«Математичний серпантин»
Позакласний захід
для учнів 5 – 6 класів.
Серед усіх наук,
що відкривають людству
шлях до пізнання законів природи,
наймогутніша,
найвеличніша наука — математика.
С. Ковалевська
Мета: зацікавити учнів математикою, поглиблювати і розширювати знання з предмета;
розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення;
виховувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання.
ХІД ЗАХОДУ
Ведучий. Доброго дня, дорогі гості, шановні вболівальники та учасники змагань. Сьогодні ми будемо свідками цікавої боротьби юних математиків. У змаганнях беруть участь три команди — «Пропорція» та «Діаметр», які матимуть можливість показати свої знання, ерудицію, кмітливість і вміння мислити.
За ходом змагань спостерігатиме журі.
1. Розминка
Для розминки командам пропонуються дати відповіді на 10 питань, яка з них знає відповідь піднімає руку. За кожну правильну відповідь команді нараховується 1 бал.
Якщо команда не знає відповіді або її відповідь не правильна, інша команда може відповісти. Якщо відповідь правильна, то команда заробляє 2 бали.
1. На лісопильні машина за 1 хв. відрізає від колоди брусок, завдовжки 2 м.
За скільки хвилин розпиляють на такі бруски колоду, довжиною 10 м ?
Відповідь : за 4 хвилини
2. - Дай мені грушу, і в мене буде вдвічі більше, ніж у тебе, - сказав один хлопчик іншому.
- Це несправедливо. Краще ти дай мені грушу, тоді у нас буде порівну, - відповів його товариш.
Поміркуйте та скажіть, скільки груш було у кожного хлопчика ?
Відповідь : 7 груш, 5 груш
3. Яка цифра стоїть на одинадцятому місці в ряду чисел від 1 до 11 ?
Відповідь : цифра 0
4. У двох коробках зберігаються олівці, по 20 штук у кожній. На уроці малювання Андрій узяв декілька олівців із однієї коробки, а потім із другої взяв стільки, скільки залишилось у першій коробці. Скільки всього олівців узяв Андрій на уроці ?
Відповідь : 20 олівців
5. Семеро чекали на восьмого 14 хвилин. Скільки хвилин чекав кожний окремо ?
Відповідь : 15 хвилин
6. Петро ліг спати о 9 годині вечора, а будильник поставив на 10 годину ранку. Скільки часу він проспав ?
Відповідь : невідомо
7. Стіл має чотири кути. Один кут спиляли. Скільки кутів залишилося ?
Відповідь : п’ять
8. О 2 годині дня у Львові йшов дощ. Чи буде сонячна погода у Львові через 10 годин ?
Відповідь : ні,бо це буде ніч
9. Кут, мірою в 3 градуса, розглядають у лупу, яка збільшує в 6 разів. Якої величини буде кут, якщо на нього дивитися в лупу ?
Відповідь : 3 градуси
10. Вкажіть вид і градусну міру кута, який утворює годинна і хвилинна стрілки годинника о третій годині ?
Відповідь : прямий кут, 90 градусів
11. Два батьки і два сини впіймали трьох зайців. Як сталося, що кожному дісталося по одному зайцеві?
Відповідь: це були син, батько і дід
12. До якого числа треба додати найбільше двоцифрове, щоб отримати найменше трицифрове ?
Відповідь : до 1, бо 1 + 99 = 100
13. Чому в потягах всі стоп-крани червоні, а в літаках - голубі?
Відповідь : в літаках немає стоп-кранів
14. У вас було шість яблук. Половину ви віддали своєму брату. Скільки яблук у вас залишиться? Відповідь : п’ять з половиною
15. Екіпаж, запряжений трьома кіньми, проїхав за годину 15 км. З якою швидкістю біг кожний кінь?
Відповідь : 15 км/год
2. Хто швидше?
Кожен вчитель математики нашої школи знає, що будь–яка контрольна робота з математики для наших дітей це не тільки перевірка знань, навичок та вмінь з області математики, а ще й іспит на кмітливість та винахідливість у майстерності передати шпаргалку або списати. Тож для наступного конкурсу мені потрібні кмітливі, спортивні і дуже розторопні гравці . Вам необхідно швидко порахувати приклад по діям, кожна дія – один учасник. Хто раніше правильно обчислить – 5 балів, інші команди відповідно – 4 бали і 3 бали
Варіант 1 10 ∙ ( 0,6: 3 + 0,5 ) + 32 = 16 1) 0,6: 3 = 0,2 2) 0,2 + 0,5 = 0,7 3) 10 ∙ 0,7 = 7 4) 32 = 9 5) 7 + 9 =1
|
Варіант 2 0,5 ∙ ( 6,6: 3 – 0,2 ) + 42 = 17 1) 6,6: 3 = 2,2 2) 2,2 – 0,2 = 2 3) 0,5 ∙ 2 = 1 4) 42 = 16 5) 1 + 16 = 17
|
Варіант 3 105: ( 9,9: 3 – 0,3 ) – 52 = 10 1) 9,9: 3 = 3,3 2) 3,3 – 0,3 = 3 3) 105: 3 = 35 4) 52 = 25 5) 35 – 25 = 1
|
3. Мислимо логічно
На заданих схемах слова зашифровані числами. Кожній команді потрібно записати число, що відповідає заданому слову. Завдання однакові. Враховуються швидкість і правильність виконання.
Максимальна оцінка — 3 бали.
ПЕНЯ - 8394.
ПІСНЯ -? (81794)
ГНОМ - 4208.
ГЛИНА -? (45321)
ВІК – 563
КВІТИ- ? (35672)
4. Конкурс капітанів
Варіант 1
1. 7 8 ( 56 )
2. Градусна міра розгорнутого кута ? ( 1800 )
3. 50 % від 10? ( 5 )
4. Кут більше 00, але менше 900? ( гострий )
5. Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки годинника, коли годинник показує 6 год? ( розгорнутий )
6. Промінь, який ділить кут навпіл? ( бісектриса )
7. Результат ділення? ( частка )
8. Трикутник з рівними сторонами? ( рівносторонній )
9. 1 – ? ( )
10. Два рівні між собою відношення? ( пропорція )
Варіант 2
1. 9 6 ( 54 )
2. Градусна міра прямого кута ? ( 900)
3. 50 % від 20? ( 10 )
4. Кут більше 900, але менше 1800? ( тупий )
5. Найменше спільне кратне чисел 3 і 5. ( 30 )
6. Як знайти площу прямокутника?
7. Результат множення? ( добуток )
8. Дріб, в якого чисельник більше ніж знаменник? (неправильний)
9. 1 – ? ( )
10. Скільки метрів в одному кілометрі? ( 1000)
Варіант 3
1. 9 7 ( 63 )
2. Кут у 1800 називається? ( розгорнутий )
3. 50 % від 40? ( 20 )
4. Сума довжин сторін многокутника? ( периметр )
5. Ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний дільник.
(скорочення)
6. Чотирикутник у якого всі сторони і всі кути рівні?
7. Результат віднімання? ( різниця )
8. 1 –? ( )
9. Скільки грамів в одному кілограмі? ( 1000)
10. Рівність із змінною? ( рівняння )
5. Складання чисел
Учасникам команди роздаються таблички з цифрами. Потрібно швидко скласти з цифр задане число. Наприклад, на табличках записані цифри 0,1,2,3,4,5.
Максимальна оцінка — 5 балів.
Завдання командам
6. Далі-далі.
Команди по черзі отримують запитання. Відповідати потрібно швидко і чітко. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Відповідає той, хто підняв руку.
Запитання команді «ПРОПОРЦІЯ»
Запитання команді «ДІАМЕТР»
Запитання команді «ГОСТРИЙ КУТ»
1. Яке найменше натуральне число?(одиниця)
2.Задумане число збільшили в 9 разів, потім зменшили з 9 разів, вийшло 9. Яке задумали число? (9.)
3.Двоє грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожний? (2 год.)
4.Як називається точка, рівновіддалена від усіх точок кола? (Центр.)
5. Як називають знаки для написання чисел ? (цифри)
6. Скільки існує цифр? (10).
7. Яке число можна поділити на нуль? (жодного)
8. Назвіть найбільше двозначне число. (99)
9. Число, яке не впливає на добуток. (1)
10. Сторона квадрата – 4 см. Знайди периметр. (16 см)
Підсумок гри
Ведучий. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.
Журі гри підбиває підсумки і нагороджує переможців.
1
Конкурс уболювальників
Конкурс уболювальників
1. Прилад з ціною поділки
2. Чотирикутник у якого всі сторони і всі кути рівні.
3. 60 секунд
4. Один із компонентів віднімання.
5. Результат ділення.
6. Скільки літер в слові математика
7. Найменше натуральне число
8. Найпростіша геометрична фігур.
Конкурс уболювальників