів
687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку