Метою інтелектуально-розважальної гри: збудити прагнення учнів продемонструвати знання та вміння з математики та інформатики; розвивати уміння учнів застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати повагу один до одного, вчити дітей триматися перед глядачами, бути привабливими, цікавими для присутніх.
Красива, гарна, приваблива назва, добре знайоме з дитинства слово. Хто із вас не тримав в руках цієї іграшки, в захопленні не спостерігав, як змінюються в ній форми і кольори загадкових скелець! У нашій грі теж змінюватимуться кольори-завдання. Ми будемо подорожувати від станції до станції, які мають такі чудові назви: «Словесна», «Спортивна», «Друкарська», «Розважальна», «Загадкова», «Ерудит» і «Літературна». І всі чекатимемо, як у калейдоскопі, чогось кращого і незвичайного.
Позакласний захід «Інформатичний калейдоскоп»
для учнів 5-х класів
Мета заходу:
Обладнання: станції, картки-завдання.
Хід заходу:
Ведучий: Шановні друзі! Розпочинаємо інтелектуально-розважальну гру «Інформатичний калейдоскоп». Красива, гарна, приваблива назва, добре знайоме з дитинства слово. Хто із вас не тримав в руках цієї іграшки, в захопленні не спостерігав, як змінюються в ній форми і кольори загадкових скелець! У нашій грі теж змінюватимуться кольори-завдання. Ми будемо подорожувати від станції до станції, які мають такі чудові назви: «Словесна», «Спортивна», «Друкарська», «Розважальна», «Загадкова», «Ерудит» і «Літературна». І всі чекатимемо, як у калейдоскопі, чогось кращого і незвичайного.
А тепер познайомтесь із учасниками. Кожна команда зараз представить себе, свого капітана. (Виступи команд)
Ведучий: Вітаємо і бажаємо успіху!
Гра починається!
Калейдоскоп починає крутитись!
Перша зупинка „Словесна”
Ведучий: На цій станції зупинилися найкращі знавці термінів інформатики. Я, впевнена, що ви дуже гарно справитесь із завданням, яке буде зараз оголошено.
Перед вами комбінації букв. Вам потрібно скласти з них терміни з інформатики та пояснити їх значення.
Відповіді: сайт, монітор, кілобайт, процесор, папка, принтер, джойстик, модем, антивірус.
(Журі підводить підсумки виконання завдань учасниками)
Ведучий: Ви, напевно, засиділись та хочете розім’ятисью Зараз буде Вам така можливість. (Помічники на спину учасника чіпляють картки з номерами. Числа можуть бути різними. Причому, кожний учасник не знає, яке число йому дали). Задача команди: як можна скоріше построїтись у порядку зростання номерів.
Команда 1: 4, 12, 27, 78, 100, 213.
Команда 2: 9, 17, 63, 88, 146, 200.
Команда 3: 1, 7, 45, 60, 149, 269.
(Журі підводить підсумки виконання завдань учасниками)
Ведучий: За 5 хвилин капітану потрібно у текстовому редакторі надрукувати текст. Відкрийте конверти і розпочинайте. У кого текст буде складатися з більшої кількості слів, той і переможе. Увага звертається на розділові знаки та помилки.
Текст для друку
Сойка
Сойка – птах невеликих розмірів, масою 200 г. Забарвлення строкате, рудувато-коричневе. На крилах має яскраві голубі смуги.
Сойка – осілий птах. Живиться жолудями, горіхами, ягодами, а навесні і влітку – комахами, іноді яйцями і пташенятами дрібних птахів, дрібними гризунами, жабами.
Гніздо сойка будує на деревах, з тоненьких гілочок, трави, корінців. В кінці травня самка відкладає 5-6 яєць. Насиджують яйця обидва птахи. Через 16-17 днів вилуплюються пташенята. Батьки турбуються про них протягом 3 тижнів. Після вильоту пташенят, птахи утворюють сімейні зграйки і кочують по лісах у пошуках їжі.
Сойка – корисний птах. Сприяє поширенню насіння дерев, ховаючи в землю про запас жолуді, горіхи, які згодом проростають. Цих птахів потрібно охороняти.
(Журі підводить підсумки виконання завдань учасниками)
Ведучий: Кожній команді треба за 7 хвилин розгадати кросворд.
(Підведення підсумків конкурсу)
Ведучий: Зараз ми зупинимось на станції «Загадковій». Конкурс «Вірю – невірю». На подані твердження ви повинні відповісти «так» якщо вважаєте, що твердження правильне і «ні» – якщо не правильне.
(Підсумки конкурсу)
Ведучий: Назва станції «Ерудит». Що означає це слово? Ерудит – це людина, яка має глибокі всебічні знання, людина, яка начитана, котра багато знає. Виходячи з цього, ви розумієте, які учасники зупинились на станції під такою назвою. Яке ж завдання їх чекає? А ось таке: командам пропонується розгадати ребуси. Виграє той, хто перший підніме руку та дасть відповідь. Будьте уважні. Отже, починаємо.
Навушники Папка
Монітор Мінус
Вершина Транспортир
(Підведення підсумків конкурсу)
Кожна команда повинна скласти з двох частин прислів’я. Виграє та команда, яка першою вірно складе всі прислів’я. Частини прислів’я записані на картках.
Ведучий: Отже, зупинки закінчились, калейдоскоп зупинився. Журі підводить підсумки, визначає переможця.
Ти визнана давно
Главою всіх наук.
Потрібна нам
Ти завжди, скрізь і всюди.
Без математики
Ми нині, як без рук!
З тобою з казки
Дійсність творять люди.
Освоївши тебе,
Рвемося у політ.
Створили ми
Розумні вже машини.
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів
Узнаємо причини
З тобою ми впевнено ростемо,
З тобою підкоряємо природу
Твої досягнення ми віддаємо
На благо рідного народу.
Ведучий: Ми щиро вітаємо наших переможців. А тим, хто не виграв, бажаємо в наступній грі перемогти.