Дата __________ Номер уроку ___________ Українська мова 4 клас
Тема місяця.
Тема дня. Повторюємо все про слово і значення слова
Мета: узагальнити знання учнів про лексичне значення слова; повторити поняття
про пряме та переносне значення слів, однозначні та багатозначні слова, синоніми та антоніми; розвивати вміння визначати значення слова в контексті, вживати їх у своєму мовленні; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес рідного слова.
Очікувані результати: учні повинні добирати синоніми, антоніми;
розрізняти слова з одним значенням і багатозначні; знаходити у текстах слова однозвучні слова; використовувати їх при побудові речень; уміти користуватися навчальними словниками.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української
літературної мови та мовленнєвого етикету.
-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними
джерелами інформації;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Форма проведення: урок фестиваль повітряних куль.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Вправа «Настрій повітряної кульки»
Яка повітряна кулька відповідає твоєму настрою?
ІІ. Етап цілепокладання
Метод «Сторітеллінг»
Що ви знаєте про повітряні кулі? А чи бачили ви їх на власні очі? Ви відвідували коли-небудь фестиваль повітряних куль у Кам’янець-Подільському? Якщо ви не бували на такому фестивалі, спробуйте описати як ви уявляєте це свято. Якщо ви уже відвідували такий розважальний захід, то поділіться з однокласниками своїми враженнями.
Оголошення теми та мети уроку
Сьогодні пропоную нас всім поринути у атмосферу фестивалю повітряних куль та в атмосфері свята пригадати все, що ми вивчали про слова.
ІІІ. Етап цілереалізації
ВЗАЄМОДІЄМО УСНО
Зелена куля.
Зелена кулька – це куля творчості. На ній ми відправимося в країну фантазій.
Вправа «Мозковий штурм»
На паперових шаблонах повітряних кульок написані питання, діти обирають кульку дають відповідь і клеять її на дошку.
ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО
Каліграфічна хвилинка
Ку льк пов тря на повітряна кулька
Біла куля.
Білий дає нам інформацію. Отже, пригадаємо все, що вивчили про слова.
Завдання 1. Прочитайте словосполучення. У кожному з них заміни слово “говорить” різними синонімами.
Завдання 2. Знайдіть зайве слово, вилучіть його.
Завдання 3. Доберіть якнайбільше синонімів до поданих слів.
Завдання 4. Доберіть слова-синоніми до фразеологізмів, а до них – антоніми і запишіть їх. Складіть речення.
А ви знаєте, що таке саме повітряне, легке, красиве і різнокольорове як і повітряні кулі? Маршмелоу. Це такий особливий вид зефіру. Сьогодні з легкими зефіринками ми проведемо музичну хвилинку відпочинку.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU&t=2s
ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ
Жовта куля.
Жовтий – дослідження можливих успіхів. А зараз перевіримо як ви можете застосувати на практиці вивчений матеріал.
Онлайн-тестування
https://wordwall.net/uk/resource/26811295/українська-мова/значення-слова-стрибок
https://wordwall.net/uk/resource/28331440/значення-слова
https://wordwall.net/uk/resource/35622507/українська-мова/лексичне-значення-слова
Чорна куля.
Чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків.
ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА
ФЕСТИВАЛЬ. Масове свято, на якому показують досягнення певного виду мистецтва; показ, огляд досягнень якого-небудь виду мистецтва.
Складіть два речення зі словом фестиваль
Робота з інтерактивними аркушами
https://www.liveworksheets.com/oz3240025bg
https://www.liveworksheets.com/pl3244546be
https://www.liveworksheets.com/yd3245885uj
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Рефлексія. Перегляд відеоматеріалу про фестиваль куль
https://www.youtube.com/watch?v=ozNnyvNrb84
https://www.youtube.com/watch?v=Yw2ZrIdWcls
Червона куля
З червоною кулькою говорять тільки про почуття й емоції.
Вправа «Поради на кульках»
На слайдах поради на кульках, будьте уважні і подумайте чи всі поради варто виконувати
Синя куля.
Синій – підбиття підсумків і обговорення користі вивченого матеріалу.
Самооцінка роботи за кольоровими кульками
Чим більше людина вживає словосполучень з переносним значенням, антонімів, синонімів, багатозначних слів, використовує прислів’я та приказки, тим мова наша стає милозвучнішою, мелодійнішою, адже недарма її називають солов’їною, порівнюють з піснею найспівучішої пташки – солов’я.
Список використаних джерел
1