Зарубіжна література 6 клас. Розвиток зв’язного мовлення.
Твір «Мій улюблений міфологічний герой»
Мета: розвивати зв’язне мовлення, образне мислення учнів, уміння висловлювати свою думку і обґрунтовувати її; виховувати всебічно розвинену особистість, прищеплювати інтерес до духовних надбань людства, сприяти розумінню цінності кращих людських якостей
Обладнання: підручники, тексти міфу про ГЕРАКЛА, ілюстрації, дидактичний матеріал
Перед тим, як почати писати, я задаю собі
три питання: що хочу написати, як написати
і для чого написати.
М. Горький
І.Актуалізація опорних знань: згадати основні поняття теорії написання творів (Сигнальна картка)
Під змістом ми розуміємо життєві явища, факти , проблеми і картини, які описані автором. Зміст – це тема, ідея. Під формою ми розуміємо спосіб розкриття змісту художнього твору. Форма – це його структур
ра, що проявляється в будові (композиції), спеціально організованому викладі подій, думок і почуттів (сюжеті), а також у основних типах мовлення – описі, роздумі, розповіді.
Отже, ЗМІСТ – це те, ЩО сказано у творі, ФОРМА – ЯК це сказано.
Зміст і форма нерозривно пов’язані між собою і не можуть існувати одне без одного.
Будь-який твір має тему та ідею.
ТЕМА – те, про що говориться у творі. ІДЕЯ твору – головний принциповий задум, який автор висловив у творі, основна думка.
ІІ. Підготовка до написання твору про улюбленого міфологічного героя.
1.Робота над формуванням теми твору
*Співставте, яка з наведених тем ширша за змістом, а яка – вужча. Аргументуйте свою думку.
1)Мої улюблені міфологічні герої.
2)Прометей – мій улюблений міфологічний герой.
3)Сила – головна риса мого улюбленого героя Геракла.
*Проаналізуйте наведені теми. Яка з них буде вимагати твору розповідного характеру, яка – твір-опис, яка – роздум.
1)12 подвигів Геракла.
2)Яким я уявляю собі Геракла?
3)Чому Геракл – улюблений герой Еллади?
*Розташуйте теми в такому порядку, щоб кожна наступна була більш розгорнута, ніж попередня.
В чому подвиг Прометея?
Прометей – символ подвигу заради людей.
Які риси допомогли Прометею звершити подвиг?
2.Робота над епіграфом до твору.
Серед наведених висловлювань видатних людей та прислів’їв доберіть те, що підходить до характеристики вашого улюбленого міфологічного героя. Обґрунтуйте свій вибір.
1)Чим більше людина дає людям і менше вимагає для себе, тим вона краща (Л.М.Толстой)
2)В житті є тільки одне безсумнівне щастя – жити для інших (Л.М.Толстой)
3)В житті завжди є місце подвигу (М.Горький)
4)Ціна людини – її справи (М.Горький)
5)Сила та розум – щастя (Прислів’я)
3.Робота над змістовою частиною твору.
*Усно відповісти на питання в наведеній послідовності
1. Який герой міфів став улюбленим?
2. Які вчинки героя привабили тебе?
3. Як ці вчинки характеризують твого улюбленого героя?
4. Якою ти уявляєш зовнішність свого улюбленого героя?
5. Чому цей герой став улюбленим не тільки для тебе?
4.Робота над структурою твору.
За типом мовлення – це роздум. Відмітити, які з питань будуть відноситись до тези, які до доказів, а які до висновку. На основі питань складіть простий план твору.
Зразок плану
1.Прометей – мій улюблений герой міфів.
2.Викрадення вогню – головний подвиг Прометея.
3.Благородство і людяність – основні риси характеру Прометея.
4.Зовнішність героя.
5.Прометей – вічний образ у мистецтві.
ІІІ. Домашнє завдання: закінчити роботу над твором