12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Сучасний стан проблеми утилізації побутових відходів

Про матеріал
Кожному з нас не повинна бути байдужа доля міста, села, селища, в якому він живе. В середньому кожна людина в світі за день утворює близько 1 кг побутових відходів, однак у рік це становить сотні мільйонів тонн, причому в США, наприклад, ця кількість збільшується на 10 % кожні 10 років. Для прибирання такої кількості сміття потрібно 63 тисячі сміттєвозів. Якщо у деяких країнах існує система роздільного збору та переробки окремих компонентів сміття, то у нас поки всі одноразові упаковки та інші "блага" цивілізації поповнюють стихійні звалища.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Херсонська обласна державнап адміністраціяуправління освіти і науки. Комунальний заклад «Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді»Херсонської обласної ради. Номінація акції «Сучасні дії щодо покращення довкілля»Тема дослідницького проєкту : «Сучасний стан проблеми утилізації побутових відходів» Роботу виконав: Якуба Максим Олександрович учень 8 класу Червонополянського ЗСО Костянтинівської сільської ради. Науковий керівник: Новак Тетяна Іванівна вчитель географії Червонополянського ЗСО 2020 н. р.

Номер слайду 2

Актуальність теми: роботи полягає в тому, що, взаємодіючи з природою, людина чинить негативний вплив на неї. Внаслідок цього з кожним днем ​​число екологічних проблем збільшується. Проблеми накопичення та утилізації твердих побутових відходів виникають і потребують свого вирішення в кожній цивілізованій країні на протязі трьох останніх століть. Не є виключенням і Україна.

Номер слайду 3

Об'єкт дослідження: Об'єктом дослідження є територія с. Червона Поляна та його побутові відходи. Предмет дослідження: побутові відходи, можливість їх вторинного використання та переробки.

Номер слайду 4

МЕТА РОБОТИ: Залучення підростаючого покоління до вирішення проблеми забруднення навколишнього середовища;привернення уваги школярів до екологічних проблем селища;формування відповідального ставлення до довкілля через конкретні справи;розвиток екологічної культури школярів на основі залучення в практичну діяльність з поліпшення місцевого природного середовища; вироблення звичок екологічної доцільної поведінки.

Номер слайду 5

ЗАВДАННЯ РОБОТИ:дослідити проблему сміття у своєму населеному пункті та власному домі;проаналізувати структурний склад сміття на прикладі сімей;усвідомити важливість розуміння проблеми «Сміття» та особистого внеску в її вирішення; показати значимість особистої відповідальності у вирішенні даної проблеми;запропонувати власні конкретні шляхи зменшення кількості сміття;розвинути систему інтелектуальних і практичних умінь із вивчення й оцінки стану та поліпшення довкілля своєї місцевості;організувати інформаційно-пошукову роботу учнів школи;залучити учнів школи до практичної діяльності через конкретні справи з поліпшення екологічної ситуації.

Номер слайду 6

Гіпотеза дослідження: Розв’язується важлива проблема визначення стану екологічної небезпеки, яка обумовлена функціонуванням несанкціонованих сміттєзвалищ, а також шляхи подолання негативних явищ впливу сміттєзвалищ на екологічний стан території селища, тому для покращення екологічного стану свого села слід навчити жителів сортувати та утилізовувати сміття шляхом проведення просвітницької роботи.

Номер слайду 7

Методи дослідження: - аналіз стану забруднення навколишнього середовища ТПВ; - пояснення методів утилізації ТПВ;-порівняння та анкетування, аналіз результатів діяльності.

Номер слайду 8

Для досягнення поставленої мети передбачалося вирішити наступні завдання: розглянути відповідну літературу про сміттєзвалища та тверді побутові відходи; дослідити розташування несанкціонованих сміттєзвалищ на території селища; дати оцінку впливу на навколишнє середовище; розробити першочергові заходи щодо поліпшення екологічного стану та санітарно-епідеміологічної ситуації в селищі.

Номер слайду 9

Практичне значення: за результатами роботи можна встановити недоліки та переваги різних способів утилізації ТПВ які можуть бути використанні як рекомендації для фахівців, так і пізнавальний матеріал для широкого загалу користувачів. Соціальна значущість: Особистим прикладом показати, як поліпшити чистоту нашого села, взаємодіючи з органами місцевого самоврядування та мешканцями села. Звернути увагу учнів та їх батьків на повагу чужої праці. Практичне впровадження роботи сприятиме підвищенню культури поведінки в громадських місцях, формування у населення правильного екологічної поведінки і недопущення несанкціонованих звалищ в селі.

Номер слайду 10

Екологічна листівка папір та картон - 41%, сміття - 17,9%, гума, шкіра та деревина - 8,1%, харчові відходи - 7,5%, метали - 8,7%, скло - 8,2% та ін. - 1,6%. Тривалий час не вирішуються питання утилізації і вторинного використання полімерних відходів, що не розкладаються в ґрунті. Дрібні полімерні відходи знижують здатність ґрунту щодо його самоочищення їхнє згоряння призводить до викиду в атмосферу токсичних продуктів.

Номер слайду 11

План вирішення проблеми сміття потрібно :пояснювати людям гостроту екологічних проблем, зокрема сміття;організувати прибирання сміття з навколишньої території свого села;вчитися збирати і сортувати сміття, учити цьому інших;звертатися до влади з листами протесту проти головних «шкідників» природи;у місцях відпочинку і на вулицях розміщувати сміттєві урни;не смітити;проводити компанію по боротьбі з відходами.style.colorfillcolorstroke.colorfill.typeppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_x

Номер слайду 12

Обсяги повторного використання різних видів сировини в УкраїніРезультати анкетування Турбує тебе проблема сміттезвалищ в нашому селіЧи готові ви взяти участь в суботнику по ліквідації стихійних сміттєзвалищ.style.colorfillcolorfill.typeppt_x

Номер слайду 13

Ми дослідили кількість сміття, яке викидає кожна сім’я протягом тижня. Кількість і склад сміття сім’ї Медведєва Н. С.. Родина складається з 4 чоловік, що має підсобне господарство: корова, теля, свині, кури.  Загальна вага відходів за тиждень – 8,210 кг., за місяць – 32,840  кг., за рік – 394,080  кг. Ми побачили, що в сміттєвій корзині більше всього скла: розбитих банок, бутилів, квіткових горщиків. Практично однакова кількість сміття за вагою із паперу та метала. Багато в смітті харчових та біологічних (відходів твариництва) відходів що за рік складають понад 6 тон .

Номер слайду 14

При спалюванні поліетилену у повітря вивільняється високотоксична речовина – діоксин, що руйнує імунну систему людини та спричиняє гормональні і ракові захворювання; Поліетиленові пакети в природі біологічно не розкладаються; Проковтнуті поліетиленові пакети – найчастіша причина смерті морських птахів і тварин, що плутають їх з їжею.

Номер слайду 15

Ми реально можемо зробити деякі кроки для зменшення кількості використання поліетиленових пакетів:не купувати щоразу новий кульок, а користуватися багаторазовими торбами, або приходити в крамницю з власним пакетом;не викидати поліетиленові кульки, що все ж потрапили до нас – їх можна використати ще раз замість кульків для сміття;із пластикових пляшок можна виготовити: лійку-дозатор, умивальник, горщик для вирощування розсади, грілку…

Номер слайду 16

Шляхи розв’язання проблеми. Усього в країні під сміттям різного виду і походження зайнято 160 тисяч гектарів земельних угідь. Україна - одна з найбільш забруднених і екологічно напружених країн світу. Порівняння з передовими країнами світу просто некоректне, оскільки в них утилізація промислових відходів здійснюється на 65-80% поточного виходу.

Номер слайду 17

УТИЛІЗАЦІЯ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ У РОЗВИНУТИХ КРАЇНАХ – ПРИКЛАД ДЛЯ НАСЛІДУВАННЯ. У розвинених країнах скляні, паперові, харчові, пластикові відходи збираються в роздільних контейнерах.

Номер слайду 18

Ми почали робити перші кроки:провели бесіду з жителями села

Номер слайду 19

Зробили фоторепортаж із шоу «Екологічна мода» (одяг виготовлений із вторинної сировини)

Номер слайду 20

Виготовилений гачком коврик із одноразових поліетиленових пакетів для сміття

Номер слайду 21

Висновок На сьгодні в Україні проблема смітників – одна з найважливіших і найактуальніших серед проблем забруднення навколишнього середовища. Ця проблема настільки нагальна не тільки в Україні,а й у всьому світі, що навіть з’явився такий вислів ”відходи беруть нас за горло”. Природі потрібні будуть роки, навіть сотні років, щоб переробити цю величезну кількість сміття та твердих побутових відходів, яку ми їй «даруємо» щодня. Але відходи з кожним роком все накопичуються і накопичуються, що робить цей процес ще складнішим і набагато довшим.

Номер слайду 22

Виходячи з поставлених завдань, ми зробили висновки:1) Була вивчена література з проблеми побутових відходів;2) Досліджено сміття, накопичений в сміттєвому кошику однією сім'єю;3) Проведені розрахунки кількості сміття на сім'ю, на одну людину за тиждень, за місяць, за рік; проведено анкетування учнів та жителів масиву.4) Досліджено різні способи утилізації сміття.5) Розроблено екологічну пам'ятку для жителів села та учнів школи6)Проведено соціологічні опитування.

Номер слайду 23

Але тільки говорити, про дану проблему мало, від цього не стає навколо чистіше. Цю проблему потрібно вирішувати практичними діями. Наша робота покликана допомогти оточуючим зробити правильний вибір, висвітлити проблему сільських звалищ і намагатися знайти шляхи вирішення цього складного і, безумовно, важливого завдання.

Номер слайду 24

Література: Ашихмина Т. Я. Шкільний екологічний моніторинг. - М .: Агар, 2000. - 386с. Жилін Д. М. «Сучасні проблеми утилізації сміття» Миркин Б. М. «Як економити ресурси» Миркин Б. М., Наумова Л. Г. «Місто без відходів» // Біологія в школі. - 2005 -№3. Нікольський К. С. «Проблеми утилізації твердих відходів» // Хімія в школі. - 1998. - №7. Хинн О. Г. «Я пізнаю світ» // Дитяча енциклопедія: екологія. - М: ТОВ «Видавництво АСТ», Олімп, 1998.. Черпаючи О. М.,. Виниченко В. Н. Проблема твердих побутових відходів: комплексний підхід. - М .: Еколайн, Ecologia, 1996. - 48 с.)www.bn.ru/nnov/news/2013/01/28/100535.html http://ru.wikipedia.org/

Номер слайду 25

«Чисто там, де не смітять, чисто там, де прибирають, чисто там, де поважають працю інших, чисто там, де прибирають за собою...»

pptx
До підручника
Екологія (профільний рівень) 10 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
20 травня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку