Позакласний захід із зарубіжної літератури для 6 класу "У країні міфів" має за мету узагальнити та закріпити набуті знання з теми «Міф і література». Завдання спрямовані на розвиток кмітливості, допитливості, креативності.
Конспект позакласного заходу із зарубіжної літератури
для учнів 6-х класів
Вчитель: Семченко Катерина Василівна
Тема: У країні міфів
Мета: узагальнити та закріпити набуті знання із теми «Міф і література»; розвивати кмітливість, допитливість, логічне мислення; виховувати повагу до художнього слова та літератури.
Тип заходу:літературна гра.
Хід заходу:
I .Організаційний момент
Команда класу складається з 5 чоловік, кожна з яких заздалегідь отримала завдання: дати назву команді,обрати капітана команди, девіз; підготуватись до конкурсів;підготуватись до інсценізації міфу. Визначається склад журі із запрошених вчителів.
II. Оголошення теми, мети заходу
У класі з’являються ведучі: Деметра і Персефона.
Деметра: Доброго дня, шановні присутні!
Вітаємо вас у країні міфів, у яку ви маєте честь сьогодні завітати.
Міфи — це колиска людської уяви, в якій колисався кожен народ і все людство. Наша країна міфів — світ гармонії і контрастів, у якому є день і ніч, світло і темрява. Боги часто втручаються в життя людей, задовольняючи свої інтереси, амбіції, а то й просто розважаючись. Разом із тим їм хочеться поваги від людей, їх жертвоприношень. Тому у світі людей із самого початку з’явилося добро і зло (гріх); в боротьбі добра і зла людина живе й понині. Ми з донькою Персефоною дуже раді нашим гостям!
До вашої уваги авторська поезія Валентина Курошу.
Виступ В. Курошу з авторською поезією
Коли я міф читаю, то в нього поринаю…
Фантазія летить…ціную кожну мить…
І в дивокрай чарівний потрапляю…
Як тільки книгу міфів розгортаю…
Там Персефона в лузі квіточки збирає,
А Геліос спостерігає….
Геракл подвиги із легкістю звершає…
Нарцис красу свою невпинно споглядає…
А Прометей висить прикутий, знемагає…
В підземнім царстві бог Аїд похмурий зустрічає…
Дедал з Ікаром легкокрилим у небі сонячнім кружляють…
А Евридіка із Орфеєм у меланхолії – страждають…
Там бог Гефест, коваль, майструє…
Афіна мудра, справедлива великі справи генерує….
Сторінка раз…сторінка два…сторінка три…гортаю…
Країна міфів нам світи яскраві відкриває.
Персефона: Мамо Деметро, я дякую Вам за те, що влаштували свято з нагоди мого повернення з царства Аїда. Я із задоволенням спілкуватимусь із учнями 6-х класів!
Деметра: Персефоно,я скажу тобі більше – ти сьогодні будеш допомагати мені в одній дуже важливій справі. Нам потрібно з’ясувати, яка із команд шестикласників найрозумніша, найоригінальніша, найкмітливіша. Адже сьогодні ми маємо узагальнити та закріпити набуті знання із теми «Міф і література».
Персефона: Я з радістю буду тобі допомагати!
Деметра: Тож давайте розпочнемо нашу літературну гру!
1 Конкурс «Сходження на Олімп» (презентація команди)
Деметра:
У Стародавній Греції обителлю богів був Олімп – найвищий гірський масив у північній Фесалії. На горі Олімп проживають безсмертні боги на чолі із Зевсом. Вони беруть до свого кола лише кращих із героїв. Таким був, наприклад, Геракл, чиє сходження на Олімп почалося зі здійснення 12 подвигів. Із Олімпа Прометей приніс людям іскру божественного вогню, яку здобув у горні Гефеста.
Методичний коментар: команди проголошують назву команди, девіз, привітання журі та суперникам. Виступи оцінює журі.
2 Конкурс «Скарбниця Афіни Паллади» (бліц-турнір)
Деметра: АФІНА - у грецькій міфології богиня мудрості і справедливої війни.
Методичний коментар:Кожна команда має дати відповідь на 5 питань.
Завдання для команди 6-А класу
(давньоєгипетської).
Завдання для команди 6-Б класу
1.Хто викрав Персефону? (Аїд).
2. Скільки подвигів здійснив Геракл? (12).
3. Ким за походженням був Прометей? (титаном).
4. Птах, який щодня клював печінку Прометеєві (Орел).
5. Хто така гідра? (Дев’ятиголова змія, з якою бився Геракл).
6. Творець світу і верховне божество в індійській міфології? (Брахма).
7. Слабке місце Ахіллеса?(П’ята).
8. Що обіцяли боги Гераклу за гарну службу? (Безсмертя).
9. Чому шкіра немейського лева була цінною? (Її не брали стріли)
10. Чим була незвичайною лань? (У неї були золоті роги і медні копита).
Завдання для команди 6-В класу
Кунь-Лунь – це гори, на яких за уявленнями первісних людей, мешкали (Верховні боги).
4. Хто дав людям вогонь? (Прометей).
5. Батько Ікара (Дедал).
6. Кому підкорявся Геракл (Еврисфею)
7. На кого перетворилася донька бога соня Ра Тефнут? (На львицю).
8.Для чого боги давньоіндійської міфології створили ніч? (Щоб втішити Ямі, яка плакала за братом).
9.Від чого обіцяла врятувати рибка бога-першопредка індійської міфології Ману? (Від потопу).
10.Від чого померла Евридіка? (Від укусу змії).
3 Конкурс: Шляхами Геракла
Методичний коментар: потрібно послідовно встановити дванадцять подвигів Геракла. За правильну відповідь команда отримує один смайлик.
Завдання для команд
Відповідь: 1.Немейський лев. 2.Лернейська гідра. 3.Керинейська лань. 4.Величезний вепр. 5.Авгієві стайні. 6.Стімфальські птахи. 7.Критський бик. 8. Кобилиці фракійського царя Діомеда. 9. Пояс Іпполіти. 10. Корови Геріона. 11. Яблука Гесперид. 12. Мандрівка до Аїда (пес Кербер)
Деметра: Поки команди мандрують шляхами Геракла, оголошується конкурс для глядачів.
4 Конкурс «Загадки Персефони»
Методичний коментар: потрібно впізнати за описом літературних героїв. Відповідь приймається від команди, яка перша підняла руку.
5 Конкурс «Вітальня Аполлона» (конкурс капітанів)
Вершина грецького пантеону належить могутньому і громоподібні Зевсу, а от другим після нього є Аполлон - його улюблений син. Стародавні греки вважали його богом Сонця і мистецтв.
На екрані з’являються малюнки скульптур і картин. Слід сказати, який міфологічний герой зображений.
6 Конкурс «Чарівна книга міфів»
Методичний коментар: На столі стоїть книга-скринька з речами. Командам потрібно відгадати кому належать ці речі.
Завдання для команд
Пір’їна (Дедал та Ікар)
Нарцис (штучна квітка) (Нарцис)
Цеп (Прометей)
Рибка (першопредок Ману, давньоіндійський міф)
Намисто (Пігмаліон)
Змій (Апоп, що хоче проковтнути Ра)
Пластилін (Галатея)
Яйце (Давньоіндійський міф про створення світу)
7 конкурс «Актори амфітеатру» (хобі-презентація)
Довідка: Амфітеа́тр (грец. αμφιθεατρον) — антична споруда для різних масових видовищ; овальна арена, навколо якої уступами розташовувалися місця для глядачів.
Кожному класу давалося завдання підготувати номер художньої самодіяльності на тему «Міфи, які я люблю»
IV. Підбиття підсумків
Рефлексія
«Квіти для Персефони»
Деметра: Доню Персефоно, ось ти і погостювала у нас. Але настав час йти до царства Аїда. Я вірю в те, що скоро ти знову повернешся. На згадку від нашої зустрічі збери чудові квіти нашої країни міфів.
У кожної команди на столі лежать квіти. Учасники мають сказати, що цікавого вони сьогодні дізналися, і подарувати Персефоні квіти.
Персефона: Велике спасибі за чудові квіти. Наша країна барвиста і багата на таку красу. Читайте цікаві книги міфів, адже в них загадковість і натхнення.
Деметра: А зараз слово надаємо журі, яке оголосить результати гри.
(Слово журі. Нагородження переможців грамотами)
Вітаємо всіх переможців і дякуємо учасникам літературної гри.
Деметра і Персефона: До нових зустрічей!