ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД ДЛЯ УЧНІВ 3 КЛАСУ УРОК-ПОДОРОЖ «В КРАЇНУ ВУЛКАНІВ»

Про матеріал
Це заняття допоможе закріпити знання дітей про живу та неживу природу, познайомить з природним явищем – вулканом, діти дізнаються що таке кратер, жерло, лава. Сприятиме розвитку логічного мислення, уяви, пізнавальної активність в процесі проведення досліду. Заохотить учнів до подальшого вивчення природних явищ.
Перегляд файлу

ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД ДЛЯ УЧНІВ 3 КЛАСУ

УРОК-ПОДОРОЖ

«В КРАЇНУ ВУЛКАНІВ»

Мета: Закріпити знання дітей про живу та неживу природу, ознайомити з природним явищем – вулканом, дати визначення про те що таке кратер, жерло, лава, спонукати учнів до придбання нових знань. Розвивати логічне мислення,уяву,пізнавальну активність в процесі проведення досліду.

Обладнання: картки-квитки з зображенням предметів живої та неживої природи, зображення вулканів, макет вулкана, інгредієнти для досліду, відео.

Попередня робота: виготовлення макету вулкана.

ХІД ЗАХОДУ

1. Діти, сьогодні в нас незвичайний заняття на  якому ви перевірите якість своїх знань про живу і неживу природу. Готові до роботи?

«Мозковий штурм»

  • На якій планеті ми живемо? (Земля)
  • Яку форму вона має (Кулі)
  • Яким кольором на глобусі позначають моря і океани. (Блакитним)
  • Яким кольором на глобусі позначають материки?(Жовтим ).
  • Повний оберт Землі навколо Сонця називають…(Рік)
  • Що нас оточує? (Природа)
  • Що таке ПРИРОДА? (все те , що нас оточує, крім того, що зроблено людиною)
  • Зміни які відбуваються у природі, -це…. (Природні явища)
  • Яка буває природа? (жива  і нежива)

ГРА « Жива і нежива»

Якщо предмет належить до живої природи діти плескають в долоні, якщо до неживої тупотять ногами.

Отже ми відправляємось в дивовижну подорож – в країну вулканів, але щоб туди потрапити вам потрібно придбати квитки. Квитки незвичайні, кожний квток це  загадка.

Загадки-квитки:

  • Дощ пройшов, через ставок

Перекинувся місток.

Кольорів у ньому сім,

Він подобається всім! (веселка)

  • Сипле з неба камінці

На дахи і на мости,

На дорогу і на дім –

Заховатись треба всім.

Хоч камінчики малі,

Та болючі, крижані. (град)

  • Молоко над річкою плило –

Нічого не видно було.

А як сонце зійшло –

Молоко кудись втікло.(туман)

 

  • Вранці намисто заблищало,

Всю траву воно заткало.

А пішли шукати їх вдень,

І ніяк їх не знайдем.(роса)

 

  • Хтось відкрив на небі душ,

Повно на землі калюж.

І на нас водиця ллється.

Як це явище зоветься? (дощ)

 

  • Хоч без крил, але літаю,

Вербі коси розплітаю.

Погойдаю в лісі гілку,

Заколишу в квітці бджілку.

Якщо добре розлютити,

Можу шкоди наробити.(вітер)

 

  • З небокраю, з – за діброви,

Вийшли воли чорноброві:

Принесли водиці дзбан,

Полили і ліс, і лан.(хмари)

 

  • Щось у небі синім – блим!

Розкотився в небі грім

Та гуркоче вдалині.

Що за дивні ці вогеі? (блискавка)

 

  • Морозець в садку гуляє

Та деревця прикрашає

Всі чорненькі гілочки

Вбрав у білі квіточки (іней)

 

  •              Ви отримали квитки , час у подорож.

І перша зупинка«Історична»

Діти підходять до фото на яких зображені вулкани. На одному прикріплено лист. Один учень читає.

Дорогі друзі!  Ви на порозі великих відкриттів. Сьогодні ви познайомитесь з одним із загадковим, цікавим, таємничим, небезпечним витвором природи – вулканом. Але спочатку послухайте легенду про вулкан.

«Глибоко під землею жив Бог на ім’я Вулкан. І подобалось йому ковальство : стояти біля ковадла, бити важким молотом по залізу, роздмухувати вогонь у горні. Побудував він свою кузню всередині височенної гори. А гора стояла прямо посеред моря. Коли Вулкан працював молотом, гора тремтіла від верхівки до основи, а гуркіт і гул розносилися далеко навколо . Іноді Бог відкривав своє царство на поверхню землі  і  з отвору , на вершині гори з оглушливим ревом летіли розжарені камені,  виривався вогонь, попіл  і дим. «Вулкан працює», - з острахом говорили люди і йшли жити подалі від цього місця. З тих пір, люди, всі вогнедишні гори стали називати вулканами.»

Ось яка гарна легенда про походження назви вулкан. Щоб потрапити в мою лабораторію вам треба більше дізнатися про вулкан.

                                                                         Професор Всезнайка)

Вчитель Гарна легенда. Ви почули що дим, попіл і вогонь виходили на поверхню. А на справді ми зараз дізнаємося яку мають будову вулкани. На самій вершині вулкана знаходиться кратер.Кратер – це величезна чаша з крутими схилами (в перекладі з грецької мови означає - чашка). Кратери можуть бути в діаметрі від 10 м до 2 і більше км. На дні кратера знаходиться  тріщина, що йде глибоко всередину вулкана – яка має назву жерло. В надрах землі утворюється магма – вогняна рідина. Перебуваючи під тиском магма шукає виходу на поверхню, таким виходом стає жерло вулкана. По цьому каналу з глибини землі піднімається лава – та інші продукти виверження лави. Лава – це розплавлені, дужі гарячі камені. Температура всередині Землі настільки висока, що камені з твердих перетворюються на рідкі. Температура під час виверження сягає від 8000 – 1200 С0. Лава піднімається з під землі по жерлу вулкана і викид відбувається через кратер. На поверхню землі виривається магма чорний дим, каміння. Іноді кратерів виникає декілька і на вершині і схилі гір. Коли шматки лави застигають утворюються нові камені. Вулкани вивергаються по - різному. Іноді вони немов вибухають, викидаючи магму вгору і в сторони. Величезна гора здригається від страшного гуркоту, хмара диму та попелу піднімаються над нею, кам’яний дощ обсипає схили. А буває, вона «випливає» спокійно.

В: А хочете подивитися на виверження вулкана? Тоді нам треба вирушати далі. Д

Друга зупинка – «Цікавинка»

(демонстрація відео про виверження вулкана).

  • Цікаво? А хочете взяти участь у вивержені? Тоді нам потрібно потрапити до лабораторії професора Всезнайки.

Третя зупинка «Спортивна»

Фізхвилинка

У дорозі всі стомились,

Адже добре потрудились.

Тож давайте для розрядки

Зробимо кілька вправ зарядки.

Раз! – підняли руки вгру.

Два! – нагнулися додолу.

Три! – повернулись вправо, вліво.

На чотири – всі присіли,

Встали , похитали головою,

Легко  тупнули ногою,

Кулачками покрутили

І на місце тихо сіли.

 

Четверта зупинка « Ерудитів»

Щоб потрапити в лабораторію треба виконати завдання, які залишив нам професор.

« Багато вчених розшифровують коди, а ви зможете?Відповідно до букв поставлені цифри, які є відповідями прикладів. Розв’язавши правильно ви дізнаєтесь, що зашифровано. Бажаю успіху!. Професор Всезнайка.»

 

Робота в групах

А-6, В-5, Г-8, Е-9, К- 7, Л- 15, М- 12, Н- 18, Р- 2, Т- 24, У- 4.

 

3*5=15(Л)

12: 2 =6 (А)

35:7=5 (В)

2*3=6 (А)

 

10:2=5(В)

32:8=4(У)

60-45=15(Л)

56:8=7(К)

36:6=6(А)

3*6=18(Н)

 

3*4=12(М)

6*1=6(А)

4*2=8(Г)

2*6=12(М)

24:4=6(А)

 

49:7=7(К)

12:6=2(Р)

54:9=6(А)

6*4=24(Т)

3*3=9(Е)

14:7=2(Р)

 

Остання зупинка «Дивовижних відкриттів»

Ми добралися до лабораторії, але вона зачинена, щоб туди потрапити треба відчинити кодовий замок. ( в конверті пазли замка і ключа)

«Секретний шифр» 3 11 3 7 21 9 7 18 18 33 (виверження)

Двері відчиняються. В коробці лист.

«Любі діти! Я вітаю вас в своїй науково-дослідницький лабораторії. Тут ви станете маленькими чарівниками і « розбудите» вулкан. Я залишаю вам секретний рецепт. Кожний компонент позначено знаком. Дійте за інструкцією. Ваш професор Всезнайка.

 

Рецепт :

1- цифра 1 в синьому колі – візьміть мірних ложок більше 4, але менше 6 (5 сода)

2- цифра 2 в жовтому квадраті – стільки крапель, щоб відповідало числу яке стоїть попереду 5 (4 рідкий миючий засіб)

3- цифра 3 в зеленому овалі – стільки крапель , щоб утворилась відповідь до приклада 2*2. (4 червона фарба або барвник)

4- цифра 4 візьміть ірних ложок стільки же, як і 3-го інгредієнта.( 4 гаряча вода)

5- цифра 5 в червоному трикутнику (оцет).

Останньою речовиною може користуватися тільки дорослий вона позначена особливим знаком. Успіху!

Діти змішують всі інгредієнти, вчитель додає п’ятий компонент. Проводиться експеримент.

 Кожен з вас МОЛОДЕЦЬ(ребус)

D:\rebus.png

 

Рефлексія.

 Чи сподобалась вам подорож?

Про що ви дізналися?

Чи захочеться вам більше дізнатися про вулкани?

 

 

 

docx
Додано
24 вересня 2022
Переглядів
605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку