Позакласний захід "Азбука правил і доріг"

Про матеріал
Формувати у учнів потребу у придбанні теоретичних знань дорожньої грамотності, практичних навичках і вмінь їх застосування. • Учити дітей безпечної поведінки на вулиці. Знати особливості своєї місцевості, основні дороги і безпечний маршрут до дошкільного закладу, або школи. • Розрізняти дорогу та її основні частини : проїжджа, тротуар, обочина, кювет, їх призначення. Орієнтуватися на дорозі та різних її частинах під час руху; розуміти та розрізняти сигнали світлофора. • Знати правила переходу вулиць на регульованих пішохідних переходах, безпечні місця переходу дороги у мікрорайоні закладу освіти та за домашньою адресою, знати та називати безпечні місця для ігор та розваг на вулицях. • Знати правила користування громадським транспортом, очікування громадського транспорту; посадки та висадки пасажирів. Володіти правилами поведінки у салоні транспортного засобу, під час зупинки громадського транспорту. • Знати і виконувати правові норми взаємодії учасників дорожнього руху.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

ANd9GcSVkxw6Jhv2kl-NQGN7GzsslPxc5l-JTJPyeWcEgTTwP2_BiCiljg&t=1

 

 

 

 

 

31346-1u                                                              

                                                                                          

 

 захід провів

Кадубінський М. М.

 

 

 

 

 

 

Мета: 

 • Формувати у учнів потребу у придбанні теоретичних знань дорожньої грамотності, практичних навичках і вмінь їх застосування.
 

• Учити дітей безпечної поведінки на вулиці. Знати особливості своєї місцевості, основні дороги і безпечний маршрут до дошкільного закладу, або школи.

• Розрізняти дорогу та її основні частини : проїжджа, тротуар, обочина, кювет, їх призначення. Орієнтуватися на дорозі та різних її частинах під час руху; розуміти та розрізняти сигнали світлофора.
 

• Знати правила переходу вулиць на регульованих пішохідних переходах, безпечні місця переходу дороги у мікрорайоні закладу освіти та за домашньою адресою, знати та називати безпечні місця для ігор та розваг на вулицях.

• Знати правила користування громадським транспортом, очікування громадського транспорту; посадки та висадки пасажирів. Володіти правилами поведінки у салоні транспортного засобу, під час зупинки громадського транспорту.
 

• Знати і виконувати правові норми взаємодії учасників дорожнього руху.

 

Вік дітей: 10 – 14 років.

 

Обладнання: бумага для гравців, ручки

 

 

Учні поділені на групи; кожна команда готує свою назву, девіз. Зал оформлений таблицями з ПДР; малюнками за темою та стіннівками. Звучить фонограма автомобільних сигналів

 

 

Вед: Доброго дня, юні знавці дорожнього руху! Ми раді вітати вас на нашій шоу-вікторині! З кожним роком все жвавіше становиться на вулицях міста: рухаються машини, мотоцикли, автобуси. Одні машини везуть продукти та одяг до магазинів, інші – розвозять хліб, будівельні матеріали. Та для того, щоб автомобілі швидше постачали вантаж до місця призначення, необхідно створювати умови, за яких вони могли б без будь-яких перешкод рухатися містом. Діти, щоб зберегти своє здоров’я та життя, ми повинні чітко дотримуватися встановлених правил дорожнього руху. Впевнена, що ви з ними добре знайомі, адже вони зовсім нескладні.

Сьогодні ми не тільки пригадаємо правила дорожнього руху, а й доведемо, що дотримуємо правил поведінки на вулицях міста. А оцінити ваші знання нам допоможе наше вельмишановне журі.

 

 

 

 

 

Конкурс № 1. Привітання команд, оголошення назв та девізів.

(Діти розповідають правила ДР в вигляді віршів)

1. Як не глянув ти ліворуч,

Не дав транспорту пройти –

Той не зможеш ти безпечно

Вулицю всю перейти.

2. Громадський транспорт на дорозі

Не слід тобі чекати,

Так твердять правила дорожні –

Їх треба поважати!

3. Вибігати на дорогу – дуже небезпечно

Та до того ж, коли там – мчить транспорт безкінечно!

4. Водій не встигне повернути,

Якщо ти раптом зміниш рух.

Тому порадою тут буде -

Не змінювати різко смуг.

5. Як виїхав ти на дорогу, то знай одну пересторогу:

Педалі швидко не крути, а всі машини пропусти!

6. Вантажівку пропускати слід на тротуарі.

На дорозі зупинятись – будеш не в «ударі».

7. Припарковане авто зменшить оглядовість,

Тому вихід із-за нього – це жахлива повість.

 

Вед: Ось ми і пригадали деякі правила, а зараз,  я буду задавати вам питання, а ви повинні швиденько мені відповідати.

 

Конкурс № 2 Кожна команда по черзі відповідає на питання вікторини

Вікторина:

1. Де і як повинні рухатися пішоходи?

2. У яких місцях пішоходам дозволяється переходити вулицю?

3. Які наземні види транспорту ви знаєте?

4. Що таке перехрестя?

5. Що називається регульованим перехрестям?

6. Що означає зелений сигнал світлофора?

7. Чи можна перебігати вулицю?

8. Де повинні перебувати пішоходи, які не встигли перейти дорогу?

9. Що означає жовтий сигнал світлофора?

10. Що означає червоний сигнал світлофора?

 

 

Вед: А хто знає, що означає слово «світлофор»?

Невеличка довідка. Слово складається з двох частин: «світло» і «фор».

Значення слова світло нам відомо, а слово фор походить від грецького «форос» – «носій».

 

Конкурс № 3 Команди відгадують загадки

1. Біжать чотири брати

І один одного не можуть наздогнати.

(Колеса)

2. Як переходиш вулицю,

То завжди зупинись,

І перш за все з увагою

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема.

Трикольорові очі

Я маю недарма…

(Світлофор)

3. Маленькі будиночки містом біжать,

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.

(Автобус, трамвай, тролейбус)

4. Тримаюсь лише на ходу,

А як зупиниш – упаду.

(Велосипед)

5. Підморгне зеленим оком – ми йдемо,

Підморгне червоним оком – стоїмо.

(Світлофор)

6. З рогами, а не коза,

Є сідло, а не кінь.

З педалями, а не рояль,

З дзвоником, а не двері.

(Велосипед)

7. Полотно, а не доріжка,

Кінь біжить сороконіжка.

(Поїзд)

8. Довгий хвіст дугою тягне за собою

(Тепловоз)

 

Вед: Ми вдячні вам за вірні відповіді і переконалися в тому, що з правилами дорожнього руху ви знайомі. Зараз ми перевіримо наскільки вправно ви їх виконаєте. Впевнені, що в майбутньому дехто з вас мріє стати водієм. Насправді це досить складна справа, яка вимагає уважності, спостережливості та обережності.

 

Конкурс № 4.

  1: При русі по дорозі, яка має більш як одну полосу для руху в даному напрямку, велосипедист повертає ліворуч. Чи вірно він робить?

(Велосипедистам не дозволяється повертати ліворуч або розвертатися на дорогах, які мають більш як одну полосу для руху в даному напрямку)

 

2: На гірській дорогі водій побачив цей знак («небезпечний поворот»  або «Слизька дорога») і збільшив швидкість. Чи вірно він вчинив?

 

3: Чи дозволяється на велосипеді перевозити людей?

(Тільки дорослі можуть перевозити дітей до 7 років на велосипедах зі спеціально обладнаним сидінням)

 

4: Покажіть сигнали регулювальника

 

5:Що таке гальмівний шлях автомобіля, і з яких частин він складається?

(Шлях , пройшовший автомобілем з моменту виявлення небезпеки до повної зупинки, називають «гальмівним шляхом». Він складається з декількох частин:

а) шляху, пройшовшого автомобілем з того моменту, коли водій побачив небезпеку на вулиці, до моменту, коли він почав натискати на гальмівну педаль;

б) шляху, пройшовшого автомобілем за час спрацьовування гальма;

в) Шляху, пройшовшого автомобілем з моменту повного вступу в дію гальмі до повної зупинки).

Вопрос 6: Від яких факторів залежить гальмівний шлях?

 (У різних  автомобілів гальмівний шлях при однаковій швидкості різні. Чим важчий автомобіль, тим довший його гальмівний шлях. Збільшується гальмівний шлях при великій швидкості на мокрій та слизькій дорогі).

Вед: А зараз на вас чекає цікава зустріч з героями, які добре вам відомі. Подивіться, що трапляється з тими, хто не знає правил дорожнього руху.

(Виступ агітбригади вихованців гуртка «Юних інспекторів руху»)

Вед: Сьогодні ми переконалися, що ви виховані та слухняні, уважні пішоходи.

Надаємо слово вельмишановному жюрі

Підбиття підсумків. Нагородження.

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
14 березня 2023
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку