ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД "БІЗНЕС-ГРА З ОСНОВ ЗДОРОВЯ"

Про матеріал

Важливими компетентностями, які формуватимуть педагоги у контексті Нової української школи, є підприємливість, соціальна адаптованість, здоров'я людини. Захід дає можливість інтегрувати підприємливість - виграти найбільше під час аукціону, соціальна адаптативність - вміння працювати у команді, обговорювання відповідей на куплене запитання, брати відповідальність за оголошення відповіді, здоров'я людини - це удосконалювати вміння вирішувати складні життєві ситуації, прогнозувати можливі небезпеки своєї життєдіяльності.

Перегляд файлу

БІЗНЕС-ГРА З ПИТАНЬ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ 

УЧАСНИКИ:  Учасником може бути будь-хто, кому цікаво випробувати свої сили у питаннях безпеки життєдіяльності. Кількість учасників у команді – від 1 до 5. Для проведення гри потрібні ведучий і банкір, однак функції банкіра і ведучого може поєднувати одна людина. 

ПРАВИЛА ГРИ

Мета гри полягає у тому, щоб у кожному раунді купити запитання і, якщо змога, правильно відповісти на нього. Гра відбувається у декілька турів, кількість турів залежить від кількості команд. 

Перед початком гри всі команди отримують по 200 тисяч «безпечиків» (ігрова валюта). 

Оптимальний варіант купюр на видачу командам – (1 *100 000 бп., 1* 50 000 бп., 1*20 000 бп., 1*10 000 бп., 2*5 000 бп., 3*2 000 бп., 4*1 000 бп.). 

Перед початком кожного туру ведучий оголошує кількість запитань, які буде продано в цьому турі. Запитання купують у ведучого за методом аукціону, тобто на запитання першою відповідатиме команда, яка його купила. В одному турі команда має право купити тільки одне запитання, тобто після купівлі запитання в наступних торгах до кінця туру команда участі не бере. 

Ведучий перед торгами за кожне запитання оголошує стартову ціну запитання та суму призового фонду, який отримає команда, якщо правильно відповість на нього.

У деяких запитаннях ведучий не повідомляє стартову ціну запитання та його призовий фонд, оголошує запитання-секрет («темна конячка»). Призовий фонд він оголошує лише після того, як це питання буде куплене. 

Команда, що купила запитання, вносить гроші у банк, і якщо сума достатня, то ведучий зачитує питання. Якщо ж оголошеної на торгах суми у команди немає, то команда стає банкрутом і вибуває з гри, а на це запитання відповідають її суперники.

На роздуми команда має максимум 1 хвилину. Після цього ведучий підходить до команди і отримує відповідь. 

1)                 Якщо команда відповідає правильно, то банк повертає команді її внесок та виплачує призовий фонд. (Наприклад, якщо команда купила питання за 50 000 безпечиків, запитання із призовим фондом 20 000 безпечиків і правильно відповіла на нього, то банк повертає 70 000 безпечиків.

2)                 Якщо ж команда відповіла неправильно, то гроші за це запитання залишаються в банку, а команди-суперники мають право відповісти замість неї, причому за правильну відповідь вони отримують призовий фонд запитання. Це відбувається таким чином: ведучий пропонує командам дати відповідь, охочі підносять руки, і ведучий підходить до них, щоб почути відповідь. Якщо кілька команд-суперників відповіли правильно, то призовий фонд запитання ділять між ними порівну. (Наприклад, якщо команда купила запитання із призовим фондом 20 000 безпечиків., і НЕ дала  на нього правильної відповіді, а дві команди-суперниці відповіли правильно то банк виплачує їм по 10 000 безпечиків.) Якщо ж відповідь неправильна, то команда вносить 10 000 безпечиків у банк як штраф.

У першому турі кількість запитань дорівнює кількості команд, тобто жодна команда не вибуває. Однак уже з наступного туру одна або дві команди (на розсуд ведучого(, які не купили запитання, вибувають із гри незалежно від наявної в них суми грошей. Отже, необхідною умовою проходження в наступний тур є купівля запитання.

Перемагає у грі та команда, яка купить фінальне запитання, не стане при цьому банкрутом і правильну відповідь. Якщо відповідь на запитання неправильна, право відповідати отримають суперники, і за правильної відповіді їх оголошують переможцями гри. Але якщо і друга команда не відповіла на фінальне запитання правильно, то переможцем стає команда, яка придбала це запитання. 

Запропоновані варіанти відповідей на запитання орієнтовні. Ведучий сам має право вирішувати рівень відповіді команди (повна, неповна), може запропонувати додаткові чи уточнюючі запитання, і приймає остаточне рішення щодо зарахування її правильності чи неправильності. 

(Правила бізнес-гри адаптовані зі книги Бабарика П., Беднарчук С., Бобрик А., Гнрасимчук С. «Бізнес-шоу: інтелектуальна гра. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2012.)

 

І ТУР

СТАРТОВА ЦІНА – 5 ТИС.                                               ВАРТІСТЬ – 20 ТИС.

 

1. Учень не виконав домашнього завдання. Під час уроку вчитель викликав його пояснити домашнє завдання.  Педагог: «Ти чого не виконав домашнє завдання?» - Учень: «Я не встиг!» - Педагог: «Дай для запису щоденник».  – Учень: «Забув вдома». – Педагог: «Ти постійно не виконуєш домашнього завдання» - Учень: «Я не розумію, як його виконувати». – Педагог: «Ти нездара! Подібний на свого батька». На перерві хлопець побився з однокласником, образив дівчинку молодшого класу.

ПИТАННЯ: Які сфери здоров’я пошкодив педагог? Як саме?

1. ВІДПОВІДЬ: Соціальну – не вміння спілкуватись з учнем; психічну – реакція учня на образу на перерві. 

СТАРТОВА ЦІНА – «ТЕМНА КОНЯЧКА»                     ВАРТІСТЬ – 15 ТИС.

 

2. На уроці  математики учень 6 класу Андрій об’єктивно отримав низький бал. На перерві поводився неадекватно. Чіплявся до однокласників, штовхав їх кричав, не реагував на зауваження тощо. 

ПИТАННЯ: Які складові здоров’я Андрія порушені? Що ти запропонуєш Андрієві для відновлення психічної рівноваги?

2.ВІДПОВІДЬ: Духовну – не дотримав правил виконання завдання, психічну – реакція учня на перерві на низький бал, отриманий на уроці. Заспокоїтись, порахувати до 10, випити чай, воду, вмитись прохолодною водою, піти у спортивний зал і зайнятися спортивними вправами, побігати 

СТАРТОВА ЦІНА – 5 ТИС.                                               ВАРТІСТЬ – 10 ТИС.

 

3. Під час перерви учні 5 класу Петро і Володя гралися на подвір’ї у «Лови». Петро  догнав Володю і штовхнув його у спину. Той упав і отримав забій м’язів (синець). Піднявшись, Володя кинувся на Петра з кулаками. Їх розтягнули старшокласники. А, коли Володя повернувся з двору до класу розірвав Петрові класний зошит з природознавства. 

ПИТАННЯ: Які складові здоров’я порушені? Як чинити Володі та Петрові у цьому випадку.

3.ВІДПОВІДЬ: Духовна – не дотримання правил гри, психічна – реакція на забій (біль), соціальна – невміння сказати, що болить.  

СТАРТОВА ЦІНА – «ТЕМНА КОНЯЧКА»                                   ВАРТІСТЬ – 30 ТИС.

 

4.У магазині семикласники придбали для організації свого дозвілля цукерки, чипси, шоколадки, круасани, печиво «Крекер»,  енергетичний напій, кока-колу. 

ПИТАННЯ: Які шкідливі продукти придбали семикласники? Які проблеми можуть виникнути  в організмі, коли їх регулярно вживати?

4.ВІДПОВІДЬ: ЧИПСИ, ЕНЕРГЕТИЧНИЙ НАПІЙ, КОКА-КОЛА. Нагромадження шкідливих речовин, хвороби шлунково-кишкового тракту, серцево-судинної, нервової, ендокринної систем, 

СТАРТОВА ЦІНА – 5 ТИС.                                               ВАРТІСТЬ – 40 ТИС.

 

5. У відмінниці Марійки, учениці 8 класу, організм готувався до критичних днів: боліла голова, низ живота, приливи крові на шкірі обличчя, нервозність. Під час контрольної роботи з української мови вона не могла зосередитись і не всі завдання виконала. Отримала 6 балів. У дівчини сталася істерія.

ПИТАННЯ: Які складові здоров’я порушились? Які ознаки істерії? Як дівчинка зможе заспокоїтися?

5.ВІДПОВІДЬ: Фізична – зміни в організмі, психічна – прояви істерії (плач, крик, рухова активність, агресія). З’їсти солодкого, вмитися, зайнятися фізичними вправами. 

СТАРТОВА ЦІНА – 10 ТИС.                                               ВАРТІСТЬ – 30 ТИС.

 

6.Під час уроку хлопець 8 класу, який вчиться посередньо, порушує дисципліну: кидається паперовими кульками, голосно сміється, слухає з гаджета музику через навушники. Педагог-жінка намагалася взяти щоденник у нього. Хлопець не дав. На прохання вчительки припинити бешкетувати – він не послухав. 

ПИТАННЯ: Проблемою якої сфери здоров’я є така поведінка учня? Які можливі причини такої поведінки? Як можна вийти з ситуації? 

6.ВІДПОВІДЬ: Соціальна – невміння спілкуватися під час уроку та адекватно реагувати на зауваження вчительки, духовна – не вміння дотримуватися правил поведінки на уроці, психічна – прояви агресивності, роздратування. 

 

ІІ ТУР

СТАРТОВА ЦІНА – 5 ТИС.                                               ВАРТІСТЬ – 25 ТИС.

 

1.Товариству хлопців, учнів 7-9 класів, підійшов незнайомець і запропонував безкоштовно викурити кожному по одній цигарці, набитої наркотиком. 

ПИТАННЯ: Яким складовим здоров’я загрожує пропозиція незнайомця? Як можуть реагувати хлопці на таку пропозицію?

1. ВІДПОВІДЬ: Фізичній – хвороби, які виникають внаслідок вживання наркотиків; соціальній – агресивне або апатичне сприйняття дійсності, спілкування, духовній – недотримання правил, потенційні кримінальні можливості, психічній – збудливість, нервозність. Не погоджуватись на пропозицію незнайомця.

СТАРТОВА ЦІНА – «ТЕМНА КОНЯЧКА»                                       ВАРТІСТЬ – 30 ТИС.

 

2. Дівчата, учениці 8-9 класів, організували вечірку і запросили на неї своїх хлопців.  На ній були алкогольні напої (пиво, вино, шампанське). Після того, як дівчата погодилися випити алкоголь, хлопці вирішили вступити у статеві стосунки. 

ПИТАННЯ: Які проблеми можуть виникнути під час статевих стосунків? Які сфери життя вони можуть порушити?   

2. ВІДПОВІДЬ: Незапланована вагітність, хвороби, що передаються статевим шляхом, боязнь наступних стосунків з хлопцями, сором, що викриється факт. Фізична – біль, соціальна – хвороби, що передаються статевим шляхом, страх наступних стосунків з хлопцями, психічна – страх, невпевненість, збудливість, апатичність, духовна – сором.

СТАРТОВА ЦІНА – 10 ТИС.                                               ВАРТІСТЬ – 20 ТИС.

 

3. Пішохід іде тротуаром поблизу проїжджої частини.

ПИТАННЯ: Які загрози можуть виникнути для пішохода? Що потрібно зробити пішоходу, щоб уникнути цих загроз?

3.ВІДПОВІДЬ: дорожньо-транспортна пригода, пов’язана з порушенням водіями правил дорожнього руху, технічна несправність транспорту, зустріч з небезпечною компанією, людиною, крадіжка.

СТАРТОВА ЦІНА – «ТЕМНА КОНЯЧКА»                           ВАРТІСТЬ – 10 ТИС.

 

4. Діти 10-11 років вирішили погратися у недобудованому багатоповерховому, панельно-цегляному будинку.

ПИТАННЯ: Які загрози можуть виникнути під час гри у такій будівлі? Як їх уникнути? 

4.ВІДПОВІДЬ: травми або смерть, пов’язані з падінням будівельних конструкцій, з недотриманням правил безпечної гри (ризиковані, невиправдані дії). Не гратися у таких місцях (відмовити інших) 

СТАРТОВА ЦІНА – 5 ТИС.                                               ВАРТІСТЬ – 10 ТИС.

 

5. Двері квартири на четвертому поверсі багатоповерхового будинку, де знаходиться одна 10-річна дівчинка, почав відкривати грабіжник.

ПИТАННЯ: Які дії потрібно зробити дівчинці? Навіщо їх робити?

5.ВІДПОВІДЬ: Зателефонувати у поліцію за номером 102, повідомити про подію, назвати адресу, говорити голосно і впевнено; вийти до найдальшої кімнати, щоб мати час, почати голосно розмовляти з уявними членами сім’ї; голосно кликати на допомогу, відкривши вікно чи вибігши на балкон.

 

 

ІІІ ТУР

СТАРТОВА ЦІНА – «ТЕМНА КОНЯЧКА»                         ВАРТІСТЬ – 30 ТИС.

 

1. У парку до хлопчика 9 років звернувся незнайомець, років 30-35, з проханням допомогти йому знайти вулицю, на якій живе його знайомий.

ПИТАННЯ: Як чинити хлопчикові?

1.ВІДПОВІДЬ: Не наближатися до незнайомця, йому відмовити, якщо є можливість – вказати напрям, де знаходиться названа вулиця.

СТАРТОВА ЦІНА – 5 ТИС.                                               ВАРТІСТЬ – 20 ТИС.

 

2. Хлопчик, 12 років, з мобільним телефоном, побачив дорожньо-транспортну пригоду. Зіткнулися два легкові автомобілі, зім’яті передні частини. Видно притиснуті конструкціями фігури на передніх сидіннях.  

ПИТАННЯ: Як діяти хлопчикові? Що варто йому врахувати під час порятунку потерпілих у ДТП?

2.ВІДПОВІДЬ: Зупиняти транспортні засоби, які проїжджають повз, зателефонувати 101 та інформувати про ДТП (назвати місце, описати, що бачить). Необхідна враховувати, наскільки безпечно для себе наближатись до місця ДТП (можливість виникнення пожежі, вибуху, задимленість).

СТАРТОВА ЦІНА – «ТЕМНА КОНЯЧКА»                           ВАРТІСТЬ – 30 ТИС.

 

3. Сім’я у складі батька, матері, двох дітей 10 та 12 років, які сиділи к середній частині маршрутного таксі, потрапила у ДТП – боковий удар легкового автомобіля. 

ПИТАННЯ: Яке положення повинні прийняти сидячі мама, тато, діти під час удару?

3.ВІДПОВІДЬ: Насамперед, водій та пасажири повинні бути пристебнуті пасами безпеки. Під час бокового удару вони повинні зміститися (відхилитися) по ходу руху удару.

СТАРТОВА ЦІНА – 5 ТИС.                         ВАРТІСТЬ – 20 ТИС.

 

4. У маршрутному таксі 5 учнів-пасажирів стоять затиснутими іншими пасажирами у його проході, тримаючись за допоміжні елементи конструкції. У маршрутку ззаду на швидкості врізалась вантажівка.

ПИТАННЯ: Як діяти цим пасажирам, щоб убезпечити себе від травм? Що потрібно враховувати при цьому?

4. ВІДПОВІДЬ: Якщо пасажири затиснуті так, що не можна поворухнутись, то вони нічого зробити не зможуть. Якщо ж є можливість, то знайти в конструкції маршрутки опору та по можливості впертися у неї.

 

 

 

 

 

 

ІV ТУР

СТАРТОВА ЦІНА – «ТЕМНА КОНЯЧКА»                         ВАРТІСТЬ – 30 ТИС.

 

1. На вулиці після дощу дівчинка, яка мала справний, заряджений телефон, побачила дорослу жінку, яка лежала. Поблизу неї був обірваний електричний провід, який спадав з ізоляторів електроопори.

ПИТАННЯ: Як діяти дівчинці? Що потрібно враховувати для можливості надання допомоги?

1.ВІДПОВІДЬ: Зателефонувати 101 і повідомити про місце нещасного випадку. Кликати на допомогу. Якщо невпевнена, що дріт знаходиться під струмом, то не варто робити якихось дій для порятунку жінки.

СТАРТОВА ЦІНА – 10 ТИС.                                                  ВАРТІСТЬ – 30 ТИС.

 

2. У квартирі хлопець 14 років, який перебував один, вдень почув запах газу, який посилювався.

ПИТАННЯ: Як діяти хлопцеві? 

2. ВІДПОВІДЬ: Відчинити вікна, перевірити чи перекриті газові крани, вийти з квартири і зателефонувати 104. Повідомити інформацію про витік газу, вказати адресу та очікувати приїзду газової рятувальної служби. 

СТАРТОВА ЦІНА – «ТЕМНА КОНЯЧКА»                         ВАРТІСТЬ – 30 ТИС.

 

3. У квартирі дівчинка 12 років, яка перебувала одна, побачила, як заіскрила проводка у стіні, і почав поширюватися дим?

ПИТАННЯ: Як діяти дівчинці? Що необхідно знати дівчинці для виконання дій?

3.ВІДПОВІДЬ: Потрібно знати, де вимикається електричний струм у квартирі. Якщо дівчинка не знає, то необхідно вибігти з квартири і покликати на допомогу сусідів, зателефонувати 101 та розповісти про надзвичайну ситуацію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V  ТУР

СТАРТОВА ЦІНА – «ТЕМНА КОНЯЧКА»                         ВАРТІСТЬ – 40 ТИС.

 

1. У квартирі на кухні хлопчик, який був один у квартирі, 10 років, побачив, що на газову запалену конфорку впала і загорілася тканина?

ПИТАННЯ: Як діяти хлопчику? Що необхідно знати хлопчику для виконання дій?

1.ВІДПОВІДЬ:  Вимкнути газ (перекрити кран газової конфорки), розпочати гасіння вогню підручними засобами (водою, цупкою тканиною, піском)

СТАРТОВА ЦІНА – «ТЕМНА КОНЯЧКА»                         ВАРТІСТЬ – 40 ТИС.

 

2. Квартира, де проживає юнак, розташована на 5 поверсі. У своїй кімнаті хлопець 15 років прокинувся від запаху диму. Він вдома був сам. Коли юнак відчинив двері своєї кімнати, то побачив перед собою вогонь, який швидко поширювався і який неможливо було ні загасити, ні пройти. У нього був мобільний телефон. У кімнаті є балкон.

ПИТАННЯ: Як діяти хлопцеві? Що необхідно врахувати хлопцеві для виконання дій?

2. ВІДПОВІДЬ: Зачинити двері, вийти на балкон, зачинити балконні двері, зателефонувати 101 і повідомити про пожежу, вказавши адресу, кликати на допомогу

 

VI ТУР

СТАРТОВА ЦІНА – 20 ТИС.                         ВАРТІСТЬ – 50 ТИС.

 

1. Дівчинка 13 років, яка мала заряджений мобільний телефон, під час прогулянки у сонячний день побачила на лавці у парку людину похилого віку. Вона мала закриті очі, з’їхала з лавки і не подавала ознак життя.

ПИТАННЯ: Як діяти дівчинці? Що необхідно пам’ятати при цьому?

1. ВІДПОВІДЬ: Кликати на допомогу, зателефонувати 103 і повідомити про ситуацію, з’ясувати рівень стану чоловіка: поміряти пульс, поплескати по обличчю, положити на лавку.

           



 

           

 

pdf
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку