Позакласне читання. Даніель Дефо. "Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо". Життя людини у гармонії з природою...

Про матеріал
ознайомити шестикласників з Англією ХVIII століття, надати учням відомості про життєвий шлях Д.Дефо, про історію написання його роману; розвивати монологічне мовлення; виховувати творчі здібності, любов до рідної природи.
Перегляд файлу

Позакласне читання. Даніель Дефо. "Життя  і незвичайні  та дивовижні пригоди Робінзона Крузо". Життя людини у гармонії з природою. Робінзон Крузо як  втілення відваги, розуму і працьовитості

МЕТА: ознайомити шестикласників з Англією ХVIII століття, надати учням відомості про життєвий шлях Д.Дефо, про історію написання його роману; розвивати монологічне мовлення; виховувати творчі здібності, любов до рідної природи.

ОБЛАДНАННЯ: портрет Д.Дефо, виставка його творів, малюнки школярів    до твору, кросворди, політична карта світу

ЕПІГРАФ: Фактично життя було прожите,            

                                                  коли почалося для нього зовсім нове                                                      життя - безсмертя                                                                                                   Д.Урнов

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

1. Слово вчителя (відмітити відсутніх, оголосити тему, мету, очікувані результати уроку), (тема записана на дошці, вчитель читає. Мета - ознайомитися з Англією часів Д.Дефо, з життєвим і творчим шляхом Д.Дефо, дізнатися, що таке роман, його особливості; робінзонада. (Очікувані результати записати на дошці).

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда

1.Який твір ми недавно вивчали на уроках зарубіжної літератури, хто його

автор ? (Чарльз Діккенс "Різдвяна пісня у прозі")

2.Поясніть, будь ласка, один з епіграфів уроку "Не гроші роблять людину

щасливою, а людяність". Це слова самого Ч. Діккенса.

3.Ч.Діккенс  - письменник  якої країни?  (Англійський,   він  народився  у

м. Лендпорт (1812-1870 рр.) - XIX ст.).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Слово вчителя

Діти, ми з вами звернулися до творчої спадщини Ч.Діккенса не випадково. Ми добре знаємо, що це англійський письменник XIX ст. А на сьогоднішньому уроці ми дізнаємося іще про одного англійського автора, творча спадщина якого припадає на ХVІІІ ст. Перш ніж ми поговоримо про автора, давайте з’ясуємо, якою ж була Англія часів Даніеля Дефо.

Англія ... Край легендарних кельтів, синіх озер Шотландії, вересового напою, гірських пасовиськ Ірландії... Країна, яку поетично називають туманним Альбіоном через дощі й тумани, що сріблясто-молочним серпанком огортають землю. При згадці про Англію спливають у пам’яті Біг-Бен і Тауер, англійська гостинність з традиційним гарячим чаєм з молоком, який приємно випити біля палаючого каміна.

У нас сьогодні три групи мали індивідуальні завдання: 1 - історики; 2 і 3 - літературознавці.

Зараз ми надаємо слово історикам, які зроблять нам повідомлення про Англію ХУІІІ ст.

«Мозаїка»

Роман (фр.roman - романський) - складний за будовою прозовий ( рідше віршований) епічний твір, у якому широко охоплені життєві події, глибоко розкривається історія формування багатьох персонажів. Роман може бути історичним, психологічним, пригодницьким.

Робінзонада -  різновид пригодницької літератури, у якому зображено життя та діяльність героїв, що з певних причин опинилися поза цивілізацією .

Пригодницька література - твори із захоплюючим сюжетом про складні випробування, через які проходять герої. В основі цих творів - напружені конфлікти особистого чи громадського життя, у якому персонажі найбільш повно виявляють риси свого характеру

2. Індивідуальні виступи учнів

-Історики

1 .Руйнація старого ладу.

2. Англія стає буржуазною республікою.

3. В 1660р. - відновлена влада короля. Це і є роком народження Д.Дефо    1688р. - безкровний переворот в результаті якого в Англії встановлена конституційна монархія. Основна влада належала парламенту, в якому панували партії торі та віги.

4. Англія стає наймогутнішою морською державою.

Учитель

Дякуємо вам за цікаву інформацію. Ми не випадково слухали повідомлення про Англію ХVІІІ ст., тому що це Англія часів Д.Дефо. А про Даніеля Дефо ми дізнаємося з розповіді самого автора про себе.

3.Гра "Зустріч з автором"

https://pp.userapi.com/c848620/v848620218/b3de9/3pdaacp_LZs.jpg?ava=1

 

  (Один з учнів виконує роль Д.Дефо, автор розповідає про себе, а потім журналісти задають запитання Д.Дефо).

4.Словникова робота. (Індивідуальні    виступи    учнів  групи "літературознавців").

   -Учитель. Твір Д.Дефо називають романом. Від групи літературознавців ознайомте, будь ласка, нас з поняттям роман та головними ознаками роману.

(Учні з групи розповідають, а потім всі записують у зошити).

-Учитель. Невеликий прозовий твір, сюжет якого заснований на певному епізоді (рідко кількох) з життя одного персонажа (іноді кількох) – це -... (оповідання).

  -Чим відрізняється роман від оповідання?

(Колективне складання порівняльної таблиці)

Роман

Оповідання

складний за будовою, широко охоплені життєві події, розкривається історія формування багатьох персонажів     

сюжет заснований на певному епізоді, з життя одного персонажа

 

 

 

 

   - Що спільного? (Епічний твір, прозовий твір).

   - Наведіть приклади. (Оповідання  "Товстий  і  тонкий" - А.Чехова, "Хамелеон" - А.Чехова,  "Із книги Джунглів" - Р. Кіплінга,  роман "П'ятнадцятилітній  капітан" Ж.Верна).

   - Роман   англійського   письменника   Даніеля   Дефо   "Життя   і незвичайні та дивовижні    пригоди Робінзона Крузо" давно увійшов до скарбниці зарубіжної літератури і вразив не одне покоління читачів. Ім'я головного героя започаткувало новий жанр "робінзонаду".

   - Літературознавці,   поясніть,   будь   ласка,   це   поняття.   (Учень   пояснює що таке "пригодницька література" та "робінзонада". Потім школярі записують у зошити).

5. Знайомство з історією написання роману. (Розповідають учні з групи "літературознавців").

6. Робота з підручником

Учитель

На даному етапі ми попрацюємо з підручником (завдання в парах).

1.Зачитайте повну назву роману.

2.Який висновок можна зробити з назви твору?

3.Зачитайте спогади дитинства письменника. Про які риси характеру його можна говорити?

4.Як Д.Дефо писав про себе?

5.Знайдіть і зачитайте опис зовнішності письменника. Чи таким ми його бачили на портреті?

6.Роль "ганебного стовпа" у долі Д.Дефо.

7. «Рекламна кампанія»

  ( Діти читають власні вірші про Робінзона , пояснюють  свої ілюстрації).

ІV.Закріплення і повторення вивченого

1. Гра «Запитання для сусіда»

     1.Ким був батько письменника? (ремісником).

2.Яким видом діяльності він вирішив зайнятися всупереч волі батька? (комерцією).

З.У якому році світ побачив його знаменитий роман "Життя та незвичайні пригоди Робінзона Крузо"? (1719).

4.Скільки творів Д.Дефо нарахували дослідники? (понад 500).

5.Скільки років Робінзон прожив на острові? (28).

6.Великий за обсягом і складний за будовою переважно прозовий твір, у якому широко охоплені життєві події, розкрито історію формування багатьох персонажів - це... (роман).

7.Хто із українських письменників, захоплюючись романом, створив малюнок ? (Т.Шевченко).

V. Підсумок уроку.

    Метод «Своя система оцінювання»

   (Учні розповідають про досягнення очікуваних  результатів).

VI. Оцінювання роботи учнів (з коментуванням) 

VII. Домашнє завдання

    Дочитати роман. Усний твір "Перебування Робінзона на острові";  дібрати цитати до теми "Робінзон на острові"; намалювати малюнки.

 

docx
Додано
4 березня 2019
Переглядів
3512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку