28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Позакласний захід для учнів 5 класу із зарубіжної літератури "Казковий експрес"

Про матеріал

Позакласний захід із зарубіжної літератури "Казковий експрес" для учнів 5 класу має незвичайну форму-літературний Single Round Robin, що має за мету формування компетентностей:

  • пізнавальної (удосконалити і поглибити знання учнів про народну казку);
  • культурологічної (розвивати творчу уяву учнів, пошукову діяльність, усне мовлення, вміння висловлювати власні думки з приводу прочитаного і побаченого);
  • соціальної (брати на себе відповідальність за ефективне здійснення презентації результатів);
  • здоров'язбережувальної (оволодіти знаннями щодо заходів, які б спряли зміцненню здоров'я).
Перегляд файлу

Дата:07.10.17

Вчитель:Семченко К.В.

Захід  із зарубіжної літератури (5-Б,В,Г класи)

Тема: Казковий експрес

Мета:    формування компетентностей

  • пізнавальної (удосконалити і поглибити знання учнів про народну казку);
  • культурологічної (розвивати творчу уяву учнів, пошукову діяльність, усне мовлення, вміння виражати власні думки з приводу прочитаного і побаченого);
  • соціальної (брати на себе відповідальність за ефективне здійснення презентації результатів);
  • здоров’язбережувальної (оволодіти знаннями щодо заходів, які б спряли зміцненню здоров’я).

Форма заходу: літературний Single Round Robin

E:\Медиа\Фільм ТИЖДЕНЬ\20171107_135517.jpg

 

Хід заходу:

Ведучі:

Іссумбосі

Світ дивовижний вас вітає!

Всіх тих, хто вдумливо читає,

І тих, хто любить мандрувати

Та прагне більше пізнавати.

Дочка вельможі

Кмітливих, добрих і відважних,

А ще, звичайно, і уважних,

Звеселить і причарує,

Окрилить тим, що подарує

Казок чудовий хоровод.

Вчитель

Казка-це мудра вчителька, яка за допомогою різних прийомів, хитрощів, чарівних предметів спонукає нас повірити в те, що добрих людей на світі більше, ніж злих, і якщо дуже захочеш, то можна здійснити чимало справ, які зроблять світ прекраснішим. Мабуть, на світі немає такої такої людини, яка не хотіла б жити в казці, щоб за допомогою перетворень, чудес, добрих помічників розв’язувати свої проблеми. Вам, дітям, пощастило більше, ніж дорослим. Ви можете не тільки читати казки, а й за допомогою уяви швидко переноситися у казковий світ.

 Сьогодні ми спробуємо зробити це разом. Вирушаймо негайно, і нехай нам допоможуть ваші дитячі фантазії. Зараз перевіримо, чи добре ви знаєте країну, де живе Казка?

Але спочатку давайте подивимось які асоціації у вас пов’язані зі словом література.

Л - любов

І – інтерес

Т – творчість

Е – енергія слова

Р – радість

А – актуальність

Т – талант

У – успіх

Р – розум

А – артистизм

 

Пісня «Улюблений урок» Борулько Дар’я

 

Ми підемо усі на улюблений урок

І поринемо в світ цікавих казочок…

Заворожені ми: скільки тут всього…

Ого-го,ого-го, ого-ого-го…

 

Іссумбосі пливе в чашечці маленькій…

Рідна дочка стоїть у смолі усенька…

А сміливий Синдбад тихо походжає…

На пригоди нові з радістю чекає.

 

В чані з фарбою тут дехто заховався…

І володарем сміло він усім назвався.

Добрий хлопчик Малян людям помаає…

Бо художник малий щире серце має!

 

Дочка вельможі

Захід має форму  Single Round Robin.

      Навчальна структура, в якій учні проговорюють відповіді на дане питання по колу один раз, причому кожен має однакову кількість часу. Це теж один з головних принципів технології: дати однакові права і створити однакові можливості для відповіді кожного учня.

Учасники заходу мають показати свої знання із зарубіжної літератури та продемонструвати творчі здібності.

Оцінювати результати учасників буде вельмишановне журі.

(Представлення членів журі)

Іссумбосі

Щоб захід пройшов добре, пропоную усім ознайомитися з нашими правилами.

Правила Single Round Robinу

1. Шанувати думку членів журі.

2. Поважати одне одного.

3. Поводити себе чемно.

4. Учасникам – уважно слухати умову завдань і активно працювати.

5. Глядачам – тихо спостерігали за перебігом кастингу.

Дочка вельможі

Тож починаймо! Наш казковий експрес вирушає (потяг).

Провідник потягу

Доброго дня шановні пасажири! Спочатку ми відправимося до загадкового Китаю. Поки ми будемо їхати, я, провідник казкового експресу, розповідатиму вам про країну.

Провідник потягу-оповідач (коротка оповідь про країну).

Китай

     Китай – одна з найстародавніших держав на земній кулі.

Китай – держава в Центральній та Східній Азії, на сході омивається водами Жовтого, Східно – Китайського і Південно – Китайського морів Тихого океану. ЇЇ площа – 9,6 мільйона квадратних кілометрів. Населення – близько 1,5млрд. чоловік.        Столиця – Пекін.   

 Китайський народ у давні часи збагатив світову культуру і науку багатьма видатними відкриттями.

-Китай – батьківщина:

-компаса  (ІІІст. до н.е.), за допомогою якого ми можемо орієнтуватись на місцевості.

- паперу  (105 р. н.е.). Китайці навіть перші випустили друковану газету.

- пороху  (відомий з Хст.н.е.), з яким ми повинні бути дуже обережні, коли маємо справу з піротехнічними виробами.

- шовку.  Існував навіть Великий Шовковий шлях, яким цю чудову тканину вивозили до інших країн.

- чаю.   Зараз це найпопулярніший напій у світі.

          -Високого рівня досягла астрономія, математика, медицина, техніка.

-Ще одна видатна споруда – Велика китайська стіна (221 – 207рр. до н. е.).

-Релігія в Китаї – переважно буддизм.

    Література Китаю – одна з найдревніших у світі. Від І тисячоліття до нашої ери збереглася «Шицзин» («Книга пісень») – скарбниця народних пісень, ритуальних гімнів, од.  Народ Китаю складав пісні, легенди, казки, в яких дракон символізував владу, а фенікс – безсмертя.

 

Ось ми і прибули. Зупинка «Китайська народна казка «Пензлик Маляна»»

 

Іссумбосі

За круглий стіл запрошуються герої  казки «Пензлик Маляна»

  1. завдання «Химерні фарби»

  1. Про що він мріяв? Що заважало здійсненню його мети?

 

  1. Що вразило вас в епізоді зі школою і вчителем? Передайте відчуття Маляна?
  2. Які картини створював юний художник? (птах, риба, реманент, драбина, білогривий конь, лук, стріли, журавель…)

 

  1. Що Малян намалював першим? А чому потім став малювати реманент для селян?

 

  1. Чому він відмовився малювати поміщику?

 

  1. Чому імператор хотів, щоб Малян зобразив саме Дракона і Фенікса?

 

 

  1. завдання «Маляне, намалюй…» (намалювати малюнок, який би ви хотіли оживити і пояснити чому)

E:\Медиа\фОТО В ЛІЦЕЙ\23414625_1973716679581010_1460176634_n.jpg

 

Провідник

Шановні пасажири! По вагонам! Час вирушати в наступну країну – Індію.

Назва "Індія" походить від назви річки Інд, в долині якої знаходилися перші поселення. Арійські віруючі називали річку Інд  Сіндху. Перські загарбники перетворили її в Хінду. "Хіндустан" поєднує в собі назву Сіндху і Хінду а, отже, означає   земля індусів.

Веди, касти, вчення про карму і мова санскрит. Різноманіття рас і релігій відбилося на формуванні різних етнокультурних типів з своїми традиційними мистецтвом, архітектурою, мовою, музикою і танцями, образом мислення, медициною. Індія подарувала нам геометрію, алгебру, а також  систему чисел і шахи.

E:\Медиа\Фільм ТИЖДЕНЬ\IMG_20171107_134918.jpg

Ось ми і прибули. Зупинка «Індійська народна казка «Фарбований шакал»»

 

Іссумбосі

За круглий стіл запрошуються герої  казки «Фарбований шакал»

  1. завдання «Словник від Чандарави»

Знайти відповідність

«Панчатантра»

Космічне духовне начало, що є основою всього сущого.

Шива

Індійський титул можновладця, князя або царя

Брахман

Давньоіндійська збірка казок і алегоричних розповідей про тварин

Раджа

 

Ім’я, яке собі вигадав головний герой казки

Какудрума

Тварина, що символізує підлабузництво

Шакал

Давньоіндійське божество, втілення руйнівного начала Всесвіту

 

 

 

  1. завдання «Промова шакала»

Артистично виголосити звернення Чандарави.

 

Провідник

Шановні пасажири! По вагонам! Час вирушати в наступну країну – Японію.

Запрошуємо Вас до нашої країни – Японії. Ми її називаємо Ніппон – країна вранішнього сонця. Яскраве сонце зображене і на нашому прапорі. Це острівна країна. До її складу входить 4 тисячі островів. Найбільшими з них є Кюсю, Сікоку, Хонсю, Хоккайдо.

  Японці – основне населення Японії. Вони доброзичливі і привітні, завжди усміхнені.  В повсякденному житті скромні і невибагливі, крім роботи, свій вільний час проводять в колі сім’ї, пишних гулянь не люблять.

  Вони шанують культуру та традиції свого народу, вклоняються красі, вміють її створювати і помічати навколо себе у найпростіших буденних речах. В Японії створюють декоративні сади, розводять дивні сорти хризантем та ірисів, насолоджуються чайною церемонією, знають секрети вирощування карликових дерев та створення квіткових композицій, мають     мистецтво каліграфії,самобутній театр НО і Кабукі.Свята в Японії незвичайні. Їх називають «милуваннями»: милування квітами «ханамі», милування снігом «юкімі», милування осіннім листям – «момідзігарі».

   Тисячі людей виходять милуватися цвітінням сливи, персика, сакури, місячним сявом.

   А коли цвітуть хризантеми – влаштовуються виставки квітів.

Ось ми і прибули! Ласкаво просимо до Японії!

Зупинка «Японська народна казка «Хлопчик-Мізинчик»»

Іссумбосі

За круглий стіл запрошуються герої  казки «Хлопчик-Мізинчик»

1 конкурс «Клоуз-тест від оні»

1. Іссумбосі зробив собі меч із … (голки).

2. Хлопчик поплив униз за водою у … (чайній чашці).

3.  Коли дівчина і хлопчик поверталися додому, то на них напали … (два оні).

4.Скарб чудовиськ - … (маленький чарівний молоток).

5. І тоді сталося чудо: Іссумбосі почав … (рости).

6. Доля батьків хлопчика склалася так, що… (він викликав їх до столиці і всі зажили у добрі та щасті).

Майстер-клас «Карате»

2 конкурс «Резюме Іссумбосі»

Творчо заповнити бланк

Провідник

Шановні пасажири! По вагонам! Час вирушати в наступну країну – Ірак, у місто,Багдад, де розповідає свої казки Шахрізада.

Середньовічний Багдад – це одне з найкрасівіших міст. Купола палаців, павильони, канали і  водойми, звіринці і пишні квітники, дерева зі золотими стовбурами і срібними листями, шумні базари, на яких змагалися оповідачи, розповідаючи про дивовижні пригоди Сіндбада, прекрасну царівну Будур, жорстокого султана  Шахріяра і покорившей його Шахерезадіце  все Багдад. І ось в 31 ніч почала Шахерезада розповідати казку про Сіндбада-мореплавця.

Ось ми і прибули! Зупинка «Арабська народна казка «Синдбад-мореплавець»»

За круглий стіл запрошуються герої  казки «Синдбад-мореплавець»

1 конкурс «Загадки Шахрізади»

  1. « Їх було багато, мов сарани. Вони кинулись до корабля і видерлися на нього. Вони вкриті волоссям, наче чорною повстю. У них жовті очі й чорні обличчя…» ,( Про диких мавп) 

  2. « Очі його були як дві жарини, зуби - як кабанячі ікла, рот – як колодязь, губи – як у верблюда, нігті – як кігті у лева, а вуха звішувалися аж до плечей» ( Чорний велет – людожер ) 

  3. « Я взяв шматок дерева, прив’язав собі до ніг, другий прив’язав до лівого боку, а третій – до правого. Ще одну деревину я прилаштував до живота…» ( Про Сіндбада – Мореплавця) 
  1. конкурс «Книжкові дизайнери»

Створити обкладинку книги казок

Танок Шахрізади

Провідник

Шановні пасажири! По вагонам! Час вирушати в наступну країну – Німеччину.

Герб Німеччини – офіційний державний символ, що складається з чорного орла з червоними лапами на золотому фоні щита. Орел був з найдавніших часів символом сонця, мужності і життєвої сили. Столиця і найбільше місто країни – Берлін.Визначні міста – Мюнхен, Дрезден, Гамбург, Кельн.І сьогодні ми переносимось у Німеччину 18 століття, до невеликого містечка Ханау, біля Франкфурта, у якому народилися майбутні відомі збирачі казок.

Ось ми і прибули! Зупинка «Німецька народна казка «Пані Метелиця»»

E:\Медиа\Фільм ТИЖДЕНЬ\IMG_20171107_143801.jpg

За круглий стіл запрошуються герої  казки «Пані Метелиця»

1 конкурс «Кошик пані Метелиці»

Пані Метелиця пропонує гравцям обрати 2 речі з казки і пояснити їх значення в казці.

1-пірїна ; 2-яблуко; 3-хліб; 4-півень; 5-починок; 6-золото

  1. конкурс  «Дублери» (Озвучити фільм про пані Метелицю)

Провідник

Шановні пасажири! По вагонам! Час вирушати додому. Мандрівка казковими країнами закінчується.

Вчитель

Наші казкові ведучі на згадку про неймовірну подорож приготували вам подарунок, який ви зробите своїми руками.

Майстер-клас від Хлопчика-Мізинчика «Орігамі «Серце»

Рефлексія «Я люблю казки»

Слово членам журі. Нагородження переможців

E:\Медиа\фОТО В ЛІЦЕЙ\23414440_1973715972914414_433380999_n.jpg

Іссумбосі

Дорогі друзі! Шануйте книгу, багато читайте. Книга – це віконце у світ. Читати будете – і будете все знати.  Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують вас і вчать, як треба жити по правді.

Дочка вельможі

Казок на світі є багато.

І веселих , і сумних.

То ж чи можемо

Прожити ми без них?

Не можемо без казки у світі ми жити,

Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,

Як зло подолати, як хитрих провчити.

Як чуйних і добрих, й сміливих любити.

Як добре, що казка усіх нас зібрала,

Дорослих і діток разом поєднала.

Разом

Гукайте іще нас з собою в мандрівку –

Ми знову прийдемо до вас на підтримку.

E:\Медиа\Фільм ТИЖДЕНЬ\IMG_20171107_150628.jpg

Пісня (разом)

Десь за горами, десь за лісами

На чарівній землі

Казка чарівна проживає

Стрінеться і мені-

На зарубіжній літературі

Станемо щасливі ми.

З казки чарівної герої

Поруч вже десь за мить.

 

Приспів

Казка моя ясна (2 р.)

Хто розповість і хто підкаже,

Де вона,де вона?

 

E:\Медиа\фОТО В ЛІЦЕЙ\IMG_20171107_150851.jpg

 

docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку