Позакласний захід " Геометричний ІНТЕРСІТІ "

Про матеріал
розвивати логічне мислення, спритність, кмітливість учнів, уміння не втрачати контролю в нестандартних ситуаціях; розвивати інтерес до геометрії; учити спілкуванню математично грамотною мовою; виховувати впевненість у собі, наполегливість.
Перегляд файлу

Позакласний захід з геометрії для учнів 8 класу

                           «  ГЕОМЕТРИЧНИЙ  ІНТЕРСІТІ  »

Мета :  розвивати логічне мислення, спритність, кмітливість учнів, уміння не втрачати контролю в нестандартних ситуаціях; розвивати інтерес до геометрії; учити спілкуванню математично грамотною мовою; виховувати впевненість у собі, наполегливість.

Обладнання:  столи для пасажирів, папір, ручки, картки із завданнями; сигнальні картки, призи.

« ГЕОМЕТРИЧНИЙ  ІНТЕРСІТІ  » складається із трьох вагонів                            ( ряди в класі ): 1 класу, 2 класу; 3 класу.

( Повідомлення про ІНТЕРСІТІ  )

Правила отримання квитка на проїзд:

Касовий зал

Кожен учень отримає посадковий талон із завданнями і 6 жетонів.

  1. Розв’язавши всі завдання, учень звертається за отриманням квитка.
  2. Якщо учень не може розв’язати яке – небудь завдання , то звертається за допомогою у довідкове бюро. В залежності від змісту довідки визначається « плата »

Довідкове бюро

  1. Перевірка правильності розв’язування  завдання і виявлення помилок

Проводиться безкоштовно.

  1. За корегуючи питання, що допомагає знайти шлях розвозку завдання, слід заплатити один жетон.
  2. Плата за підказку розв’язку – 2 жетони .
  3. Плата за розв’язок    - 3 жетони.

 

Умови отримання квитка

  1. Квиток у вагон 1 класу видається при правильному розв’язанні всіх завдань і пред’явленні до каси більше , ніж 3 жетони.
  2. Правильний розв’язок всіх завдань і наявність трьох жетонів дає право на отримання квитка до вагона 2 класу.
  3. У вагон 3 класу достатньо одного – двох жетонів при правильному розв’язанні всіх задач.

 

 

                                        Хід заходу 

Касовий зал

 

Розминка

 

  1. Прямокутник, у якого всі сторони є рівними ( Квадрат )
  2. Твердження, яке вимагає доведення ( Теорема )
  3. Відрізок, що сполучає несусідні вершини многокутника ( Діагональ )
  4. Твердження , що не потребує доведення ( Аксіома )
  5. Сума довжин усіх сторін многокутника ( Периметр )
  6. Паралелограм, у якого всі кути прямі ( Прямокутник )
  7. Пряма, що має тільки одну спільну точку з колом ( Дотична )
  8. Найбільша хорда кола ( Діаметр )
  9. Фігура, утворена замкнутою ламаною з найменшою кількістю ланок   ( Трикутник )
  10. Відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою його сторони ( Медіана )
  11. Кут, суміжний з кутом трикутника при даній вершині                             ( Зовнішній кут )
  12. Половина розгорнутого кута ( Прямий кут )
  13. Ще одна назва променя ? ( Півпряма )
  14. Геометричне місце точок площини, відстань від кожної з яких до даної точки не перевищує довжини радіуса ( Круг )

 

Посадковий талон

КВАДРАТИ

Скільки квадратів на рисунку ?

 

 (  8 квадратів )

 

Скільки трикутників зображено на рисунку ?

 

 (  10 трикутників )

 

 

Перевірка письмових завдань проводиться вчителем – провідником

Після перевірки видаються « посадкові талони » :  жовтий  - у вагон 1 класу; зелений – у вагон 2 класу, червоний – у вагон 3 класу.

Вчитель – провідник   Увага!  Увага ! Потяг  « ГЕОМЕТРИЧНИЙ  ІНТЕРСІТІ » рушає від станції « Шкільна » до станції « Розв’язайка ».

Їдуть, їдуть, у дальнії краї

Розумнії діти , друзі мої !

СТАНЦІЯ « УВАЖНА »

Грецький хрест  ( як обернути грецький хрест на квадрат)

Проведіть дві прямі лінії, розбивши грецький хрест на 4 однакові за формою й розміром фігури, із яких згодом можна скласти квадрат.

 

 

 

 

Квадратний ставок і 4 дуби

Маємо квадратний ставок на кутах якого ростуть 4 дуби. Потрібно збільшити площу ставка в 2 рази, але так, щоб дуби росли на своїх місцях і ставок залишився квадратний.

 

СТАНЦІЯ « КМІТЛИВА »

  1. Кут 1 градус розглядають у лупу, яка дає збільшення в 4 рази. Якої величини здаватиметься кут ?
  2. У трикутнику відрізали три кути. Скільки кутів залишилося ? ( Три )
  3. Усі висоти даного трикутника перетинаються в одній із його вершин. Який це трикутник ? ( Прямокутний )
  4. ; , а кут у квадраті ?  ( 90 градусів )
  5. чотирикутником, п’ять – п’ятикутником. А як називається фігура, що має дві сторони ? ( Кут )
  6. мови це означає « та, що поділяє навпіл ». Про що йдеться ? ( Про бісектрису )
  7. Чи можна будь – який трикутник розрізати на два гострокутні

трикутники ?   ( Ні )

  1. Чи можна накреслити довільну криву так, щоб усі її точки були рівновіддалені від однієї ?   ( Коло )
  2. Чому штатив до фотоапарату, землемірного інструменту і рояль мають три точки , а не чотири ?  ( Три точки визначають площину )

 

СТАНЦІЯ « ТЕСТУВАЛЬНА »

ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ

Якою геометричною фігурою є головний герой казки « Колобок » ?

  1. кубом;          2)  шаром;             3) пірамідою;     4) еліпсом. 

Сота частина метра називається:

  1. міліметр;       2)   сантиметр;     3)  кілометр;       4) міля.

Кут 180 градусів називається:

  1. гострим;         2)  тупим;      3) розгорнутим;         4) прямим.

СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ

З яких многокутників можна скласти паркет:

  1. з трикутників;   2)  з прямокутників;  3) з трапецій;    4) з ромбів.

           Назва якого приладу походить від латинського слова, яке в перекладі означає слово « коло, круг » ?

  1. лінійка;      2) транспортир;        3)  олівець;     4)  циркуль

Скільки сторін перетинає пряма, Яка проходить через одну з сторін ?

  1. жодну;        2)  одну;        3) дві;        4) три.

Твердження, які не вимагають доведення, називаються:

  1. теоремами;      2) умовами;    3) висновками;    4) аксіомами.

Відрізок, який сполучає центр кола з будь-якою точкою кола, називається

  1. діаметром;     2) дугою;    3) радіусом;   4) променем.

Який з многокутників завжди має рівні кути ?

  1. трикутник;      2)  квадрат;     3) трапеція;     4) ромб.

За допомогою якого приладу можна побудувати геометричну фігуру, яка в перекладі з латинської означає « лляна нитка » ?

  1. циркуль;     2) трикутник;       3) лінійка;        4) транспортир. 

Основними геометричними фігурами на площині є :

  1. точка і пряма;  2)  точка і відрізок;  3) пряма і відрізок; 

 4) коло і пряма 

            Дві прямі, які не перетинаються називаються:

  1. перпендикулярними;  2) паралельними;  3) рівними;                           4)  протилежними

Як називається трикутник, у якого дві сторони рівні?

  1. рівносторонній;   2) рівнобедрений;   3) прямокутний;                             4) різносторонній

Наука, назва якої перекладається з грецької мови на українську як            « землемірство », це:

  1. планіметрія;   2) тригонометрія;   3) стереометрія;  4) геометрія  

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ

Геометрія, що вивчається у школі, називається на ім’я давньогрецького вченого, який створив посібник з математики під назвою « Начала ». Хто цей учений ?

  1. Лаплас;      2) Гаусс;   3) Лобачевський;    4) Декарт.

Шкільна майстерня виготовила партію пластин, що мають форму чотирикутника. Як перевірити, чи пластина має форму прямокутника, маючи лише лінійку з поділками ?  ( Виміряти довжини діагоналей, у прямокутника діагоналі рівні )  2бали

Учневі доручили виготовити щит, що має повністю закрити нішу прямокутної форми. Скільки розмірів і які він повинен знати, щоб виготовити цей щит ? ( Дві довжини, ширина )  2 бали

Наш потяг прибуває на СТАНЦІЮ « РОЗВ’ЯЗАЙКА »

ЗНАЙДІТЬ КУТИ

          Два промені в одну точку пошептатися зійшлися,

          І сталося диво – кут утворився і 60 градусів обізвався,

          Та третій промінь підслухати схотів

        І в середину між сторонами кута забрів.

 

        Поділив він кут аж на два кути,

        В яких один більший за другий разів у три,

        Ви задачу цю розв’яжіть

        І утворені кути знайдіть.         (   15 градусів і 45 градусів )

 

   ЗАДАЧА – ЗАГАДКА

Один учень писав про себе : «  Пальців у мене двадцять п’ять на одній руці, стільки ж на другій, на ногах десять » Чому він такий потворний ?

( Учень після слова « двадцять » не поставив дві крапки )

 

СТАНЦІЯ « ЗІРКОВА »

  1. Яке число Піфагор уважав досконалим, оскільки воно виражало початок, середину й кінець ?  ( Три )
  2. Піфагор, окрім математики й філософії, займався ще й спортом. І настільки успішно, що став олімпійським чемпіоном. Яким видом спорту він займався ?  ( Кулачним боєм )
  3. Хто є автором вашого підручника з геометрії ?   (  Істер )
  4. Хто вперше розробив теорію музики ?  (   Піфагор )
  5. Яка геометрична теорема в старовину називалася                               « Мостом слонів »   ( теорема Піфагора )
  6. Трикутник зі сторонами 3,4,5 називається  (    Єгипетським )

 

СТАНЦІЯ «  ЗАГАДКОВА  »

               Чотири рівні сторони,

                Є й кути – прямі вони.

               Знають учні всі підряд,

                Що фігура ця -  ………..       ( Квадрат )

 

                Є у кола вірний друг,

                Називається він ………….      ( Круг )

              Ця точка горда і щаслива,

              Бо роль у неї особлива :

              Вона куту життя дає,

              Його сторін початком є.

              Ця точка для кута єдина

              І називається ……………..      ( Вершина )

 

             Гострий кут він переріс,

             До тупого не доріс.

             Як відомо, кут такий

             Називається ………………..     ( Прямий )

 

             По ній довго можна йти,

             Кінця – краю не знайти.

             І початку там немає,

             Бо ця лінія ……………….       ( Пряма )

 

             Ліпший прилад не знайти.

             Всім кутам командир –

             Помічник наш - ……………     ( Транспортир )

 

СТАНЦІЯ « УГАДАЙКА »

ЧИ МОЖЕ БУТИ

  1. У трикутнику два прямих кути ?  (  Ні )
  2. Зовнішній кут рівностороннього трикутника гострим ? (  Ні )
  3. Два суміжні кути гострими ? ( Ні )
  4. Сума двох внутрішніх односторонніх кутів дорівнює 180 градусів ?            ( Так, якщо прямі паралельні )
  5. У трикутнику два тупих кути ? ( Ні )
  6. Сторона трикутника більшою за суму двох інших ?  ( Ні )
  7. Суміжні кути тупими ? ( Ні )
  8. Сума двох внутрішніх односторонніх кутів не дорівнювати 180 градусів ? ( Так, якщо прямі не паралельні )
  9. Сторона трикутника дорівнювати сумі двох інших ?  ( ні )
  10.  Суміжні кути прямими ? ( Так )

СТАНЦІЯ « ВИСЛОВЛЕННЯ ПРО ГЕОМЕТРІЮ »

Серед рівних розумом – за однакових інших умов – переважає той, хто знає геометрію.    

                     Б. Паскаль

Геометрія є пізнання всього існуючого.

                                                                       Платон

Те, що не може геометрія, не можемо й ми.

                                                                         Б. Паскаль

Геометрія – правителька всіх розумових пошуків.

                                                                                 М. В. Ломоносов

У величезному саду геометрії кожний може підібрати собі букет за смаком.

                                                                                           Д. Гібельберт

Алгебра і геометрія – єдині країни, де панують тиша і спокій.

                                                                                             М. Аньєзі

 

Перевірка вчитель – контролер

Вчитель   У вагонах працюють контролери, пред’явіть кольорові картки, отримані за правильні розв’язки завдань під час мандрівки. Наш потяг повертається на станцію « ШКІЛЬНА » !

Підсумок підводять по кількості кольорових карток.

Мандрівка закінчена.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 січня 2021
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку