Позакласний захід із зарубіжної літератури. Урок "Лауреати Нобелівської премії.

Про матеріал
Розповісти про засновника премії Альфреда Нобеля; ознайомити учнів з письменниками – лауреатами Нобелівської премії; сприяти перетворенню загальнолюдських цінностей в індивідуальний духовний досвід учнів; виховувати повагу до людської особистості, до скарбів культури; формувати гуманістичні ідеали добра.
Перегляд файлу

ТЕМА: Лауреати Нобелівської премії.

МЕТА: розповісти про засновника премії Альфреда Нобеля; ознайомити учнів з письменниками – лауреатами Нобелівської премії; сприяти перетворенню загальнолюдських цінностей в індивідуальний духовний досвід учнів; виховувати повагу до людської особистості, до скарбів культури; формувати гуманістичні ідеали добра.

ОБЛАДНАННЯ: презентації, виставка книжок письменників - лауреатів Нобелівської премії; роздатковий матеріал (послання матері Терези).

ХІД УРОКУ.

І. Оголошення теми і мети позакласного заходу.

ІІ. Робота по темі заходу.

 1.Слово вчителя про Нобеля.

- Засновником Нобелівської премії є Альфред Бернард Нобель – шведський інженер – хімік і підприємець, член Лондонського королівського товариства і Шведської академії.

 Народився Нобель 21 жовтня 1833 року в Стокгольмі.

 У 1843- 1850 роках разом з батьками жив у Петербурзі.

 З 1850 року вивчав хімію в Німеччині, Франції, Італії і США.

 У 1853 році повернувся в Росію і працював на фірмі «Нобель» , що належала його батьку.

 У 1865 фірма організувала перший у світі завод з виробництва нітрогліцерину, і Нобель став його директором.

Нещасний випадок на заводі виявив небезпеку в роботі з рідким нітрогліцерином, після чого Нобель винайшов вибухову суміш, яку назвав динамітом.

 Але Нобель не хотів, щоб його відкриття йшло  на шкоду людству, тобто на виготовлення зброї. Тому перед смертю, а жив він самотньо, уклав заповіт про те, щоб його заводи продали, гроші вклали в цінні папери, а відсотки з прибутків стали винагородою у вигляді премії науковцям, літераторам за визначні успіхи в цих галузях.

 Серед номінацій Нобелівської премії є література, всі галузі науки, крім математики. Математиків Нобель обійшов, тому, що коли він винайшов динаміт(1867), дружина знайшла собі коханця – математика.

 10 грудня 1896 року Нобель помер у віці 63 роки у своїй лабораторії в Сан – Ремо (Італія).

 І з того часу кожного року у жовтні засідає Шведська академія і вирішує . кому ж присудити цю престижну премію?

Перша – за відкриття в галузі хімії.

Друга – фізики.

Третя – фізіології і медицини.

Четверта – літератури.

П’ята – за видатні досягнення для зміцнення миру.

 Перша Нобелівська премія була вручена в 1901 році французькому поету Рене Сюллі  - Прюдому.

 Вручення Нобелівських премій відбувається 10 грудня кожного року.

 Звичайно , відзнака за досягнення в літературі привертає особливу увагу громадськості. Ця премія дуже престижна.

 Сума винагороди становить 1 млн. доларів.

 У галузі літератури за 100 останніх років цю найпрестижнішу премію отримали 99 письменників.

 Нобелівська премія присуджується тільки за життя людини.

 Представники 37 країн світу отримали цю премію. Найбільше нобелівських лауреатів має Франція.

 На  жаль, наша Україна не має жодного Нобелівського письменника -  лауреата, але є дуже багато видатних літераторів, які були на декілька кроків від нагородження, але ті чи інші обставини завадили отримати премію.

Про це також буде згадано сьогодні.

 І мені дуже хочеться, щоб завдяки сьогоднішньому  заходу ви, діти, винесли ті зерна, які допоможуть вам стати більш самостійними у прийнятті рішень, які облагородять ваші душі, навчать цінувати прекрасне, спрямують вас на шлях добра і справедливості.

 Саме тому епіграфом до заходу я взяла слова відомого педагога, батька російської педагогіки Костянтина Дмитровича Ушинського:

 «Кожна особистість більше людина в тому, як вона почуває, ніж у тому, як вона думає»(на дошці).

2.Перегляд презентації і виступи учнів з доповідями про нобелівських лауреатів(окремих), із читанням напам’ять віршів, уривків прозових творів, наведених нижче письменників:

 Р.Кіплінг( учні читають напам’ять вірш «Якщо» мовою оригіналу і в перекладі) – додаток1

М.Метерлінк;

Б.Шоу;

І.Бунін (учень читає напам’ять уривок із новели «Легке дихання»)- додаток 2

Е.Хемінгуей (учень читає напам’ять монолог  Сантьяго із повісті «Старий і море») – додаток 3

Б.Пастернак (учень читає напам’ять вірш «Гамлет»; перегляд слайд – шоу на фоні пісні « Свеча горела» на слова Б.Пастернака у виконанні співачки Ірини Сказіної);

В.Голдінг;

Мати Тереза (учитель кожному на парту роздає послання Матері Терези, учні читають кожний по одному рядку , а останній -  разом) – додаток 4

3.Підсумкове слово вчителя.

- Дорогі діти! Дякую вам за участь і підготовку до сьогоднішнього заходу. До вашої уваги виставка творів письменників – лауреатів Нобелівської премії. Ці книги дадуть вам можливість ближче познайомитися з творчістю

вище названих  авторів. До побачення!

 

 

 

ДОДАТОК 1

IF

(Уривок)

If you can keep your head when all about you

 

Are losing theirs and blaming it on you,

If you can trust yourself when all men doubt you.

 

But make allowance for their doubting too;

If you can wait and not be tired by waiting,

 

Or being lied about, don't deal in lies.

 

Or being hated, don't give way to hating,

And yet don't look too good, nor talk too wise;

 

If you can dream-and not make dreams your master,

If you can think-and not make thoughts your aim,

 

If you can meet with Triumph and Disaster

And treat those two impostors just the same;

 

If you can bear to hear the truth you've spoken

Twisted by knaves to make a trap for fools.

 

Or watch the things you gave your life to, broken.

And stoop and build'em up with worn-out tools...

 

 

 

                                                    ДОДАТОК 2

 

«  Я в одній татовій книзі, -- у нього багато старовинних, смішних книг, -- прочитала, якою має бути жіноча врода. Там, розумієш, стільки наговорено, що усього й не запам’ятаєш: ну, звісно, чорнявою, з очима, в яких кипить смола, -- їй-богу, так і написано: в яких кипить смола! – чорні , як ніч, вії, рум’янець, що ніжно виграє, тонкий стан, довші, ніж звичайно руки, -- розумієш, довші, ніж звичайно! – маленька ніжка, помірно великі груди, правильно закруглена литка, коліна кольору черепашки, похилі плечі, -- я багато чого майже напам’ять завчила, бо все це так правильно написано! – але чи знаєш ти, що найголовніше? – легкий подих! А в мене ж він є, -- ти послухай-но, як я зітхаю, -- адже справді є?»

ДОДАТОК 3

«Мысленно он всегда звал море la mar, как зовут его по – испански люди, которые его любят. Порою те, кто его любит, говорят о нем дурно, но всегда как о женщине, в женском роде. Рыбаки помоложе, из тех, кто пользуется буями вместо поплавков для своих снастей и ходит на моторных лодках, купленных в те дни, когда акулья печенка была в большой цене, называют море el mar, то есть в мужском роде. Они говорят о нем как о пространстве, как о сопернике, а порою даже как о враге. Старик же постоянно думал о море как о женщине, которая дарит великие милости  или отказывает в них, а если  и позволяет себе необдуманные или недобрые поступки, - что поделаешь, такова уж ее природа».

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 4

  • Послання Матері Терези
  • Життя – це можливість. Скористайся нею.
  • Життя – це краса. Захоплено сприйми її.
  • Життя – це мрія. Здійсни її.
  • Життя – це обов'язок твій насущний. Використай його
  • Життя – це виклик прийми його.
  • Життя – це багатство. Не розтринькай його.
  • Життя – це гра. Стань гравцем.
  • Життя – це надбання. Бережи його.
  • Життя – це любов. Насолодись нею.
  • Життя – це таїна. Пізнай її.
  • Життя – це долина страждань. Пересиль її.
  • Життя – це пісня. Проспівай її до кінця.
  • Життя – це боротьба. Стань борцем.
  • Життя – це безодня невідомого. Ступи в неї без страху.
  • Життя – це удача. Шукай цю мить.
  • Життя – прекрасне – не занапасти!
  • Це твоє життя. Борись за нього!

 

doc
Додано
9 листопада 2019
Переглядів
1350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку