Тема . Чарівний казкосвіт.
Мета : підтримувати інтерес до казки ; розвивати пам’ять , спостережливість; викликати бажання творити добро ; пробуджувати бажання читати казки самостійно.
Тип уроку : комбінований
Обладнання : стежина казок , кросворди , «загублені речі», листи від героїв казок , фонограма пісні .
Хід уроку
І . Організаційний момент
Пролунав дзвінок ,
Починається урок .
Давайте гостей будемо вітати ,
Здоров’я і радості їм бажати
ІІ. Актуалізація опорних знань . Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми з вами помандруємо чудовими стежинами і відкриємо двері у чарівну неповторну країну , де добро бореться зі злом , де живуть жахливі чаклуни і прекрасні красуні , де завжди є місце для здійснення найзаповітніших мрій . А як називається ця країна, ви дізнаєтеся , коли складете слово з перших літер відгадок до загадок .
Ходить птаха по подвір’ю :
Гребінець , борідка , пір’я.
А як сяде у гніздечко –
Нам знесе вона яєчко.(Курка)
Вона у морі проживає ,
І людей і риб лякає .
Гострі зуби в два ряди,
Ось плавець стирчить з води .
Краще б в морі потонула
Ця страшна … (Акула)
Може скрізь вона літати ,
Бо нема своєї хати .
Яйця іншим підкидає ,
Скільки кому жити – знає ! (Зозуля)
Я пасуся на лужку
В хутряному кожушку .
Гострі ріжки бе-бе-бе ,
Налякаю я тебе .(Коза)
Він солодкий , соковитий ,
Сонцем півдня він налитий ,
Не росте цей фрукт у нас
Товстошкірий … (Ананас)
Отож ми вирушаємо до країни …Казка –це велике таїнство народу . Вона живе тільки там , де в неї вірять , де її знають і пам’ятають .
Тому казки є народні і авторські (літературні).
Всі діти люблять казки,захоплюються сміливими героями та їх благородними вчинками.І всі вони вчать нас відрізняти хороше від поганого,поважати добро,правду,боротися зі злом та кривдою.
Вирушаючи до країни казок, я пропоную вам позмагатися.Ви заздалегідь об’єдналися у три команди. Обираємо їх назви (« Колобок», « Рукавички», « Колосок»).
Капітаном команди « Колобок»…..,
« Рукавичка»…,
« Колосок»…...
-Бажаю вам успіху!
ІІІ. Проведення казкової вікторини
-Щоб визначити, яка команда буде починати гру, вирушаємо на стежину
« Літературні задачі».
Відповіді до завдань записуємо на аркуші.
Отже, вікторину починає команда ……
-Наступна стежина « З якої казки?»
1. «- Бабусю,бабусю, а чому у тебе такі великі вуха?
- А це,щоб тебе краще чути!
- Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі зуби?
- А це, щоб тебе швидше з’їсти!» ( « Червона шапочка»)
2. « Не послухав брат сестричку і напився води із копитця….
( « Сестричка Оленка та братик Івасик)
3. « Полечу- но я до цих чудових птахів! Вони певно вбютьмене за те, що я такий потворний, зважився до них наблизитись!Але краще загинути від них, аніж терпіти знущання качок і курей, витримувати зимову холоднечу!»-подумало каченя. ( « Гидке каченя»)
4. « - Жахливо!- вигукнула принцеса. – Я всю ніч не могла заснути.Я лежала на чомусь твердому, й тепер у мене все тіло в синцях! Це просто жах!
Так усі зрозуміли, що перед ними- справжня принцеса».
( « Принцеса на горошині»)
5. « Покликала бабця онучку:….онучка за бабу, баба за діда …
Тягнуть, тягнуть …( « Ріпка»)
6. « Поверталася стара лисиця з невдалого полювання. У животі бурчить від голоду.Іде, солодкими оченятами позирає. Назустріч…
(« Лисиця та їжак»)
Стежина третя « Казкова пошта».
Телеграма 1. « На свято прибути не можемо. Ніяк не витягнемо ріпку!»( дід,баба,онучка)
Телеграма 2. «З’їв семеро козенят.Болить живіт!» ( Вовк)
Телеграма 3. « Прийти не зможемо.Півника вкрала лисичка!» ( Котик)
Телеграма 4. « Від діда утік, від баби утік, а Лисичка відпустити не хоче!»
( «Колобок»)
Телеграма 5. «Приїхати не зможу.Поспішаю на бал.У шати одягла мене хрещена й подарувала туфельку для мене» ( Попелюшка)
Телеграма 6. « В мене кістяна нога. Прийти не зможу!» ( Баба Яга)
Телеграма 7. « До вас завітати не зможу. Поспішаю з пиріжками до
бабусі. ( Червона Шапочка)
Телеграма 8. « я по коробу метений, я на яйцях спечений, я від діда і баби втік і від тебе втечу!» ( Колобок)
Четверта стежина « Музична пауза»
Стежина п’ята « Моя улюблена казка»
Шоста стежина « Бюро знахідок»
- Діти, дуже часто губляться різноманітні речі.Уважно розгляньте їх та поверніть власникам.
Золотий ключик. ( Буратіно)
Яйце. ( Курочка ряба)
Капелюшок червонного кольору ( Червона Шапочка)
Глечик молока. ( Лисичка сестричка)
Кришталевий черевичок. ( Попелюшка)
Склянка варення. ( Карлсон)
Мітла. ( Баба Яга)
Пшеничний колосок. (Півник)
Стежина сьома « Казковий колаж»
-Справжні казкові герої не змогли прийти до нас на урок. А чи не бажаєте ви спробувати себе в ролі художників.Ваше завдання намалювати казкових героїв.
-Ви стали справжніми чарівниками, самі створили казку на папері.А тепер давайте заспіваємо про неї.( Фонограма пісні « Казко, казочко моя»)
- На вас чекає стежина- « Сюрприз»
-Наша мандрівка завершується, давайте підведемо підсумки вікторини…..
ІV.Підсумок уроку.
Гра « Мікрофон»
Любі діти, ви просто –молодці. Я переконалася, що казки-це ваші добрі друзі і порадники.Читайте нові казки, вірте у них і нехай завжди поруч із вами перебуває добра казка.
- Нагородження.
V. Домашнє завдання
Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою « Твій друг-книга». Завдання ви знайдете у книжечці « Позакласне читання».