Семінар-практикум для вчителів початкових класів (2 клас)

Про матеріал
«Формування природознавчої компетентності учнів на основі вдосконалення методичної культури педагога, використання його потенційних творчих можливостей інноваційної діяльності»
Перегляд файлу

Семінар-практикум

для вчителів початкових класів (2 клас)

Методичний вернісаж:

 

Тема: «Формування природознавчої компетентності учнів на основі

  вдосконалення методичної культури педагога, використання його

  потенційних творчих можливостей інноваційної діяльності»

Мета: Залучити учасників семінару до практичної діяльності при використанні

  інтерактивних методів і прийомів на уроках навколишнього світу та

  природознавства.

  Показати, як на основі вдосконалення методичної культури педагога, 

  використання його потенційних можливостей інноваційної діяльності

  формувати природознавчі компетентності учнів.

 

Хід семінару

 

І. Зустріч учасників семінару

ІІ. Подорож – квест до с.Клементове

- Любі колеги, раді вітати вас нашому методичному вернісажі. Зараз наш «лайнер» доставить нас до наймальовничішого куточка Охтирщини

с. Клементове. А там сосновий бір, березовий гай і наша прекрасна річка Ворскла.

Зараз погляньте один на одного, посміхніться. Тепла, щира посмішка додасть гарного всім настрою, а зустріч пройде в дружніх відносинах. (далі повідомляємо тему і мету семінару, колеги знайомляться с планом семінару-практикуму).

- А зараз, подивіться в свої «ілюмінатори». Ми їдемо мішаним лісом. Погляньте як опадають кленові листочки. Вони не просто падають, вони сплітаються у пишні віночки, які одягають на голови лісові мавки, а березові листочки плетуть довгу дівочу косу, довгу, як осіння ніч, а тремтливі рожеві листочки клена складають розкішний букет, який пахне підосичниками. А листочки дуба… Ні, про красу лісу можна говорити бескінчено…

Але осінь гарна не тільки в лісі. Зараз ми з вами «підемо» на город через сад. Адже там повним ходом іде збір урожаю.

У кожного з вас є картинка із зображенням овочів та фруктів. На першу літеру вашого овоча чи фрукта підберіть епітет до слова «осінь». (гарна, погожа, лагідна, дивовижна, глибока, мальовнича, щедра, ошатна, чарівна, прекрасна і т.п.)

- Дуже гарні слова ви сказали про осінь!

- А чоми це ми стільки про неї говоримо? А тому, що всі інтерактивні методи і прийоми, які ми вам сьогодні продемонструємо, присвячені саме темі «Осінь на уроках навколишнього світу та природознавства у 2-му класі. Елементи уроків, які ми вам покажемо, будемо інтегрувати з іншими навчальними предметами.

- Зараз ми підїдемо до зупинки «Стародавній лицар» і наступний етап вернісажу пройде у затишній залі цього закладу. Згідно ваших картинок обєднайтеся в групи.

 


ІІІ. Складання «Кластера».

 

 

                         

 

- Кожна група складе малюнковий кластер до своєї підтеми.

- Ми одержали «Кластер» до теми «Осінь». Це справжній вернісаж осінніх картинок.

- Я не даремно згадала слова «вернісаж» і «картини». Зараз ми всі разом виконаємо пісню на мелодію відомого «Вернісажу». Ознайомтесь зі словами.

(…..Ранкові зустрічі там ждуть,

Леп-буки також підійдуть

І знову зустріч на чекає

Серед усіх картин у нас

Найкращий є один пасаж-

Назавжди здружить нас цей вернісаж…)

 

IV. Творча граПлутанка»

- Дійсно, ми ще не проводимо ранкові зустрічі і не виготовляємо

леп-буки, але ігри завжди з нами. Я пропоную гру творчого характеру, яка називається «Плутанка».

Кожен із вас одержує листочок. Напишіть на ньому будь-яке слово, пов’язане з темою «Осінь».

Тепер я збираю листочки, перемішую і кожній групі даю по шість листочків. Напишіть вірші про осінь, використовуючи дані слова.

Зачитайте вірш.

/ Кружляє осінь золота

Чарівна, щедра, кольорова.

З берізок листя обліта

Танцює вальс нам свійт святковий./

/Золотокоса, омріяна,

Пані-красуня

До нас завітала.

Останнє тепло

Нам дарувала./

 

/А на порозі вже листопад

Холодом віє, морозові рад.

Багряні листочки з дерев обриває

І килимом землю щедро вкриває./

- Ви дуже вдало використали запропоновані вам слова і написали чудові вірші. Після такої наполегливої «розумової» праці запрошуємо вас до праці «фізичної». Ідемо всі дружно «збирати урожай». Наша фізкультхвилинка.

 

V. Фізкультхвилинка.

- А зараз пропоную зручненько сісти, розслабитися і уявити себе на березі нашої річки… Світанок. У небі чується журавлине курликання, легенький вітерець грається з різнобарвними листочками, струшуючи їх. У річці чується булькання води, то величезний короп  б’є хвостом по воді. А тепер глибше вдихніть запах багаття та відчуйте смак риб’ячої юшки. Як гарно навкруги!

- І повертаємося до зали.

- Не просто так я згадала рибу. Ми хочемо показати ще один інтерактивний прийом, який називається «Фішбоун».

За допомогою цього прийому ми дізнаємося, чому восени опадають листочки.

VI. Інтерактивний метод «Фішбоун». (елементи уроку з природознавства у 2-му класі).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


VII. Мотивація діяльності «Сходинки сподівань»

- А тепер ми хочемо, щоб ви оцінили наш сьогоднішній методичний вернісаж. Перед вами «Сходинки сподівань». Поставте чоловічків на ту сходинку (кожна 2 бали), на скільки балів ви оцінюєте нашу діяльність.

- Я дуже задоволена таким результатом і запрошую вас на подвір’я, де ми зможемо обмінятися думками і підвести кінцевий результат нашої роботи.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Природничі науки, 2 клас, Сценарії
НУШ
Додано
2 квітня 2019
Переглядів
1403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку