Позакласна робота з іноземної мови

Про матеріал
Масова робота є домінуючою у позакласній діяльності школярів з іноземної мови завдяки її пізнавальному, практичному і виховному значенню. Проведення масових заходів у змістовній та цікавій формі створює сприятливі умови для розвитку лінгвістичної та соціокультурної компетенції, формування особистісних якостей учнів.
Перегляд файлу

«...Учитель повинен свідомо і в ногу із сучасністю,

Пройматися і надихатися силами,

 що пробудилися в ній»

А.Дістерверг

Вступ

Масова робота є домінуючою у позакласній діяльності школярів з іноземної мови завдяки її пізнавальному, практичному і виховному значенню. Проведення масових заходів у змістовній та цікавій формі створює сприятливі умови для розвитку лінгвістичної та соціокультурної компетенції, формування особистісних якостей учнів.

Мета позакласної роботи з іноземної мови має декілька аспектів:

 

 

                            image                 

Особливості позакласної роботи з іноземної мови порівняно з класною роботою:

 

                         image              

 

 

Основними вимогами до організації позакласної роботи з іноземної мови є:

*   Кореляція з класною роботою з іноземної мови

*   Організація колективної взаємодії

*   Велика кількість учасників позакласних заходів

*   Створення радісної ненапруженої  атмосфери під час підготовки та проведення виховних заходів

 

Форми позакласної діяльності:

 

                                 image              

Масові загальношкільні заходи:

*   Місячник іноземної мови

*   Тиждень іноземної мови

*   Олімпіада з іноземної мови

*   Конкурс на краще володіння іноземною мовою

*   Конкурс монтажів

*   Демонстрація відеофільмів іноземною мовою

Серед проблем, теоретично і експериментально розв'язуваних методикою іноземних мов, комунікативна компетентність і способи її досягнення є однією з найбільш актуальних. Сучасні інтерпретації комунікативної компетенції в галузі викладання іноземних мов сходять до визначення американського вченого Д. Хаймза, згідно з яким, ,,комунікативна компетенція - це те, що  потрібно знати під час розмови для здійснення комунікації в культурозначущих обставинах” [1]. 

Опанувати комунікативну компетентність англійської мови, не перебуваючи в країні досліджуваної мови, справа дуже важка. Тому важливим завданням вчителя є створення реальних і уявних ситуацій спілкування на уроці іноземної мови, використовуючи для цього різні методи і прийоми роботи

(рольові ігри, дискусії, творчі проекти та ін.)

Питанням використання відеофільмів займалася велика кількість вчених. І одні з них  це Д. Хаймз, Н. Беленюк, А. Холлідей, Ван Ек. Вони займалася технологією використання відео на уроках англійської мови.

При використанні відеофільмів на уроках іноземної мови розвиваються два види мотивації: самомотивація, коли фільм цікавий сам по собі, і мотивація, яка досягається тим, що учневі буде показано, що він може зрозуміти мову, яку вивчає. Це приносить задоволення і додає віру в свої сили і бажання до подальшого вдосконалення.

У нашій роботі ми акцентуємо увагу саме на розробці та впровадженні  аудіовізуальних технологій у стратегії мовної підготовки. Педагогічні аудіовізуальні технології передбачають використання аудіовізуальних засобів та інтерактивних систем навчання.

Розглянемо можливості раціонального використання дидактичних можливостей відеороликів, які розглядаються як втілення відеоестетики з набором аудіовізуальних атракціонів, швидкою зміною зорових картин, ритмічно організованим музичним супровідом, стислістю.

Зі слів Л.Волошинової, кандидата педагогічних наук, доцента з м.Київ ‘...вивчення кліпів дає можливість учасникам заняття стати акторами, пропонує їм свідоме бачення розвитку процесу навчання’.

Педагогічне застосування кліпів полягає в тому, щоб запропонувати учням зробити якесь відкриття, виявити мотивацію для розуміння обраного відеодокумента.

Розглянемо можливі варіанти використання відеоматеріалів різного типу на заняттях з іноземної мови. Відеоматеріали можна розділити на наступні групи: image постановочні навчальні ролики; image музичні та рекламні відеокліпи; image повнометражні художні фільми і телесеріали; image додаткові матеріали, які супроводжують художні фільми на DVD, у

    тому числі рекламні трейлери;

*  відеозаписи різних виступів;

*  відеопрограми для вивчення окремих аспектів мови

Ефективність використання відео при навчанні мови залежить не тільки від точного визначення його місця в системі навчання, а й від того, наскільки раціонально організована структура відео-заняття, як погоджені навчальні можливості відео із завданнями навчання.

image 

Варіанти роботи з кліпами для всіх рівнів володіння мовою:

 

 

image 

image 

 

Педагогіка радянського періоду приділяла значну увагу застосуванню технічних засобів у навчальному процесі. Але центральною ланкою методологічних рекомендацій щодо реалізації принципу наочності було застосування аудіовізуальних засобів як різноманітних технічних засобів подання інформації без врахування потенціалу провідників аудіовізуальної культури.  Аудіовізуальні мистецтва ‘...формують особливий тип сприйняття, де зорові образи починають домінувати серед мов культурного і інформаційного середовища’.

  Таким чином аудіовізуальні технології вивчення іноземних мов передбачають не тільки використання відповідних технічних засобів, а й можливості впливу аудіовізуальних мистецтв на розвиток естетичних почуттів, творчих здібностей та практичного мислення. 

Створюються умови для реалізації всіх трьох функцій мови:

-         повідомлення;

-         спілкування;

-         впливу (за традиційними методиками остання функція майже ніколи не втілювалась у стратегіях навчання іноземних мов).

Видова характеристика аудіовізуальних мистецтв розкриває потенціал кіно-, теле-, і відеотворів у системі мовної підготовки.

 Ідеально відібраним з дидактичною метою є аудіовізуальний твір, що професійно формує та естетично виховує особистість. 

У 2015 році ЧЗОШ № 25 відмічає свій 40 літній ювілей. З цієї нагоди серед учнів старших класів було проведено конкурс на кращий твір” Im Proud of Being a Student of My School” з метою виявлення мотивації обраної теми.

Творчі роботи учнів є першим етапом роботи з відеодокументом.

 

 

My school

 

My school is known to have an excellent reputation in the district and to give an extended knowledge of many subjects. I am proud of being a pupil of my school.

imageNeedless to say, that it’s provided with all the necessary audio and video equipment, has room classes and a comfortable sports ground. Chemistry, physics and biology are taught in classes with small science laboratories.

Speaking about my school I can’t help

saying      about     our 

computer class in which we familiarize with modern computer programs, learn to operate the information and can attend supplementary lessons. As for our Assembly Hall it is also spacious and well decorated and all the pupils and teachers get together in it to celebrate school holidays or to see performances, prepared by the teachers’ membership and senior pupils for Christmas and New Year. Thanks to our teachers we have a possibility to acquire good knowledge of English and Russian, mathematics, Russian and English literature, physics and other necessary subjects. They are strict but ready to help us, if we can’t catch up with the class. They teach us to be responsible, to get good habits, to think independently. It is no secret that not all the pupils are satisfied with the methods of teaching, but I suppose that we can see the same situation in every school. There are people who are rebels by nature and it’s normally. As for me, I consider our teachers to be highly qualified persons and simply good people, who help us to cope with various difficulties and treat us with respect. I think it necessary that I should tell you about our out-of-school activities. We have a beautiful dance studio and a workroom for those who are fond of painting, and a lot of my friends attend dancing lessons and classes of art. Besides, every summer pupils go on a two-weeks’ trip with our teachers.On the whole I am satisfied with the level of knowledge I get in my school. But for the great amount of time which I spend doing my homework I would say that this is the best school in the city. Nevertheless I like it very much and next year I am going to take that summer trip.

Ivan Vinnytskyi

Form 8-K

My School

imageAlmost every teenager tells that he hates his school; that he would like to burn it down or to blow it up. But it is not about me. I like my school very much and I go to school with great pleasure and with a smiling face. I like my teachers and

classmates. But let’s talk about it        in details. 

My school is located in the center of my town. I live far from it and I have to go there by bus every morning. In front of the school you can find a lot of trees, bushes and flowerbeds. Behind the school there is a playground and a football pitch. The building of my school has four floors: one of them is underground. There is a cloakroom on this floor where schoolchildren can leave their jackets and coats. Also there is a workshop for boys and a craft classroom for girls.

On the ground floor there is a gym and two locker rooms: for boys and for girls. Also there you can find an office of a school nurse. This floor is equipped for primary pupils. Sometimes it is even impossible to move through this floor because small children are all around you running and jumping like insects. But nevertheless at least once or twice a day you have to be on this floor. There are WCs and a school canteen there.

On the first floor there is a headmaster’s office and a teacher’s room. Also there are different classrooms for junior and senior pupils on this floor.

On the second floor you can find our school library and a museum of our school. In our library you can get any book you want. Our librarian is very friendly and is always ready to help you. In our museum you’ll be told about the foundation of the school and the people who made it prosperous. Almost all the classrooms are supplied with modern equipment. Almost every week we have some kind of activities: contests, exhibitions, sports competitions, concerts, scientific conferences etc.

My school is one of the best in my town. Many pupils of my school are famous not only in our country but also abroad. I am glad that I am a pupil of this very school and I am really proud of this fact.

Andrii Kotliarchuk 

Form 8-K

 

 

 

My School

imageAt the age of 6 or 7 all boys and girls go to school. I go to school too. The number of my school is 25.Our school is large and light. It is neither old nor new. There is a school yard around it. It is a pity, but there are no flowers near the school. You can see a sports ground behind the school. Sometimes we have physical training lessons there. Our school has got three floors. There is a workshop on the ground floor. It is big. There are all kinds of tools and machines there. The boys of our school have a wood-work room too. They learn to make things of wood in this room. There is a room for manual work for girls. It is not on the ground floor, it is on the second floor. There are some computer classes, and pupils like such school subjects as Computing. If you enter the school and go to the left you see a dining-room. Here pupils and teachers have their breakfast and dinner. The dining-room is a clean one. There are many nice pictures on the walls. There is a gymnasium near the dining-room. All pupils like to go there, because they like physical training lessons. Our school has got a library. It is on the ground floor too. There are a lot of interesting new and old books in it. But our library has no reading-room. Our school has got many classrooms.

imageWe have got two English classrooms, History, Geography and Physics classrooms and others. They are big and light and each of them has got two large windows with green curtains, flowers on the window-sills, a bookcase near the door, the blackboard on the wall. The teacher's table with many books on it is situated not far from the blackboard. There are twenty desks and some comfortable chairs in the classrooms. There is a TV set in each classroom. Sometimes it is used during the lessons. There is a school hall on the second floor where meetings and conferences take place.  We organize concerts, parties when we celebrate our holidays. Pupils of our school sing songs and dance modern and folk dances and perform some plays

there. The last bell is organized at our school in a proper way. It is a very remarkable day in the life of all the pupils. The pupils of the first form and the pupils of the eleventh one are preparing for this day with great pleasure. The teachers' room is on the second floor. There are tables and chairs for teachers, a TV set and a telephone there. It is a comfortable and cozy room and the teachers like to spend their free time in it. I like my school. I go there and get knowledge.

Oleksander Perevertov Form 11-A

Взявши за основу кращу  роботу творчій групі дітей було запропоновано створити відео кліп на тему в рамках міського конкурсу.  

image 

Отже, ми з'ясували, що технічні засоби активно застосовуються в навчанні. Головний засіб передачі навчальної інформації – зоровий, звуковий або звуко-зоровий образи, гранично реалістично моделюють об'єкт, явище і процес. Використання комп'ютерних технологій у навчанні іноземних мов в значній мірі змінило підходи до розробки навчальних матеріалів з цієї дисципліни. Ми можемо відзначити, що візуалізація навчального матеріалу, створення навчального середовища з наочним представленням інформації, використанням кольору і звуку, впливаючи на емоційні та понятійні сфери, сприяє глибшому засвоєнню мовного матеріалу. 

 

Висновок

В останні роки все частіше піднімається питання про застосування нових інформаційних технологій у середній школі. Це не тільки нові технічні засоби, а й нові форми і методи викладання, новий підхід до процесу навчання. Основною метою навчання іноземних мов є формування і розвиток комунікативної культури школярів, навчання практичному оволодінню іноземною мовою. 

Підводячи підсумок викладеного, можна стверджувати, що навчальні відеокурси і мультимедіа розкривають широкі можливості для активної роботи в процесі формування мовних навичок та вмінь учнів і роблять навчальний процес оволодіння іноземною мовою привабливим для школярів.

Ефективність використання відео при навчанні мови залежить не тільки від точного визначення його місця в системі навчання, а й від того, наскільки раціонально організована структура відео-заняття, як погоджені навчальні можливості відео із завданнями навчання.

Ми проаналізували багато джерел і прийшли до висновку, що навчання англійської мови за допомогою відео – це дуже ефективний метод. В даний момент він прогресує і доводить своє право на існування. Доведено, що уроки з використанням відео дуже добре привертають увагу учня, розвивають багато аспектів мовної діяльності, а також дають можливісті творчого прояв у особистості. Також, зіставивши використання відеопрограм на уроках та особливості навчання саме в старших класах, ми зрозуміли, що цей метод найбільш актуальний і ефективний для старшої ступені навчання, коли в учня є вже певний багаж знань.

Ми виходимо з того, що залучення аудіовізуальних технологій мовної підготовки учнів створює сприятливі умови для вироблення вміння зосереджувати увагу та розприділяти її  на кілька завдань одночасно, а також сприяє розвитку таких якостей як широта світогляду, багатство словникового запасу,здатність будувати гіпотези щодо змісту аудіовізуального повідомлення під час перегляду, вільно сприймати на слух будь-яку інформацію іноземною мовою. А якщо інформація існує не  тільки у цифрах і фактах, а й у конкретних образах, вона залишається  культурною спадщиною кожної людини.  Створення фільму за чотири прості кроки

За допомогою Windows Movie Maker в ОС Windows Vista можна швидко перейти від перегляду до створення власних чудових фільмів, якими можна обмінюватися з родиною та друзями.

image 

Крок 1. Завантаження відеозаписів, цифрових фотографій і музики до програми Windows Movie Maker

Необхідно імпортувати відеозаписи, цифрові фотографії та музику, які потрібно використати у фільмі.

Існує два способи завантаження цифрових медіафайлів до програми Windows Movie Maker.

image       Імпорт відеозаписів безпосередньо з цифрової відеокамери. 

Цей спосіб слід використовувати, якщо ви, наприклад, зняли сімейну відпустку й хочете передати запис на комп’ютер, щоб видалити нецікаві частини.

image Імпортування відеофайлів, цифрових фотографій або музики, уженаявних на комп’ютері. 

Можливо, у своєму фільмі ви захочете використати наявні цифрові медіафайли. Якщо до фільму потрібно додати лише власні цифрові фотографії, це можна зробити саме таким способом.

Щоб отримати додаткові відомості про імпортування медіаданих до програми

Windows      Movie     Maker,     див.      Статті          Імпортування     відео      з

касети й Імпортування відеофайлів, зображень і звукозаписів.

image 

Відеозаписи, цифрові фотографії та музику вже імпортовано до програми

Windows Movie Maker

image Редагування без жодних зусиль

Під час редагування за допомогою програми Windows Movie Maker оригінальні файли не буде змінено. Тому під час створення фільму можна спокійно вносити різноманітні зміни – вихідні файли відредаговано не буде.

Крок 2. Початок редагування

Завантаживши потрібні файли до програми Windows Movie Maker, можна починати редагування.

Додайте елементи до аркуша розкадрування/часової шкали. Перетягніть відеозаписи, зображення та музику, які потрібно використати, з області вмісту на аркуш розкадрування/часову шкалу. Усе, що відображається на аркуші розкадрування/часовій шкалі, буде додано до готового фільму.

Виконайте монтаж і упорядкування елементів на аркуші розкадрування/часовій шкалі. Потім виконайте монтаж відеокліпів на аркуші розкадрування/часовій шкалі, щоб видалити всі частини, які не має містити готовий фільм. Також можна переміщувати кліпи з одного положення в інше, розділяти їх або об’єднувати. Щоб отримати додаткові відомості стосовно розділення та об’єднання кліпів, див. розділ Робота з кліпами.

Крок 3. Додавання написів, переходів та ефектів

Тепер час перейти до наступного рівня створення фільму, а саме додавання спеціальних особистих штрихів, наприклад написів, переходів та ефектів.

Написи й титри. На початку свого фільму можна додати напис, який міститиме певні відомості про фільм, наприклад час, місце або подію. Наприкінці фільму можна додати титри, щоб повідомити всім, хто створив цей фільм і хто брав у ньому участь (подібно до фільмів, які ви бачите в кінотеатрі та на DVD-дисках). Щоб отримати додаткові відомості стосовно додавання написів і титрів до фільму, див. Додавання написів і титрів.

Переходи. Щоб покращити вигляд свого фільму в той момент, коли закінчується один відеозапис або зображення й починається відтворення іншого, можна додавати переходи між зображеннями, відеозаписами й титрами на аркуші розкадрування. У програмі Windows Movie Maker на вибір пропонується більше шістдесяти різних типів переходів, тому експериментуйте й використовуйте переходи, які вам найбільше подобаються.

Ефекти. Врешті-решт, до відеозаписів і зображень на аркуші розкадрування можна додавати спеціальні ефекти, які нададуть вашому фільму потрібного вигляду. Наприклад, додайте один з ефектів старого фільму, щоб створити враження давності фільму. Щоб отримати додаткові відомості про використання переходів та ефектів у програмі Windows Movie Maker, див. Додавання переходів і ефектів до зображень і відеозаписів.

image 

На цьому зображенні показано різні переходи, ефекти, написи й титри, що додаються до аркуша розкадрування

Мовленнєвий супровід. Удосконалити фільм можна ще більше, додавши мовленнєвий супровід, який дає можливість переказати всі події власними словами. Це чудовий додаток до фільму, який складається лише з цифрових фотографій. Щоб отримати додаткові відомості про додавання мовленнєвого супроводу у програмі Windows Movie Maker, див. статтю Додавання мовленнєвого супроводу до фільму.

Пам’ятайте, що свій проект можна в будь-який час попередньо переглянути, натиснувши кнопку Відтворитиimage, яка розташована нижче області попереднього перегляду у програмі Windows Movie Maker.

Створення кліпу в Movie Maker . Windows Movie Maker - це стандартний додаток, що входить до складу операційної системи Windows XP. Щоб запустити його, заходимо в Пуск/Програми/Стандартні/Windows Movie Maker. Першим ділом імпортуємо в програму потрібні нам відеофайли (серії), які будуть використовуватися в кліпі. Для цього в панелі операцій з фільмами клацаємо по рядку «Імпорт відео», вибираємо потрібні файли і послідовно переносимо їх в програму.

Потім робимо те ж саме з музикою: вибираємо «Імпорт звуку або музики», знаходимо відповідний медіа файл,  натискаємо «ОК». Якщо потрібно, додаємо відповідні фото за допомогою команди «Імпорт зображень». Тепер займемося монтажем. Перенесемо ваш музичний файл на шкалу часу, тим самим помістивши його на звукову доріжку (бажано в початок, хоча - на ваш розсуд). Потім перемістіть один з відеофайлів на відеодоріжки. Щоб відрегулювати рівень звуку, натиснемо кнопку зі стрілочкою, що вказує вгору (ліворуч від шкали). Тим самим ми можемо залишити звук, який раніше був використаний у фільмі, або повністю позбутися від нього, оформивши майбутній кліп новим музичним супроводом.

Тепер подивимося, що у нас вийшло. Для цього натиснемо кнопку «Відтворити шкалу часу», за зовнішнім виглядом нагадує кнопку «Play». Так і далі, переносимо другий уривок на шкалу, встановлюючи, його праворуч від попереднього, створюючи потрібну ланцюжок. При бажанні можна поміняти місцями уривки, виконати обрізку окремих фрагментів, доповнити ваш новий кліп створенням «м'яких» переходів і різних відеоефектів. Після створення кліпу при бажанні можна змінити назву або титри до нього. Це робиться за допомогою рядка «Створення назв і титрів», розташованої на панелі операцій.

Після чого слід в останній раз переглянути свій кліп і, переконавшись, що все в порядку, зберегти його. Вибираємо рядок «Збереження на комп'ютері» з панелі операцій, вводимо назву файлу і визначаємо папку для його збереження. Потім двічі тиснемо кнопку «Далі» і чекаємо, поки ваш твір буде збережено. Тепер отриманий результат можна відтворити за допомогою практично будь-якого програвача, наприклад Windows Media.

Крок 4. Публікування фільму та обмін з іншими користувачами

Якщо ви задоволені проектом, то фільм можна опублікувати. Під час публікування фільму всі елементи, додані до аркуша розкадрування/часової шкали, об’єднуються в новий відеофайл (готовий фільм). Для перегляду фільму на комп’ютері можна використати медіапрогравач, наприклад медіапрогравач Windows.

image 

Відтворення фільму в медіпрогравачі Windows

Обмін з іншими користувачами. Якщо потрібно поділитися фільмом з іншими користувачами або створити архів, фільм можна записати на компакт- чи DVD-диск для перегляду на телевізорі (якщо на комп’ютері встановлено Windows Vista Home Premium або Windows Vista Ultimate), або надіслати його у вигляді вкладення в повідомленні електронної пошти. Щоб отримати додаткові відомості про публікування фільму, див. Публікування фільму. Якщо ви бажаєте показати своє творіння світу, збережіть фільм на жорсткому диску, перейдіть на веб-сайт обміну відеозаписами, наприклад YouTube, і завантажте свій фільм. Одного ранку ви можете прокинутися зіркою!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бібліографія

1.   Современные теории и методики обучения иностранным языкам / под ред. Л. М. Фѐдоровой, Т. И. Рязанцевой. – М. : «Экзамен», 2004. – 320 c.

2.   Барменкова О. И. Видеозанятия в системе обучения иностранной речи

/ О. И. Барменкова // Иностранные языки в школе. – 1999. – № 3. – С. 20 – 25.

3.   Рогова Г. В. Методика обучения иностранным языкам в средней школе / Г. В. Рогова. – М. : Просвещение, 1991. – 287 c.

4.   Верисокин Ю. И. Видеофильм как средство мотивации школьников при обучении иностранному языку / Ю. И. Верисокин // Иностранные языки в школе. – 2003. – № 5. – С. 31 – 34.

5.   Кондратюк І. Г. Активізація навчальної діяльності учнів на уроці //Англійська мова та література. – 2006. - №15. – С.2.

6.   Куліш В. Г. Цікава англійська. – Д.: Стакер, 1999. – 320 с.

7.   Мілютіна З. Т. Впровадження інтерактивних технологій навчання на уроках іноземної мови // Управління школою. – 2005. - №19-21. – С.49-51.

9.       Internet: http://search.atomz.com/

10.   Internet: http://e.usia.gov/forum/vols/vol36/no1/p20.htm-games

11.   Internet: http://iteslj.org/Techniques/Chen-Games.html

12.   Internet: http://e.usia.gov/forum/vols/vol34/no2/p22.htm-note-taking

 

 

pdf
Додано
16 листопада 2020
Переглядів
1448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку