Херсонська обласна державнап адміністраціяуправління освіти і науки. Комунальний заклад «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді»Херсонської обласної ради. Номінація акції «Сучасні дії щодо покращення довкілля»Тема дослідницького проєкту : «Сучасний стан проблеми утилізації побутових відходів» Роботу виконав: Якуба Максим Олександрович учень 8 класу Червонополянського ЗСО Костянтинівської сільської ради. Науковий керівник: Новак Тетяна Іванівна вчитель географії Червонополянського ЗСО 2020 н. р.
Актуальність теми: роботи полягає в тому, що, взаємодіючи з природою, людина чинить негативний вплив на неї. Внаслідок цього з кожним днем число екологічних проблем збільшується. Проблеми накопичення та утилізації твердих побутових відходів виникають і потребують свого вирішення в кожній цивілізованій країні на протязі трьох останніх століть. Не є виключенням і Україна.
МЕТА РОБОТИ: Залучення підростаючого покоління до вирішення проблеми забруднення навколишнього середовища;привернення уваги школярів до екологічних проблем селища;формування відповідального ставлення до довкілля через конкретні справи;розвиток екологічної культури школярів на основі залучення в практичну діяльність з поліпшення місцевого природного середовища; вироблення звичок екологічної доцільної поведінки.
ЗАВДАННЯ РОБОТИ:дослідити проблему сміття у своєму населеному пункті та власному домі;проаналізувати структурний склад сміття на прикладі сімей;усвідомити важливість розуміння проблеми «Сміття» та особистого внеску в її вирішення; показати значимість особистої відповідальності у вирішенні даної проблеми;запропонувати власні конкретні шляхи зменшення кількості сміття;розвинути систему інтелектуальних і практичних умінь із вивчення й оцінки стану та поліпшення довкілля своєї місцевості;організувати інформаційно-пошукову роботу учнів школи;залучити учнів школи до практичної діяльності через конкретні справи з поліпшення екологічної ситуації.
Гіпотеза дослідження: Розв’язується важлива проблема визначення стану екологічної небезпеки, яка обумовлена функціонуванням несанкціонованих сміттєзвалищ, а також шляхи подолання негативних явищ впливу сміттєзвалищ на екологічний стан території селища, тому для покращення екологічного стану свого села слід навчити жителів сортувати та утилізовувати сміття шляхом проведення просвітницької роботи.
Для досягнення поставленої мети передбачалося вирішити наступні завдання: розглянути відповідну літературу про сміттєзвалища та тверді побутові відходи; дослідити розташування несанкціонованих сміттєзвалищ на території селища; дати оцінку впливу на навколишнє середовище; розробити першочергові заходи щодо поліпшення екологічного стану та санітарно-епідеміологічної ситуації в селищі.
Практичне значення: за результатами роботи можна встановити недоліки та переваги різних способів утилізації ТПВ які можуть бути використанні як рекомендації для фахівців, так і пізнавальний матеріал для широкого загалу користувачів. Соціальна значущість: Особистим прикладом показати, як поліпшити чистоту нашого села, взаємодіючи з органами місцевого самоврядування та мешканцями села. Звернути увагу учнів та їх батьків на повагу чужої праці. Практичне впровадження роботи сприятиме підвищенню культури поведінки в громадських місцях, формування у населення правильного екологічної поведінки і недопущення несанкціонованих звалищ в селі.
Екологічна листівка папір та картон - 41%, сміття - 17,9%, гума, шкіра та деревина - 8,1%, харчові відходи - 7,5%, метали - 8,7%, скло - 8,2% та ін. - 1,6%. Тривалий час не вирішуються питання утилізації і вторинного використання полімерних відходів, що не розкладаються в ґрунті. Дрібні полімерні відходи знижують здатність ґрунту щодо його самоочищення їхнє згоряння призводить до викиду в атмосферу токсичних продуктів.
План вирішення проблеми сміття потрібно :пояснювати людям гостроту екологічних проблем, зокрема сміття;організувати прибирання сміття з навколишньої території свого села;вчитися збирати і сортувати сміття, учити цьому інших;звертатися до влади з листами протесту проти головних «шкідників» природи;у місцях відпочинку і на вулицях розміщувати сміттєві урни;не смітити;проводити компанію по боротьбі з відходами.style.colorfillcolorstroke.colorfill.typeppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_x
Ми дослідили кількість сміття, яке викидає кожна сім’я протягом тижня. Кількість і склад сміття сім’ї Медведєва Н. С.. Родина складається з 4 чоловік, що має підсобне господарство: корова, теля, свині, кури. Загальна вага відходів за тиждень – 8,210 кг., за місяць – 32,840 кг., за рік – 394,080 кг. Ми побачили, що в сміттєвій корзині більше всього скла: розбитих банок, бутилів, квіткових горщиків. Практично однакова кількість сміття за вагою із паперу та метала. Багато в смітті харчових та біологічних (відходів твариництва) відходів що за рік складають понад 6 тон .
При спалюванні поліетилену у повітря вивільняється високотоксична речовина – діоксин, що руйнує імунну систему людини та спричиняє гормональні і ракові захворювання; Поліетиленові пакети в природі біологічно не розкладаються; Проковтнуті поліетиленові пакети – найчастіша причина смерті морських птахів і тварин, що плутають їх з їжею.
Ми реально можемо зробити деякі кроки для зменшення кількості використання поліетиленових пакетів:не купувати щоразу новий кульок, а користуватися багаторазовими торбами, або приходити в крамницю з власним пакетом;не викидати поліетиленові кульки, що все ж потрапили до нас – їх можна використати ще раз замість кульків для сміття;із пластикових пляшок можна виготовити: лійку-дозатор, умивальник, горщик для вирощування розсади, грілку…
Шляхи розв’язання проблеми. Усього в країні під сміттям різного виду і походження зайнято 160 тисяч гектарів земельних угідь. Україна - одна з найбільш забруднених і екологічно напружених країн світу. Порівняння з передовими країнами світу просто некоректне, оскільки в них утилізація промислових відходів здійснюється на 65-80% поточного виходу.
Висновок На сьгодні в Україні проблема смітників – одна з найважливіших і найактуальніших серед проблем забруднення навколишнього середовища. Ця проблема настільки нагальна не тільки в Україні,а й у всьому світі, що навіть з’явився такий вислів ”відходи беруть нас за горло”. Природі потрібні будуть роки, навіть сотні років, щоб переробити цю величезну кількість сміття та твердих побутових відходів, яку ми їй «даруємо» щодня. Але відходи з кожним роком все накопичуються і накопичуються, що робить цей процес ще складнішим і набагато довшим.
Виходячи з поставлених завдань, ми зробили висновки:1) Була вивчена література з проблеми побутових відходів;2) Досліджено сміття, накопичений в сміттєвому кошику однією сім'єю;3) Проведені розрахунки кількості сміття на сім'ю, на одну людину за тиждень, за місяць, за рік; проведено анкетування учнів та жителів масиву.4) Досліджено різні способи утилізації сміття.5) Розроблено екологічну пам'ятку для жителів села та учнів школи6)Проведено соціологічні опитування.
Але тільки говорити, про дану проблему мало, від цього не стає навколо чистіше. Цю проблему потрібно вирішувати практичними діями. Наша робота покликана допомогти оточуючим зробити правильний вибір, висвітлити проблему сільських звалищ і намагатися знайти шляхи вирішення цього складного і, безумовно, важливого завдання.
Література: Ашихмина Т. Я. Шкільний екологічний моніторинг. - М .: Агар, 2000. - 386с. Жилін Д. М. «Сучасні проблеми утилізації сміття» Миркин Б. М. «Як економити ресурси» Миркин Б. М., Наумова Л. Г. «Місто без відходів» // Біологія в школі. - 2005 -№3. Нікольський К. С. «Проблеми утилізації твердих відходів» // Хімія в школі. - 1998. - №7. Хинн О. Г. «Я пізнаю світ» // Дитяча енциклопедія: екологія. - М: ТОВ «Видавництво АСТ», Олімп, 1998.. Черпаючи О. М.,. Виниченко В. Н. Проблема твердих побутових відходів: комплексний підхід. - М .: Еколайн, Ecologia, 1996. - 48 с.)www.bn.ru/nnov/news/2013/01/28/100535.html http://ru.wikipedia.org/