В ігровій формі повторення завжди проходить веселіше, активніше, краще сприймається та запам'ятовується , ніж звичайне узагальнення навчального матеріалу. Даний урок дозволяє активізувати пізнавальну діяльність і вчить дітей працювати швидко. Я використовувала презентацію під час проведення повторювально-узагальнюючого уроку з теми. Презентація опублікована і має таку ж саму назву
Тема: Повторювально-узагальнюючий урок
з теми: «Лінійна функція»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про основні поняття теми;повторити набуті навички під час розв’язування теоретичних та практичних вправ;розвивати логічне мислення,пам'ять,вміння узагальнювати й аналізувати;виховувати вміння працювати в групі, розвивати творчість, ініціативу, зацікавленість предметом, комунікативні здібності учнів.
Попередня підготовка до уроку. Клас розбивається на групи,діти повинні придумати назву команди,девіз та емблему,пов’язані з темою,що вивчили. Заздалегідь учням повідомляється орієнтовний перелік теоретичних та історичних питань з теми.
Урок починається з вступу та ознайомлення учнів з правилами гри та конкурсами.
Правила гри:
Перелік конкурсів:
Хід уроку
Він є і у студента, і в учня.
4,8,2,5,7,6,1 (Відповідь: Розклад)
Після проведення першої частини гри проводиться конкурс капітанів, а члени чотирьох команд беруть участь у «Математичній фізкультхвилинці».
Картка 1. Не виконуючи побудови, знайти координати точок перетину графіків в лінійних функціях y = x + 3 та y = 4x − 6.(Відповідь: (3;6)).
Картка 2. Не виконуючи побудову,визначити найменше значення лінійної функції y = 5x+2 на відрізку [−2;1]. (Відповідь: -8).
у = - 0,5х + 2, але побудова проводить у вигляді естафети.
Естафетною паличкою є олівець,якім діти виконують побудову.
1 учень. Заповнити таблицю залежності функції від аргументу
2 учень. Побудувати систему координат
3 учень. Нанести точки для побудови графіка.
4 учень. Провести графік функції.
5 учень. Знайти координати точки перетину з віссю Ох.
Продовження гри «Скарби гномів». Учням наступних двох команд пропонуються по черзі ще 5 питань з гри «Скарби гномів».
Учням пропонується розгадати ребус та розповісти про Декарта.
Вчитель: Про кого йдеться мова ? Він – видатний німецький учений. За освітою – юрист. Працював бібліотекарем,історіографом,організував Берлінську академію наук. Досліджував проблеми математики,філософії,конструював обчислювальні машини.( Відповідь: Г. Лейбниц).
Завдання.1.
У відкритому морі знаходяться кораблі,їх рух заданий рівняннями. Визначити, які з них рухаються паралельним курсом,пояснити відповідь.
Завдання 2. Графіком функції у = х є…(бісектриса 1 та 3 півплощини)
Графіком функції у = -х є…(бісектриса 2 та 4 півплощини)
1) Що буде графіком функції у = |х| ?
2) Що буде графіком функції у = |х| + b ?
3) Що буде графіком функції у = - |х| ?
4) Що буде графіком функції у = - |х|+ b ?
Завдання 3. Визначити рівняння кожної прямої за її зображенням:
Рефлексія.
Закінчите, будь ласка, речення:
1) Сьогодні на занятті я засвоїв (зрозумів, зумів ...);
2) Мені сподобалося... ;
3) Я вважаю, що завдання, які ми сьогодні з великим інтересом вирішували, допоможуть ... ;
4) Я вважаю, що час, проведений на цьому уроці ...
Додаток
Питання для гри «Скарби гномів». Правильні відповіді виділені.
1) А(3;5) 2) В(8;13) 3) D(4;14) 4) С(2;7)
1) (0;0) 2) (0;10) 3) (-5;0) 4) (-5;10)
1) (0;5) 2) (0;0) 3) (1;1) 4) (5;0)
3) у = х2 4) у = 3.
3) у = 3х – 2 4) у = 2х + 4
3) у = 3х – 2 4) у = х + 4
3) гострий; 4) розгорнутий
3) стала; 4) спадає.
1) 0 і 3; 2) -2; 3) 0 і 2; 4) 2 і 3
1) 5; 2) -5; 3) 7; 4) -2
1) -4; 2) 4; 3) -3; 4) 3