Позакласний захід із зарубіжної літератури «Вас вітає «Еврика!»

Про матеріал
- учні створюють три команди; - проводить академій учитель та два помічники, які роздають картки із завданнями, демонструють уривки з фільмів на мультимедійній дошці, записують на дошці бали, отримані командами.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Позакласний захід

із зарубіжної літератури

 

«Вас вітає «Еврика!»

 

(7 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   Умови гри:

- учні створюють три команди;

- проводить академій учитель та два помічники, які роздають картки із завданнями, демонструють уривки з фільмів на мультимедійній дошці, записують на дошці бали, отримані командами.

 

Критерії оцінювання:

 

- за кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал;

- за швидкість виконання письмового завдання команда отримує додатковий бал.

 

ХІД  ГРИ

1 тур ( теоретико – літературний)

 

ЗАВДАННЯ  1

Кожна команда вибирає одну із запропонованих карток, де написано визначення того чи іншого жанру , що були вивчені протягом року. Назвати жанр.

Картка 1

Невеликий художній прозовий твір про одну чи кілька подій у житті персонажа – це…   (Оповідання)

Картка 2

Художній твір середньої форми, у якому змальовано картину життя ряду персонажів протягом тривалого часу, - це…(Повість)

 

Картка 3

Великий за обсягом, переважно прозовий художній твір, у якому широко охоплено життєві події, розкрито історію формування характерів багатьох персонажів, - це…     (Роман)

 

Картка 4

Невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, напруженою дією і чіткою композицією – це …                 ( Новела)

                                               ЗАВДАННЯ  2

Команди отримують по 2 картки,що містять визначення літературознавчих понять. На столі – картки з відповідями (правильними і неправильними). Потрібно дібрати картки з правильними відповідями.

 

Картка 1

… - художнє перебільшення.

Картка2

… - перенесення властивостей і ознак одного явища на інше на основі подібності.

Картка 3

… словесне зображення картин природи.

Картка 4

… - художнє означення, що виділяє та образно змальовує якусь характерну рису чи ознаку людини, предмета, явища.

Картка 5

… - подія чи кілька пов′ язаних між собою подій, які складають основу твору.

Картка 6

 … - виразна подробиця твору, що робить зображувану автором картину зримішою, яскравішою і глибшою за змістом.

 

                                Відповіді на картках:

Гіпербола. Метафора. Пейзаж. Епітет. Сюжет. Художня деталь.

 

2 ТУР    (присвячений письменникам)

 

                                                  ЗАВДАННЯ  1

Команди отримують однакові набори портретів письменників і аркуші паперу, на яких потрібно написати прізвища письменників за порядковими номерами. За швидкість виконання команда отримує додатковий бал.

 

                                                   ЗАВДАННЯ 2

На дошці – прізвища письменників (по 3 для кожної команди). Потрібно написати напроти, представником якої країни є письменник.

Ф. Шіллер                         В.Биков                                       А. Міцкевич

Р. Стівенсон                      О.Генрі                                        Г.Гейне

Б. Окуджава                     Р.Кіплінг                                     В. Скотт

 

ЗАВДАННЯ 3

Учитель читає цікаві факти з життя письменників. Команда вгадує, про кого йдеться.

1 – Письменник, який прожив усього 44 роки, з яких половину провів у ліжку, змагаючись із туберкульозом  (Р. Стівенсон)

2 – Поет, який прославив ім′ я своєї няні ( О. Пушкін)

3 – Працював у банку. Утік через виявлення нестачі грошей. Повернувшись додому, потрапив  до в′ язниці. ( О. Генрі)

4 -  Лікар без пацієнтів, який, очікуючи їх, став відомим письменником.              ( Артур Конан Дойль)

 

                                            ЗАВДАННЯ  4

На  аркуші, отриманому командою, з′єднати стрілками прізвища авторів і назви творів, які їм належать (завдання однакове для всіх команд)

Дж. Олдрідж                            «Любов»

Ф. Шіллер                                «Останній листок» 

В. Скотт                                    «Останній дюйм»

Р.Кіплінг                                  «Рукавичка»

О. Генрі                                     «Якщо…» 

Р.Бернс                                      «Айвенго»

 

 

 

                         ТУР 3  (знання тексту творів)

 

                                              ЗАВДАННЯ 1

Капітани вибирають для своєї команди по три картки з описом героїв.  Потрібно визначити, хто ці герої і з якого твору. Для обговорення відповідей – 1, 5 хвилини. Відповідаючи, читають опис героя вголос.

 

Картка1

«Йому вже перевалило за 60, і борода в нього, як у скульптури Мікеланджело «Мойсей», кільцями спускалася з його голови сатира на тіло карлика» (Берман, «Останній листок»)

Картка 2

« Його називають також Вогняним Танцюристом. Не по своїй волі він прожив 10 років у нашому світі, куди вичитав його Мо. На обличчі у нього три довгих шрами, залишених ножем Басти» (Вогнерукий, «Чорнильне серце»)

Картка 3

«Як тільки шолом був знятий, всі побачили гарні, хоч засмаглі від сонця риси двадцятип’ ятирічного юнака з густими русявими кучерями. Обличчя його було бліде, мов смерть, і  де-не-де поплямоване кров’ ю» (Айвенго, )

Картка 4

«З обличчя володаря замку було видно, що в нього щира, але запальна та нетерпляча натура… Його широке, сміливе обличчя, великі блакитні очі, що мали щирий, відвертий вираз,.. надавали йому простодушного вигляду, який можна спостерігати у людей нервових та запальних» (Седрік, «Айвенго»)

Картка 5

«…Збігає  наниз  безстрашно,

І кроком твердим

Ступає між звіром тим,

І бере рукавичку відважно…»  (Делорж, «Рукавичка»)

Картка 6

«Блиск очей її, шляхетні обриси брів, гарний орлиний ніс, білі, мов перлини, зуби та густі хвилі чорного волосся, що дрібними кучериками спадало на чудову шию та груди,- це робило її справді чарівною» (Ребека, «Айвенго»)

Картка 7

«Багато що в характері самітника вселяло цікавість і повагу. Я побачив, що він добре освічений і наділений незвичайними здібностями, але разом з тим він заражений мізантропією і страждає від хворобливого стану розуму, поринаючи поперемінно то у захват, то в похмурість» (Легран «Золотий жук»)

Картка 8

«Він родом з Білорусії, це фізично міцний 25-річний хлопець; знайома з дитинства селянська праця загартувала його, зробила сильним і витривалим» (Іван, «Альпійська балада»)

Картка 9

«Коли він що-небудь запитував батька,  голос його зразу ставав сумним: він наперед чекав різкої відповіді. Тепер хлопчик вже й не пробував розмовляти і мовчки виконував те, що йому наказували»  (Деві, «Останній дюйм»)

 

                                           ЗАВДАННЯ 2

Учитель для кожної команди окремо читає слова персонажів (по 3 ). Потрібно визначити, кому з героїв творів належать слова. Відповідь команда дає  зразу.

 

1 –« А тепер, сер Генрі, скажіть, будь ласка, чи не трапилося з вами чогось цікавого після того, як ви прибули в Лондон?»(Шерлок Холмс)

2 – «Яке відношення має листя старого плюща до твого одужання?»(Сью)

3 – Старий, сідай-но сюди, мій-бо одяг висушений, і я задовольнив свій голод,       ти ж весь змок і голодний» (Айвенго) 

4 – «Щодня, щогодини, лицарю мій, Присягайтеся ви в любові своїй – Принести рукавичку прошу я вас!» (Кунігунда)

5 – «Надто довго життям, завдячуєш ти мені: На двадцять миль тут скелі нема, нема тут жодного пня, Де б мій стрілець не цілив тебе, не ждала б де западня…» (Камаль) 

6 – «Найголовніше — це правильно розрахувати. Коли вирівнюєш літак, треба, щоб відстань до землі була шість дюймів. Не фут і не три, а рівно шість дюймів! Якщо вище — стукнешся під час посадки, і літак буде пошкоджено. Надто низько — наскочиш на горбик і перекинешся. Головне — останній дюйм» (Бен)

 7 – «Череп! Таки й справді, на папері воно начебто й схоже. Безперечно. Дві верхні чорні цятки — ніби очі, правда? А довша внизу — ніби отвір рота... Та й весь контур овальний» (Легран) 

8 – «Якби я був багатий,— сказав він тикаючи пальчиком на "Яйце є — яйця нема", — то купив би собі он те. І оте. — Він показав на "Ляльку, що плаче, як жива". — І оце. — То був загадковий предмет, і називався він, як значилося на привабливому ярличку, "Купи й дивуй друзів» (Джіп)

9 – «Гей, грішники! Це моя павутинка. Хто вам дозволив чіплятися за неї? Ану, спускайтеся вниз!» (Кандата).

 

4 ТУР   ( екранізація літературних творів)

                                     Завдання 1

Для кожної команди по черзі демонструються уривки із двох фільмів, поставлених за творами, які вивчалися. Команда дає відповідь відразу після перегляду уривків.

Демонструються уривки з фільмів:

 «Собака Баскервілів»

«Балада про доблесного рицаря Айвенго»

«Робін Гуд»

«Вересковий мед» (мультфільм)

«Останній дюйм»

«Золотий жук»

 

          ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗМАГАННЯ

 

docx
Додано
5 березня 2019
Переглядів
825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку