Позакласний захід для учнів 4 класу «Математичний турнір»
Підготувала вчитель початкових класів
Дерев’нченко Тетяна Семенівна
Про матеріал: Позакласний захід для учнів 4 класу «Математичний турнір»
Мета:повторити та узагальнити набуті знання та вміння учнів з предмету «Математика»; розвивати в учнів самостійність у прийнятті рішень, упевненість у власних цілях, логічне мислення, кмітливість, винахідливість; виховувати дружбу,згуртованість, вміння працювати в команді, почуття відповідальності за колектив.
Обладнання: дошка, ноутбук (для презентацій); комп’ютерні презентації для конкурсів, два футбольні м’ячі, кольорова крейда, мікрофони, колонки.
Заздалегідь формуються команди по 8 учнів. Вони обирають капітана, свій девіз та назву. Щоб турнір проходив цікаво, у ньому обов’язково крім конкурсів для команд є конкурси для уболівальників. Зароблені вболівальниками бали зараховуються команді, за яку вони вболівають.
План турніру
Хід проведення
І. Організаційна частина
Вчитель. Дорогі учасники, любі мої діти! Я рада вітати вас на математичному турнірі. Участь у ньому братимуть дві команди «Математики» та «2+2» для виявлення найуважнішого, найактивнішого та найкмітливішого гравця.
А зараз любі друзі, дозвольте представити шановне жюрі (представляє кожного члена жюрі.)
Наш турнір складається із 8 конкурсів. Після кожних двох конкурсів журі оголошує результати команд.
Прохання до вболівальників: не підказувати командам, інакше з них будуть зніматися бали та під час проведення конкурсу для вболівальників бути активними, щоб принести своїй команді якнайбільше очків.
Чи готові команди до проведення турніру?
ІІ. Проведення конкурсів
КОНКУРС №1 «Представлення команд»
Вчитель: Увага! Увага! Увага! Оголошується перший конкурс під назвою «Представлення команд».
Команди, привітайте суперників!
1-й капітан (шикує свою команду).
Команда « Математики»! Рівняйсь, струнко! Наш девіз!
У боротьбі ми перші будемо.
Математики, рушай,
Перемогу здобувай!
1-й капітан (шикує свою команду).
Команда «2+2»! Рівняйсь, струнко! Наш девіз!
Сухою вийде із води.
Важких завдань для нас немає,
Сьогодні ми перемагаємо.
Вчитель. Ми оголошуємо другий конкурс
КОНКУРС№2 «Розминка»
В цьому конкурсі на вас чекають 10 запитань. На обговорення дається 10 хвилин. Кожна правильна відповідь принесе команді 1 бал.
Запитання для команди «Математики»
1.Одна людина поклала на підлогу олівець так, що жоден не зміг його переступити. Чому?
2.Усі тварини в Бабусі, крім двох, - кози, усі, крім двох, – кішки, усі, крім двох, собаки, а всі інші – кури. Скільки курей в Бабусі? Скільки інших тварин в бабусі?
3. Половина моїх грошей та ще половина цієї половини, та ще 4 грн. – от і всі мої гроші. Скільки в мене грошей?
4. Стрічку розрізали на 10 частин. Скільки розрізів було зроблено?
5. Круглий кекс із діркою посередині розрізають на 10 частин (на сектори). Скільки розрізів зроблено?
6. За добу до дощу кіт Петрика завжди чхає. Сьогодні він чхнув. Чи правда, що завтра піде дощ?
7. Якщо об 11 годині ночі йде дощ, то чи можлива через 24 години сонячна погода?
8. У палиці 2 кінці. Якщо один спилити, то скільки кінців залишиться?
9. Що легше 1 кг заліза чи 1 кг вати?
10. У дівчинки 5 яблук. Вона з’їла все, окрім 3. Скільки яблук у неї залишилось?
Запитання для команди «2+2»
1.Якщо взяти в мене з гаманця половину грошей і додати до них 1 грн., то вийде 25 грн. Скільки грошей у мене в гаманці?
2. Якщо на моєму лобі була б біла мітка, то троє інших претендентів легко здогадалися б, що в них чорні мітки, а вони мовчать. Висновок – у мене на лобі чорна мітка!
3. У Віні-Пуха та П’ятачка в кишенях однакова кількість монет. Скільки монет П’ятачок повинен дати Віні-Пуху, щоб в нього стало на монети більше ?
4. Як поділити одним розрізом круглий торт рівно навпіл?
5. Якої форми має бути торт, щоб одним прямолінійним розрізом його можна було поділити на чотири частини?
6. Вчитель математики сказав: «Хто першим розв’яже цю задачу – отримує цукерку». Чи означає це, що учні, які не розв’яжуть першими цю задачу не їстимуть цукерок? Відповідь обґрунтуйте.
7. На груші визріло 16 груш, а на вербі - 3. Скільки груш визріло на вербі?
8. Шість картоплин зварилось в каструлі за 30 хвилин. За скільки хвилин зварилась одна картоплина?
9.У двох носорогів два роги. Скільки рогів у двадцяти носорогів?
10. Два плюс два, помножити на два. Скільки буде?
Вчитель: Шановні судді, просимо оголосити результати перших двох конкурсів.
Дякуємо. Привітаймо оплесками переможців!
А ми переходимо до наступного конкурсу.
КОНКУРС №3 «Дуель»
На дуель викликаються по 1 учаснику з команди. Кожен по черзі отримує завдання, самостійно дає на нього відповідь. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал
Запрошую на дуель …..
Конкурс № 4 «Математична естафета»
На дошці записано стільки прикладів, скільки гравців у командах. Перші учні підходять, розв'язують приклади, передають крейду іншому учневі із своєї команди як естафетну паличку і так до кінця. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди, то, коли до нього дійде черга, він може акуратно закреслити неправильну відповідь і записати правильну. Виграє та команда, в якій швидше будуть розв'язані приклади.
Команда «Математики» |
Команда « 2+2» |
12 : 2 + 2 · 2 = |
32 : 4 – 2 · 2 = |
92 - 7 – 7 – 7 = |
18 + 8 + 8 +8 = |
36 + 18 + 24 = |
76 – 39 + 73 = |
5 · 6 – 19 + 36 = |
5 · 8 : 4 · 5 = |
15 + 7 · (50 – 45) = |
9 – (58 + 5) : 7 = |
8 · 6 + 4 · 5 – 9 · 4 = |
8 · 4 – 6 · 6+ 5 · 6 = |
18 : 6 + 28 : 4 – 32 : 4 = |
24 : 4 + 12 : 6 + 40 : 5 = |
40 : 40 · 0 · 78 = |
50 : 5 · 0 · 99 = |
Вчитель Шановні судді, просимо оголосити результати пройдених конкурсів.
Дякуємо. Привітаймо оплесками переможців!
А ми продовжуємо наш турнір, наступний конкурс називається
КОНКУРС №5 «Так» чи «Ні»
Учасники, порадившись підтверджують або спростовують запропоноване твердження
Запитання для команди « Математики» 1. Компонентами дії додавання є:перший доданок, другий доданок і сума. 2. Одиниця – це найменше натуральне число. 3. 7 дм це 700см.
|
Запитання для команди «2 + 2» 1.Компонентами дії віднімання є : зменшуване, від’ємник і різниця. 2.Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр називається радіусом. 3. 59см це 5дм 9см. 4.Частка –це результат дії ділення. 5.Дроби бувають лише десяткові. 6.100· 500 = 50000
|
Вчитель: поки журі підсумовує результати, ми оголошуємо завдання для вболівальників. Враховується правильність виконання і час.
Розв’яжіть задачі.
Вчитель: Шановні судді, просимо оголосити результати двох конкурсів.
Дякуємо. Привітаймо оплесками переможців!
А ми переходимо до наступного конкурсу.
КОНКУРС №6 «Конкурс капітанів»
Вчитель:Наступний етап змагань стосується тільки капітанів.
Умови: на кожне запитання давати відповідь одразу( хто швидше або по 5 питань кожному)
1.Продовж послідовність: 8,6,10,6, 12, 6…
2. Скільки ніг у двох горобців і трьох павуків?
10.Найменшим натуральним числом є число …
Вчитель: Молодці капітани. Продовжуємо наш турнір.
КОНКУРС №7 «Художники»
1. Намалювати одночасно двома руками: однією круг, а другою – прямо- кутник. Командам нараховується по одному балу за більше схожі до оригіналу фігури.
2. За командою ведучого намалювати з закритими очами квадрат, у нього в середині овал, праворуч від нього - трикутник. Командам нараховуються бали за схожі фігури.
Вчитель: поки журі підсумовує результати, ми оголошуємо конкурс для вболівальників
1. Яке європейське місто прикрашає пам'ятник нулю? (Будапешт)
2. Які «математичні рослини» Тобі відомі? ( Золототисячник, столітник)
3. Як називається цифра в класному журналі? (Бал, оцінка)
4. Які «цифри» можна одягнути на себе? (Костюм – двійка, костюм – трійка)
5. Без чого не обійтися барабанщикам, мисливцям і математикам? (Без дробів)
6. Чим відрізняється один вагон від іншого з точки зору математика?
( Номером)
7. Назвіть чоловічі імена «математичного» походження. ( Костянтин (від латинського слова «constant» — постійний) і Максим (від латинського «maximus» — найбільший).
8. У якому слові вміщується цілий метр букв «о»? (метро)
9. Яка країна ховається в математичному вираженні а³? ( Куб А – Куба)
10. Що є в кожному слові, рослині та рівнянні? ( Корінь)
11. На вивісці якого підприємства можна прочитати цифру «сто»? (СТО)
12. Яка домашня птиця добре знає і постійно повторює одиницю виміру землі рівну 10 000 квадратних метрів? (Гусак)
13. Яка цифра красується в центрі кожної вітрини? (Три – віТРИна)
14. Яка геометрична фігура потрібна для покарання дітей? (Кут)
15. Який автомобіль прикрашає емблема з чотирьох кілець? (Ауді)
Вчитель:Шановне журі, оголосіть результати останніх двох конкурсів
Дякуємо. Привітаймо оплесками переможців!
А ми переходимо до наступного конкурсу.
Кожній команді вручається футбольний м’яч із двоцифровим числом.. Командам дається 1 хвилина часу. Вони повинні записати приклади, результатом яких є число, записане на м'ячі. Виграє та команда, яка запише найбільше прикладів.
А зараз наш наступний останній конкурс.
\.
Конкурс №9 « Конструктори»
Обом командам видають по 10 сірників. Із них потрібно скласти три квадрати. Виграє та команда, яка швидше впорається із завданням.
Вчитель: Шановне журі, оголосіть результати конкурсів. Журі гри підбиває підсумки і нагороджує переможців.
ІІІ. Підсумок
Вчитель: Ось і підійшов до кінця наш математичний турнір. Ви всі показали добрі знання. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком. Тому не зупиняйтесь на досягнутому і готуйтесь до нових конкурсів!
Література:
1.С. А. Костюк. «Задачі на розвиток логічного мислення».
2. Збірка задач для 1-4 класу "Цікава математика".
3. Н.Курганова. «Нестандартні задачі з математики. 1-4 класи» , Ранок 2010
4. О.І. Ігнатьєв. Пізнавальні та логічні задачі з математики. 1-4 класи. Ранок 2010
5. Л.С. Сухарева. Логічні ігри. 1-4 класи. Ранок 2010
6. М.В.Богданович. Цікава математика 4 клас. Тернопіль. Навчальна книга –Богдан, 2011