Повторювально – узагальнюючий урок з історії Стародавньої Греції ІІ – початку І тис. до н.е.

Про матеріал
Узагальнити та поглибити знання учнів з історії Стародавньої Греції, акцентуючи увагу на розумінні історичних термінів, крилатих виразів, афоризмів; розвивати логічне та абстрактне мислення, інтерес до вивчення історії давніх греків; виховувати любов і повагу до спадщини світової історії та культури, толерантне ставлення учнів один до одного.
Перегляд файлу

Клас: 6

Предмет: історія Стародавнього Світу

Тема уроку: Повторювально – узагальнюючий урок з історії Стародавньої Греції ІІ – початку І тис. до н.е.

Мета уроку:Узагальнити та поглибити знання учнів з історії Стародавньої Греції, акцентуючи увагу на розумінні історичних термінів, крилатих виразів, афоризмів; розвивати логічне та абстрактне мислення, інтерес до вивчення історії давніх греків; виховувати любов і повагу до спадщини світової історії та культури, толерантне ставлення учнів один до одного.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Форма проведення: урок – гра.

Обладнання:історична карта «Греція в ІІ – на поч. Ітис. до н.е.»; плакат із написом давньогрецького лаконічного виразу (гному): «Знай самого себе»; малюнки (картинки) із зображенням давньогрецьких богів і сюжетів міфів; магнітофон і касета із записами «Сентиментального вальсу» П.І.Чайковського та шуму морських хвиль; обпалена грамота музи історії Кліо; маленький український прапор; сірники «Золоте руно»; яблуко; різнокольорові картки.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя.

Діти, я вам хочу розповісти цікаву легенду. Одного разу сім давньогрецьких мудреців, які жили в І тис. до н.е. у різних містах Греції, зустрілися у славному храмі бога Аполлона в місті Дельфи, яке знаходиться поблизу південного схилу гори Паранас. Вони повинні були вирішити, які мудрі слова, а точніше, короткі вирази запропонувати для написання на стінах храму. Довго мудреці обмінювалися фразами… І нарешті вирішили, що написати нащадкам…

А ви хочете дізнатися, що то були за слова?

Тоді я пропоную вам подорож у часі… на хронольоті. Що означає ця назва? Від якого слова вона походить? Які ще науки допомагають вивчати історію?

Отже, вирушаємо! Але будьте уважні, на ваших місцях є різнокольорові картки (зелений – початковий рівень, жовтий – середній, синій – достатній, червоний – високий)

За правильні свідчення ви будете натискати на потрібного кольору кнопки хронольоту і записувати це у ваші дорожні зошити.

Тепер вирушаймо!

ІІІ. Основна частина.

Лунає уривок із «Сентиментального вальсу» П.І.Чайковського… Раптом хтось стукає у двері! (Музика переривається) З’являється учень у костюмі титана Кроноса.

Кронос:     Я могутній, я титан!

Не злякав мене Уран!

Але Зевс мене здолав –

В Тартар швидко одіслав…

Щоб заплутати всіх вас,

Я змішаю рік і час,

Грецькі міфи, гори, ріки…

Все забудете навіки!

Слово вчителя. Діти, що ж нам робити? Ви впізнали нашого «гостя»? Хто ж це до нас завітав? (Титан Кронос).

Діти: Запрошуємо до нас у політ!

Стук у двері. З’являється учениця в костюмі музи історії Кліо.

Кліо. Моя мати – Мнемозина!

А історії стежина

Сяятиме оксамитом

Якщо вчитиметесь діти!

Діти запрошують Кліо до свого польоту.

Зупинка перша. «Чарівна мапа».

Із скрині з підказками Кліо дістає Державний прапор. До чого він тут як ви гадаєте? (жовтий і блакитний – улюблені кольори жителів острова Крит).

Гра «Вірю – не вірю!»

  1. Греція розташована на півночі Балканського півострова. (ні, на півдні)
  2. На узбережжі Малої Азії також жили греки. (так)
  3. Пелопоннесом у Греції називають середня частину. (ні, південну)
  4. Середземне море омиває Грецію. (так)
  5. Назва «олімпійські ігри» походить від назви гори Олімп. (ні, від м. Олімпія)
  6. Із Північної в Середню Грецію веде вузенька стежка – Фермопільський прохід. (так)

Гра «Розшифруй шифровку»

  1. Ьтідйанз ані трак і етчанзопмецропарп от міс иніфа.

      2.ьтідйанз ані трак і етчанзопмецропарпурогпміло.

 

Гра «Орієнтир»

Розташуй:

  1. З Півночі на південь: Афіни, Спарта, Фіви, Дельфи. (Дельфи – Фіви – Афіни – Спарта).
  2. З Півдня на Північ: Фермопільський прохід, гора Олімп, півострів Пелопоннес. (півострів Пелопоннес – Фермопільський прохід – гора Олімп).

 

Зупинка друга. «Грецькі боги».

 

 

Гра «Впізнай бога»

Учитель показує картки із зображенням грецьких богів, учні вгадують їх імена.

Гра «Жертва богам»

Коротке запитання – коротка відповідь.

  1. Які жертви приносили богам найчастіше греки? (Молоко, олію, мед, вино).
  2. Які жертви приносили у важливих випадках? (100 биків).
  3. Кому приносили жертву для успішного полювання? (Артеміді).
  4. Кому приносили жертву для успішної морської подорожі? (Посейдону).
  5. Кому приносили жертву для успішної торгівлі? (Гермесу).

Гра «Впізнай»

  1. Виберіть з переліку тільки героїв міфів: Зевс, Аріадна, Егей, Пан, Ерос, Тесей, Арес, Парис, Ніка, Гера, Ахілл.
  2. Виберіть з переліку тільки грецьких богів: Аргус, Уран, Ікар, Крит, Арес, Ніка, Земфір, Зевс, Гомер, Феміда, Едіп.

Гра «Впізнай героя твору»

Кому належать слова? З якого твору наш герой?

  1. «Лише я винен у загибелі Патрокла! Не буде мені спокою, поки не помщуся ненависному Гектору». (Ахілл поема «Іліада»)
  2. «Якщо залишився живий, заміни чорне вітрило на біле. Нехай він здалеку засвідчить твою перемогу». (Егей, міф про Тесея)
  3. «Прив’яжи нитку біля входу, і просуваючись лабіринтом, розмотуй клубок. За допомогою цієї нитки ти знайдеш зворотній шлях». (Аріадна, міф про Тесея).

Завдання «Крилаті диво вирази»

Діти, на вас чекає останнє випробування. Лаконічно, одним словом, потрібно пояснити вислів.

  1. Нитка Аріадни. (Путівник)
  2. Ахіллесова п’ята. (Недолік)
  3. Яблуко розбрату. (Предмет, привід)
  4. Золоте руно. (Стимул)
  5. Яблука Гесперид. (Коштовність)
  6. Авгієві стайні. (Безладдя)
  7. Між Сціллою і Харібдою. (Пастка)

Зупинка третя. «Тестоград».

Учні класу діляться на дві команди. На запитання можуть відповідати разом.

  1. Брата – близнюка Геракла звали…

А) Іфіїкул

Б) Полідевк

В)Порцій.

2. У стародавніх греків веселу гулянку називали….

А) Колоквіум

Б)Конференція

В)Симпозіум.

3. На монетах стародавньої Критської держави було викарбуване зображення…

А)Геракла

Б)Мінотавра

В)Афіни

4. Богиня правосуддя Феміда у правій руці тримає терези а в лівій….

А)Дзеркало

Б)Блискавку

В)Меч

Г) Скіпетр

5. Знаменитий афінський Парфенон був присвячений богині…

А)Афіні.

Б)Гері

В)Артеміді

6. У стародавніх греків був звичай присвячувати дифірамби тільки богу…

А)Зевсу

Б)Аполлонові

В)Діонісу

7. Ріку, що відокремлює царство мертвих від царства живих греки називали…

А)Аїд

Б)Пекло

В)Сатана

Г)Стікс

8. Дочок Зевса у древніх міфах називали… (Клото, Лахесис, Антропос)

А) Майорами

Б)Герперами

В)Музами

9. Боги, яких шанували стародавні греки, жили на горі…

А)Афон

Б)Олімп

В)Арарат

10. Орфей тішив слух греків грою на…

А)Скрипці

Б)Кіфарі

В)Лютні

Г)Сопілці

Зупинка четверта. «Відкритий мікрофон»

Діти, ось ви і подолали всі перешкоди. Наші гості задоволені вашими знаннями.

Кліо. Декілька кроків залишилось до стін храма Аполлона. Як ви вважаєте, який напис вирішили зробити на стіні мудрі філософи?  (Кліо дає мікрофон діти висловлюють свою думку).

Кронос. Молодці. Я вражений вашими успіхами. Погляньте на цей напис. (Він дістає плакат з словами «Знай самого себе». Учні обговорюють зміст вислову).

Вчитель. От і настав час повертатися додому. Я вважаю, що ми здійснили плідну подорож. Свої враження ви опишете в творі – есе. До нових зустрічей.

IV. Підсумок уроку.

Оцінювання досягнень учнів.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ignatenko Larisa
Додано
26 січня 2020
Переглядів
1254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку