«Права і свободи людини»
Правовий брейн-ринг
Мета заходу: Формувати в учнів здатність до самоконтролю, поваги до моралі й правопорядку, поглибити знання учнів із права та історії; розвивати вміння застосовувати набуті знання; виховати в учнів інтерес до правових знань, відповідальне ставлення учнів до своєї поведінки; сприяти популяризації правових знань; формувати правову культуру школярів.
Обладнання: мольберт, картки кольорові (червоні і зелені), назви команд «Праволюби», «Феміда», завдання на мольбертах, завдання для команд на окремим листах
ХІД ЗАХОДУ
І. Організаційний момент
Брейн-ринг – відома телевізійна гра, в основі якої лежить змагання, де стартом є цікаві запитання, а фінішем – правильна відповідь.
Вступне слово: Добрий день, дорогі друзі! Я рада вітати всіх, хто зібрався у цьому залі – юних правознавців. Сьогодні на нашій сцені виступатимуть законослухняні громадяни. Тому зараз на сцену я запрошую команду правознавців "Праволюби" та команду "Феміда". Капітанами команд обрано ______________________________
Запрошую команду правознавців. Звучить музика (1), команди займають свої місця. Як на кожному солідному конкурсі, Ваші знання оцінюватиме компетентне журі...
Вчитель. Ми з вами сьогодні поговоримо про ваших друзів і ворогів. Без усякої містики скажу: вони невидимі, але цілком реальні. Одні постійно на сторожі оберігають вас від усього, що заважає на шляху до здійснення вашої мети, а інші, вдаючи добрих, втягують вас у безодню, гальмують розвиток.
І тур - Розминка
А Б В |
Г Д Е |
Ж З ІИ |
К Л М |
Н О П |
Р С Т |
У Ф Х |
Ц Ч Ш |
ЮЯЬЄ |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Зашифроване слово, пов’язане з нашою темою. 45566367839 (Конституція) (тихо грає музику №2)
Хто перший відгадає ,той ї розпочне гру першим
ІІ тур – Опитування (по 10 запитань до кожної команди)
І команда
1.У Шрі-Ланці він називається асамблеєю, в Ісландії – альтингом, Норвегії – стортингом. А як він називається в Україні? (Парламентом).
2.Чи є громадянином України дитина, яка народилася на території України від осіб без громадянства, котрі постійно проживають в Україні? (Так).
3. Повна незалежність держави. (Суверенітет).
4.Основний Закон України. (Конституція).
5.Особа, наділена державою юридичними правами та обов’язками. (Громадянин).
6. Перше і важливе право кожного громадянина. (Особиста свобода).
7.Кримінальна відповідальність неповнолітніх настає... (…з 16 років).
8.Найпоширеніший вид адміністративного стягнення. (Штраф).
9. Герб України. (Тризуб).
10. З якого віку настає правоздатність громадян. (З дня народження).
ІІ команда
1. Протиправна дія. (Правопорушення).
2. Гімн України. ("Ще не вмерла Україна").
3. Основний документ, який засвідчує приналежність особи до держави. (Паспорт).
4. Найвищий законодавчий орган України. (Верховна Рада України)
5. Глава нашої держави. (Президент)
6.Членами політичних партій можуть бути тільки громадяни України, які досягли... (…18-річного віку).
7.Повна дієздатність громадян настає... (…з 18-річного віку).
8.Суспільно небезпечна дія або бездіяльність, за які передбачено кримінальне покарання. (Злочин).
9.Кримінальна відповідальність неповнолітніх за особливо тяжкі і небезпечні злочини настає... (…з 14 років).
10. Президент України обирається... (…всенародним голосуванням).
ІІІ тур «Ми маємо права»
Команди по черзі називають права людини, гарантовані Конвенцією ООН про права людини. Скільки назвуть, стільки ж і балів.
ІV тур "Павутина". Розташувати правильно букви і визначити слова. Для кожної команди по 5 слів то 5 балів. Яка команда перша відгадає всі закодовані слова в павутині та їй до суми добавиться 1 бал. Тобто не 5 , а 6 балів.
1. У Е Т Д П Т А (Депутат)
2. Ш О Е Н У Н П Р А В П О Р Я (правопорушення)
3. І Я А Е К А Ц Д Л Р (декларація)
4. З Д И Е Т Н П Е Р (Президент)
5. Н Т К О И С Я Ц У І Т (Конституція)
1. А Н К О З (Закон)
2. С В О П З Н І Д А А Т Т Р Ь (правоздатність)
3. О Д А В А Т К (Адвокат)
4. Ж Ю Д Б Т Е (Бюджет)
5. О К А Т Д Р Е Я М І (демократія)
Поки команди розгадують Паутину ми з вами згадаємо також про право з глядачами.
V тур - "Світлофор" У кожного учасника є червона і зелена картки. Я читаю твердження; якщо воно правильне , то піднімаєте зелену картку, а не правильне-червону.
1.Конституція України - основний закон держави. Так
2.Браконьєрство - злочин проти навколишнього середовища, незаконне полювання. Так
3.Державний Прапор України- жовто-синього кольору. Так
4."Реве та стогне Дніпр широкий"- Державний Гімн України. Ні
5.Акт про незалежність було проголошено -16 липня 1990 року. Ні
6. Гімназія, школа – це фізична особа. Ні
7. Кожна людина від народження є фізичною особою? Так
8. Вчинення правопорушення у стані сп’яніння пом’якшує вину? НІ
9. Продаж наркотичних засобів – це кримінальна відповідальність? Так
10.Пошкодження столу чи парти у школі – це матеріальна відповідальність? Так
VІ – тур "Мораль-Право "
Визначити, які з наведених норм належать до моральних, а які - до правових. У кожного учасника є червона і зелена картки. Зелена картка – означає правові норми , а червона – означає моральні норми.
1.У транспорті поступатися місцем старшим людям. мораль
2.Не кажіть неправди. мораль
3.До кримінальної відповідальності притягають осіб, яким до того моменту, як вони вчинили злочин, виповнилося 16 років. право
4.Переходьте дорогу у визначеному місці. право
5.Не крадіть. Право
6.Не залишайте друзів у біді. мораль
7.Громадяни України перебувають під захистом держави. Право
8.Носити брудний одяг негарно. Мораль
9.Обов’язок громадянина – брати участь у виборах. Право
10.Любити ближнього як самого себе. мораль
VІІ – тур « Що у чорному ящику?» (1 бал) перша піднята рука
Те, що лежить у чорному ящику – народилося на американському континенті, визначає основи державного устрою, є інструментом демократії, має вищу юридичну силу. Що лежить у чорному ящику? (Конституція).
Варіант Чорний ящик містить те, що посвідчує особу та визначає громадянство його власника. Видається кожному громадянинові України. Усі записи і відомості про його власника, що вносяться до нього, виконуються українською і російською мовами. Що у ящику?(Паспорт).
Підбиття підсумків і визначення переможця. Нагородження дипломами
Музика №3