(7 клас. Основи здоров’я)
Тема: Туберкульоз - небезпечне інфекційне захворювання.
Мета:
Обладнання: підручник«Основи здоров’я» І.Д.Бех, Т.В.Воронцова, В.С.Пономаренко, -К, «Алатон», 2015; наочність, роздатковий матеріал, відеофільми, презентація, проектор.
Базові поняття та терміни: туберкульоз, інфекційні захворювання, бацила, паличка Коха, проба (реакція) Манту, флюорографія.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
Ι. Організаційний етап
Емоційне налаштування.
II. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми зустрілися з вами для того, щоб поговорити про дуже небезпечне захворювання. Про яку ж хворобу йде мова?
(Вчитель зачитує факти, діти відгадують захворювання.)
Це одна з найпоширеніших і найдавніших хвороб. Слово латинського походження tuberkullum - «гулька», «горбик». Це інфекційне захворювання легень, кісток, інших органів, збудником яких є бактерія, або так звана паличка Коха. На уражених тканинах з’являються горбики. Інша назва хвороби – сухоти. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, третя частина населення планети (близько 1,9 млрд. осіб) інфіковано, з них близько 60 млн. хворих. Щорічно на планеті помирає від нього більше 2 млн. осіб (що становить понад 5 тис. чоловік щодня).
Або декілька учнів демонструють та озвучують малюнки до інформації на ст.190
«10 фактів про туберкульоз», інші – відгадують.
Це туберкульоз.
В Україні до 80% дорослого населення інфіковано бактеріями туберкульозу. Щоденно у нас в країні виявляють до 80 нових випадків захворювання і щодня до 30 чоловік помирає від туберкульозу. У 19 столітті туберкульоз був однією з головних причин смертності.
Ми з вами повинні розібратися, що це за хвороба, якими шляхами вона передається і як від неї можна вберегтися. Учні записують тему уроку.
-Хмарка слів (діти називають основні поняття та терміни до теми). Додаток 1.
III. Вивчення нового матеріалу
-Перегляд відеофільму «Туберкульоз і суспільство»(3,20 хв.)
Туберкульоз – серйозне захворювання і ми повинні володіти відповідною інформацією для захисту.
Робота учнів у групах.
Розшифруте QR-коди та виконайте завдання у вигляді малюнків чи схем:
Захист робіт учнів супроводжується презентацією, доповненнями вчителя та переглядом відеоматеріалів.
-Перегляд відеофільму «Сказка о том, где туберкулёзной палочке живется хорошо».
IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів
Наступне завдання таке: кожен з вас отримає тези про туберкульоз. Ви повинні прикріпити їх на дошці біля слів «Факт» і «Міф», обґрунтувавши свою думку. (Діти по черзі отримують тези, прикріплюючи їх під відповідним написом, утворюють ромашку).
Тези про туберкульоз
Ви, мабуть, звернули увагу, що на уроці ми частенько бачили ромашку – на слайдах, на дошці. І це не дарма, бо ромашка є символом боротьби з туберкульозом.
24 березня у світі відзначається Всесвітній день боротьби з туберкульозом. Цей день ще називають Днем білої ромашки. Погляньте, які вони красиві, ніжні, життєрадісні, вони несуть за собою віру в краще майбуття.
Створення стіннівки «Зупинимо туберкульоз разом! Квітни, а не хворій!»
Учні на ромашках записують: що вони будуть робити щоб не захворіти на туберкульоз, та прикріплюють до плакату. Додаток 2.
V. Підсумок. Домашнє завдання: Прочитати § 31 підручника.
Завершити наш урок хочеться рядочками вірша:
Здоров’я розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті,
Як є здоров’я – день при днині
Можливість йти є до мети.
Тоді є щастя, радість диво,
Краса у крапельці роси,
Тоді людина йде щаслива
Серед безмежної краси.
В народі кажуть: життя прожити - не поле перейти. Тому ніколи не бійтеся труднощів.
Пам’ятайте - ваше життя у ваших руках.