Бердичівський професійний
будівельний ліцей
Позакласний захід
«Екологічний бумеранг»
Розробила :
Кобилинська О.В.
Екологічний бумеранг
Мета : активізація діяльності учнів у питанні охорони природи та примноженні її багатств,
з’ясування питань зворотної дії антропогенного фактора на саму людину ,
оволодіння нормами екологічно грамотної поведінки , формування потреби природоохоронної діяльності , зближення учнів між собою , наближення вчителя до учнів.
Обладнання : виставка книг та плакатів на екологічну тематику , мультимедійна дошка , фрагмент фільму «Побачення з планетою» .
План проведення заходу:
1.Організаційний момент
2.Вітання учнів
3.Вступне слово вчителя
4.Демонстрація фрагмента фільму «Побачення з планетою»
5.Конкурси
6.Музична пауза
7.Екологічна гімнастика
8.Підсумки гри . Нагородження переможців.
9.Заключне слово вчителя
Щебетання птахів.
1 –й учень .
Ми вас вітаємо радісно і щиро ,
Ми вам даруємо повітря свіжого ковток.
Ми вам бажаємо щастя і миру ,
І хай природа усміхається вам кожен крок .
2 – й учень . Всім!
Разом. Хто природу оберігає !
3 – й учень . Всім!
Разом. Хто її цінує , поважає !
4 – й учень . Ми шлем вітання своє !
5 – й учень . Вас вітає загін –
Разом . Еколог
6 – й ведучий . Наше гасло :
1 – й учень . Е – екологічне використання природних ресурсів
2 – й учень . К – користуйся природою розумно .
3 – й учень . О – Організація боротьби зі смітниками .
4 – й учень . Л – ліси – легені планети .
5 – й учень . О – операція «Посади дерево»
6 – й учень . Г – господарське використання природних багатств.
1 – й учень .
Ось такий ми народ рішучий
І хочемо вам сказати ,
Що Землю від забруднення і вмирання
Разом . Будемо ми рятувати !
(Фрагмент фільму «Побачення з планетою»)
2 – й учень .
О , Земле рідна ! Боляче душі
За ту збіднілу фауну і флору ,
І сором душевних тих сліпців ,
Що нівечать безцінну твою вроду .
3 – й учень.
Сліпців , котрі не втямили азів ,
Що справжнє щастя – в килимах із квітів ,
І сріблі рос , у золоті хлібів ,
У кришталях джерелець срібних.
Вступне слово вчителя .
У наш час людство переживає надзвичайно важливий , критичний період своєї історії – період небаченого досі , загрозливого для існування цивілізації зростання низки негативних факторів : деградація природи , деградація людської моралі , зростання бідності , поширення хвороб , голоду , злочинності , агресивності , зростання до критичного рівня конфлікту між техносферою і біосферою .
Ми отримали в спадок невимовно прекрасний й багатообразний сад , але біда наша в тому , що ми погані садівники , що не засвоїли найпростіших правил садівництва .
Природа , в якій вам , молодим , доведеться жити забруднюється , піддається руйнуванню , знищується . Чи багатьом з вас щастило бачити прозору річкову воду , чистий пісок , насолоджуватися тишею без реву моторів , дихати чистим повітрям без домішок бензину , мазуту , пестицидів? Ваше майбутнє може стати жахливим , якщо не почати негайно лікувати цю проказу.
Вам , молодим , прийшов час діяти – рятувати свою матір – Землю . А перемогти труднощі можна лише тоді , коли про них знаєш . З цією метою ми розпочинаємо сьогоднішню гру .
Сьогодні ми проводимо екологічний бумеранг, девіз якого : «Цінуй , люби , бережи!»
Сьогодні в грі беруть участь дві команди
Умови гри :
Наше змагання буде оцінювати компетентне , принципове , високопрофесійне журі .
Склад журі :
Голова журі –
Члени журі –
Учитель . А щоб дізнатися на скільки ви обізнані з екології для свого віку , ми починаємо нашу гру .
Змагання проходять в 7 конкурсів .
І конкурс «Назва команди».
Треба представити свою команду ( оцінюється девіз , емблема , назва команди )
І команда – «Санітари»
Девіз : «Кинемо природі рятувальний круг!»
ІІ команда – «Альтернатива»
Девіз : «Мислити глобально , діяти локально!»
Оцінка конкурсу – 5 балів
Учитель . Наступний конкурс має назву «Вустами немовляти».
У цьому конкурсі ми знайомимося з найпоширенішими відходами . На кожний з відходів заготовлено по 5 висловів.
Спробуйте зрозуміти , що мали на увазі діти .
Конкурс оцінюється в 10 балів .
Команда «Санітари»
1.Це те , без чого ми вже не можемо обходиться .
2.Цим ми користуємося щодня .
3.Це вбиває рибу у воді , рослини на Землі .
4.Коли це потрапляє у воду , то утворюється багато піни .
5.За допомогою цього все стає чистішим .
(Пральний порошок)
Команда «Альтернатива»
(Машинне масло)
Команда «Санітари»
1.Предмети виготовлені з неї , мало важать .
2.Її не можна викидати , оскільки вона сама по собі в природі не розкладається .
3.Вона буває різнокольорова і її дуже важко зламати .
4.Якщо її підпалити , то з’являється багато чорного диму , який погано пахне .
5.У мене дуже багато іграшок , зроблених з неї .
(Пластмаса)
Команда «Альтернатива»
1.Якщо його нагрівати , воно стає тягучим , як тісто .
2.Кинуте в лісі , воно може стати джерелом пожежі.
3.Його роблять з піску .
4.Частіше за все воно прозоре .
5.Коли падає , воно розбивається .
(Скло)
ІІІ конкурс – конкурс плакатів
Домашнє завдання було наступним : підготувати плакати
на екологічну тематику та захистити їх .
Конкурс оцінюється в 5 балів .
Музична пауза. (Звучить пісня на мелодію «Мы желаем счастья вам»).
В селах , де кружля сірчистий газ ,
Де феноли часто душать нас ,
Де хорошу воду ждемо вічність ми .
Щоб було нам легко в тяжкий час ,
Дуже треба кожному із нас
Берегти природу всюди й повсякчас
Приспів.
Ми бажаєм вам завжди
Чистого повітря і води ,
І сонця промені хай завжди йдуть сюди .
Ми бажаєм щастя вам
І воно повинно прийти .
Тож руки докладіть і природу бережіть!
IV конкурс «Найсильніша ланка»
Кожна команда по черзі відповідатиме на питання .
За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал .
(Аварія на Чорнобильській АЕС )
(Променева хвороба)
(Лишайник)
(Адаптацією)
6.Сполуки сульфуру і нітрогену з водою в атмосфері утворюють …
(Кислотні дощі)
7.В результаті забруднення атмосфери через перенасичення вуглецем і підвищення загальної t на Землі виникає таке явище …
(Парниковий ефект)
8.Солі азотної кислоти , що є елементами мінерального живлення рослин , називаються …
( Нітратами )
9.Чому не можна спалювати минулорічне опале листя ?
(В повітря потрапляє багато шкідливих речовин, які листя акумулюють в собі . Краще з листя приготувати компост для саду)
10.Розкажіть правила розпалювання вогнища в лісі?
( Не розкладати вогнище поблизу дерев . Для вогнища можна збирати тільки сухі гілки , не ламати дерев . Йдучи з лісу потрібно залити вогнище водою або добре засипати землею для запобігання виникнення лісової пожежі.)
Екологічна гімнастика.
Вправи екологічної гімнастики :
Підсумок : Що ви дізналися з цього завдання ? Чи дізналися один про одного щось таке , чого не знали досі?
Учитель. Наступний V конкурс має назву «Конкурс капітанів»
Додому було завдання : уявіть , що вас висунули кандидатом у депутати міської ради . Складіть листівку з викладом своєї передвиборчої програми в галузі екології .
(Виступ капітанів команд)
Конкурс оцінюється в 5 балів .
Музична пауза. Звучить пісня «Трава у дома»
VI конкурс – конкурс «Поетичний»
У ньому ми почуємо вірші присвячені проблемам екології , ставленню людини до природи і навколишнього середовища .
Звучать вірші команд .
Не засмічуй воду ,
Землю і повітря ,
Бережи природу ,
Предків заповіти .
Хай в душі і серці
Совість , матір , батько –
Всі ми на планеті
Рідні сестри й браття .
У лузі калина ,
Як пісня свободи .
Не руш ! Ти ж людина .
Живи для природи. (І учень)
Все на землі ,
Все треба берегти :
Птаха й звіра , і оту тварину
Не чванься тим , що цар природи ти ,
Бо врешті, ти лише її частина ,
Так , частка – невелика і залежна .
Цю істину сприймай беззастережно .
Якщо бережеш , то треба й віддавати ,
Коли й надалі хочеш царювати . (ІІ учень)
(Сценка з «Лісової пісні» Л.Українка)
Мавка : Он бачиш , там питає дика рожа :
«Чи я хороша?»
А ясен їй киває в верховітті :
«Найкраща в світі»
Лукаш : А я й не знав , що в них така розмова . Я думав – дерево німе , та й годі .
Мавка : Німого в лісі в нас нема нічого .
Лукаш : Тому , хто посадить дерево , подякують і внуки , а того , хто знищив дерево , - проклянуть діти .
Мавка : Ліси прикрашають Землю … Вони навчають людину розуміти прекрасне і навіюють їй високі настрої .
VII конкурс – «Екокомфорт»
Учитель . Як же зробити своє житло екологічно чистим ? Для цього нам потрібні знання про природу , яка нас оточує.
За кожну правильну відповідь команда отримує - 1 бал.
Питання :
1.З якого матеріалу і чому повинно бути побудовано житло з точки зору екологічної безпеки ? ( Дерево , цегла , будівельні блоки , тому що вони найменш радіоактивні )
2.Яка рослина найліпше очистить повітря в кімнаті?
(Калачік , алое , осока(рослина – павук) , гарно його розташувати на кухні )
3.Як зробити щоб мухи не залітали до кімнати ? ( Повісити на вікно гілочку полину , ромашки , шипшини – їх аромат відлякує мух)
4.Пахощів якої рослини бояться таргани , які живуть в будинках ? (Бузини , фіалки , чорнобривців)
Журі підводить підсумки , команди та присутні гості слухають музику .
Нагородження переможців
Заключне слово вчителя.
Ось і закінчився наш екологічний бумеранг. Бережіть нашу Землю!Всюди , на кожному кроці , всі ми разом і кожний окремо! Земля – найбільше чудо , вона у нас одна ! Завтрашній день буде таким , яким ми його створимо сьогодні.