Позакласний захід "Екологічний бумеранг"

Про матеріал
Позакласний захід з екології "Екологічний бумеранг". Викладач біології, екології Бердичівського професійного будівельного ліцею Кобилинська О.В.
Перегляд файлу

Бердичівський професійний

будівельний ліцей

 

Позакласний захід 

 «Екологічний бумеранг»

 

Drawn_wallpapers_Green_Planet_013437_.jpg

                                              Розробила :

                                    Кобилинська О.В.

Екологічний бумеранг

Мета : активізація діяльності учнів у питанні охорони природи та примноженні її багатств,

зясування питань  зворотної дії антропогенного фактора на саму людину ,

оволодіння нормами екологічно грамотної поведінки , формування потреби природоохоронної  діяльності , зближення учнів між собою , наближення вчителя до учнів.

Обладнання : виставка книг та плакатів на екологічну тематику , мультимедійна дошка , фрагмент фільму «Побачення з планетою» .

План проведення заходу:

1.Організаційний момент

2.Вітання учнів

3.Вступне слово вчителя

4.Демонстрація фрагмента фільму «Побачення з планетою»

5.Конкурси

6.Музична пауза

7.Екологічна гімнастика

8.Підсумки гри . Нагородження переможців.

9.Заключне слово вчителя

Щебетання птахів.

1 –й учень .

Ми вас вітаємо радісно і щиро ,

Ми вам даруємо повітря свіжого ковток.

Ми вам бажаємо щастя і миру ,

І хай природа усміхається вам кожен крок .

2 – й учень . Всім!

Разом. Хто природу оберігає !

3 – й учень . Всім!

Разом. Хто її цінує , поважає !

4 – й учень . Ми шлем вітання своє !

5 – й учень . Вас вітає загін –

Разом . Еколог

6 – й ведучий . Наше гасло :

1 – й учень . Е екологічне використання природних ресурсів

2 – й учень . К користуйся природою розумно .

3 – й учень . О – Організація боротьби зі смітниками .

4 – й учень . Л – ліси – легені планети . 

5 – й учень . О – операція «Посади дерево»

6 – й учень . Г – господарське використання природних багатств.

1 – й учень .

Ось такий ми народ рішучий

І хочемо вам сказати ,

Що Землю від забруднення і вмирання

Разом . Будемо ми рятувати !

(Фрагмент фільму «Побачення з планетою»)490.jpg

2 – й учень .

О , Земле рідна ! Боляче душі

За ту збіднілу фауну і флору , 

І сором душевних тих сліпців ,

Що нівечать безцінну твою вроду .

3 – й учень.

 Сліпців , котрі не втямили азів ,

Що справжнє щастя – в килимах із квітів ,

І сріблі рос , у золоті хлібів ,

У кришталях джерелець срібних.

     Вступне слово вчителя .

     У наш час людство переживає надзвичайно важливий , критичний період своєї  історії – період небаченого досі , загрозливого для існування цивілізації зростання низки негативних факторів : деградація природи , деградація людської моралі , зростання бідності , поширення хвороб , голоду , злочинності , агресивності , зростання до критичного рівня конфлікту між техносферою і біосферою .    

     Ми отримали в спадок невимовно прекрасний й багатообразний сад , але біда наша в тому , що ми погані садівники , що не засвоїли найпростіших правил  садівництва .

     Природа  , в якій  вам , молодим , доведеться жити забруднюється , піддається руйнуванню , знищується . Чи багатьом з вас щастило бачити прозору річкову воду , чистий пісок , насолоджуватися тишею без реву моторів , дихати чистим повітрям без домішок бензину , мазуту , пестицидів? Ваше майбутнє може стати жахливим , якщо не почати негайно лікувати цю проказу.

    Вам , молодим , прийшов  час діяти – рятувати свою матір –  Землю . А перемогти труднощі можна лише тоді , коли про них знаєш .   З цією метою ми розпочинаємо сьогоднішню гру . 

     Сьогодні ми проводимо екологічний бумеранг, девіз якого : «Цінуй , люби , бережи!»

Сьогодні в грі беруть участь дві команди

Умови гри :

  • бути уважними;
  • мати витримку , не перебивати один одного ;
  • боротися за кожний конкурс ;
  • працювати  впевнено і наполегливо до переможного фіналу ;
  • памятайте , ви вже кращі .

Наше  змагання буде оцінювати компетентне , принципове , високопрофесійне журі .

Склад журі :

Голова журі –

Члени журі –

Учитель . А щоб дізнатися на скільки ви обізнані з екології для свого віку , ми починаємо  нашу гру .

Змагання проходять  в 7 конкурсів .

І конкурс «Назва команди».

Треба представити свою команду ( оцінюється девіз , емблема , назва команди )

І команда – «Санітари»

Девіз : «Кинемо природі рятувальний круг!»

ІІ команда – «Альтернатива»

Девіз : «Мислити глобально , діяти локально!»

Оцінка конкурсу – 5 балів

 

Учитель . Наступний конкурс має назву «Вустами немовляти».

a16984b28009.jpg

У цьому конкурсі ми знайомимося з найпоширенішими відходами . На кожний з відходів заготовлено по 5 висловів.

Спробуйте зрозуміти , що мали на увазі діти .

Конкурс оцінюється в 10 балів .

Команда «Санітари»

 1.Це те , без чого ми вже не можемо обходиться .

 2.Цим ми користуємося щодня .

 3.Це вбиває рибу у воді , рослини на Землі .

 4.Коли це потрапляє у воду , то утворюється багато піни .

 5.За допомогою цього все стає чистішим .

                           (Пральний порошок)

Команда «Альтернатива»

  1. Це заважає дихати рибам .
  2. Це вкриває плівкою поверхню води .
  3. Це треба видаляти з поверхні води .
  4. Це легше за воду.
  5. У річці цього багато , коли в ній миють машини .

                         (Машинне масло)

Команда «Санітари»

   1.Предмети виготовлені з неї , мало важать .

   2.Її не можна викидати , оскільки вона сама по собі в   природі не розкладається .

   3.Вона буває  різнокольорова і її дуже важко зламати .

   4.Якщо її підпалити , то зявляється багато чорного диму , який погано пахне .

   5.У мене дуже багато іграшок , зроблених з неї .

                           (Пластмаса)

Команда «Альтернатива»

   1.Якщо його нагрівати , воно стає тягучим , як тісто .

   2.Кинуте в лісі , воно може стати джерелом пожежі.

   3.Його роблять з піску .

   4.Частіше за все воно прозоре .

   5.Коли падає , воно розбивається .

                                  (Скло)

ІІІ конкурс – конкурс плакатів

Домашнє завдання було наступним : підготувати плакати

на екологічну тематику та захистити їх .

Конкурс оцінюється в 5 балів .  

Музична пауза. (Звучить пісня  на мелодію «Мы желаем счастья вам»).

В селах , де кружля сірчистий газ ,

Де феноли часто душать нас ,

Де хорошу воду ждемо вічність ми .

Щоб було нам легко в тяжкий час ,

Дуже треба кожному із нас

Берегти природу всюди й повсякчас

      Приспів.

Ми бажаєм вам завжди

Чистого повітря і води ,

І сонця промені хай завжди йдуть сюди .

Ми бажаєм щастя вам

І воно повинно прийти .

Тож руки докладіть і природу бережіть!

IV конкурс «Найсильніша ланка»

Кожна команда по черзі відповідатиме на питання .

За кожну правильну відповідь  команда отримує 1 бал .

  1. Як називається наука , яка вивчає зв’язки живих організмів  з навколишнім середовищем ?(екологія)
  2. Що відбулося  26 квітня 1986 року ?    

(Аварія на Чорнобильській АЕС )

  1. Яке захворювання викликає радіація ?

(Променева хвороба)

  1. Яке організми є показником чистоти повітря , тому , що вони практично відсутні уздовж шосейних доріг і рідко зустрічаються у великих містах?

(Лишайник)

  1. Процес пристосування до умов навколишнього середовища називається …

(Адаптацією)

     6.Сполуки  сульфуру і нітрогену з водою в атмосфері     утворюють …

          (Кислотні дощі)

     7.В результаті забруднення атмосфери через перенасичення вуглецем і підвищення загальної  t на Землі виникає  таке явище …

           (Парниковий ефект)

     8.Солі азотної кислоти , що є елементами мінерального живлення рослин ,  називаються …

          ( Нітратами )

     9.Чому не можна спалювати   минулорічне опале листя ?

       (В повітря потрапляє багато шкідливих речовин, які листя акумулюють в собі . Краще з листя приготувати компост для саду) 

    10.Розкажіть правила розпалювання вогнища в лісі?

        ( Не розкладати вогнище поблизу дерев . Для вогнища можна збирати тільки сухі гілки , не ламати дерев . Йдучи з лісу потрібно залити вогнище водою або добре засипати землею для запобігання виникнення лісової пожежі.)

Екологічна гімнастика.  

50480558.jpg

Вправи екологічної гімнастики :

  1. Якщо Ви в вважаєте , що  треба економити воду , плесніть у долоні .
  2. Якщо Ви закриваєте воду , коли чистите зуби , піднесіть вгору руку .
  3. Якщо Ваші батьки палять , кліпніть очима.
  4. Якщо Ви вважаєте , що палити шкідливо , тупніть ногою.
  5. Якщо Вам не подобається запах бруду , махніть рукою перед своїм обличчям.
  6. Якщо Ви не смітите  на вулицях , встаньте .
  7. Якщо Ви вимикаєте світло , виходячи з кімнати , затуліть очі рукою .
  8. Якщо Ви,  помітивши комаху в своїй квартирі допомагаєте їй вибратися назовні  , а не вбиваєте її , почухайте свій ніс.
  9. Якщо Ви ощадно використовуєте папір , а не витрачаєте його марно , тупніть ногою .
  10.                  Якщо , на Вашу думку , оберігати навколишнє – добра справа , плесніть у долоні.
  11.                  Якщо ви , знайшовши в кишені непотрібний папірець , викидаєте його на землю піднесіть вгору руку .
  12.                  Якщо ви використовуєте папір з обох боків , перш   ніж викинути  його , усміхніться.

Підсумок : Що ви дізналися з цього завдання ? Чи дізналися один про одного щось таке  , чого не знали досі?

Учитель. Наступний V конкурс має назву  «Конкурс капітанів»

Додому було завдання : уявіть  , що вас висунули кандидатом  у  депутати міської ради . Складіть листівку з викладом своєї передвиборчої програми в галузі екології .

(Виступ капітанів команд)

Конкурс оцінюється в 5 балів .

Музична пауза. Звучить пісня «Трава у дома» 

 

 

 

 

 

 

VI конкурс – конкурс «Поетичний»

0_24426_49a18d1a_XL.jpeg

У ньому ми почуємо вірші присвячені проблемам екології , ставленню людини до природи і навколишнього середовища .

Звучать вірші команд .

Не засмічуй воду ,

Землю і повітря ,

Бережи природу ,

Предків заповіти .

Хай в душі і серці

Совість , матір , батько –

Всі ми на планеті

Рідні сестри й браття .

У лузі калина ,

Як пісня свободи .

Не руш ! Ти ж людина .

Живи для природи.  (І учень)

Все на землі ,

Все треба берегти :

Птаха й звіра , і оту тварину

Не чванься тим , що цар природи  ти ,

Бо врешті, ти лише її частина ,

Так , частка – невелика і залежна .

Цю істину сприймай беззастережно .

Якщо бережеш , то треба й віддавати ,

Коли й надалі хочеш царювати . (ІІ учень)

(Сценка з «Лісової пісні» Л.Українка)

Мавка  : Он бачиш , там питає дика рожа :

«Чи я хороша?»

А ясен їй киває в верховітті :

«Найкраща в світі»

Лукаш : А я й не знав , що в них така розмова . Я думав – дерево німе , та й годі .

Мавка  : Німого в лісі в нас нема нічого .

Лукаш   : Тому , хто посадить дерево , подякують і внуки , а того , хто знищив дерево , - проклянуть діти .

Мавка  : Ліси прикрашають Землю … Вони навчають людину розуміти прекрасне і навіюють їй високі настрої .

 

 

 

VII конкурс – «Екокомфорт»

12644891752651.jpg

 Учитель . Як же зробити своє житло екологічно чистим ? Для цього нам потрібні знання про природу , яка нас оточує.

За кожну правильну відповідь команда отримує - 1 бал.

Питання :

1.З якого матеріалу і чому повинно бути побудовано житло з точки зору екологічної безпеки ? ( Дерево , цегла , будівельні блоки , тому що вони найменш радіоактивні )

2.Яка рослина найліпше очистить повітря в кімнаті?

(Калачік , алое , осока(рослина – павук) , гарно  його розташувати на кухні )

3.Як зробити щоб мухи не залітали до кімнати ? ( Повісити на вікно гілочку полину , ромашки , шипшини – їх аромат відлякує мух)

4.Пахощів якої рослини бояться таргани , які живуть в будинках ? (Бузини , фіалки , чорнобривців)

Журі підводить підсумки , команди та присутні гості слухають музику .

Нагородження переможців

Заключне слово вчителя.

Ось і закінчився наш екологічний бумеранг. Бережіть нашу Землю!Всюди , на кожному кроці , всі ми разом і кожний окремо! Земля – найбільше чудо ,  вона у нас одна ! Завтрашній день буде таким , яким ми його створимо сьогодні.

iwlyubnb0299c-300x194.jpg

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
3.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Когут Світлана Маркіянівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    3.0
docx
Додано
9 травня 2020
Переглядів
1490
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку