У зв’язку з великою кількістю користувачів, спостерігаємо певні технічні проблеми. Приносимо вибачення за спричинені незручності.
Працюємо над вирішенням цих проблем та звертаємося до вас із проханням із розумінням поставитися до ситуації.

Позакласний захід для учнів 5-6 класів "Математичний серпантин"

Про матеріал
Мета заходу зацікавити учнів математикою, поглиблювати і розширювати знання з предмета; розвивати пізнавальний інтерес, творчу актив¬ність, допитливість, логічне мислення; вихо¬вувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання; згуртовувати учнівський колектив; формувати навички змістовного проведення вільного часу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Математичногосерпантину” Вітаємо учасників Підготувала вчитель математики, Тюнікова Юлія Володимирівна

Номер слайду 2

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал Якщо команда не знає відповіді або її відповідь не правильна, інша команда може відповісти. Якщо відповідь правильна, то команда заробляє 2 бали Не забувайте радитись!!!

Номер слайду 3

Питання 1 На лісопильні машина за 1 хв. відрізає від колоди брусок, завдовжки 2 м. За скільки хвилин розпиляють на такі бруски колоду, довжиною 10 м ? Відповідь : за 4 хвилини

Номер слайду 4

- Дай мені грушу, і в мене буде вдвічі більше, ніж у тебе, - сказав один хлопчик іншому. - Це несправедливо. Краще ти дай мені грушу, тоді у нас буде порівну, - відповів його товариш. Поміркуйте та скажіть, скільки груш було у кожного хлопчика ? Відповідь : 7 груш, 5 груш. Питання 2

Номер слайду 5

Питання 3 Яка цифра стоїть на одинадцятому місці в ряду чисел від 1 до 11 ? Відповідь : цифра 0 ( 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 0 1 1)

Номер слайду 6

Питання 4 У двох коробках зберігаються олівці, по 20 штук у кожній. На уроці малювання Андрій узяв декілька олівців із однієї коробки, а потім із другої взяв стільки, скільки залишилось у першій коробці. Скільки всього олівців узяв Андрій на уроці ? Відповідь : 20 олівців

Номер слайду 7

Питання 5 Семеро чекали на восьмого 14 хвилин. Скільки хвилин чекав кожний окремо ? Відповідь : 14 хвилин

Номер слайду 8

Питання 6 Петро ліг спати о 9 годині вечора, а будильник поставив на 10 годину ранку. Скільки часу він проспав ? Відповідь : невідомо

Номер слайду 9

Питання 7 Стіл має чотири кути. Один кут спиляли. Скільки кутів залишилося ? Відповідь : 5 кутів

Номер слайду 10

Питання 8 О 2 годині дня у Львові йшов дощ. Чи буде сонячна погода у Львові через 10 годин ? Відповідь : ні, бо буде ніч

Номер слайду 11

Питання 9 Кут, мірою в 3 градуса, розглядають у лупу, яка збільшує в 6 разів. Якої величини буде кут, якщо на нього дивитися в лупу ? Відповідь : 3 градуса

Номер слайду 12

Питання 10 Вкажіть вид і градусну міру кута, який утворює годинна і хвилинна стрілки годинника о третій годині ? Відповідь : прямий кут, 90 градусів

Номер слайду 13

Питання 11 Два батьки і два сини впіймали трьох зайців. Як сталося, що кожному дісталося по одному зайцеві? Відповідь : це були син, батько і дід

Номер слайду 14

Питання 12 До якого числа треба додати найбільше двоцифрове, щоб отримати найменше трицифрове ? Відповідь : до 1, бо 1 + 99 = 100

Номер слайду 15

Питання 13 Відповідь : в літаках немає стоп-кранів Чому в потягах всі стоп-крани червоні, а в літаках - голубі?

Номер слайду 16

Питання 14 Відповідь : п’ять з половиною У вас було шість яблук. Половинку ви віддали своєму брату. Скільки яблук у вас залишиться?

Номер слайду 17

Питання 15 Відповідь : 15 км/год Екіпаж, запряжений трьома кіньми, проїхав за годину 15 км. З якою швидкістю біг кожний кінь?

Номер слайду 18

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал

Номер слайду 19

Команда “ПРОПОРЦІЯ” 10 ∙ ( 0,6: 3 + 0,5 ) + 32 = Команда “ДІАМЕТР” 0,5 ∙ ( 6,6: 3 – 0,2 ) + 42 = Команда “ГОСТРИЙ КУТ” 105: ( 9,9: 3 – 0,3 ) – 52 =

Номер слайду 20

Максимально команда отримує 3 бали

Номер слайду 21

СІНО - 7190; ПЕНЯ - 8394. ПІСНЯ -? ЛИПА - 5391; ГНОМ - 4208. ГЛИНА -? ДІТИ -4672 ВІК – 563 КВІТИ- ?

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Максимально команда отримує 5 балів

Номер слайду 24

1. Скласти число 3025. 2. Скласти трицифрове число, яке ділиться на 5. 2. Скласти трицифрове число, яке ділиться на 2.

Номер слайду 25

4. Скласти чотиризначне число, яке ділиться на 3. 5. Скласти п’ятизначне число, яке ділиться на 10.

Номер слайду 26

Максимально команда отримує 10 балів

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Як називаються числа, що використовуються для лічби предметів? (Натуральні) Скільки сантиметрів у одному дециметрі? (10) Яка найменша геометрична фігура? (Точка)

Номер слайду 29

Яка градусна міра розгорнутого кута? (180 градусів) Назвіть будь-який неправильний дріб. Скільки кольорів має веселка? (7)

Номер слайду 30

Який прилад для вимірювання величини кута ви знаєте? (Транспортир) Сформулюйте ознаку подільності на 9. (Число ділиться на 9 тоді і тільки тоді, коли сума його цифр ділиться на 9)

Номер слайду 31

Скільки вершин у куба? (8) Назвіть остачу від ділення 23 875: 2 (1)

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Скільки годин має доба? (24) Скільки дециметрів у одному метрі? (10) Яка геометрична фігура не має ні початку ні кінця? (Пряма)

Номер слайду 34

Чому дорівнює кут у квадраті? (90 градусів) Назвіть чотири двоцифрові числа, які діляться на 7. Дія, обернена до дії додавання? (віднімання)

Номер слайду 35

За допомогою якого приладу можна побудувати коло? (Циркуль) Сформулюйте ознаку подільності на 3. (Число ділиться на 3 тоді і тільки тоді, коли сума його цифр ділиться на 3)

Номер слайду 36

Скільки сторін у квадрата? (Чотири) Чому дорівнює периметр квадрата зі стороною 12см? (48 см)

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Яке найменше натуральне число? (Одиниця) Задумане число збільшили в 9 разів, потім зменшили з 9 разів, вийшло 9. Яке задумали число? (9.) (9) Двоє грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожний? (2 години)

Номер слайду 39

Як називається точка, рівновіддалена від усіх точок кола? (Центр) Як називають знаки для написання чисел ? Скільки існує цифр? (10) (Цифри)

Номер слайду 40

Яке число можна поділити на нуль? (Жодного) Назвіть найбільше двозначне число. (99)

Номер слайду 41

Число, яке не впливає на добуток. (1) Сторона квадрата – 4 см. Знайди периметр. (16)

Номер слайду 42

Перегляд файлу

«Математичний серпантин»

Позакласний захід

для учнів 5 – 6 класів.

Серед усіх наук,

що відкривають людству

шлях до пізнання законів природи,

наймогутніша,

найвеличніша наука математика.

С. Ковалевська

Мета: зацікавити учнів математикою, по­глиблювати і розширювати знання з  предмета;

розвивати пізнавальний інтерес, творчу актив­ність, допитливість, логічне мислення;

вихо­вувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання.

 

ХІД ЗАХОДУ

 

Ведучий. Доброго дня, дорогі гості, шановні вболівальники та учасники змагань. Сьогодні ми будемо свідками цікавої боротьби юних математиків. У змаганнях беруть участь три коман­ди — «Пропорція» та «Діаметр», які матимуть можливість показати свої знання, ерудицію, кмітливість і вміння мислити.

За ходом змагань спостерігатиме журі.

 

 

1.  Розминка

 Для розминки командам  пропонуються дати відповіді на 10 питань, яка з них знає відповідь піднімає руку. За кожну правильну відповідь команді нараховується 1 бал.

  Якщо команда не знає відповіді або її відповідь не правильна, інша команда може відповісти. Якщо відповідь правильна, то команда заробляє 2 бали.

 

1. На лісопильні машина за 1 хв. відрізає від колоди брусок, завдовжки 2 м.

За скільки хвилин розпиляють на такі бруски колоду, довжиною 10 м ?

Відповідь :  за  4  хвилини

 

2.    - Дай мені грушу, і в мене буде вдвічі більше, ніж у тебе, - сказав один хлопчик іншому.
- Це несправедливо. Краще ти дай мені грушу, тоді у нас буде порівну, - відповів його товариш.
     Поміркуйте та скажіть, скільки груш було у кожного хлопчика ?

Відповідь :  7 груш, 5 груш

3. Яка цифра стоїть на одинадцятому місці в ряду чисел від  1  до 11 ?

Відповідь :  цифра 0

 

4. У двох коробках зберігаються олівці, по 20 штук у кожній. На уроці малювання Андрій узяв декілька олівців із однієї коробки, а потім із другої взяв стільки, скільки залишилось у першій коробці. Скільки всього олівців узяв Андрій на уроці ?

Відповідь :  20 олівців

 

5. Семеро чекали на восьмого  14 хвилин. Скільки хвилин чекав кожний окремо ?

Відповідь :  15 хвилин

 

6. Петро ліг спати о  9 годині вечора, а будильник  поставив на  10 годину ранку. Скільки часу він проспав ?

Відповідь :  невідомо

 

7. Стіл має чотири кути. Один кут спиляли. Скільки кутів залишилося ?

Відповідь :  пять

 

8. О  2 годині дня у Львові йшов дощ. Чи буде сонячна погода у Львові через  10 годин ?

Відповідь :  ні,бо це буде ніч

 

9. Кут, мірою в 3 градуса, розглядають у лупу, яка збільшує в  6 разів. Якої величини буде кут, якщо на нього дивитися в лупу ? 

Відповідь :  3 градуси

 

10. Вкажіть вид і градусну міру кута, який утворює годинна  і  хвилинна стрілки  годинника  о третій   годині ?

Відповідь :  прямий кут, 90 градусів

 

11. Два батьки і два сини впіймали трьох зайців. Як сталося, що кожному дісталося по одному зайцеві?

Відповідь:  це були син, батько і дід

 

12. До якого  числа треба додати найбільше двоцифрове, щоб отримати найменше трицифрове ?

Відповідь :  до  1,  бо  1 + 99 = 100

 

13. Чому в потягах всі стоп-крани червоні, а в літаках - голубі?

Відповідь :  в літаках немає стоп-кранів

 

14. У вас було шість яблук. Половину ви віддали своєму брату. Скільки яблук у вас залишиться?                                                             Відповідь :  п’ять з половиною

 

15. Екіпаж, запряжений трьома кіньми, проїхав за годину 15 км. З якою швидкістю біг кожний кінь?

Відповідь :  15 км/год

 

2. Хто швидше?

 

          Кожен  вчитель  математики  нашої  школи  знає,  що  будь–яка  контрольна  робота  з  математики  для  наших  дітей  це  не  тільки  перевірка  знань,  навичок  та  вмінь  з  області  математики,  а  ще  й  іспит  на  кмітливість  та  винахідливість  у  майстерності  передати  шпаргалку  або  списати.  Тож  для  наступного  конкурсу  мені  потрібні  кмітливі,  спортивні  і  дуже  розторопні   гравці .  Вам необхідно швидко порахувати приклад по діям, кожна дія – один учасник. Хто раніше правильно обчислить – 5 балів, інші команди відповідно – 4 бали і 3 бали

 

 

 

Варіант  1

10 ∙ (  0,6: 3 + 0,5 ) + 32 = 16

1) 0,6: 3 = 0,2

2) 0,2 + 0,5 = 0,7

3) 10 ∙ 0,7 = 7

4) 32 = 9

5) 7 + 9 =1

 

Варіант  2

0,5 ∙ ( 6,6: 3 – 0,2 ) + 42 = 17

1) 6,6: 3 = 2,2

2) 2,2 – 0,2 = 2

3) 0,5 ∙ 2 = 1

4) 42 = 16

5) 1 + 16 = 17

 

Варіант  3

105: ( 9,9: 3 – 0,3 ) – 52 = 10

1) 9,9: 3 = 3,3

2) 3,3 – 0,3 = 3

3) 105: 3 = 35

4) 52 = 25

5) 35 – 25 = 1

 

 

 

 

3. Мислимо логічно

На заданих схемах слова зашифровані чис­лами. Кожній команді потрібно записати число, що відповідає заданому слову. Завдання одна­кові. Враховуються швидкість і правильність виконання.

Максимальна оцінка — 3 бали.

 

  1. СІНО - 7190;

ПЕНЯ - 8394.

 

ПІСНЯ -?        (81794)

 

  1. ЛИПА - 5391;

ГНОМ - 4208.

 

ГЛИНА -?       (45321)

 

  1. ДІТИ -4672                     

ВІК – 563               

КВІТИ- ?          (35672)  

4. Конкурс капітанів

Варіант  1

 

1. 7 8       (  56  )

2.  Градусна  міра  розгорнутого  кута ?   ( 1800 )

3.  50 %  від  10?   (  5  )

4.  Кут  більше  00,  але  менше  900?   ( гострий )

5. Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, коли годинник показує 6 год? (  розгорнутий )

6.  Промінь,  який  ділить  кут  навпіл?  (  бісектриса )

7.  Результат  ділення?   (  частка  )

8.  Трикутник  з  рівними  сторонами?  (  рівносторонній  )

9.   1 – ?   (    )

10.  Два  рівні  між  собою  відношення?  (  пропорція  )

 

Варіант  2

 

1.  9 6      (  54  )

2.  Градусна  міра  прямого  кута ?    (  900)

3.  50 %  від  20?   (  10  )

4.  Кут  більше 900,  але  менше  1800?   ( тупий )

5.  Найменше спільне кратне чисел 3 і 5.  (  30  )

6.  Як  знайти  площу  прямокутника?

7.  Результат  множення?   (  добуток  )

8. Дріб, в якого чисельник більше ніж  знаменник? (неправильний)

9.   1 – ?   (    )

10.  Скільки  метрів  в  одному  кілометрі?  ( 1000)

 

Варіант  3

1.  9 7      (  63  )

2.  Кут  у  1800  називається?  ( розгорнутий )

3.  50 %  від  40?   (  20  )

4.  Сума  довжин  сторін  многокутника?  ( периметр )

5.   Ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний дільник.  

      (скорочення)

6.  Чотирикутник  у  якого  всі  сторони  і  всі  кути  рівні?

7.  Результат  віднімання?   (  різниця  )

8.   1 –?   (    )

9.  Скільки  грамів  в  одному  кілограмі?  ( 1000)

10. Рівність  із  змінною?  ( рівняння )

5. Складання чисел

Учасникам команди роздаються таблички з цифрами. Потрібно швидко скласти з цифр задане число. Наприклад, на табличках записані цифри 0,1,2,3,4,5.

Максимальна оцінка — 5 балів.

 

Завдання командам

  1. Скласти число 3025.
  2. Скласти трицифрове число, яке ділиться на 5.
  3. Скласти трицифрове число, яке ділиться на 2.
  4. Скласти чотирицифрове число, яке ділиться на 3.
  5. Скласти п’ятизначне  число, яке ділиться на 10.

 

 

6. Далі-далі.

Команди по черзі отримують запитання. Відповідати потрібно швидко і чітко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Від­повідає той, хто підняв руку.

 

Запитання команді «ПРОПОРЦІЯ»

  1. Як називаються числа, що використову­ються для лічби предметів? (натуральні)
  2. Скільки сантиметрів у одному дециметрі? (10)
  3. Яка найменша геометрична фігура? (точка)
  4. Яка градусна міра розгорнутого кута? (1800)
  5. Назвіть будь-який неправильний дріб.
  6. Скільки кольорів має веселка? (7)
  7. Який прилад для вимірювання величини кута ви знаєте? (транспортир)
  8. Сформулюйте ознаку подільності на 9.
  9. Скільки вершин у куба? (8)
  10. Назвіть остачу від ділення 23 875: 2.  (1)

 

Запитання команді «ДІАМЕТР»

  1. Скільки годин має доба? (24)
  2. Скільки дециметрів у одному метрі? (10)
  3. Яка геометрична фігура не має ні початку ні кінця?  (пряма)
  4. Чому дорівнює кут у квадраті?    (900)
  5. Назвіть чотири двоцифрові числа, які діляться на 7.
  6. Дія, обернена до дії додавання? (віднімання)
  7. За допомогою якого приладу можна по­будувати коло?  (циркуль).
  8. Сформулюйте ознаку подільності на 3.
  9. Скільки сторін у квадрата? (чотири)
  10. Чому дорівнює периметр квадрата зі стороною 12см? (48 см)

 

Запитання команді «ГОСТРИЙ КУТ»

 

1. Яке найменше натуральне число?(одиниця)

2.Задумане число збільшили в 9 разів, потім змен­шили з 9 разів, вийшло 9. Яке задумали число? (9.)

3.Двоє грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожний? (2 год.)

4.Як називається точка, рівновіддалена від усіх то­чок кола? (Центр.)

5. Як називають знаки для написання чисел ? (цифри)

6. Скільки існує цифр? (10).

7. Яке число можна поділити на нуль? (жодного)

8. Назвіть найбільше двозначне число. (99)

9. Число, яке не впливає на добуток. (1)

10. Сторона квадрата – 4 см. Знайди периметр. (16 см)

 

 

 

 

 

Підсумок гри

 

Ведучий. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математи­ком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.

Журі гри підбиває підсумки і нагороджує пе­реможців.

1

 

Перегляд файлу

Конкурс уболювальників

 

  1. Фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки
  2. Лінія, що не має ні початку , ні кінця.
  3. Результат віднімання.
  4. Цариця всіх наук.
  5. Буває одноцифрове, буває багатоцифрове.
  6. Містить 60 хвилин.
  7. Частина прямої, обмежена двома точками.
  8. Результат додавання.

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс уболювальників

 

1. Прилад  з ціною поділки

2. Чотирикутник у якого всі сторони і всі кути рівні.

3. 60 секунд

4. Один із компонентів віднімання.

5. Результат ділення.

6. Скільки літер в слові математика

7. Найменше натуральне число

8. Найпростіша геометрична фігур.

 

 

Конкурс уболювальників

 

 

  1. Довжина всіх сторін многокутника.
  2. Сьомий день тижня.
  3. Скільки прямих можна провести через одну точку
  4. Одна із сторін прямокутника.
  5. Прилад, яким вимірюється кут.
  6. Число, яке має 6 нулів.
  7. Триває 45 хвилин.
  8. Частина прямої, що має початок, але не має кінця.

 

zip
Додано
28 квітня 2019
Переглядів
284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку